Deus!
Az OMSZ még mai kissé leharcolt állapotában is egyike a legjobban szervezett mentőszolgálatoknak. Olyen esetekre persze föl lehetne készülni, de az év többi 364 napján mi legyen a bázakerettyei és komorósülyi 30 mntő és 8 tűzoltókocsival? Szállítsanak élőbirkát a vágóhídra vagy répát a piacra?
Bár igazából a közlekedési morálon kellene javítani, de nagyon. Nem tudom hogyan lehetne... Ismétlem: a meglévő szabályokat kellene betartatni, és nem szelektíven. P. kezdhetnék holnap reggel az Üllői út IX. ker-i szakaszán a szélső sávban villogóval rakodókkal. Aztán mondjuk a VIII. ker-i oldalán a záróvonalakon áttolakodókkal, a forgalom elől elzárt területen előretolakodókkal. Aztán elnézhetnének a Roosevelt térre, a BM ablakából is látni, mikor a Lánchídra felhajtásnál rendszeresen a záróvonalon át tolakodnak a nagyarcúak.
Ha már ott vannak, átnézhetnének az Alagút túloldalára: ott rendszresen bemennek még a sárgába is, hogy látják, nincs tovább...
Esetleg ránézni a belső sávban a 3-5-10 tonnás teherautókra.
Az Üllőin 70-80-100-al döngetőkre is lehetne egy pillantást vetni.
Mondjuk ennyi elég lenne holnapra, nehogy sérvet kapjanak.
Amíg nem kérik számon a szabályok betartását, addig a "szabályosok" száma folyaamtosan csökken - az entrópia törvény értelmében.
Nem kellene semmi extra: a rendőr tegye AZT, amiért fizetik.
Állítólag Pestről mentek le mentőautók, mert a környék arrafelé egyszerűen nincs felkészítve ekkora balesetekre, igaz ez? -- mi lett volna, ha 2 vonat rohan egymásba, sok száz emberrel?
Ez sajnos mélyen igaz.
:(((
És akkor még ott vannak a váratlan helyzetek, volt olyan is, hogy a sofőr szívrohamot kapott, méhecske érkezett a vezetőfülkébe stb.
:((
Jellemző ránk magyarokra, hogy ilyenkor rögvest azt hisszük, hogy a külföldiek majd ránk fogják és ennek alátámasztására rögvest el is kezdünk elméleteket gyártani. Valahogy az van a levegőben, hogy egy külföldi-magyar szituációban csak mi lehetünk a hibásak - csak tudnám, miért.
Az osztrákoknál amikor az a magyar busz lezuhant azokkal a szegény gyerekekkel egyáltalán nem volt ilyen - át kellene már picit hangolni a gondolkodásunkat.
Akkor viszont a legjobb a pályák elkülönítése -- de vajon a vonat menjen hídon vagy a kocsik? Esetleg aluljárón?
Gondolom, ez olyan költségekkel járna, hogy sose vágnak bele.
Bár pl. itt felénk Buda környékén egyre több sima útkereszteződést építenek át roundabouttá -- nagyon helyesen.
NEM csillagom. az N24 phönix ARD1 ZDF Ntv..3sat + ami az ASTRámom begyün egész délután mivel a germánt folyékonyan szuszogom.(álmodni is sajna)
und tschüß paul
Neked tök rendben van, nekem nincs rendben. Miért kell azt kommunikálnunk külföldre, h mi tehetünk erről a tragédiáról? Nem _a magyar közlekedés válsága_ miatt szaladt bele a csávó a pirosba.
:)))
azért ma is vannak olyan helyek, amiket pár évtizede még scifi helyszínnek el lehetett volna adni -- bakker ha már a 21. században vagyunk, használjuk ki...
:)))
(az itt totál off, de persze ha végre lennének légautók, akkor nem lenne ilyen katasztrófa... De nem, ez se jó. Akkor a meghibásodott légbusz egy csecsemőotthonra vagy óvoda kertjébe zuhanna. Affene.)
Nagyon komolyan el kell gondolkodni azon, nem kell-e növelni a vasúti átjárók biztonságát, például a fizikai korlátot jelentő sorompók üzembe állításával Persze. A legjobb lenne, ha a kazincbarcikai vízköves csöveket piros-fehérre festenék, és azt adják a MÁVnak - ha már megígérte, hogy az lesz az első dolga...
