Még pár kép az állomásról .Egy leendő terepasztal alá készült , hogy legyen a földszintje alatt is valami látnivaló. A borítása még nincs kész. Az oszlop is csak próba ,nem tudom ,hogy kell-e bele egyáltalán ? Magyar vonatkozású járművekkel (metró ) még nem állok a legjobban ezért nehéz csak oda illőt mutatni . Szépen lassan beszerzem csak drágák sajnos , pláne ha még motor is van bennük.. Egy pár darab már van. :)
Ismerem a munkásságod, és egy cseppet sincs szándékom, lehurrogni, de senkit sem. Csupán egy vélemény, ami nekem szempont. Minden alkotás jelent valamit a készítőjének, így ezt figyelembe is veszem, és régen 80-as években, mikor láttam 1000 villamost H0 méretben ami olyan volt, mint a papír/gyurma keveréke, is izgalommal töltött el, és inkább tettszett mint kritikát fogalmaztam volna meg. Ami az én munkámat illeti, nagyon lucaszéke módjára halad(?), de célom, hogy elkészüljön, és egyszer bemutassam is, pár fotó valahol van a topik elején is.
"Egy kiállításon a látogatók kb 1-2% érdekli, hogy az adott asztalon megfelelő korszakú és identitású jármű fusson!"
Ezzel maximálisan egyet értek. Sokan görcsölnek azon, hogy még a fűszálak is a korszaknak megfelelő irányba nőjenek. Aztán jön a látogatók 98%-a és megkérdezi, miért nem lát több járművet a modulokon. Nincs semmi mozgás rajtuk. Ja, kérem azért, mert momentán csak egy korához illő szerelvényünk van, ami éppen 20 méterrel arrébb pöfög. De mindjárt jön, tessék nyugalomban várni...
Nos kicsit érintettnek érzem magamat, több tekintetben is!
Jó magam is építek egy saját modul rendszert ami Bécsi jellegű vannak benne stílusában oda illő elemek de van amit csak oda gondolok! Ezért mondom, hogy Bécsi jellegű, de épül nálam is 80-90% ban valós részlet akár 1-2 méter hosszban is, de azt látni és tudni kell, hogy nem lehet mindent ugyan úgy megépíteni ahogy az a valóságban van mert esetleg nem mutat jól az asztalon vagy nem fér el vagy ami megint csak előfordul nem üzemeltethető a terepasztalon! Az én rendszeremhez próbálok minél több Bécsi metrót (U-Bahn-t) és villamost beszerezni, de amikor a klub rendszerének szerves elemét alkotom akkor bizony az ott közlekedő ígen színes kavalkád át jár hozzám egy egy kiállításon.
Egy kiállításon a látogatók kb 1-2% érdekli, hogy az adott asztalon megfelelő korszakú és identitású jármű fusson! Amikor kimondottan fotózunk akkor persze ügyelünk, hogy mind a vaskerekes és mind a többi jármű az asztalhoz hű legyen de ezek csak beállított pillanat képek.
Nagyon jól tudom miről írsz, és nyugi a te modelljeid jók! :) Csupán, és inkább ott vagyok egy kisebb ( torzított ) részletnél, vagy több más részlet összekapcsolásánál, mint magyar tuják német kisvárosban, vagy hév és villamos egy állomáson. Megint nem szóltam le semmit és senkit, és imádom a modelleket. Nekem is voltak hű de nagy álmaim 30-40 évvel ezelőtt aztán nagyvasútból lassan villamosos lett úrrá, és kizárólag budapesti és 80-as évek előtti, és több terület, Kádár utca, Újpesti remiz, Tungsram strand környékéből csak az Újpesti remiz maradt. De szigorúan csak az oda illő járművek és tereptárgyak, épületekkel, és jól ismerem az idő és a zsozsó" ide illő részleteit.
Neked semmi se jó...nem lehet egzaktan modellezni mindig, mondjuk meg lehetett volna csinálni akármelyik magyar metróállomást is, méretekben belefér. Viszont a felszíni kötöttpálya...néha van olyan terepasztal, ami a valóságot modellezi, de akkor is torzítva, mert irgalmatlan helyigénye lenne. Én elgondolkodtam a csepeli HÉV lemodellezésén, 80 méter lenne modulokból felépítve. Ha lenne temérdek szabadidőm, egy 200 négyzetméteres műhely-pincém, és lottómilliomosként tengetném kis életemet, talán belevágnék. Egyébként meg csak klubszinten, marha lassan, vagyis sose készülne el. Így marad a keveredés, fiktív helyek, vagy dioráma (pl. haraszti Duna-híd), de én megmaradtam annál, hogy kizárólag járművet építek. Miniversumban is elindul a Nyugatiból a vonat, és hipp-hopp, a Semmeringen van. Magyar villamosaim is együtt futottak egy német jellegű asztalon mindenféle DÜWAG kocsikkal egy kiállításon, még drót sem volt. Kár, hogy nem a 24-es vonala volt felépítve.
Eladó néhány H0-ás magyar villamos műgyanta épitőkészlet:
1000 villamos család, 3 jármű tipus épithető a kittből. 1000-es szóló motorkocsi, 1900-as ikerkocsi, vagy 1600-as szóló motorkocsi.
A modell halling 54-es hajtásra van tervezve, vagy vitrinmodell kivitel. Kiegészitő alkatrészek mellékelve.
A 2600-as sorozatú motor és az 5900/5800 pót.
A modell halling KSW-es hajtásra van tervezve, vagy vitrinmodell kivitel. Tető kiegészitők a mellékelt lapon, hiszen több fajta tető ellenállás elrendezéssel készült az igazi jármű is, igy mindenki a neki tetsző kivitelben szerelheti össze.
Pót magas és alacsony ablak kialakitással is kapható.