Keresés

Részletes keresés

newman2018 Creative Commons License 3 napja 0 0 346229

Ezt egy elektromos autók iránt "elfogult" weboldal állítja csak szólok. :) 

Előzmény: _Berci (346220)
GPS Creative Commons License 3 napja 0 0 346228

 

Elég nagy baj, hogy így van.

.

Előzmény: _Berci (346227)
_Berci Creative Commons License 3 napja -4 0 346227

Akar en is irhattam volna ... de mind1, hogy Rangununk vegülis kitöl olvassa ...

Előzmény: GPS (346225)
_Berci Creative Commons License 3 napja -4 0 346226

Minden autoval megeshet, hogy "kiakad" a kilincse, vagy bedöglik a klima, kifordul a hamutarto ... Különben egy auton ~150 000 merföld alatt vagy 5 garnitura gumit kell rarakni, fekbetetet cserelni  ...

Előzmény: Auralianus (346224)
GPS Creative Commons License 3 napja 0 0 346225

 

de még csak azt sem fejtette ki, hogy miért ne tudná a kormányzat leállítani a beruházást, holott még egy kapavágás sem történt a kijelölt terülteten.

 

Azért, mert egy ilyen beruházás nem az építésről, vagy a technikáról szól - hanem pénzről, de főként politikáról, illetve egy ember tejlhatalmának a korlátlan idejű megőrzésének a bebiztosításáról.

 

Ezért.

.

Előzmény: _Berci (346221)
Auralianus Creative Commons License 3 napja 0 0 346224

eltekintve az ellopott alkatrészek miatt megugró költségekről szóló résztől, igen, igazad van...

Előzmény: _Berci (346220)
_Berci Creative Commons License 3 napja -4 0 346223

Legalabb rutin vizsgalatot minden auton kell vegezni ...

Előzmény: DonQuijote (346222)
DonQuijote Creative Commons License 3 napja 0 0 346222

" $204 with the Bolt "

 

Jól lehúzták őket, ahhoz képest hogy a Bolton 150000 mérföldig csak a kerekeket kell rotálni meg a pollenszűrőt cserélni...

Előzmény: _Berci (346217)
_Berci Creative Commons License 3 napja -4 0 346221

 

Tovabbra sincs kapa.

 

A Paks 2-ért felelős miniszter kínosan ügyelt arra, hogy egyáltalán szóba hozza Varga Mihályt, a február végi oroszországi útjának eredményét, de még csak azt sem fejtette ki, hogy miért ne tudná a kormányzat leállítani a beruházást, holott még egy kapavágás sem történt a kijelölt terülteten.

 

https://alfahir.hu/2019/03/18/paks_2_lmp_suli_janos_demeter_marta_parlament_varga_mihaly

 

_Berci Creative Commons License 3 napja -5 0 346220

 

bocs, de ez alapján a cikk alapján nem vonható le semmiféle magvas következtetés...

 

Nem latod a magvakat? :-)

 

Hat az az lenne, hogy az EV piszkalasa evente x-be kerül, a hybride ~3x-be, az ICE pedig 5x-be.

Ez nem tul sok, de kiindulaskeppen azert több info, mint a semmi ... Igy is kijön, mondjuk ~8 evre ~8000 $ különbseg ... nomeg az üzemanyag araiban levö különbseg ...

 

Előzmény: Auralianus (346218)
ZOH Creative Commons License 3 napja 0 0 346219

Bebetonozod egy gránit barlagba, és ellesz sok 100 ezer évig, ingyen.

 

lehet, hogy a piramisok is valojaban atomtemetok, azert mekkennek meg a tudosok, akik mennek kutatni :-)

Előzmény: Rangun (346212)
Auralianus Creative Commons License 3 napja 0 1 346218

bocs, de ez alapján a cikk alapján nem vonható le semmiféle magvas következtetés...

