Keresés

Részletes keresés

irreverzibilis Creative Commons License 2020.06.16 0 0 30399

vagy kitúrsz a netről egy versenybicajt,- pl.: 

https://www.jofogas.hu/budapest/Kerekpar_Csepel_apollo_28_as_regi_verseny_105434990.htm

és átalakíttatod,meg van a feléből és ha nem jön be,akkor váltasz vagy ha ellopják is kevesebbet buksz

Előzmény: Zoli1919 (30396)
bontomromt Creative Commons License 2020.06.16 0 0 30398

Vegyél használtan. Kipróbálod, hogy mennyire tetszik.

Utána ha bejön úgyis személyre alakítod mert ezeknek az egyszerűség mellett az egyediség a lényege.

Előzmény: Zoli1919 (30396)
temerelájsz Creative Commons License 2020.06.16 0 0 30397

írhatnám, hogy olcsó húsnak híg a leve, meg a drágább biztos jobb minőséget takar, de ez esetben 

kétséges.

lehet, hogy a muddyt csak használni kell majd, a csepelen meg állandóan szerelgetni kell valamit.

bármelyik lenne is, az első amit vennék rájuk, első-hátsó sárvédő.

de nem azt a semmit érőt, ami alig takarja a kerekeket, hanem a jó mélyre húzottat.

eső ellen ez sem véd, de a tiszta víz megszárad , ám az úton levő koszos trutyit nem szórja fel a kerék a 

lábadra, hátadra.

 

Előzmény: Zoli1919 (30396)
Zoli1919 Creative Commons License 2020.06.16 0 0 30396

Sziasztok!

Egy faék egyszerű, egysebességes vékony kerekű relatíve olcsó biciklit szeretnék, városban rohangálni. Az lenne a szempont, hogy ritkán kelljen javítani, de azért relatíve gyorsan tudjak síkon haladni.

 

Két kiszemeltem van.

 

Az olcsóbb egy Muddyfox fixi 80ért:
http://www.johnnybiker.hu/kerekpar_reszletei/kerekparok/Fixi_kerekpar/Fixi_kerekpar_Muddyfox_Fixie_Fekete_Narancs

 

A drágább pedig a Csepel Royal *** 130-ért:
https://www.csepelkerekparuzlet.hu/Csepel-Royal-Fixi-Ferfi-kerekpar-Kek

 

Valaki fel tudna világosítani arról, hogy a kb 50 ezer különbség reális-e a 2 bicikli között? Mivel tud többet a Csepel? Tényleg jelentősen tartósabb/jobb alkatrészekkel van szerelve? Vagy arra, amire nekem kell jó az olcsóbb is és vegyem azt?

Bármilyen tanácsot szívesen fogadok.

Köszi,
Zoli

 

henngergely Creative Commons License 2020.06.15 0 1 30395

Gyereknek csak használtat vennék. Mivel alig kopik, gyakorlatilag annyiért adod el,  amennyiért vetted. Hiába új az a Képeken (vagy bármi más), ha gagyi alkatrészekből rakták össze nagyon nehezen fogtok megválni tőle. Plusz használni sem akkora élmény,  mint egy igaz használt, de jobb minőség bringa. A Decathlon gyerek bringáival tele a net. Jók, olcsók (természetesen ha karbantartották).

Előzmény: szbeni7 (30391)
henngergely Creative Commons License 2020.06.15 0 0 30394

Az a kérdés, mennyit nyers egy elvileg gyorsabb bringával. Elvileg,  aztán ott a gyakorlat: a forgalom meg a nem tükörsima út miatt lehet,  hogy nem tudod kihasználni a plusz sebességet. Én pl. patakparton,  murvás utcákon is megyek a szűk, forgalmas és hepe-hupás Szlovák és Szentmihályi út helyett. 35-ös gumikkal simán rongyolok ezen az úton,  országútival meg kerülnöm kellene. 

Előzmény: krepair (30392)
bontomromt Creative Commons License 2020.06.15 0 0 30393

Kezdésnek egy vékonyabb gumit tennék a KTM-re+lezárnám a teleszkópot, ezzel sokat lehet gyorsítani rajta.

