Hú majdnem rendeltem onnan egy 100 rongyos wacom táblát... még szerencse hogy bőven a rendelés elött rákerestem a cégre fórumokon:) huhhh... Inkább bemegyek a Wacom magyarországi képviselőjéhez holnap.
Korrekt módon szállítottak, csütörtöktől csütörtökig. Kártyával utaltam. A DPD tracking jól működik, mindig láttam, hol a csomag. Amikor Budapesten volt, felhívtam őket és bementen a DPD-be (XV. Késmárk u.), ezzel 1 napot spóroltam (meg a szomszédban lakom.) A garancia ügyet nem vitatom, remélem, nem lesz rá szükség. Eddigi 3 CANON gépemnél és obiknál nem volt rá igényem. Az egész kissé fapados, meg a honlap magyar fordítása sem egészen jól sikerült, más logikát találtam az eddig használt hasonló helyeken. Nyilván ilyen a francia logika. Mindig jobb egy eredeti angol webshop-ban keresgélni. De az ár miatt megérte!
Én mult hét hétfőn utaltam a pénzt és pontosan egy hétre rá most hétfőn vettem át az árut(panasonic tz5 70000.-). Semmi gond nem volt velük végig nyomon követtem az árut a dpd-nél. Mivel semmi féle garancia levelet nem kaptam és amugy is kiváncsi voltam hogy hogy működik a telefonos visszahívás, hát kiprobáltam. Csak vezetékes számot tudnnak visszaívni. Beütöttem a számot és csodák csodája rá 10mp-re megcsörren a telefon. Egy kedves női (magyar) hang(nem gépi) közölte, hogy a kapott számla a a garancia, azzal kell befáradni valamelyik panasonic márkakereskedőhöz ha valami baj lenne a géppel. Nem most jöttem le a falvédőröl kétlem hogy a panasonic elfogadná a számlát garancia levélként, de ezzel már a termék rendelésénél tisztában voltam. Szerencsére az egyik haverom márkaszervizben dolgozik,ingyen elintézi a dolgot ha valami gond lenne a géppel. 1év után a pixmánia vállal még plusz egy év garanciát a termékre. Megbízhatóságra ötöst adnék a garancia necces. Ennek tudatában vásároljon tölük bárki. Én senkit se akarok le-rá beszélni csak leírtam az én történetemet. Üdv.
Az ár ugyan nem változott, de a Pixmánia bejelentkezett. Azon az email címen, amit direkt a vásárlásra csináltam két üzenetet találtam a Pixmániától. Az egyikben köszönik szépen a megrendelést. Nem volt semmiféle megrendelés, már három napja megvettem a cuccot itthon.
A másikban értesítenek arról, hogy merre jár a szállítmány, és közlik a DPD hazai számát, ahol a kapcsolatot fel lehet venni, ha a határra ért a szállítmány. Egyben közlik, hogy nem értik a bejelentkezési probléma okát, a redszerükben xy nevét, címét látják. És itt nem az én nevem, és címem szerepel.
Most néztem meg a mailemet, most nincs Pixmánia telefon, gyakorlatilag nem tudok a héten beszólni nekik, hogy rossz címre küldözgetik az üzenetet. Valaki meg baromira várja a cuccot...! :(
Ma is vátoztak az árak. Ma elkezdtek felfelé indulni. A váz is, meg a kites váz is 400-400 Fta-l lett drágább. Innen látható szerintem, hogy akkora tételben vásárol a Pixmánia, hogy szinte naponta hozzák az új gépeket, amit a napi árfolyamok szerint áraznak be.
A gépemet már megvettem. Mondjuk az utolsó nap a Sony márkabolt is lenyomta az árakat, és a 3 év garanciával ő lett volna a legjobb. Ezt azonban későn lépte meg, és én akkorra megvettem már a gépet igaz olcsóbban, de a 3 év gari miatt ott lett volna érdemes megvennem.
