Grat, nem kis teljesitmény az öreglányt feléleszteni.
A dynamóval kapcsolatban az a véleményem hogy mivel a helyére qrvanehéz jól beforgatni az eredetit, más tipust nehezen fogsz tudni oda beépiteni. Esetleg ha az teljesen azonos a régivel, méretileg. Vagy kisebb. Asszem az is 45 wattos. A fesszabot pedig ugyan az a manus gyártja mindkettőhöz.
Repedt hengerrel már nekem is volt dolgom. Akkor az volt a gond hogy csak masszával volt letömitve a két blokkfél, és emiatt valszeg szorulhatott a hüvely a helyén, nem is tudták szétszedni sérülésmentesen. De lehet hogy valamikor leejthették.
A hengerfej kikötésének hiánya is tud repedéseket okozni, szinte bárhol. A hengertalp csatlakozásnál is megfigyelhető a beverődés emiatt.
A váltó szerelése kosárból , JÓL szinte lehetetlen. Nem számazonos alkatrészekből csak hangos kotyogós váltót lehet épiteni. Persze ha valakinek megvan a gyári dörzsára akkor ez nem probléma. Vagy egy becsületes , barátságos , ráérő maróst kell találni.
Beindult a készülék hu-hú!!Szépen jár,de az ide vezető út elég kemény volt.Először is szembesültem vele,hogy a 77 dugattyú nem passzol a hengerfejhez,de mindegy mert a fúrt aluhengerem perselye BELETÖRT a blokköntvénybe.Van ilyen??Én csak nevettem.Megnéztem a törést és körben majdnem mindenhol fekete olajos volt,tehát már rég körbe volt repedve.De akkor is extrém,hogy egy közel fél centi vastag falú acélhüvely eltörik!!??
Ma megvolt a tűzkeresztség.Egy ideje már tákolom össze az öreget,és minden frankón ment.Izsen és uralon nevelkedtem,tehát úgy gondoltam nem érhet meglepetés.Hát meglepődtem.Főtengely pazar,olajpumpa kiváló,vezérlés pompás.Aztán jött a váltó,meg a sírás.Sajna nem összetartozó a váltófedél a blokkal,ezért nem is számítottam semmi jóra.Egész délután a váltóval vacakoltam.Jót akartam,és pontosan illeszkedő perselyekkel raktam össze,nos rossz lett.Beszorult az egész.Kopott ócska be,szelepcsiszolóval gazdagon megkínálva,és csodásan működik.Nagyon macerás volt,és elegem is lett,de egyre jobban tetszik.Más:nem hagyott nyugodni ez a dinamó téma.Az r35 dinamója pont akkora,és 70 wattos.
Végre nem csak fogyunk, hanem gyarapodunk is. Gratula a szerkezethez Kicsivel több kitartás kell a Junakhoz , mint más motorokhoz , de ha ez megvan benned nem fogod megbánni.
Igaza van szőrmóknak, vissza kell olvasni, mindent megtalálsz . Ha meg nem kérdezz nyugodtan konkrét dolgokat.
Én úgy vettem észre A Junakosok egyáltalán nem titkolják el a megoldásokat.
Üdv Nálunk ! Hát előre nem nagyon kell figyelni ! Biciklin kivül nem nagyon fogsz megelőzni senkit .Tükreid jók legyenek ,mert állandóan azt kell nézni ,mikor előznek téged .A Junak megy akár 120-al is ! Egyszer! utána javitás . Szépen öregurasan kell vele menni azt meghálálja. (:-)))) Most a viccet félretéve ,nincs jobb ötletem ,szabadidődben olvasd vissza a fórumot,vagy kérdezd konkrétan.Ha magyar kezelésid van akkor abban mindent megtalálsz.H anincs venni kell egyet. Üdv .szőrmók( ma rossz napom volt ,a Fordommal belementem a Vitarámba a ház előtt.Tükörjég volt. 3 óra meló + 5 ropi a fényszóró)
Köszönöm a szívet melengető gyors válasz . Élni fogok a lehetőséggel, és az adatlapomat is feltöltöm. A fórumot már régebben kezdtem olvasni és úgy láttam, hogy ez a Társaság a normális ápoltak gyülekezete. Ezért is bátorkodtam megszólítani, bár csak minden ilyen lenne. Az én elérhetősségem a 0630/243-8871 számmmal rendelkező fül vagy agymelegítő eszköz. Jövőre jelentkezem és nagyon Boldog Új Évet Kívánok.
Ahogy serfy mester mondaná : Üdv az elmeápoltak szük körében. Éveid száma vigasztalólag hat rám. Én vagy 15 éve próbálok aJunakra időt szakitani,de remélem 69-re sikerül.Már csak 12 van hátra.Mivel az ismeretlenségbe burkolodzol ,keress meg .Az én cimem nyilvános .Sőt a telefonom is .06305224461. Meg földik is vagyunk,lévén én a szomszédban Dunakeszin.De van kolléga fenn is Sződligeten (Sződön?).Üdv:szőrmók És BUÉK Neked is.
Tisztelt Fórumtársak! Új vagyok a Fórumon; mindenkinek Boldog Nyugodt Békés Új Évet Kívánok.
Magamről rövden: jelenleg 69 formációba létezem évszám szerint, ami egyébként jó dolog (emlékeim alapján), csak nem mint évszám. Tehát ügyeim lassan haladnak a céljuk felé, a formáció viszont gyorsan halad a nulla felé. Van egy kb 3 éve lejárt műszakival rendelkező Junak-om ( ifjúkori nosztalgia), amit szeretnék jövőre talpra állítani. Keresek Felsőgöd környékén sorstársakat; talán sikerül találkozni valakivel.
Nemrég, októberben voltam veteránbörzén Szolnokon. Egy rekesz Junak alkatrészt találtam, de semmi érdemlegest. Illetve volt egy vadonatúj karburátor 20000 ft-ért. Amire leginkább szükségem lenne az a dinamón levő kisfogaskerék, hogy töltést tudjak csinálni. Azóta ideiglenesen feltettem egy P10 műanyag első sárvédőt és lámpát is szerkesztettem rá.
Nem szép ilyet mondani,de ha kell minta fényképezhetek pár motorszámot,sima beütött szám. Veterán börzén nyers váznyaktáblát is láttam már. A lényeg a forgalmi.
A videó elkészülte óta elég sok mindent csináltam rajta. A szelephézagot 0,5 helyet 0,05 mm-re állítottam, valamint a kipuff vezértengely fogaskerekét 1 foggal hátrébb akasztottam hogy elérjem a gyárilag megadott vezérlési értékeket. A sorsa még bizonytalan, a forgalmi megvan de a motorszámot kiköszörülték. Egyenlőre egy jó megbízható állapotot szeretnék elérni és egy eredetihez hasonló kinézetet.
Üdv nálunk ! Gratula . Most már tudod mért szeretjük a Junakot. Ezért a Hangért. A csörgőkigyót viszont ki kéne belőle költöztetni . Rendszámos lesz vagy csakhobby?
Mi a bajod az eredetivel ? Vagy van a Simson 250-esnek is egy laptolattyus változata .Neadjisten orosz ? Urál vagy Neptun 23 csónakmotor . Az ért a honlapon lévők baromi drágák !