Épp a napokban nézegetem át újra a kínálatot, mert rendelnem kell pár gumi alkatrészt és anyát, de ez a patent esetleg a lemez jobb felső sarkába passzolna, ahova a rács egyik csavarját kell behajtani.
Ez az állító csavar tartó más alakú, a képen látszik mellette egy szegecs az tartja a helyén, odáig terjed, az egész szélesebb. Bár ha nem lenne más lehetőség biztosan be lehetne faragni a helyére, ha a szegecs felőli részét benne hagyja az ember...
A keskenyfutósoknak a homloklemeze egyforma, a kerek-, iker- és ovállámpa alaplemeze /lámpabili/ egyformán jó hozzá, csak a '83 utáni oldalindexeseknek más a lemeze. Ez a műanyag esetleg nem jó oda? Fejből sajna nem emlékszem, milyen van ott. A napellenzőt pl ez tartja.
Azok a műanyagok gyárilag is szoros illesztésűek voltak, hogy a bennük lévő csavarok ne tekeredjenek/mozduljanak el.
Meglepő módon képes a fém belegyógyulni a műanyagba, annyira hogy a fém csavarnak a feje hamarább tönkremegy minthogy az megmozduljon a műanyagban, ilyenkor kénytelen az ember megmelegíteni a csavart.
Köszönöm szépen! Nekem ovális lámpák lesznek elől, ahogy elvileg gyárilag is volt már ennél. Az egy kicsit másabb, úgyhogy miattam ne szedd szét jobban:)
Furak:
Logikus amit írsz, tehát nem állítódhatnak el ezek, így állítani sem szükséges. Műszakin szokták nézni, esetleg ott variálhatnak vele. Ennek az állítócsavarjai egyébként eléggé meg voltak erőltetve, mert némelyiket le is kellett reszelnem a kinyílt horony miatt. Ahogy tekertem le a műanyagokat majdhogynem a kicsorbult csavarfej vágta bele a menetet:) Igyekeztem annyira visszatekerni, ahogy kivettem őket, de biztos ami biztos műszaki előtt még egyszer befújom WD40-el:) Egy bontós embertől vettem az elejéhez alkatrészeket, köténylemezt, pótkerék tartót, díszrácsot és lámpákat. Még az is lehet, hogy a rács előtt akarta kivenni a biliket, azért tekergetett, ha nem értett hozzá. Remélem azért a ragasztás bírni fogja. Ha ráfordítom a kart alul akkor már talán megáll a helyén.
Gondolom én is hogy az idő vas foga miatt lehet, de nem nagyon kell azokat állítani feltéve ha újkorában beszerelés után jól beállították. Ovális lámpát szerelsz be?
Külsőre nem tűnt fel semmi, akkor még gyárinak gondoltam az egész kinézetét.
Újra felpróbáltam a keskenyfutós köténylemezt, a furatokkal nem lenne gond, csak kijebb van a lemez, mint a fal.
Furak:
Én sem akarok vágni és hegeszteni a frissen lefújt elemeken, valami távtartós megoldás lesz. Összerakom a lámpákat és a díszrácsot, az majd megmutatja, hogy hol kéne lennie a köténylemeznek.
Ma épp a lámpákkal foglalkoztam, mindegyik lámpánál el volt törve a billentést biztosító állító csavarok műanyag fészke. Kettő elég könnyen megindult drótkefézést és WD40 befújása után, de egyiket még melegíteni is kellett, mert nem adta magát könnyen. A nagyon rozsdás csavarokra újra rávágtam a menetet, plusz átfúrtam a műanyagokat is. Zsírtalanítás után visszaragasztottam mindegyiket. Ezeket jól gondolom, hogy állítani akarták, csak be voltak rohadva a csavarok és ezért előbb törtek el a tartóik, mint ahogy megindultak volna? Másnak is volt ilyen problémája, vagy csak én kaptam ilyen sérült lámpákat?
Ha mindenütt jól áll csak azon a két helyen nem, akkor csinálnék távtartókat hozzá.
Ha valóban törött volt az eleje, és át is volt alakítva akkor nem egyszerű a válasz. Így fényezés után mén már biztos nem alakítanám hozzá a homlokfalat.
Az a kipufogó jó lesz, drótkorongozd le, kend le egy sor Ro55-el, majd fújd le kipufogó festékkel.
Ez így nem egyszerű. Lehetett kapni olyan homlokfalat, ami "hibrid" volt, azaz a kör/dupla kör/ovál lámpakeret volt rajta, viszont a felső lemez, ahol a pótkerék ajtó karja van, már a szélesé. Azt nem tudom, hogy volt-e eltérés lejjebb is, a felfogatási pontoknál. Amit levettél, az hogy állt rajta?
Ilyen a távolság, sajnos jobban nem tudtam fényképezni, mert még csak kézzel marad a helyén:) A differencia az kb látszik, ebben az állásban a sárvédők alján kb a helyén van a köténylemez két széle.
