Keresés

Részletes keresés

Tractron Creative Commons License 2024.03.10 0 0 67371

Közben E.2-Ben megtaláltam.

(D): Tárcsás fék

(K), (L), (LL): Különféle műanyag féktuskók

 

Ezek szerint tárcsás és tuskós fék is van. Laikusként nem tudtam, hogy van ilyen.

Előzmény: Tractron (67369)
Tractron Creative Commons License 2024.03.10 0 0 67370

(Ezt az (L)-t én 20-76 Bpmee-n láttam, (D)-vel együtt.)

Előzmény: Tractron (67369)
Tractron Creative Commons License 2024.03.10 0 0 67369

Mindenkinek jó napot!

A bekarikázott L betű a fék jelöléseknél mit jelent?

Azt tudom, hpgy a K műanyag féktuskót, a D pedig tárcsás féket jelent, de L-ről semmit se találok.

Vannak még egyéb ilyen betűk?

Köszönöm. Talán kérdezhettem volna jobb helyen is.

poliver85 Creative Commons License 2024.03.08 0 2 67368

Üdv!

 

Mennyire régi, milyen vasúttársaság? :)

 

Itt akad egy pár:

 

https://www.vagonweb.cz/razeni/?&lang=hu

Előzmény: karikaV43 (67367)
karikaV43 Creative Commons License 2024.03.07 0 0 67367

Sziasztok!

Régebbi vonat összeállításokat hol lehet elérni?

schlierenkocsi Creative Commons License 2024.03.04 0 0 67366

Köszönöm szépen!

Eggyel elszámoltam az ablakokat :/

Előzmény: RhB (67365)
RhB Creative Commons License 2024.03.03 0 2 67365

Elvileg:

 

B 53551 > 30 55 117 3035-3 > 44 55 117 3035-7 > 44 55 941 8027-2

 

Előzmény: schlierenkocsi (67364)
schlierenkocsi Creative Commons License 2024.03.03 0 0 67364

Szia!

Tudod esetleg azt is, hogy mik voltak a korábbi pályaszámai? Azt sejtem, hogy B 52000 sorozatú volt.

Előzmény: gumidani (67362)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.03.02 0 0 67363

Lehet, hogy csak valamiért félre volt lökve a két kocsi a raktári vágányra, mellette pedig az elsőről indult rendszeresen a nosztalgia Esztergomba, de valójában semmi közük egymáshoz? Nem tudom.

Előzmény: alkotasu (67344)
gumidani Creative Commons License 2024.03.02 0 3 67362

2006. Komárom

 

Régebben Soroksár:

 

Előzmény: schlierenkocsi (67361)
schlierenkocsi Creative Commons License 2024.03.02 0 1 67361

schlierenkocsi Creative Commons License 2024.03.02 0 0 67360

Képek lemaradtak:

schlierenkocsi Creative Commons License 2024.03.02 0 0 67359

Jó estét!

Google mapsen keresgéltem, és 2012-es utcatérképen Bük állomáson találtam a 44 55 941 8027-2 psz. kocsit. Rákerestem már többször, de nem találtam róla semmiféle adatot. Ennek a történetéről tudna nekem valaki mesélni?

Előre is köszönöm!

 

RhB Creative Commons License 2024.03.01 -1 2 67358

Mint már írták ez az egy volt ilyen egyedi, de ennek is - mint minden főjavított 20-27/20-07-esnek - befalazták az egyik kis ablakát (kapcsoló fülke > kapcsoló szekrény). Kép a netról. Sok eltérés van, szóval korrektül megcsinálni macerás! A Fuggerth csak egy sima Bhv kocsi By véggel, és ennél még megvan az összes kis ablak, amit a behúzott végű verziónál már befalaztak.

 

(Ui: bakker, egy csomó mindenre kéne válaszolni/írni, de nem jutok hozzá... :( )

 

 

Előzmény: ics88 (67352)
C50 Creative Commons License 2024.03.01 -1 2 67357

Az volt de helytelenül, persze lehet hogy nem a kezdetektől.

Az a betűt kihagyták:

https://eisenbahnwelt.com/BildArchiv/19880924/275034_05.html

 

5622-est az 1985-ös baleset után selejtezték.

5468-ast tényleg szétvágták.

Előzmény: gumidani (67351)
FejesAntal Creative Commons License 2024.03.01 0 1 67356

Ezt a szegedit ismerem, ami eredeti, a többi kocsi már sajnos volt kiállítva az elmúlt 60 évben, és átfestve restaurálva is...

