Keresés

Részletes keresés

usgyiremot Creative Commons License 2018.03.16 0 0 9021

Facebook-on van egy, a sorozattal foglalkozó zárt csoport. Jelentkezz tagnak, ott találsz fényképet is. Szépen le van festve, remélhetőleg előbb-utóbb további részegységek is felélesztésre kerülnek.

Előzmény: M63FUN (9020)
M63FUN Creative Commons License 2018.03.16 0 0 9020

lehet tudni, hogy áll a felújítás? ha valaki esetleg képet is tudna mellékelni, azt pláne értékelném.

kihúzóvágány Creative Commons License 2018.02.15 0 1 9019

A gügyögés ott is a szereplőket minősíti, nem a NoHABot.

Előzmény: Szütyi (9018)
Szütyi Creative Commons License 2018.02.15 0 1 9018

Pontosan ezért kértem. Ez nem Nohab, ott lehet gügyögni.:-)

Előzmény: kihúzóvágány (9017)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.02.14 0 1 9017

Ne légy annyira elkeseredve: a NoHAB-barátok is állandóan "Négyeskét", "Tizeskét" emlegetnek, csak azért, mert néhány tonnával könnyebb!

Előzmény: Szütyi (9014)
tom sawyer Creative Commons License 2018.02.14 0 1 9016

A részletest és a jellegrajzot nem lehet egy lapon említeni. Egymásnak ellentmondó fogalmak :-) . 

Előzmény: joefather (9015)
joefather Creative Commons License 2018.02.14 0 0 9015

Sziasztok, esetleg valakinek lennének e a topikgépről részletes jellegrajzai? 

Üdv: Roland

Szütyi Creative Commons License 2017.12.26 0 1 9014

Csak neki ne állj “hármaskázni” ,  beülök a konyhaszekrénybe:-D

Előzmény: braun (9009)
Ep128 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 9013

Annál csak jobb lehet, mint amilyen volt. :-)

Előzmény: braun (9012)
braun Creative Commons License 2017.12.22 0 0 9012

Én is csak fotót láttam, de tán jobb is így.

Előzmény: V43 1359 (9011)
V43 1359 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 9011

Legalább te láttad már, én még egy nyamvadt fotót sem...

Előzmény: braun (9009)
1047 005-2 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 9010

Csak nem az "Északiba" vitték?

Előzmény: braun (9009)
braun Creative Commons License 2017.12.22 0 0 9009

Én nem merném minősíteni:) (bár inkább :-( dukálna)

Előzmény: V43 1359 (9008)
V43 1359 Creative Commons License 2017.12.22 -1 0 9008

Annyira sz@r lett?

Előzmény: varjan01 (9007)
varjan01 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 9007

Senki sem meri megkockáztatni :)

Előzmény: braun (9006)
braun Creative Commons License 2017.12.21 0 0 9006

Sehol egy publikus fotó a "szépségről"?

M63,008 Creative Commons License 2017.10.17 -2 0 9004

A tető színe is mintha ezt erősítené...

Előzmény: GaGe (9003)
GaGe Creative Commons License 2017.10.17 0 0 9003

A fekete téglalapból ítélve, nem a gyári festést fogja megkapni.

Előzmény: usgyiremot (9002)
usgyiremot Creative Commons License 2017.10.15 0 0 9002

Kíváncsi vagyok, mikorra fog elkészülni

 

 

cseuztompi Creative Commons License 2017.10.09 0 0 9001

http://www.vasuttortenetipark.hu/tortenet/webkamera2

 

Ezen a linken látható, hogy a topikgép épp kinn napozik! :D

Vendégsín Creative Commons License 2017.10.01 0 8 9000

A rozsdaparkozást Vendégsin kezdte anno...

 

Ez így tulajdonképpen nem igaz! © Dr. Torgyán

Én a "Fejes Endre emlékpark" (-> Rozsdatemető), illetve a "Romkert" elnevezéseket használom és használtam. :-)

 

Előzmény: fantal (8984)
braun Creative Commons License 2017.10.01 -1 6 8999

Az csak egy része. A másik a múzeumi célra kijelölt gépek sorsa, ami az ordenáré lepusztításban nyilvánul meg. És ezzel még a tulajdonos (MÁV) sem foglalkozik, sőt.

Előzmény: fantal (8998)
fantal Creative Commons License 2017.10.01 -6 2 8998

Az át-nem-adás titkát úgy hivják: vontatási konkurrencia. Igaz, a Start lassan minden olyan járművét kidobja, amivel érdemi teherszálitási képessége volna. De azért megakadályozzák, hogy bármelyik hazai magánvasúthoz ex MÁV-os gép kerüljön. Ezért vett mindenki román meg cseh gépeket. A Noszi is egy magánvasút (volt) a többi közül... 

