Keresés

Részletes keresés

KecsŐ Creative Commons License 2006.03.28 0 0 786
Mcemru Creative Commons License 2006.03.25 0 0 785

ez a lista nem szabalyos, vagyis nem lehetne alkalmazni az EU-ban

mert egyetlen feltetel lehet csak, h egy EU orszagban valaha szabalyosan az akkori rendeleteknek megfeleloen muszakilag forgalomba helyezheto volt-e a motor, és ha igen a KFF bekaphassa a magyar burokratak osszes cerkajat!

Előzmény: enterio (783)
Sprint-R Creative Commons License 2006.03.15 0 0 784
szerencsére már nem aktuális dolog a mocibehozatal mert beláttuk h nem sok hasznunk van hiába olcso ott az Aprilia RS 125 de mire behozzuk egy 100as tuti ráment volna igy meg nem éri meg és így olyat vettünk amiért nem kellett messze menni :P és tök zsír ez a moci ez se lesz eladva egyhamar :P
enterio Creative Commons License 2006.03.14 0 0 783
A közlekedési felügyeleten használják ezt a listát, amiben minden motornak meg van adva a zaj és a károsanyagkibocsátása, ez alapján lehet eldönteni, nekem nem kellett semmi egyedi dolgot kérni, igaz azért utána járás szükséges volt.
Előzmény: Rob512 (778)
2Bálint Creative Commons License 2006.03.11 0 0 782

állítólag a motorra, kb térdmagasságra ...

 

Előzmény: Mcemru (781)
Mcemru Creative Commons License 2006.03.11 0 0 781

jah mivel 50-es alatt nincs forgalmi meg semmi ki tud hova mit beutni?

na ezaz, innentol felejtos a regado

asszem uj 50-esekre a ha forgalomba helyezteted akkor van vmi 12 v 25e regado

Előzmény: 2Bálint (780)
2Bálint Creative Commons License 2006.03.10 0 0 780

Én úgy tudom, hogy a robogóra is kell fizetni pár ezer forint regadót...

persze vérlázító, mert nincsenek adatbázisban a járgányok

olvastam valahol, hogy valami CM 50 jelzést üt bele a hatóság...

Viszont én tavaly beszéltem a közlekedési felügyelettel, amikor eurovespára mentünk, hogy hogy lehetne kivinni a gépeket, és ő azt mondta, hogy ez a CM jelzés csak elméletben van, már ne mszokták beütni...

 

Bálint

Előzmény: Mcemru (779)
Mcemru Creative Commons License 2006.03.10 0 0 779

olaszban olcsobb a robogo, de ott sem a tuti allapotu

ezeket meg ki sem rakjak soxor mert lecsapnak ra a kereskedok

szerintem robeszert nem eri meg kimenni

robogora nincs regado mert nem kell forgalomba helyezni, ugyse tudjak behajtani

Előzmény: Alert (777)
Rob512 Creative Commons License 2006.03.10 0 0 778
Hello!

Enterio, hozzád lenne egy kérdésem. Írtad, hogy egy lista alapján megtudják mondani, hogy a mocikat forg. lehet-e helyezni. Nekem egy 94-es Yamahám van, amit 96-ig változatlanul gyárotottak, de azt mondták ,hogy ezt sajnos már nem lehet elintézni. Egy megoldást mondtak, hogy valami különleges forgalombahelyezési igényt kell kérni elég húzós áron, amit még elbírálnak és ha oké, csak abban az esetben megoldható a forgalomba helyezés. Neked milyen listát mondtak, nekem erről semmit nem szóltak, pedig már körbetelefonáltam mindenkit?! Esetleg megtudod adni azt a tel. számot, ahol ezt mondták? Válaszodat előre is köszönöm!
Alert Creative Commons License 2006.03.10 0 0 777

Sziasztok!!!

 

A regadó és az egyéb költségek hogyan alakulnak? (gondolom a regadót ebben az esetben is gondosan beszedik)

Honnan lenne érdemes robogót behozni? Megéri egyátalán kimenni, vagy inkább itthon nézzek körül?

Előzmény: Mcemru (776)
Mcemru Creative Commons License 2006.03.08 0 0 776
robogot veszed hozod legyen rola adasvetelid es ennyi a tortenet
Előzmény: Alert (775)
Alert Creative Commons License 2006.03.08 0 0 775

Sziasztok!!!

 

Mi a helyzet a robogók behozatalával? Gondolom ezeknél (mivel segédmotor), másként működik a dolog. Előre is kösz az infókat!!!