 

 

 

Előzmény: krepair (30392)
krepair Creative Commons License 2020.06.15 0 0 30392

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Adott jelenleg egy KTM Fun line tárcsafékes kerékpárom. Használtan vettem, nyomott áron, tökéletesen meg vagyok elégedve vele. Viszont költözés miatt távolabb kerültem a munkahelyemtől, az eddigi 3 km 14-re nőtt. Gondolkozóba estem, hogy erre a célra jobb lenne egy országúti bringa. Viszont itt jön a gond, hogy ebben a témakörben sötét vagyok... 100%-ban aszfalton használom amúgy a mostanit is. A keret olyan 120 ezer forint lenne, de amennyire néztem ez a nagyon durván legalsó polc az új cangák világában, viszont azért akadnak ilyenek a használt portálokon. Első kérdés, érdemes-e ezért vennem egy alap országútit, vagy használni boldogan a mostani cross-t? Második: ha érdemes akár használtan is vennem, van valami "tuti vétel"? 180 magas vagyok, és minden nap használnám (de nem 50-50 kmre). Előre is köszi a választ!

szbeni7 Creative Commons License 2020.06.15 0 0 30391

Sziasztok!

Gyerköcömnek vásárolnék 20" kerékpárt amit csak hobby célokra használna (nem járna oviba - suliba vele, csak néha a parkban tekerne)

Amit kinéztek az egy Koliken gyártmány, kérdésem az hogy milyen minősége van ennek a gyártónak- mennyire ajánlott vétel. Nyilván ez a legolcsóbb kategória nagy elvárásaim nincsenek vele, de gondolom arra jólenne hogy a gyerek lezúzza :)

 

 

Köszönöm

bontomromt Creative Commons License 2020.06.15 0 0 30390

Jó lenne tudni, hogy mire akarod használni. Hetente egy pár használat rövid távra ,esetleg még ilyen feltételekkel használható.

Ebben az árkategóriában én nem ajánlok sok sebességes láncváltós kerékpárt és a teleszkópot is hanyagolnám.

Egy reptila 100 sokkal jobb ajánlat szerintem.

A vázméreteknél elsősorban a gyártó ajánlását kell figyelembe venni, de az biztos, hogy 190cm-hez nem 52-es váz kell. Az 56-os is határeset lehet, 58-60 kb ami neked kell.

Előzmény: cqalog84 (30384)
Friczy Creative Commons License 2020.06.14 0 1 30389

Kicsit zavarosak a kérdéseid (tudom, ha nem vagy benne a témában, akkor a gondolataid is hasonlóak, azért kérsz segítséget, szóval érthető, csak megnehezíti a választ).

Attól, hogy valami új kerékpár még lehet megbízható vagy megbízhatatlan, ez inkább árkategória kérdése. Első rejtett kérdésedre a válasz: Nyugodtan vedd meg az aluvázat, ha lesz probléma, akkor nem az lesz.

Városi szaladgálásra én is a trekkinget (crosst, esetleg fitnesszt) javasolnám mint kategória, de persze ezen belül alsó és felső határ közt akár 8-10szeres különbségek is lehetnek.

A listák elején szerepló márkák sajnos nem egy olyan kategória, amivel lehetne bármit kezdeni, hogy mást ne mondjak, listázni lehet gyártónként áranként, ráadásul növekvő és csökkenő sorrendben :) szóval, akkro kinek mi van a lista elején? :)

 

Jobban jársz, ha mondasz egy-két konkrét típust, vannak itt, akik arra már tudnak mit írni, mert ennyire elég nehéz lesz.

Használati mód, a használat mértéke (évente hány km), jellege és hasonlók szintén olyan tényezők, amelyek sokat számítanak, ahogy a környékeden lévő terepviszonyok is, mert más az Alpok lábánál egy városi szaladgáló, mint az Alföld közepén.

Előzmény: JohnyFirpo (30388)
JohnyFirpo Creative Commons License 2020.06.14 0 0 30388

Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy mennyire érdemes új kerékpárt vásárolni átlagos városi/kirándulós erdei utakra, ha cél a tartósság, megbízhatóság, illetve esőben + télen is lenne használva, nem tudom az alumínium váz mennyire tolerálja ezt, esetleg érdemes acélvázat keresni?

Abszolút nem vagyok benne a témában, mit érdemes megvenni és mit kerülni, viszont napi szinten tekerek, magam is meg tudom csinálni a karbantartást, mondjuk egy centrírozásnak nem állok neki.

Mivel többségében városban használnám, ezért gondolkodom trekkingen, esetleg maradna az MTB.

Szóval abban kellene a segítség, hogy mennyire vállalhatóak a webshopokban a listák elején szereplő márkák, mi az az összeg, amiért érdemes/lehet kapni vállalható kategóriát?

