Keresés

Részletes keresés

FejesAntal Creative Commons License 2023.05.11 0 1 4639

Aztán tökéletesen tönkre is ment, nem is egygyszer.

A legutóbb kimúlt motort is 2005-ben hozták Brassóból, és már odaát sincs tartalék.

A múzeum meg nem akarja közlekedtertni, mert egyedi, és már volt egy súlyos balesete, amikor egy  Passatot gázolt le (nem, nem egy c.gányokkal teli Zsigulit, mint azt a városi legenda tartja), a kasztnit Szentesen kalapálták ki.

Előzmény: S.E.M.T. Pielstick (4632)
rm40 Creative Commons License 2023.05.11 0 2 4638

Szerintem az összes "római" motor teljesen Jendrassiknak tekinthető.

Előzmény: C50 (4635)
C50 Creative Commons License 2023.05.11 0 2 4637

És a Kismotor és Gépgyár által gyártott II Jmc a LÁEV B26-osában.

Előzmény: C50 (4636)
C50 Creative Commons License 2023.05.11 0 1 4636

A Sopron hajóban is van.

Előzmény: C50 (4635)
C50 Creative Commons License 2023.05.11 0 1 4635

Mit tekintesz annak? Bobók, Zetorok, Gokartok, Púposok motorja is Jendrassik rendszerű. Ha győri gyártású soros motor is megfelel akkor Mk48,1005. De ha olyan motort keresel amely Jendrassik hazai tevékenységének idején készült akkor valóban nincs.

Előzmény: rezgaras (4633)
rm40 Creative Commons License 2023.05.11 0 0 4634

Azért akad még Bobó, meg ott az ABbmot is, már ami a 170-es furatcsaládot illeti.

Előzmény: rezgaras (4633)
rezgaras Creative Commons License 2023.05.11 0 0 4633

Akkor jól sejtem, hogy nincs több, vasúti járműben működő Jendrassik motor?

Előzmény: C50 (4631)
S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.05.10 0 1 4632

Pedig nosztalgia vonatozáshoz tökéletes volt! 

Előzmény: C50 (4631)
C50 Creative Commons License 2023.05.10 0 1 4631

Nem tudom de félő hogy a tulajdonosa nem is akarja, szobor lesz mint a 109,109 és a 242,001.

Előzmény: rezgaras (4630)
rezgaras Creative Commons License 2023.05.10 0 0 4630

Végzetes vagy javítható?

Előzmény: C50 (4629)
C50 Creative Commons License 2023.05.06 0 0 4629

Motorhiba.

Előzmény: S.E.M.T. Pielstick (4628)
S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.05.06 0 0 4628

Mi lett az Árpádal? 

Előzmény: C50 (4626)
Tastam Creative Commons License 2023.05.06 0 0 4627

 Én is így tudtam, köszönöm a megerősítést.

Előzmény: C50 (4626)
C50 Creative Commons License 2023.05.06 0 0 4626

Tudtommal nem lesz. Már az Árpád is dög.

Előzmény: Tastam (4625)
Tastam Creative Commons License 2023.05.06 0 0 4625

 Külföldi vasútbarát kérdezte tőlem, hogy a Füstiben lévő Hargita lesz-e valamikor üzemképes, esetleg lehet erről tudni valamit?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.01.05 -1 0 4624

Az oldózsinór lett volna a következő... 🤭

Előzmény: Vendégsín (4623)
Vendégsín Creative Commons License 2023.01.04 -1 1 4623

Mert változó hosszúságú munkavonatokat is továbbít.

Bezzeg a KE kormányszelep kiiktató váltójába nem kötsz bele...

Előzmény: segélyvonókészülék (4614)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.04 -1 0 4622

A 810-es aligha, maximum a ČSD M 152.0 sorozat :D

Abba inkább bele se menjünk, hogy mi a különbség a csehszlovák ipar korabeli fékezőszelepei, és a Knorr D2-ese között, azon felül, hogy ezekből melyik található meg nagy számban nálunk. Egyébként a szóba hozott csehszlovák fékezőszelep sem kisebb, csak süllyesztve van az asztalba.

Előzmény: segélyvonókészülék (4621)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.01.04 -1 0 4621

A 810-esen se D2 van. És az volt előbb....