 

 

enterio Creative Commons License 2006.02.25 0 0 774
96 utániak közül mindegyiket, 96 elött necces, de megoldható, ha a motor tudja az előírásokat ( zaj, károsanyag, stb ), akkor régebbi is mehet, de nem mindenhol érdemes előre érdeklődni, és a választ írásban kérni, a keresett katalógus létezik, de nem adják ki a kezükből ( vicces ), ez alapján lehet motorszám alapján beazonosítani a mocit.
Sprint-R Creative Commons License 2006.02.18 0 0 773

Hali!

 

ez engem is érdekelne mert szeretnék behozni Aprilia RS 125öt Olaszországból de engem 96-97-98as évjárat érdekelne igazán és ugy hallottam hogy mostantol már csak 98 utáni motorokat lehet behozni...a neten megprobáltam utánnajárni de nem találtam rola semmit...

 

 

Előzmény: kutyafuttaban (772)
kutyafuttaban Creative Commons License 2006.02.17 0 0 772
Sziasztok!


Egyáltalán be lehet hozni 96 előtti motort? Csak autókra érvényes a korlátozás?

Régen volt egy táblázat a kff.hu oldalon, arrol, hogy milyen típusok, milyen évjárata felel meg a zaj, és károsanyag-kibcsojtás követelményeinek. Ezt nem találom.
Eu-ból gon nélkül hozhatok be mocit?

Koszi, Csaba
Előzmény: motorkami (768)
tengelic35 Creative Commons License 2006.02.15 0 0 771
A hónapban egy usából behozott dragot kell majd vizsgára vigyek. Szerinted erre a rendeletre hivatkozhatok az okosoknál. Ha már vki ott dolgozik,vágnia kellene a jogszabályokat.Legutóbb mégis azt mondta Kecskeméten a muki,hogy aszimetrikus világítás kell. Most a jogszabály változott 90 óta,vagy ő nincs tisztába a szakmájával?
Előzmény: motorkami (768)
MedweSpali Creative Commons License 2006.02.14 0 0 770
Hol itt, hol ott. Ahol bevállalják. Minden ok., csak a nyitott kipu miatt necces egy kicsit. Lecserélném (a kipufogót), ha találnék hozzá jó állapotú eredetit - ami nincs aranyárban -.
Előzmény: __BB__ (766)
Miko Creative Commons License 2006.02.13 0 0 769

Sziasztok!

 

Magánszemélynek  van valami korlátozás, hogy évente hány motort hozhat be EU-n kívüli országból?

 

Üdv:

Miko 

motorkami Creative Commons License 2006.02.10 0 0 768

Sziasztok,

 

itt még új vagyok, de motoros, veterános témában van már néhány hozzászólásom.

 

Találtam Németországban egy 1993-as évjáratú Rotax-motoros - tehát négyütemű - 500-as MZ-t. Fel tudna valaki világosítani, hogy

 

1. Forgalomba lehet-e helyezni?

 

2. Mennyibe fog ez nekem összesen kerülni?

 

És, hogy én se maradjak adósotok belinkelem a jogszabály részletet, ami a szimmetrikus fényszórókra vonatkozik, ugyanis én is meglepődtem, amikor a 40 éves Pannóniám műszakijánál nem szóltak a szimmetrikus fényszóróüveg miatt:

 

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

43. paragrafus

(2) A tompított fényszórónak aszimmetrikus kivitelűnek kell lennie, a motorkerékpár tompított fényszórója azonban szimmetrikus kivitelű is lehet.

 

enterio Creative Commons License 2006.02.09 0 0 767

sziasztok,

 

ahogy megjósoltam, de ne legyen igazam:

korábban írtam, hogy a felügyeleten, telefonon kaptam bíztatást, hogy ha a 1992-es BMW-en, amit be akarok hozni a motorkód 802VE, akkor minden ok, behozhatom. Tegnap elvitték műszakira a mocit, és vissza is hozták, mert aki mondta az nem volt ott, a többiek meg nem merték megcsinálni. Szerintem ilyen nincsen sok helyen a földön...Holnap kell érdeklődnöm telefonon...Mit tudok csinálni, ha azt mondja, hogy ő nem is mondta???

 

Szimetrikus lámpa ügyben: a szabály az tényleg szabály, de azért senki ne gondolja, hogy az USA-ban az emberek az egymás szemébe világítanak az utakon, mert nem jöttek arra rá, hogy az asszimetrikus lámpa jobb, nem jobb, nem rosszabb, más.

__BB__ Creative Commons License 2006.02.09 0 0 766

hol vizsgáztatod ?