Előzmény: _Berci (346217)
_Berci Creative Commons License 3 napja -5 0 346217

 

NYC reveals massive maintenance savings from electric cars in its fleet

 

The newsletter takes a closer look at 10 models: three all-electric models, four hybrids, and three gas cars. The three all-electric cars —

 

the Chevy Bolt, the Ford Focus Electric, and Nissan Leaf — were lowest in annual maintenance costs, ranging from $204 with the Bolt to $386 with the Focus Electric.

 

A few of the hybrid vehicles cost the city more than $1,000 in maintenance in 2018,

and gas vehicles like the Ford Fusion and Focus checked in with a maintenance cost average of $1,621 and $1,805, respectively.

 

https://electrek.co/2019/03/18/nyc-maintenance-electric-cars/

 

,m,1710 Creative Commons License 3 napja 0 0 346216

A szélenergia müködik már nagyon sokhelyen a világon, általába nem  nagyok, de forognak látmi lehet ittott  százával

azért nem nagyolk, mert könyü felszerelni

egy olyan bazi orjást nemlehet bárhol felszerelni, mert odais kell vinni, ami nagy probléma.

ilyen "egyszerü" dolgokat is figyelembe kell veni.

Rangun Creative Commons License 4 napja 0 0 346215

A repedésbe is beton kerül.

Előzmény: ElitLangelme (346214)
ElitLangelme Creative Commons License 4 napja 0 0 346214

persze, es nem repedezik szet furaskor, mint a bataszeki

 

Előzmény: Rangun (346212)
ElitLangelme Creative Commons License 4 napja 0 0 346213

volt berakva, abszolut nincs igazad a ferto to kornyekevel

raadasul az uj magasabb kelepekkel meg jobb a helyzet

Előzmény: Pomber Béla (346209)
Rangun Creative Commons License 4 napja 0 1 346212

Bebetonozod egy gránit barlagba, és ellesz sok 100 ezer évig, ingyen.

Előzmény: kobab (346210)
kobab Creative Commons License 4 napja 0 0 346211

1. Ez nem propaganda, hanem a valóság. Na innét kezd újra. Hajrá Pombi!

 

2. Amit írsz a Fertő-tóra az amúgy hülyeség, de az egy másik szál.

Előzmény: Pomber Béla (346209)
kobab Creative Commons License 4 napja 0 0 346210

Ha  a szélenergia drága, akkor a nukis mocsok évezredekig pátyolgatása kibaszott drága. 

Előzmény: Rangun (346208)
Pomber Béla Creative Commons License 4 napja 0 0 346209

Hülye propaganda.

Tegyék be azt a széltérképet, hogy hol van egyáltalán értelme szélerőműveket telepíteni az országban.

 

Valahol a Fertő-tó sarkában van pár ilyen négyzetkilométer.

Előzmény: kobab (346205)
Rangun Creative Commons License 4 napja 0 2 346208

A szélenergia drága, annak a kevésnek is nyögjük a 35 forintos árát, még hosszú éveken keresztül.

Előzmény: kobab (346205)
padisah Creative Commons License 4 napja 0 0 346207

végignéztem pár videót olyan interjúval amerikai polgárokról, akiknek az akarata (megkérdezése) nélkül szélkereket telepítettek a lakóháza környékére

... és azóta nem tudnak aludni a zaj miatt. Többen negyedáron eladták a lakásukat a szélerőmű tulajdonosának, semmi kártérítés, a felelősséget sem ismerik el. A szabályozás pedig a szélkerék tulajdonosokat védi.