Vedd meg akkor ott. Nekem az ő árlistájukkal még mindig 27eft több lett volna Gaianal. Igaz most a Pixmániánál is több 12vel és ez még mindig 15ezer forintos különbség a pixesek javára. Ez kevesebb mint 10% és én már valószínüleg ilyenkor a biztosat venném a boltból ahol fizetek és viszem a felállás. Nekem anno 20% olcsób volt a pixmania és nem kellet kimenni érte az osztrákokhoz. Szvsz mérlegelni kell és ahol olcsóbb ott megvenni ha elfogadhatóak a feltételek.
A Sony Alpha A300 esetében a Pixmánia 4500 forinttal olcsóbb jelenleg a Gaia-val szemben, ahol mindenre kiterjedő tájékoztatást adtak a termékről. Ez a 4500 előny a kites gépnél lecsökken 4000-re. A szállítási díjat is beszámítottam az árakba, hiszen a Gaia-hoz csupán elballagok átvenni a cuccot.
Igaz, hogy egy év plusz külföldi garit is ad a Pixmánia, ugyanakkor máig sem javította a jelzett, nyilvánvaló hibákat a termék oldalán, de ami a lényeg továbbra sem tudom, hogy milyen tartozékokat ad a géphez. Nem ad magyar manualt a géphez, csak egy angol letöltési lehetőséget, ami jelképes ugyan, mert már letöltöttem a netről a magyart, de a Gaia szépen kinyomtatott, bekötött magyar nyelvű használati utasítást ad. És hát a Pixmániánál előre kellene fizetni, ami tényleg rossz érzés lehet.
Nekem 4000-4500 Ft-ot megér a nyugalmam egy közel 130 000 Ft-os tételnél, így itthonról vásárolok. Mellesleg ezzel a hazai kereskedőket is támogatom.
Megint csökkent az ára. A váz több, mint egy ezressel, kitobis váz pedig több mint 2000-el.
A Gaia-nál hasonló árakkal operálnak, pár ezressel kell csak többet fizetni, és sokkal rokonszenvesebb, mint ez a gigász. Nyilván ott fogom megvenni a cuccot, de bosszant, hogy megint kezd nőni a különbség.
Az amúgy is alacsony ár mult hét csütörtök-péntek magasságában csökkent 3000-t, ma meg megint 1000-t. Nem hinném, hogy a forint erősödése miatt, bár az is lehet. Sajna nem néztem meg más gépnek az árát, akkor tudnám, hogy mi a helyzet.
Kívácsi vagyok hogyan alakul tovább, ha felfelé indul, akkor tudom, hogy vásárolni kell. Bár mondjuk ez nem tőzsde... :)
Úgy nézem, hogy az előnye egyben a hátránya is. Előnye, hogy baromi nagy mennyiségben rendel raktárra, és egy internetes rendszer segítségével ügykezel, és szállíttat szintén nagy mennyiségben. Innen kezdve olcsó.
Hátránya ebből a nagy mennyiségű, rengeteg fajtájú áruból fakad. A rendszert összefogó felület élőntartásával, és az ügyfelek kezelésével, a műszaki paraméterekkel, a szállítással, és a tartozékokkal nem bír el a személyzet. Képtelen 10000 féle árut 10 nyelven nyilvántartani, a napi árakat élőn tartani figyelembe véve a valuták alakulását, követni az árakat, eszerint feltölteni a raktárakat, és mindemellett időre szállítani.
Úgy nézem, hogy a panaszok javarésze ilyen jellegű, miszerint késnek, nincs a raktáron, nincs magyar manual (ezt az infót különben minden cikknél megadják, csak a vevő nem olvassa el), és a szállító odaadja a cuccot a szomszédnak, ha nincs otthon a vevő. A csúcs, hogy előre kell fizetni. Etünni nem tűnik el áru, legalábbis nem olvastam ilyenről.