Mondom: először a 24 milás sorompó helyett állítson egy rendőrt oda, aki elkapja a tökét annak, aki pirosban megy át, előz, stb. az átjáróban. Ez ingyen van, és működik.
Megérné...
Szívesen hallanám egy közlekedésmérnök vagy lézerszakértő véleményét. Én csak laikusan vágyom ilyesmikre.
Baromi látványos is lenne, 1-2 helyen ha próbaképp bevezetnék, tuti mindenki megállna.
Persze lennének ellenérvek:
- KisPistike pont szemmagasságban kapja a lézert
- lovak megvadulnak, és berántják a fogatot a vonat alá
- pormentes időben, napfényben a lézer is gyengén látszik
- 1 nap alatt ellopnák az egész cuccot és eladnák a helyi diszkóba
Azt gondolom, hogy többségében két sávon egymással szemben közlekednek a legtöbb helyen az autók. Ennél veszélyesebb semmi nem lehet és többnyire nem megy senki át a másik sávba, csak ha előz és akkor is jól megfontolja. Hogy lehet egy csomó embert szállító sofőr olyan hülye, hogy bevigyen egy buszt egy vonat elé?
Ugyanezt városokban is lehetne, forgalmas csomópontokon -- pszichikailag is akadály, ha a tilosba hajtáshoz keresztül kell haladni valamilyen hosszúkás akadályon, még ha fényből van is.
üdv. nem kell semmit komunikalni a német televizioban egész du. teljessen korektül tudositottak a németek NEM FOGNAK SEMMIT a magyarokra. közölték hogy a soför "etwas vermuumt"
kb el ba@.ta nem figyelt csak az elötte menö elsö busz után akart hajtani. az egyik túlélö is ezt motyogta "der fahrer ist verückt geworden" a soför meghülyült.
1. a levegőben mindig van por
2. a poros levegőben látszik a lézersugár
tehát:
a vonat érkezése előtt, a sorompók helyén csapódjon ki 2 vörös, vaskos lézersugár IS, keresztben az útra (párhuzamosan a sínekkel, tükrök között), kb. 1 méteres magasságban.
A vonat távozásakor kikapcsolna.
Ez jól látható lenne,
vizuális gátat képezne (ezen "át" kellene "törni", ha valaki keresztezni akar)
éjjel is baromi feltűnő lenne,
és ha neadjisten mentőnek stb. át kéne mennie, akkor megteheti.
Csak gyanítom, hogy drága lenne, bár jóval kevesebb karbantartást igényelne, mint a mechanikus rúd-sorompók.
Mondtak ma olyat, hogy a másik buszt követte a sofőr, és félt hogy lemarad, de nem fért át, és egyszerűen megállt (lefékezett) a síneken. Ha lendületesen megy át, ha nincsenek előtte más járművek, akkor lehet, hogy átér.
De ez sem menti azt, hogy nem vette figyelembe a tilos jelzést. Egy lomha, emeletes monstrummal pirosba hajtani síneken, hát elég nagy felelőtlenség.
Van egy érzésem, hogy talán nem is volt túl jártas a magyar viszonyok között, talán nem volt dörzsölt, hazánkat már sokszor megjárt sofőr, aki tudja, mi a dörgés. Sajnos, ez már nemigen derülhet ki :((
Állítólag holnap megnézik, hogy a fényviszonyok milyenek voltak, mert lehet, hogy elvakította a nap (a tudósításból nem derült ki, kelet felé mozgott-e a busz).
Mindezektől függetlenül:
Valóban jobb lenne, ha nem lennének szintbeli pályakeresztezések (sok helyen a nyílt pályán is át lehet járni, egyszerű "kissing gate"-eken, ott aztán figyelmeztetés sincs, bárkit elüthet a vonat (igaz, ott autók nem mennek).
Ha pedig most kampányszerűen visszarakják a sorompókat, akkor minek szedték le?
Nem volt pénz a karbantartásra, üzemeltetésre?
Fekete nap ez, de miért kell azt kommunikálnunk külföldre, h _a magyar közlekedés feketenapja_? Átment a sofőr a piroson, nem tudjuk h miért. Hibázott, és nem a _magyar közlekedés_ hibázott.