Előzmény: Ep128 (8997)
Ep128 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 8997

Ezt egyébként sosem értettem... Előbb-utóbb a V43 001 úgyis a Noszinál köt ki! Mi a manó lenne, ha holnaptól ott volna? Nem valószínű, hogy a MÁV a kardjába dőlne a ténytől... (Mit veszítene...?)

Előzmény: fantal (8995)
fantal Creative Commons License 2017.09.30 -5 1 8996

A szlovákoknál, cseheknél az államvasút tartja el a nosztalgiaüzemet. Ezt mintha mindig elfelejtenétek... A MÁV-nál ez 1985-1990 között ment... A cseheknél amúgy ez szépen kezd összedőlni, most volt botrány belőle, hogy a CD Cargo két mozdonyt elvett az azokat 30 éve fenntartó kluboktól, mert Dél-Csehországban nem rentábilis a nosztalgiavonatok közlekedtetése. És pont.

A lengyeleknél a PKP Cargo gőzösök fenntartásából  kivonulása után Wolstyn majdnem megszűnt.

 

Angliát meg Németországot, Ausztriát meg ne hozzuk már ide... Ott már akkor voltak vasútbarátok, amikor nálunk még csak a törzshálózatot épitették ki...

Ja és ott kicsit magasabb az emberek fizetése, úgyhogy magánszemélyek vontatójárműveket tudnak fenntartani. Vagy borsos tagdíjakat egyesületekbe befizetni, megvenni a szintén drága egyesületi kiadványokat.

 

Előzmény: vasútikuruc (8994)
fantal Creative Commons License 2017.09.30 0 0 8995

De azért nem egyszer olvashattuk tőled,hogy a megőrzésre kijelölt (főleg az azonnal bérbe adható) gépeket galád módon nem adja át a tulajdonosa 1x éve!!

**

Olvashattátok. Igen. Mert az lenne a kötelessége, hogy átadja, és mindenféle ürügyekkel ne tartsa magánál. Ne legyenek illúziói senkinek: a Start nem a magyar vasúti múlt megőrzése iránti elkötelezettségből nem adja át, hanem mert nem akarja, hogy a Noszi kezére pl. V43-as jusson. Amúgy honnét veszed, hogy a Magyar Vasúttörténeti Park Alapytvány bárkinek bérbe adná ? Már megint konfabulálsz és prejudikálsz meg rágalmazgatsz? Eddig muzeális járműveket pont a MÁV ad bérbe - a Noszinak!!!!

Előzmény: 1047 005-2 (8990)
vasútikuruc Creative Commons License 2017.09.29 0 0 8994

Na persze,hány nosztalgia mozdony is van méltón megőrizve angliában? Arról nem beszélve hogy mennyi az üzemképes?Vagy csak a tótoknál mennyi üzemképes?...........

Előzmény: Qqberci (8992)
1047 005-2 Creative Commons License 2017.09.29 0 0 8993

Nem egy malomban őrlünk.

Előzmény: Qqberci (8992)
Qqberci Creative Commons License 2017.09.29 -1 0 8992

Vannak azért - nálunk gazdagabb országokban is - elhanyagolt, magukra hagyott gépek, fogadjuk el, hogy a Part lehetőségein belül megpróbálja a lehetetlent...

 

 

 

Wales, Cynwil Elfed feladott vasútvonala...

Előzmény: 1047 005-2 (8990)
tom sawyer Creative Commons License 2017.09.28 0 2 8991

Azért kérdeztem.

 

Ahhoz ,hogy valamire kijelenthető legyen a futásképtelenség ,egy sor paramétert meg kell vizsgálni a sorozatra érevényes előírások alapján. Vannak korlátozási fokozatok amit a futóképességet vizsgáló kompetens szakember fog meghatározni, ha úgy itéli meg ,hogy szükséges. Ezek a korlátozások a sebességkorlátozástól (egyenesben-kitérőben) a legdurvább csak pőrekocsira rakva továbbíthatóig terjednek. Ez utóbbit értelemszerűen súlyos sérülések esetén (kiflibe hajlott fő keret, stb. ) szokás alkalmazni. Tehát ha felmerül az igény ,hogy a telephelyen kívülre kéne továbbítai (fradi, illetve bárhova), előtte jön egy reszortos aki átnézi amit kell, és az ő szava lesz a mérvadó, hogy mehet, nem mehet, mennyivel, stb. Ezt természetesen bizonylatolni is kell ,ugyanis az engedélyt kiállító az aláírásával felelősséget is vállal. E nélkül az ún. futásbiztonsági vizsgálat nélkül max. a telephelyen belül mozgatható a szerkezet. 

 

Népművelés OFF.

Előzmény: M63FUN (8987)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!