 

A nem fekete gőzmozdonyok pl. sötétednek, az igazi járműveknél jellemző a kikrétásodás. A TVV Szikszó nevű mozdonya pl. zöld, de sokadik ránézésre is feketének látod, viszont erős vakuval készült fényképen látni az eredeti zöld színt.

Előzmény: rezgaras (67349)
FejesAntal Creative Commons License 2024.03.01 0 1 67355

A 499-es volt az egyedüli példány

Előzmény: ics88 (67352)
FejesAntal Creative Commons License 2024.03.01 0 1 67354

A Ganz-Rónai forgóvázas Bk kocsi az MVP-ben vab, igaz megviselt állapotban.

Előzmény: gumidani (67351)
smnks Creative Commons License 2024.02.29 -1 0 67353

Igen, úgy tűnik, ez a helyzet.

Előzmény: ics88 (67352)
ics88 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 67352

Smnks!


Köszönöm, örülök a pontosításnak! Ezek szerint a 20-27 499-en kívül több ilyen nem készült.:-)

Előzmény: smnks (67340)
gumidani Creative Commons License 2024.02.29 0 0 67351

Rosszul emlékszem arra, hogy az esztergomi nosztalgiavonat kocsijain "nosztalgia pályaszámok" voltak és nem 11+1 jegyűek?  

Valahonnan ezt ollóztam össze 2016-ban:

 

Da 6101 (Győr 1942) jelenleg az MVP-ben van

Bak 5622 ex Cakü 5622 (Dunakeszi 1954) eltűnt

Bam 5426 ex Cakmü 4026 (Dunakeszi 1955) Tapolcán van/volt a modellezőknél

Bam 5456 ex Cakmü 4056 (Dunakeszi 1956) jelenleg az MVP-ben van

Bam 5468 ex Cakmü 4068 (Dunakeszi 1956). Istvántelken volt, vélhetőleg szétvágták

WR 225 (Győr 1969) jelenleg az MVP-ben van

Előzmény: C50 (67345)
C50 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 67350

Az az írás már 34 éves, néhány dolog már előkerült ami nem úgy volt például volt a MÁV-nál is kék Bam kocsi. De István is mindig azt mondja a kutatás sosem ér véget.

Előzmény: alkotasu (67344)
rezgaras Creative Commons License 2024.02.29 -1 1 67349

Gondolom, hogy a "vörösbarna" eredeti színárnyalatához csak a KM modelljei szolgáltathatnak alapot (a "vörösbarna" nem egy pontos definíció). A modellek előnye az is, hogy nem érte őket napfény. Viszont a festék az idők során megváltozhatott, akár fakulhatott vagy sótétedhetett is. Hány ilyen színű modell elhető fel és mennyire egyformák a színek?

Előzmény: FejesAntal (67348)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.29 -1 3 67348

Éppen az történik ;)

Előzmény: alkotasu (67346)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.29 -1 1 67347

Érdekes, hogy Lovász Gyuri a Cak kocsikról szóló írásában...

Fedvény:

Érdekes, hogy Szécsey István a Cak kocsikról szóló írásában...

Előzmény: alkotasu (67344)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.29 -1 2 67346

Szuper jó információ!

Ha restauráljátok a 100 éves kocsikat, akkor már helyre tudjátok állítani az eredeti színeket is!

Előzmény: FejesAntal (67341)
C50 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 67345

Szécsey István 1990-es írása szerint Bak 5622 volt az egyetlen Rónai forgóvázas a vonatban, de nincs kizárva hogy volt abból több is.

Előzmény: Bárdos Imre (67339)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.29 -1 1 67344

És az azért is stimmel, mert 50 55 21-26 584-1 pályaszámú kocsi 1984-ben selejtezték. Az 5?4 pályaszámok közül csak az 554, 584 és 594 érte meg 1984-et, a középső szám biztos nem 5-ös és az önellenőrző szám biztos nem 4-es. Marad az 584 és az 594. Ha 594 lenne, akkor az önellenőrző szám 0 lenne, de annak ellenére, hogy az "1"-es orrát nem tudom kivenni, én is inkább annak nézem, mint 0-nak. Érdekes, hogy Lovász Gyuri a Cak kocsikról szóló írásában ezt a kocsit nem említi az esztergomi nosztalicskás kocsik között.

Előzmény: Bárdos Imre (67339)
C50 Creative Commons License 2024.02.29 -1 0 67343

Ezek lehettek a balesetben sérültek+ Aa 1032.

Előzmény: Bárdos Imre (67339)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.29 -1 5 67342

Az 1898-as utasítás, azaz "A személykocsik javítására továbbá a lokomotívok és szerkocsik fénymázoló műveletére vonatkozó rendelet."

Előzmény: FejesAntal (67341)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!