Feltettem az ominózus szinkronúszós képek közül párat. Ne azt nézzétek, hogy milyen minőség, mert csak elrettendő példának tartottam meg. Arra való, hogy lássam mit nem szabad elkövetni... Szinkronúszók
Az a baj, hogy a szinkronúszók elég szögletesen mozogtak. :-) Ott áltam élesre fent géppel, de a sötét miatt nagy rekesszel és a távolság miatt erősen zoomolva elég kicsi volt a mélységélesség. Összetett probléma volt. A táncosokat előtte könnyebb volt fotózni mert ismétlődtek a mozdulatok és az emelésekre elő is készültek. Az ugrásokra is. De egy szinkronúszónál csak azt látod, hogy feljött egy láb... És már el is tűnt... Nagyon nehéz volt előkészülni... A vége az volt, hogy bepofátlankodtam a medencetérbe... :-) De onnan meg semmi sem látszott. :-) Amúgy ez a Gellértben volt a TE bankettjén...
Mindig ebben a módban vagyok a másik tényleg nehézkes...
De sajnos a fókuszálás és a késleltetett expo együtt néha baromi idegesítő...
De mindezt úgy, hogy bár el akartam adni a gépet, de meggondoltam magam. Ilyen jó bridge gépet úgysem tudnék másikat venni (egyedül az R1 lenne alternatíva), és egy tükröst nem vihetek mindenhova magammal.
A 828 esetében maximum a fókuszálás lehet lassú. Az utána következő "shutter lag"-ja 0.009 másodperc. Ami DSLR-eknél is jó érték. Sőt soknál gyorsabb is. Tehát nálad gondolom a fókuszálás lassú. Az viszont lehet.......
Hát igen. A képzaj miatt várom a CMOS-t. Amúgy szakmai, meg zsánerfotózásra tökéletes, bizonyos sportokra, meg koncertfotózásra viszont csak korlátozottan alkalmas. Evvan.
Nem a CA a legrosszabb tulajdonsága hanem a képzaj. Amúgy ha szépen kiszolgálják fénnyel akkor elég szépen rajzol az F828. Legalábbis a kategóriájában. És állítólag az R1 is...
Tudjátok mi a legidegesítőbb az f828-ban? Az, hogy lassú. És nem akkor exponál amikor lenyomom, hanem kicsit utána... Próbáljatok valami pillanatot elkapni vele!... Ha nem indítjátok valamiféle intuiciónak köszönhetően hamarabb az expót akkor lemaradtok. Egy szinkronúszó csoportot akartam fotózni. Rendre csak a vízfodrokat lőttem be...
Amúgy én nagyon megszerettem ezt a gépet. Rengeteg bajom volt vele eleinte, de idővel nagyon jó barátság alakult ki... Az egyik legjobb gép.
R1 optikáját nem ismerem, de a 828-asában kétségtelenül ki lehet provokálni (erős ellenfény, képsarkokban vékony objektumok, pl. gallyak...) szép kövér kék CA-t, és erős csúcsfényeknél megjelenhetnek a szép kis lilás kukacok a túlexponált terület határánál. Lehet, hogy utóbbi szoftveres probléma, de a CA optikainak látszik. Egyébként általános esetben nem jellemzők de már igen sokan hangsúlyozták, amikor fikázták a 828-at, és kétségtelenül előállítható mindkettő.
Ha jó CMOS-os bridge gépet akarsz jó optikával akkor vedd meg az R1-et. Az nagyon jó. Csak nekem pont az a hátránya, hogy 120-nál vége. Az 1,7-es teleconverterrel is csak 200 körüli. De gyönyörű képeket csinál és jó az ergonómiája is.
De elvileg pár éven belül kijön az organikus CMOS a Fuji-tól. Az egy új forradalom lehet.
Úgyis akarok venni egy 350D-t... Én nem. Merthogy ott nincs megállás... A takaróm meg csak eddig az árfekvésig ér. Majd ha ez kiöregszik és a piacon lesz egy olyan CMOS-es bridge gép, aminek legalább ilyen jó az ergonómiája és nincsenek meg azok a (kis) optikai hibái, mint a VarioSonnarnak, akkor újítok, de DSLR-re csak akkor, ha elkerülhetetlen, mert folyamatos megaposter, vagy fotoalbum megrendeléseim lesznek. :o)))
Állítólag nem egyedi eset. De ha nem tudja akkor és ott reprodukálni a hibát akkor feleslegesen várok és még gépem sincs. De ez hagyján. Még meg sem javítják...
Igazából az utóbbitól félek... De akkor kérni fogok cseregépet. Úgyis akarok venni egy 350D-t...
Már az elejétől rossz a témaváltó tárcsa... Néha a tárcsa tekerése nélkül is átugrik (elektronikusan) másik funkcióba. Például fotózok és manuálban be vagyok állva. Erre átugrik éjszakai vagy félautomata módba... Vagy miközben kukkolok a keresőn, váltogat magától... Kikúrt idegesítő...