Keresés

Részletes keresés

padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393885

 

lemaradt a kép, remélem most felmegy

Előzmény: padisah (393882)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393884

Annál amit írtál magnézium-szulfid lenne az üzemanyag és szulfát menne vissza a gyárba?

Előzmény: padisah (393882)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393883

A drót már ott van minden házban, minden utcán, csak rá kell dugni.

Ha ennél olcsóbb a cső az lesz a nyerő.

 

Hogyne lenne olcsóbb???? Sokkal egyszerűbb ha a feltöltés egy központi helyen gyárban van.

A családiházakban ott van, bár elég pengeélen táncol az, itt nyáron szoktak lenni több órás áramszünetek amikor bekapcsolnak késő délután a klímagépek az ablakokban.

Más ezzel a baj, az, hogy ezt máris lehetne csinálni, akkor meg már nem is kell.

A troli se lett álltalános tömegközlekedési eszköz, pedig azt mondod ott az áram csak be kell dugni, az a felső vezeték költségben pár % lehet az akkumulátorokhoz képest.

Előzmény: szilvatövis (393868)
padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393882
Előzmény: zöldkomcsi: (393879)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393881

Es olomhiany sehol sem fenyeget.

 

Hogyne fenyegetne, annyi környében sincs mint amennyi ilyesmihez kellene. ...de szívesen se látnám a hétköznapokban mert előbb utóbb úgy is megjelenik a káposzta főzelékemben is. )-:

Előzmény: pert2 (393870)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393880

Láttam valahol egy képet amin rengeteg elektromos autó várakozik az újrahasznosítóra, India se hajlandó visszafogadni a gyártó ország. Lehet persze, miért is ne lehetne, de idő és pénz kérdése.

Előzmény: padisah (393877)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393879

A nátrium mellett szól az ára és az, hogy alacsony az olvadáspontja, a kén úgyszintén, pl Kazahsztán fizet 7 usd/t annak aki elviszi onnan. Ezt a két anyagot az isten is elektromos energia tárolásra teremtette. (-: Az ionvezető kerámia a problémás ami elválasztja őket és persze a nátrium se szulfid hanem poliszulfid, tehát a nagy kén felesleg miatt kevesebb a fajlagos tárolás (lítiummal ez még rosszabb). Na de lemondva a tölthatőségről, akkor ugyebár csak cseppenként van adagolva mind a kettő, ha megreped a membrán se katasztrofa, a benzin motorban se az egész üzemanyag tank ég egyszerre (-:

Nátriumot és ként tankolna és nátrium-sulviddal a viszfuvarban is rakott lenne a tartálykocsi ami jár az üzemanyag gyárból a "benzinkutakhoz". Egy ilyenben csupa buta anyag van, nátrium-aluminát a membrán és kén és nátrium, tárolni mindent egyszerű. Nem látom az okot miért kell tölthető akkumulátor a járművekbe.

Egyébként az ólom is ilyen, ha ólom-dioxid és fém ólom az üzemanyag az se sokkal tárol kevesebbet mint egy lítiumos ami olyan, hogy a töltés kisütés egy berendezésben történik.

Nem látom az okát ennek a kinlódásnak, hogy a garázsban lehessen tankolni az autót, a benzint se ott tesszük bele.

Előzmény: padisah (393876)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393878

Nekem volt NiCd-s, álmomban se jöjjön vissza. :-)

Előzmény: pert2 (393875)
padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393877

a Li alapú akksik újrahasznosítása NEM megoldott, nálam is van belőle 1-2 kg és sehova nem tudom leadni, még úgy sem hogy fizetnék érte, árokpartra meg ugye nem szeretném...

 

és egyébként veszélyes hulladék, mérgező vezetősó van benne, elégetve is mérgező, rákkeltő anyagok keletkeznek belőle

 

tehát szerintem nincs olyan hogy a leadott pakkért a gyártó fizet, inkább az elszállítása is benne van a csere árába, és aztán maga a gyártó ülhet rajta

Előzmény: Konfliktuselmelet (393874)
padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 1 393876

az van a Zebra akkuban, elméletileg valami 400wh/kg is tud, ebből eddig nem túl sok jött ki

 

viszont szerintem a Zebra sokkal alkalmasabb egész napos üzemben működő EV-k működtetésére mint a Li alapúak, tömeggyártva olcsóbb is lehet, és mivel melegen kell tartani, nem függ az évszaktól a hatótáv amit biztosít, és a hulladékhő ami keletkezik töltés/kisütés közben felhasználható az utastér fűtésére

 

ami nekem érdekes kémiai reakció az:

MgS + 2O2 -> MgSO4

nem néztem utána mennyi energia szabadul fel,de a kénatomot viszi -2 oxidációs számról +6-ra, ezért gondolom sok lehet fajlagosan

az 'égéstermék' meg szilárd, tehát nem bocsájt ki anyagot magából, mehet zárt üzemanyagciklusba

mindhárom összetevő olcsó, a a földkéregben gyakori anyagok, amit könnyű leválasztani

Előzmény: zöldkomcsi: (393867)
pert2 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393875

Mobilokba igazabol.nikkel cadmium aku kene, cdak ezek sokkal tovab birjak mint a mobil elavulasi ideje, igy inkabb litium akkut alkalmaznak amik kevesbe birjak. Raadasul eloiras hogy minden uj mobilt masfajta meretu akkuval gyartsanak, es a regi akkuk gyartasa meg be van tiltva. 

Előzmény: szilvatövis (393872)
Konfliktuselmelet Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393874

Azért kell cserélni, mert kuka, nullás lett az aksi vagy azért, mert már nem tolerálható mértékűre degradálódott, de mondjuk 30%-os? Mennyit adnak a gyártók egy ilyen cserés akksiért (, pontosabban mennyivel adják olcsóbban az újat, ha megkapják a régit)? Azért kérdezlek,mert úgy tűnik van/lehet infód ezekről is.