Sok név teljesen ismeretlen számomra, amit hallottam, azt sem tudom hova tenni.

 

Köszönöm!

 

Buhul Creative Commons License 2020.06.14 0 0 30387

Köszönöm szépen a tanácsot,elvileg nem lehetnek olyan rosszak,csak emelkedőre és 100 km.-s túrákra használnám,akkor inkább újra keresek,és felteszem újra a kérdést  magasabb árfekvésűre,és akkor is várnám a szíves segítségedet.

Előzmény: bontomromt (30380)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2020.06.14 0 0 30386

Ebben az árkategóriában használtat szoktak javasolni.

Nem írtad a tervezett használati körülményeket. Az Alboin 200 is alsó kategória. Menetes hátsó agy: oda kell figyelni a tengelyre. A 100-ashoz hasonló bringát is használok, ismerem a korlátait-hátrányait, és nincs vele különösebb gondom. Sokan nem szeretik a marokváltót, de én igen.

Előzmény: cqalog84 (30384)
Aux88 Creative Commons License 2020.06.13 0 0 30385

Köszi. Sajnos nagy választék nincs az agyváltós bicajok között, többségük valóban nem terepre termett.

A Csepelnél éppen a "trekking" az olcsóbb: 90 ezer Ft.

Az úgynevezett városi meg 164 ezer Ft.

 

 

Előzmény: henngergely (30376)
cqalog84 Creative Commons License 2020.06.13 0 0 30384

Sziasztok,

Kinéztem magamnak egy Gepida 200ast, elsőnek Gepida 100at néztem de egy kerékpárüzletben azt mondták, hogy az még nem is bicikli, gondolom ez inkább kicsit snob megnyilvánulás volt, amikor már 50 ezer Ft körül is vannak biciklik. Szóval végül úgy döntöttem, hogy legyen egy magasabb kategória, de nem értek hozzá, szóval nem tudom ez mennyire számít jónak. Illetve nem tudom eldönteni, hogy 190 cm-es magassághoz 52-es vagy 56-os váz lenne jobb.

 

Váz: 6061 ALLOY Teleszkóp/Villa: ZOOM ENJOY 123 E TRAVEL: 40MM Kormánycsapágy: FSA TH807ST THREADED 1 1/8" Kormányszár: GEPIDA MQ-417 EXT: 80MM BB: 25,4MM Kormány: GEPIDA STEEL 155TP 640MM RIZER BB: 25,4MM Markolat: VELO VLG-207 KRATON Fék: GEPIDA TX-117 V-BRAKE Fékkar: SHIMANO ST-EF 41 Féktárcsa első/hátsó: - Váltókar: SHIMANO ST-EF 41 3X7S Első váltó: SHIMANO TY FD-TY510 TOP SWING DUAL PULL 31,8MM Hátsó váltó: SHIMANO TY RD-TY300D Hajtómű: PROWHELL A541 28-38-48/170 MM Középcsapágy: PROWHEEL A541 48-38-28T 170MM Áttétel hátsó: SHIMANO MF-TZ500 14-28T 7S Lánc: KMC Z50 Pedál: XERAMA SP872N PP Gumiabroncs első/hátsó: WTB/FREEDOM SCORCHER 700X38C Felni: BERETTA MT240E 28" 622X19C 36H Agy első: SHIMANO DH-C3000-3N 6V 3W 36H Agy hátsó: FORMULA FM31 36H

 

Elhiszem, hogy a Gepida 300 biztos jobb, de annyit már szánok rá, 120-130 ezer a határ amire gondoltam.

Köszönöm előre is a hozzászólásokat.

Dolby67 Creative Commons License 2020.06.13 0 0 30383

Nagyon köszönöm a válaszod!

Előzmény: Friczy (30382)
Friczy Creative Commons License 2020.06.12 0 0 30382

Ne.

 

Kisebb vázat még lehet valamennyire növelni (hosszabb stucni, nyereg kihúzása, hátratolása, stb), fordított irányba sokkal nehezebb.

Előzmény: Dolby67 (30381)
Dolby67 Creative Commons License 2020.06.12 0 0 30381

Tisztelt hozzáértők!

 

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Az adottságaim alapján 19" vázméretű mountain bike a méretem, viszont volna lehetőségem egy 21" -ra (29")

(Több aszfalt mint terep.)

Merjek-e belevágni?

 

A válaszokat előre is köszönöm!.

bontomromt Creative Commons License 2020.06.12 0 0 30380

Ebben az árkategóriában hanyagolnám a láncváltókat és a teleszkópot  Nem hiszem, hogy normálisat lehet belőlük beszerelni ennyiért.