 

pont arra gondoltam, hogy a magyar szabályozás kifejezetten indokolt egészségügyi okból, hiába nem tetszik a szeles iparnak

 

a finn esetben meg én se a terveket nem láttam, se a hatóság működésébe nem látok bele, tehát azt nem tudom megítélni hogy milyenek a tervek

az viszont nyilvánvaló, hogy az atomipar eleve erősen szabályozott, és ez kiváló lehetőséget biztosít annak aki politikai hatalommal rendelkezik, és akadályozni akarja az atomenergiát (és a finneknél ez a második erőműépítés ami bukdácsolni kezdett)

 

ebből nem következik, hogy így is van, és tényleg akadályozzák is, de ez olyan mint egy krimiben, ha 30 emberből 1-nek van módja és indítéka is elkövetni a gyilkosságot, akkor ott kell kutakodni

Előzmény: kobab (346205)
GPS Creative Commons License 4 napja 0 0 346206
kobab Creative Commons License 4 napja 0 1 346205

a célzatosan fingatós szabályozási környezetben úgyszólván lehetetlen

 

A piros térkép a világ valaha volt talán "legfingatósabb" szabályozása a jelenlegi maffiakormány részéről:

http://greenfo.hu/hirek/2016/09/16/a-vilag-legabszurdabb-szeles-szabalyzasa-a-magyar

 

Ezzel szemben P2 engedélyezését több soron megkönnyítették. Igaz a finneknél sem az engedélyezéssel hanem a tervekkel van gond.

 

Előzmény: padisah (346204)
padisah Creative Commons License 4 napja 0 0 346204

hát ez nem arról szól milyen jól áll az atomenergia ügye, hanem hogy így akarnak spórolni, miután kiszervezték-leépítették az acéliparukat, meg a speciális ötvözetek előállítására képes kohászatot

 

meg legfőképp arról, hogy új erőművet építeni a célzatosan fingatós szabályozási környezetben úgyszólván lehetetlen, tehát akkor az eleve elavult régi reaktorokat hosszabbítgatják reménykedve hogy ebből nem lesz gebasz (és ha mégis lesz, aminek így nő a valószínűsége, akkor újabb ütőkártyát kap a kezébe az antinuki mozgalom)

Előzmény: Rangun (346193)
Rangun Creative Commons License 4 napja 0 1 346203

fukunál nem számoltak a hely sajátosságaival, egyébként nem durrant el ott sem az erőmű.

Előzmény: ElitLangelme (346202)
ElitLangelme Creative Commons License 4 napja -1 0 346202

Exponenciálisan növekszik az atomerőművek élettartalma, az amerikaiak már 80-100 évről beszélnek a 2. generációsoknál.

 

majd ha egy ketto eldurran a koltsegcsokkentes jegyeben, akkor majd leallitjak mindent

 

fuku1 is milyen olcson/jol elketyegett :P

Előzmény: Rangun (346193)
Rangun Creative Commons License 4 napja 0 1 346201

Ja, látjuk az 1990-es szélkelepeket működni, ja nem, ott rohadnak szét, ahol vannak, lebontani nem éri meg őket, tudod a szélenergia csak neked új.

Előzmény: _Berci (346200)
_Berci Creative Commons License 4 napja -6 0 346200

Te ne hüjjeskeggyé´ mán!

 

Ha egy szelkelep generatorat, meg lapatjait 1* kicserelik (es a következö 25 evre müködökepes lesz, amely az elsö menetben 5-6 €center termelte a kWh-t), akkor a következö (masodik) 25 evre mar mindössze 2-3 €centert termel majd, hiszen egy rakas dologra nem kell ismet költeni (kelepalap, kabelezes, torony, engedelyek, odavezetö ut ...). Söt, a termelesi tulajdonsagok ismereteben a cap-faktor is jelentösen növekedhet (optimalisabb meretü lapat, generator, ügyesebb vezerles ...).

 

(Egy ilyen generalozas költsege az eredeti epitesi költseg talan 30-35%-a ... söt, a regi generatort esetleg fel is lehet ujitani ... Azonkivül nem art tudni, hogy a 25 ev alatt megkereste sajat inveszticiojat, meg kb. megegyszer annyit ... felujitani meg max. az eredeti epitesi költseg harmadat kell ujrainvesztalni a következö 25 evre ... ki van ez talalva ... valszeg jobban, mint gondolnad.)

 

Előzmény: Rangun (346199)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!