BB

Előzmény: MedweSpali (764)
darwell Creative Commons License 2006.02.09 0 0 765
jobbkormanyossag:)  minden rendszernek vannak hianyossagai:)) na megyek motorozni, hetagra sut a nap es van vagy 8 fok:) Nem is tudom, miert akarom itthagyni Angliat:) Ha valakit tudtok, akit erdekelne a moci, szoljatok!! Valszeg el kell adnom a munkam miatt. De ha megmarad, ugyis jo:)
Előzmény: tengelic35 (763)
MedweSpali Creative Commons License 2006.02.09 0 0 764

Hát, ez érdekes, nekem egy 20 éves USA vagy Kanadából származó Shadow-m van, azon aztán minden teljes össze-visszaságban van, e betű, nem e betű, prizma, nem prizma, ilyen-olyan fényszóró stb, mindig úgy megy át a vizsgán, mint kés a vajon.

Persze tudom, hogy ez más, mert ez egy szörnyen fontos első forgalomba helyezés, amivel ki lehet szűrni, hogy olyan felforgató motor "elemek" kerüljenek országunkba, akik veszélyeztetik a többi, amúgy nagyon-nagyon kultúrált közlekedő életét és testi épségét. Mert ugye, AZ az e betű, az aztán eldönt mindent és már ne is haragudjál meg, mégis hogyan képzeled el, hogy AZ e betű hiányozzon az index búra jobb fölső sarkának bal alsó szegletéből??? Persze, hogy jó a fék, működik minden elektromos berendezés, de hát ezek bagatell dolgok... AZ e betű érted? e betű!!! 

tengelic35 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 763
Csak nehéz lessz megszokni a jobbkormányosságot:)
__BB__ Creative Commons License 2006.02.08 0 0 762

helló,

avultatás van pontos adatok biztos ad valaki

ha Angliából hozod be akkor elvileg minden E-s, gond nem lehetne

Előzmény: darwell (761)
darwell Creative Commons License 2006.02.08 0 0 761

Hello Mindenkinek!

Motort hoznek be Angliabol, 125cc yamaha dragstar 2001-es evjarat. Lattam, hogy gondok lehetnek a muszakinal a lampa miatt, hol lehet esszeru aron kapni az uveget bele? Regado tudom 95000HUF, de itt is el a avultatas, nem?! Kene legalabbis, nekem ez jott le a torveny szovegebol. Szoljatok, ha nem igy van. Egyeb koltseg mennyibol  all meg? Itt is van , mint az autoknal eredetvizsgatol kezdve minden faszsag 80.000-ert? Kosz minden infot!

tengelic35 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 760
A 3 órában bene volt a sorban állás is,meg a csek befizetés.
tengelic35 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 759
Azt mondja az öcsém,hogy viszonylag normálisak voltak,de roppant tudományosak,és részletesek. (gondolom ezért nem találták azokat az E betűket melyeket én 2 perc alatt kiszurtam a gumikon) Kb 3 óra latt végeztek.
Előzmény: nuttin (757)
__BB__ Creative Commons License 2006.02.08 0 0 758

kb nagyon régen pont ebből kifolyólag szívtam a Mozaikban ugyanígy külföldről hozott SR125-tel, nekem a jel 'NL' volt

megjártam vele a felügyeletet is mert akkor még lelkes voltam, az akkori szabályozás szerint autókon az asszimetrikus kötlező, motorokon szimetrikus is lehet, viszont! ettől függetlenül az E-betü kötelező :)

úgyhogy a vizsga idejére kapott kölcsönben egy 250-es virago búráját

egyébként egymás mellett nézve egyértelműen látszódott a minta különbsége a két fényszórón

 

azóta tudom vizsgára kell E-s lámpa, duda, utaskapaszkodó, EÜ csomag, mert minden más ami lényeges az nálam úgyis mindíg rendben van

Előzmény: tengelic35 (756)
nuttin Creative Commons License 2006.02.08 0 0 757

Lehet, hogy a kérdések költőiek voltak, de azért én hülyegyerek módjára megválaszolom:

1. Az útra vetített fány csóvája - minden autó és motor esetén is - az út jobb oldalát távolabbra világítja meg a szabványunk szerint. Gondolom a szembejövők elvakításának megakadályozása érdekében (persze olyat még nem láttam, hogy rendőr megbüntetett volna bárkit akinek a hibás fényszóróállítása miatt kifolyt a szemem)

2. A hátsó lámpának nem csak pirosan kell világítania, hanem prizmásnak kell lennie (annak ellenére, hogy a KRESZ szerint a helyzetjelzőnek mindig világítania kell a motoron). Nekem a műszakihoz fel kellett ragasztanom egy piros "macskaszemet", ami természetesen ahogy hazaértem, le is került róla.

Mindezek mellett természetesen egyetértek azzal, hogy bürokrácia az egész.

 

Mennyi idő alatt végzett a pajtásod? Mik voltak a tapasztalatai?

Előzmény: tengelic35 (756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!