Városba, rövidtávon, heti egy-két alkalommal biztosan elműködnek egy ideig.

A második kerékpár ennél sokkal többet " mutat" . Megnézném mit tudhat egy kis terepen , ha már ilyen a felépítése, de nem hiszem, hogy alkalmas lenne erre  a szerepre.

Előzmény: Buhul (30378)
henngergely Creative Commons License 2020.06.11 0 0 30379

Attól függ, milyen kerékpárról van szó. Márkanév, típus.

Előzmény: drakulagrof1955 (30377)
Buhul Creative Commons License 2020.06.11 0 0 30378
drakulagrof1955 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 30377

Üdvözletem mindenkinek...a hozzáértőket kérdezném lehetséges e váltós kereket kontrásra cserélni???laikus vagyok... Köszönöm szépen a választ!😀

henngergely Creative Commons License 2020.06.10 0 0 30376

A 3. fokozat mér elég haladós, viszonylag könnyen lehet menni 30 km/h felett. Viszont, nem mindegy milyen vázba építik az agyváltót. Egy városi bringával nem szoktak túrákat tenni, főleg nem "rendesen meghajtani"- egyszerűen a konstrukció, üléspozíció és a többi alkatrész rövid, kényelmes tempójú tekerésekre tervezett. Viszont, ha egy trekking vagy valami országúti féle vázba kerül, az már alkalmasabb arra, amire leírásod alapján szeretnéd használni. Ilyenből viszont elég kevés van, az alsóbb árkategóriában.

 

Előzmény: Aux88 (30375)
Aux88 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 30375

Sziasztok!

 

Egy Csepel kerékpárt vennék rövid túrákra Nexus 3 váltóval. Ennek a váltónak nem túl könnyűek/lassúak a fokozatai? Nekem az sem baj, ha nem lehet hegyre felmenni vele, de meg lehessen hajtani rendesen sík terepen. (Az agyváltó eleve sokkal szimpatikusabb a sérülékeny és macerás külsőnél.) Esetleg a Nexus 7 megéri az ártöbbletet?

henngergely Creative Commons License 2020.06.03 0 0 30374

Igazából, lehet eléggé felső kategóriás, de gyorszáras kereket is belerakni később, de az külön fűzetős lesz. Gyári kerékszetteknél ahogy látom, már csak az alsó polcosak (pl. Shimano-nál) nem átütőtengelyesek.

Bár az is igaz, eddig is megvoltak az emberek gyorszáras kerekekkel. Szóval, ha főként használni szeretnéd a biciklit, ez azért elég jó felszereltség. És pár hónap múlva kijönnek a 12 sebességes Deore-al szerelt modellek ami akár további olcsósítást jelenthet.

Előzmény: levente-ee (30370)
bontomromt Creative Commons License 2020.06.03 0 0 30373

Igaz!!

Ennyire nem nagyítottam ki, most már én is látom. Ettől függetlenül a fül cserélhető lenne, csak nem tudom mi van a túloldalon, de az fix szokott lenni.

Átalakító adaptert is lehet szerintem kapni.

Főkép előre lenne értelme az átütőtengelynek mert azt jobban " csavargatja" a fék a teleszkópot.

Egy sima tengellyel sem biztos , hogy gondok lesznek. Ebben az árkategóriában a gyorszáras az általános.

Előzmény: levente-ee (30372)
levente-ee Creative Commons License 2020.06.03 0 0 30372

Attól tartok, hogy henngergelynek van igaza: más a láncvilla kialakítása: 

 

6.0 modell a piros

 

 

7.0 modell a kék

 

A nem átütősbe akkor nem is lehet berakni jobb kereket? Vagy van olyan midrange kerék, amit be lehet tenni később, tehát nem totális korlátról van itt szó? Köszi! 

 

Előzmény: bontomromt (30371)
bontomromt Creative Commons License 2020.06.03 0 0 30371

Úgy láttam, hogy a váz kialakításra mindkettőnél ugyan az, csak egy a láncvillákra csavarozott betét van ami meghatározza, hogy milyen tengely kell bele. Szerintem "csak ezt kell cserélni.

 

Előzmény: levente-ee (30370)
levente-ee Creative Commons License 2020.06.03 0 0 30370

Húha. A vázcsere az már kerékpárcsere, nem? :) Ouch. 

Előzmény: henngergely (30369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!