Részemről szállítással együtt innen 120 az áru. Valami számtech boltban egy év garival 144. Jó helyen 150. A Pixmánia a gyártó boltjánál 30-al kevesebb. A gyártó szalonban vörös szőnyeg is van, de a 30 az 30.
A kollégám a legminőségibb műszaki cuccokat hajlandó csak venni. Például AEG mosogatógépet vett 150-ért, nekem jó a Zanussi 70-ért. Ő úszik az adósságban, nekem nincs adósságom.
Amit én néztem az náluk 171e volt szállítással együtt. Míg itt a boltban 205 és 199 között , és az interneten 195 magyar cégeknél. Nekem az a cirka 24-29-34ezer forint árelőny volt a részükről. Ez nem beetetés hanem a Canon 450D tölünk nyugatabra ennyiért kapható. Ausztria volt az előző célpont mert Magyarországon sokkal drágább. De az út nekem oda-vissza kb 8ezer ft + az elutazott idő, ezért rendeltem inkább interneten.
Én csak a rendelés után olvasgattam ezt a fórumot. Idegesített is , hogy mi lesz . Szerintem a szállító cégek sokszor lenyulták az árut. Nem hiába van Mo. leminősítve sok internetes áruháznál a ki nem szállítható országok listáján. A Posta nemrég eltüntette egy haverom LG Shine telóját. A DPD, GLS és UPS csomagküldőknél eléggé nyomonkövethető a dolog és gyorsan lefülelik szarkát . Mindenesetre van rizikója az előre fizetésnek , az biztos . Jobb szeretem én is az utánvételt. Kár , hogy külföldön ez nem működik.
en neztem oket 2-3 honapja es amiket en neztem azoknal nem lattam azt a nagy arelonyt amiert megerte volna onnan rizikozni (plusz gari a habokban) sot volt ami dragabb voltak mint masutt es vegul itthon joval olcsobban meg tudtam venni (csak sokat kellett utanajarnom).
Ugyanarra az emailcímre írtam én is. Valószinüleg nem tudják mi van benne és nem is akarják tudni. A lap az adatokkal pedig kész van! Igaz nem teljes , de csak ennyi energiát fektetnek bele . Néztem a A100/700as szériánál pontosan meg van nevezve még a gyári kód is. A300 részlegben pedig lehet, hogy tényleg csak akksi és töltő van. De ha több minden benne van akkor nem fogsz a vásárlás után reklamálni, viszont ha kevesebb mint amit ígértek.... Nekem a Canon 450D 18-55 IS kitben a csatolt tartozékok listájáról hiányzik az IS szócska ami lényeges különbség az objektívek szempontjából. Ki IS verte volna a biztositékot ha a gyengébb obi lett volna a csomagban mint amiért fizettem. Angliábol hozták be nekem. A sony A300nál úgy látom adnak hozzá szoftvert ami valószinéleg CD van . Sok sikert a továbbiakban. Üdv
Valószínüleg én csinálok valamit rosszul. Felhívtam a figyelmüket arra, hogy jogosan kérem, hogy nézzenek a tartozékoknak utána, mivel az általuk hivatkozott A300-as technikai oldalon az A350-esről beszélnek folyamatosan, majd az adatoknál az A300-at adják meg. Szóval úgy rossz, ahogy van a tartozékokat tartalmazó, hivatkozott technikai oldal. Kértem továbbá, hogy adják meg, melyik országba szállított készülékről van szó, mert ez alapján a Sony szakemberei be tudják itthon azonosítani, hogy mit tartalmaz a csomag. A gond az volt, hogy az első levelükben kijelentették, hogy gőzük sincs mi van a csomagban, mert máshol van a raktár.
