hiteles forrásból származó információk alapján az alábbi mozdonyokat nemcsak, hogy üzemben nem fogjuk látni, de már fotót sem készíthetünk róluk. A csődeljárás során anyagukkal a károsultak követeléseit segítettek kielégíteni.
Bontás alatt a tiszapalkonyai erőmű, két mozdony van még telken belül, egy A23-as és egy A28-as. Az erőmű leállítása óta nem mozogtak, de kitolták őket a szabad ég alá.
A lakhelyemtől elég messze vannak, nem tudok odáig könnyen eljutni. Sikerült megszerezni egy nagyon kedves úr telefonszámát, előzetes egyeztetés után a gépeket meg lehet tekinteni és fényképek is készíthetőek.
Ha esetleg valaki tudna készíteni pár képet róluk, nagyon hálás lennék. Kíváncsi vagyok, pontosan melyik mozdonyok vannak ott.
A mozdonyok egyébként eladóak, a részletekkel kapcsolatban légyszíves keressetek az usgyiremot kukac gmail pont com címen.
Az alábbi linkeken találtok pár érdekes és friss videót az erőműről, sajnos a mozdonyok nincsenek megörökítve:
Utoljára Ácson találkoztam vele, a cukorgyárban, a 200-es évek elején:
A pályaszámtáblán H-001-et olvastam, és már akkor gondoltam arra, hogy kár lenne veszni hagyni ezt a gépet. Innen Petőfibányára került, és örülök, hogy megmenekült. Lehet tudni róla, hogy kinek a kezdeményezésére és kinek a támogatásával újították fel?
Az új számozási rendszerrel kapcsolatban lenne kérdésem: előfordulhatott esetleg olyan, hogy régebben A29 - es néven szereplő mozdony kaphatott esetleg 98 55 0439 xxx-x pályaszámot? 🙄
Egyébként egy pillanatra azt hittem, hogy a gyárba ment be valami. Nem tudom, ott mikor volt utoljára kiszolgálás. 2012 januárjában még biztos volt (a Google Streetview lehet látni rögtön a gyárkapu mögött egy vonatot), viszont azt is, hogy 2013 júliusában már rég használaton kívül volt a pálya.