Előzmény: Törölt nick (4620)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.04 -1 0 4620

De kábé úgy mutat, mint a légkürt egy Opel Corsa-n...

Miért? A Bz-n hogyan mutat a D2-es? Vagy mennyivel mutatna jobban az AB-n egy korszerű, villamos kapcsolóval vezérelt központi fékszelep?

Előzmény: segélyvonókészülék (4618)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.04 -1 1 4619

Figyelembevéve, hogy a D2-es az egyik legelterjedtebb fékezőszelep Magyarországon, és nagy darabszámban marad a selejtezett mozdonyok után (M43, M47) is, gondolom a legcélszerűbb választás, mivel valóban csak le kellett emelni a polcról. Bármilyen más megoldás költségesebb, és munkaigényesebb lett volna…

Előzmény: segélyvonókészülék (4618)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.01.04 -1 0 4618

Ha épp volt a polcon, igen, persze, kézenfekvő.

De kábé úgy mutat, mint a légkürt egy Opel Corsa-n...

Előzmény: Törölt nick (4617)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.04 -1 1 4617

A piacon valóban van bőven, de olyan nemigen, amivel az eredeti fékezőszelep a legkisebb költséggel kiváltható. A D2-es szerintem tökéletes választás. 

Előzmény: segélyvonókészülék (4616)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.01.04 -1 0 4616

Van a piacon azért ezeken kívül bőven (sőt, talán épp a matuzsálem ötállású lehet problémás, alkatrészügyileg).

A brontosaurusok óta azért készült még pár termék a szegmensben.

Előzmény: Törölt nick (4615)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.04 -1 0 4615

D2-esnél melyik a kisebb? A Knorr öt-, hatállásúak?

Előzmény: segélyvonókészülék (4614)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.01.04 -1 1 4614

Ebbe minek D2-es? Kisebb nem volt a boltban?

Előzmény: emká48 (4612)
reszelozsir Creative Commons License 2023.01.04 -1 0 4613

A november végén Dombóvárra került 143-ról nincs valami információ?

Előzmény: emká48 (4612)
emká48 Creative Commons License 2022.12.26 -1 7 4612

Dombóvári felsővezetékes ABy.

rm40 Creative Commons License 2022.12.07 -2 0 4611

Ja, hogy ez a kockás, ez még üzemelő kocsikból is rémlik. Akkor alapvetően tényleg ezek lehettek, a vörös plüss eszerint későbbi fejlemény lehet.

Előzmény: alkotasu (4609)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2022.12.07 -1 1 4610

Nemrég belefutottam a Vasútgépészet magazin egyik viszonylag friss, idei számába, ahol Süveges László értekezik az új-zélandi Ganz motorvonatokról. A cikk maga érdekes volt, volt benne némi új infó, azonban az utolsó bekezdések egyike felkeltette a figyelmem:

 

"Hangsúlyozni kell, hogy a vonatok a vonatkozó előírásoknak és effektív kivitelüknek megfelelően nem tartalmaztak azbeszt anyagot. A szétbontásról hírt adó újságírók nem hangsúlyozták, hogy a vonatok szétbontása ugyan az azbesztmentesítésre szolgáló telephelyen történt, de az nem jelenti azt, hogy a vonat azbesztet ténylegesen tartalmazott volna. Sajnos a szakmában sokan azt hiszik, hogy a vonatok azbesztesek voltak, ami nem igaz. Ezért kell odafigyelni a mindenkori újságírói tevékenységre, nemcsak úgy általában."

 

A szóban forgó azbeszt a kocsik falának belső részén kapott helyet egy hangszigetelő réteg (anti-drumming) formájában. Utánajártam hát, hogy mi van, ám végül az azbeszt meglétének tényét a vasút korábbi dolgozói is megerősítették, egymástól függetlenül is tudni vélték, hogy az azbeszt már az érkezéskor is volt a járművekben, nem utólagos barkácsmunka, illetve egy másik hírben a Metlink - a wellingtoni tömegközlekedés lebonyolításáért felelős vállalat - egy vezető beosztású alkalmazottja is megemlíti, hogy igen, a járművek valóban tartalmaznak azbesztot.

 

Szóval ki mit tud, gondol erről az anomáliáról?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!