Az ügyfélszolgálat most is a legimpotensebb álláspontot foglalta el, gyakorlatilag hülyének nézett. Semmiben nem tudnak segíteni, de szólnak a kollégáknak, hogy a hibás lapot javítsák ki. Még ki is oktattak, hogy más országokból beszerzett gépekről van szó, erről semmit sem tudnak a magyar sonysok.
Motiváld őket , hogy csak akkor veszel tőlük ha tudod pontosan mit tartalmaz a csomag. Nálam müködött mert én a 18-55 IS kitobira voltam kiváncsi. Ugyanis anyiért adták a 450D Canon kittet(német és osztrák árakkal megegyezően) mint más magyar oldalakon a vázat. És az IS is érdekelt. Gyorsan válaszoltak /bövítették a csatolt tartozékok listáját. Bontatlan csomagot küldtek amiben minden benne volt. :D Nagy megkönnyebülésemre. Tehát ha egyencsomagot kérsz, benne lesz a többi is.... valószinüleg. Ja és a túlfizetést is visszautalták 1 hét múlva. Mert az akciót elég kacifántos érvényesíteni a honlapon amit jeleztem is nekik.
Mellesleg csak szimplán kereskedők lehetnek és nem szakeladók. Viszont az interneten sokkal több adatot tudsz összeszedni mint amit elmondanak az eladók. Néha megáll az ész mit össze nem hoznak a boltokban. Mert megkérdeztem , hogy van e . Mondták nincs, de beszerzik. 1-2 hét és 38ezerrel drágábban meghozzák mint ha bementem volna a M..M..-be és rögtön megveszem . Beleröhögtem a képükbe , hogy ez jó vicc volt :))) Mondták , nem vicc nézzem meg a honlapjukon is... bruhaha.
Nálam nem működik a dolog. A kis hölgy is ugyanazt mondja a megkeresésemre, de az ügyfélszolgálat sem áll a helyzet magaslatán:
"Tisztelt Ügyfelünk!
Megkaptuk érdeklődő emailjét. A termékekről sajnos mi is csak annyi információval rendelkezünk amennyi a termékek honlapjain a"TECHNIKAI LEÍRÁS" alatt fel van tüntetve.
A termékeket mi sem tudjuk megtekinteni, központi raktárunk távol található. Az Ön által kérdezett SONY ALPHA SDLR-A300 termékhez a következő tartozékok tartoznak az alapáron:
Lítium akkumulátor, töltő
Megértését köszönjük.
PIXmania csapata"
A hazai sonys gárda meg azt mondja, hogy adni kell az USB kábelt, videokábelt, vállszíjat, CD romot is, mert a gép egységes packként jön ki a gyárból tartozékokkal együtt.
Írtam nekik , hogy nem egyértelmű a tartozéklista ami fent van a neten a géphez. ezért írják meg mi van benne a dobozban pontosan. Rá nemsokára már ott volt az interneten. Utána már nem is néztem a leveleket.
Per pillanat jók is meg vegyesek is a tapasztalataim. A rendszer technikailag jó. A kiszolgálás minőségéből az emberi faktor sokat levesz.
Nem találtam a telefonálási lehetőséget az oldalon, így írtam nekik egy emilt, hogy milyen számon hívjanak fel. Ezt rögtön lereagálta az automata, miszerint megkapta a levelet. Vártam a hívást, de nem jött. Aztán amikor benéztem a postámba ott volt egy levél egy linkkel, amin bejött a főoldal jobbra fent egy "elérhetőség" nevű sárga linkkel, ahol meg lehetett adni a telefonszámomat, amely máris csöngött, merthogy automatikusan visszahívtak. Az első kísérlet nem sikerült, a másodikra rögtön bejelentkezett egy ügyintéző.