Kicsit gondolkoztam ma a kocsi mellett, lehet amikor megnyomták az elejét és széles futós elemeket kapott, az egész elejét kicserélték, nem álltak meg a sárvédők-homlokfal-köténylemeznél, és a későbbi köténylemezhez passzoló orra lett így a gépnek. Ha így van akkor egyedileg kell hozzápasszítani. A homloklemez az biztosan keskenyfutósé, azt én cseréltem ki. Vagy különbség keskenyfutós és keskenyfutós köténylemezek/homloklemezek között? Körlámpás/ovál lámpás befogatásokon kívül?
Itt jobban látszik az ormánya
A kipufogómat is fotóztam, ilyen:
Köszi az infót, az ajtózárakat közben megtaláltam én is.
Szia, köszi a képet! Igen, keskenyfutós gépem van a széria vége feléről, 1983-ból. A rajz hasznos lesz majd a többi részhez, viszont a köténylemez mögötti dolgokat én nem látom rajta. Holnap lefényképezem, hogy miről is van szó pontosan.
A kipufogót még valamikor 2005 előtt cserélhették amíg műszakis volt, elég régen ahhoz, hogy addigra erről is leégjen a festék java(vagy a hosszú állás alatt tovább rozsdásodott), de még nincs szétrohadva, csak egyenletesen rozsdabarna az egész:) Amúgy jó hangja van vele a gépnek, én reménykedek benne, hogy nem valami gagyi dob van rajta. Majd ezt is fotózom.
Az a helyzet, hogy az egyik zár már szét is lett szedve, mert nem olyan egyszerű történet. Egy Simson ülészárat vittem egy kulccsal nemrég, de azzal nem akartak foglalkozni, szerintem ezzel is elhajtanának, mert nincsen benne biznisz...
A tanksapka rá volt zárva, azt oldalt megfúrtam, most szabadon le-, és visszatekerhető.
A Tiéd még keskeny futóműves igaz? Sajnos abba fejből nem tudok segíteni, de egy képet rakok be neked, hátha jól jön.
Kipufogóról nekem minden leéget előbb vagy utóbb. Most utoljára a fehéren 2 rétegben lerozsdamaróztam és festés nélkül raktam vissza, szép nem volt de nem rohadt szét amíg nálam volt. Nekem 10+ éves Ferroz kipufogók vannak fent az autókon azok jól bírják, de ma már nem kaphatóak.
Az ajtózárakat lehet hogy egy jó kulcsmásolós át tudja állítani a meglévő kulcsodhoz.
Én nem tudom a tanksapkából kivenni a kulcsot csak ha be van zárva, nincs beletörve a kulcs?
Volt egy kis haladás a géppel, a köténylemez került most előtérbe. Felpróbáltam a helyére, de olyan, mintha valami távtartó hiányozna, mert a felerősítési hely nem éri el a hűtő alatti segédkeretet. Ott mi volt gyárilag, le tudná valaki fényképezni, vagy egy alkatrészrajz is jó lenne erről a részről.
Aztán még a kipufogó dob is le lett szerelve rozsdátlanítás és újrafestés miatt. Több autón horganyspray lett ráfújva a kipufogóra, de itt gondolom forróbb a dob, így az leéghet, ahogy azokon is le szokott a leömlő után. Jól sejtem, hogy kályhaezüst féleség lenne a megoldás, vagy kinek mi vált be?
Az ajtók is össze lettek rakva, csak a vezető ajtajánál van az egyik faudi fej elfáradva, abból szerencsére lehet még venni ahogy látom, az nem lesz probléma, viszont kiderült, hogy kicserélhették valamikor a gyújtáskapcsolót csak éppen a gyújtáskulccsal együtt a zár kulcs is másik autóé volt, így az ajtókat nem nyitja. Kicsit meg is van görbülve amúgy, talán erőltették már mások is, de nem ehhez az autóhoz való. Lehet félretették a saját kulcsát, de az meg nincs nálam, úgyhogy még kell vennem kettő zárat is kulcsostól. A tanksapka meg maximum nem lesz bezárva.
Nekem nagyon régen volt 120-as skodám és volt hasonló hiba folyt kifelé a zsir, a tömszelencét kellet kicserélni el volt repedve . A vizpumpa le lett szerelve ékszíj tárcsa leszerelése tengely ék kiszedése tengely óvatos kiütése tömszelence csere majd vissza a tengely meg a többi dolog. https://skodapatika.hu/spd/114050072/Skoda-105-120-vizpumpa-tomszelence
Sziasztok! Szeretnék egy probléma megoldására információt kérni a tapasztaltabb tagoktól. 120-as motorban miután felmelegszik és megyek vele több mint 20-30 Km-t, a vízpumpa zsírja szétfröcsög az ékszíjtárcsa és az elosztó belső oldalán. Próbálkoztam már magasabb olvadáspontú zsírral is, de nincs túl nagy változás.
Ez így teljesen elfogadható, gyári norma, hogy valahol kell távoznia a zsírnak?
Vagy van valamilyen kézzel fogható jó megoldás erre? Köszönöm, a hozzászólásokat.
Megjelentek a Triple9 nevű modellgyártó cég 1:18-as méretarányú újdonságai, 26 500 forintos áron.
Aki szeretne ilyet a polcra, időben szerezze be, mert a cégre a nem túl nagy darabszám a jellemző, az eddigi Ladái a jobb színekben mára már csak többszörös áron érhetőek el a szabadpiacon.