Előzmény: padisah (393869)
havasesoesett Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393873

Utángyártott szarok?

Előzmény: padisah (393869)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393872

Mobilokba?

Előzmény: pert2 (393870)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393871

Nem biztos. Az első gen Leaf nem kapott nagyobb akkut. Egyik ismerősöm ezért adta el.

Előzmény: padisah (393869)
pert2 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393870

A legolcsobb meg mindig aolomakku,  es az jol kezelheto meg a tonkemetele utan is. Kb tizedannyiba kerulhet mint a litiumos, es nem sokkal kevsebb ideig birja. Es olomhiany sehol sem fenyeget.

Előzmény: zöldkomcsi: (393867)
padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393869

igen, a használt EV-kben, kb a 10 év/ 150e km körül akkut kell cserélni, és ez szerintem bele is fog árazódni az autó használt piaci értékébe (tehát lineárisan megy le az értéke az amortizációval)

 

esetleg megjelenik az akkucserélt a használt piacon, 2m-el drágábban mint ugyanaz eredeti akkuval

és egyébként ennek megvan az a műszaki előnye, hogy így az újabb fajta akkukra való átállás előnyös, és ezek már rendre jobbak lesznek mint az előző volt

Előzmény: z_a_p (393854)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393868

A drót már ott van minden házban, minden utcán, csak rá kell dugni.

Ha ennél olcsóbb a cső az lesz a nyerő.

Előzmény: zöldkomcsi: (393867)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393867

Persze, hogy tudsz. Töltheted a lítiumot is ha azt szereted, igaz, lefele is kell akkor pl lítium-oxidot, de rengeteg húzás van ilyesmire. Nátrium-kén, az lenne a legolcsóbb két anyag, az ismert is csak mint tölhető akkumulátor problémás, gyárban nem az.

Előzmény: szilvatövis (393866)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393866

Semmi jelentősége. Ha tömlőn tudsz villanyt tölteni az is jó.

Előzmény: zöldkomcsi: (393865)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393865

Soha se jött még itt értelmes hozzászólás mikor kérdezem, hogy miért ennyire lényeges ez, hogy dróton zsal a petró a kocsiba vagy gumitömlőn töltődik bele valami amitől megy? Az elektromos hajtás az oké, a töltögetést nem értem miért ilyen lényeges a módja?

Előzmény: szilvatövis (393864)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393864

Ne aggódj! A lítium akkuk naptári élethossza évenként egy évvel növekszik.

Előzmény: z_a_p (393854)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393863

Egy jelzés ez is, hogy ott sincs rendben valami. 

Azt már régen is mondták, hogy a hadsereg összevonás ott Taiwan közelében valóságban a d-kínai tartományoknak szól.

Előzmény: GPS (393858)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393862

Nem biztos, bomladozik már az is, az arabtavasz eléri azt is. Darabjaira talán az usa se esett tőle, legalábbis egyelőre, de lényegesen megváltozott. Kína darabjaira esik. 

(nagyon be is vannak covidoltakozva, annak következménye kell legyen, ha csak nem adják már csapvízzel is)

Előzmény: ,m,1710 (393859)
Salvor2 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393861

CIA Seeks Bases For Spying, Attacks In Afghanistan Despite Hyped "US Exit" 

 

Ugy megy, hogy marad.

szilvatövis Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393860

Nahát az a fránya sajtó megint megint mélyen "benyalt" a Teslának.... ja nem... A BMW-nek. :-)

Az idei eredmények helyesen:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158530517&t=9073728

Előzmény: Tzp (393849)
,m,1710 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393859

Álitolag a ujonan átkeresztel "Szabad Hong Kong utcába" fogják épieni a kinait campust

de Pekingnek hosszu  keze elér Bpesti utcákig addigra. hehe

Előzmény: GPS (393858)
GPS Creative Commons License 2021.06.08 -1 0 393858

 

Érdekes cikket olvastam ma a Fudan egyetemről (bátran klikkelhető, átment a szűrőn):

 

A sanghaji Fudan professzora meggyilkolta az egyetem párttitkárát

 

 

Na most hogy én is értsem: egy kínai egyetem párttitkára - az olyasmi, mint nálunk a kormány (pontosabban: a kormányfő) által kinevezett egyetemi kancellár?

 

Azért gondolom, hogy így lehet, mert (idézem):

 

"A Greater China Journal megjegyzi, hogy az egyetemi párttitkárok feladata az oktatók és a hallgatók „hűségének biztosítása” a Kínai Kommunista Párt felé."

 

Annyi különbséggel, hogy nálunk egyelőre még nem a Kínai Kommunista Párt irányába kell hűséget mutatni... egyelőre, legalábbis.

Mert ha így van - akkor ez a kancellári munka is lehet ám veszélyes üzem.

.

Előzmény: zöldkomcsi: (393857)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393857

Lehet, hogy az autóban azok másak, de tavaly elromlott a nyomógombos telóm de volt itthon egy originált kibontatlan indításkor 2011. es dátum volt benne, azt használom most is. ...igaz, egy kis kézi kamerában ami van az viszont használhatatlan, semmi áramot nem vesz fel, kb annyi idős az is. Rendelni lehetne, mert természetesen egyik teló akkumulátora se jó bele, méretre igen, de nem ott vannak az érinkezői.

Előzmény: z_a_p (393854)
z_a_p Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393856

Es tegyuk hozza meg ezt: EU a vilag co2 kibocsajtasanak <10%-t adja.

Előzmény: z_a_p (393855)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!