Egy nagyon kedves hölgy volt, de sajnos csak a szabvány szöveget tudta, ami x ezer termék esetén nem is olyan nagy csoda. Ami főleg érdekelt azokról nem tudtam meg semmit. A gépem tartozékairól csak azt tudta mondani, hogy nézzem meg a technikai oldalt. Mikor mondtam neki, hogy ott sem a vállszíj, sem az USB csati, és videó csati, sem a cd nem szerepel, arra azt mondta, hogy akkor biztosan nem tartoznak a géphez. Szóval szegénykém gondolom munkát kereső külföldi magyar lehet valami francia főnökkel, így aztán nemigazán van képben. Ettől függetlenül szerintem a tartozékokat küldeniük kell, azok meg vannak a dobozokban. Szóval most próbaként elküldök egy emilt, hogy tájékoztassanak erről a kérdésről, merthogy az ügyintézőtől nem sokat tudtam meg.
Elmondta még a garancia kérdésemre biztatólag, hogy a hazai szervizek elfogadják az ő garancialevelüket, de ha nem, akkor sincs baj, mert kiküldhetem nekik a cuccot, és majd ők jól megjavítják....
Még járok egy pár kört ebben a kérdésben is. Nem olyan sürgős nekem a vásárlás, kíváncsi vagyok, hogy mi sül ki belőle. Lehet, hogy ott az áru, és működik a dolog annak ellenére, hogy az ügyintézőnek gőze sincs róla, persze az is lehet, hogy amiatt olcsó a termék, mert sem tartozék, sem normális garancia nincs hozzá. Majd kiderül... :)
hat ha a pixmani hopzzaszolasai alapjan akarsz donteni akkor nem art elolvasni a tobbi minositest is. az is kerdes mifele garanciat adnak, mert ha a sajat papirjukat akkor az sokat nem er (plane ha az elter a sony sajat garancialis felteteleitol). arrol nem is szolva hogy a sony egy dolog de van nekik ezer mas gyartmany azoknak a garijat hogy csekkolod? (tekintve pl a magyar szekhellyel nem is rendelkezo cegeket)
Szvsz oly nagy ellenreklám nem kell nekik... elég csak ránézni a "magyar" oldalukra. Micsoda cég lehet az, amely úgy akar magyar területen létezni, hogy a nyelvet ismerő emberekre sem hajlandó költeni?
A pixmánia hozzászólói közül az egyik elmondta, hogy miután megérkezett a Sony cucc, a netről letöltött azonosítóval, vagy garancialevéllel elment a céghez, és ott ez alapján elfogadták garanciálisnak a készüléket. Na ezt akarom előre lecsekkolni, hol, milyen feltétellel fogadják itthon szervízre a gépet?
Mondjuk a Sony márkaszervízben 3 év gari jár, igaz + 30 000 Ft-ért, a piymánián meg csak 1 év magyar gari + 1 év külföldi gari van, szóval van különbség. Ugyanakkor, ha a Pclandban veszem, ott csak 1 év gari jár.
Ellenreklám érződik azért rendesen. Nekem a pixmania a leírtak szerint küldte a fényképezőgépet. A rossz tapasztalatok viszont nagyrészt régiek . Lehet , hogy akkor még nem volt minden zökkenőmentes. Most , hogy beléptünk az EUba már a garancia érvényesítése is talán megoldható . Mert akkor mit ér az europai garancia ha Franciaországból vásárolt gépre Magyarországon nincs garancia mikor mindkettő EU tagállam. Viszont az itteni kereskedők vagy leviszik a hasznukat 15-20% és elérik a nyugateurópai árszinvonalat, vagy ha ők is onnan szerzik be és ráteszik a saját hasznukat akkor megtanulnak kereskedni a gyártóval. Így valószinüleg nem kell dupla hasznot megfizetni a magyar vásárlónak. Én lecsaptam egy jó ajánlatra és nyugati árszinten vettem meg a gépet. Rá pár napra már a Pixmania is észrevette a magyar piacban rejlő lehetőségeket és gyorsan ők is emeltek 10%. Mert a magyar vásárló gazdag és ha valamit meg akar venni akkor nem számít az ár :D