A 8-ashoz való lánc jó a heteshez, fordítva azonban nem jó, mert a lánc súrlódik az eggyel nagyobb fogaskeréken. A 9-es lánc csak a saját rendszerébe építhető.
Természetesen láncot is cseréltem, a lehető legerősebbre! :-)))) Meg is volt nyúlva a régi rendesen. Kaptam egy Bikers Guide katalógust, abban szerepel többféle lánc, némelyikhez oda van írva, hogy "7 seb." vagy "10 seb" kompatibilis. Ez mit jelent?
Az új racsnihoz vettél új láncot is? Mert az erősen javallott, mivel a régi lánc megeszi a szép új fogaskerekeket.
Apropó lánc: Tegnap sikerült elesnem, a lánc frankón beszorult a hajtómű és a váz közé (!), 1-2 szem szépen el is ferdült. Kérdés: Hajtókarleszedő nélkül hogy lehet szépen, okosan levarázsolni a hajtóművet? Nem akarok még több kárt csinálni. :) Thx.
Köszi mindkettőtöknek a tippeket, hazafelé bementem, egész jó cuccaik vannak. Vettem náluk gumikat, kulacstartót, első lámpát, új nyerget stb. vagyis olyan dolgokat amikkel nem lehetnek kompatibilitási problémák :-)))). Már cserélve lett a racsni és a hátsó váltó (racsni úgy kikopott, hogy a Harmat utcán csak lépésben tudtam följönni, mert átugrott), módosítottam az áttételt kicsit országútibbra, de ilyen szar utakra marad az MTB!
A RideBike egy egész jó kis bolt, én is náluk vettem a bringám. Az alkatrész vásárolgatással viszont óvatosan, vidd magaddal a bringát is, mert nem biztos, hogy a régi váz alkalmas egyes újabb alkatrészek felszerelésére. Lehet, hogy jobban jársz, ha a XVI. kerületi üzletükbe mész (Rákóczi u. 51.), mert ott van szervíz is, vagyis van ott szaki, aki meg is tudja nézni, hogy mit hova....
Többek véleménye szerint az általad említett bolt szolgáltatásai igen jók, nyugodtan mehetsz hozzájuk. Ha esetleg több címre lenne szükséged, klikkelj ide: bicikli.lap.hu
Az Őrsön az Árkádban találtam egy Ride Bike kerékpárboltot. Ki mennyire ismeri, alkatrészek tekintetében? Az "őskövület" Csepel Hargia montimat szeretném egy kicsit fölturbózni, fémpedállal, jobb fékekkel stb. Marad az abroncsék, mert a gyári abroncs igen brutál rajta, a járdáról föl-le ugrásokat is jól bírja több mint 10 éve. Vagy tudtok-e segíteni egyéb jó bp.-i alkatrészbolt tekintetében?
Jaj, most nézem, hogy többször is elírtam a neved. Elnézést :) A TF2 pedig, ahogy tanult kollegám is írta, spray formájú, teflon tartalmú kenőanyag, elsősorban a láncra, váltóra. (Nekem is egy boltos ajánlotta, akkor még nem tudtam micsoda. Azóta már tudom, hogy a többség ugyanezt használja...)
Köszi, amit lehet mindent megnézek. Tényleg jó, hogy van ez a fórum! E nélkül csak abban voltam biztos, hogy nem a Tescóban vagy a Metróban stb. kell keresgélnem. Így pedig már nem azt az első bringát fogom megvenni, aminek szép a színe, vagy ilyesmi. (A TF-2 mi?)
Nem emlékszem, hogy g_perfect mondta volna, hogy városban lakik ;))))
De egyébként is, ha tényleg túrázni fog, akkor feltehetőleg a városban az útja max 5-10%-a fog vezetni, vagyis nem mérvedó, hogy ott mit tud a bringa, max tolja a tábláig :)))
Tényleg köszönöm a segítséget, és az is igaz, hogy a számítógép előtt ülve nem fogok venni semmit, muszály a boltokat rendesen körbenézni. Ha kinézek pár konkrét bicajt -a topicon szerzett ismereteim birtokában- a végső döntés előtt még kikérem a véleményeteket.
Amivel még számolj a vásárláskor, ha még nincs: világítás (elölre és hátulra is), pumpa, gumijavító készlet, alapvető szerszámok, bicajos táskák (vázra, csomagtartóra) és bukósisak! Ezek nélkül túrázni igen problémás lehet, úgyhogy ennek függvényében határozd meg konkrétan a kerékpárra szánható összeget. Én még vettem egy flakon TF2-t is, időnként szükség van rá. (Hetente 1-2x)
Az árak tekintetében javaslom nézd meg ezt az online boltot, itt (az Author és a Caprine kivételével) a legtöbb szóba jöhető márka megtalálható. (Legalábbis a listaára.)
A vita csak elméleti, én sem akarlak lebeszélni a trekkingről (elvégre az van nekem is). De tény, h. egy merevvillás MTB, jó keményre fújt slick gumikkal, majdnem olyan hatékony az aszfalton.
Most az a logikus lépés, hogy tégy egy körtúrát a boltokban, nézz ki három olyan modellt, amik tetszenek Neked (végül is az a legfontosabb szempont!), linkeld be a gyártó adatlapját ide, és akkor mi megpróbáljuk megmondani, szerintünk melyik éri meg leginkább!
Ebbe a vitába alapvető ismeretek hiányában nem szólók bele, de az tény, hogy főleg aszfaltra, viszonylag eseménytelenebb utakra keresek valamit. A MTB ezért nem vonz. Szerintem trekking bicaj, csomagtartóval, miegymással pont erre lenne jó, legfeljebb az első teleszkóp lehet vonzó, tekinteve az utak minőségét sok helyen. A választáson pedig azért nyavajgok annyit, mert tényleg egy olyan gépet szeretnék, ami hosszú ideig kiszolgál, a szívemhez nőhet - persze a már említett anyagi keretek közt.
Tényleg szakított a Giant a SRAM-mal? Tavaly még volt egy sor azzal szerelt modelljük.
"Nem hiszem, hogy g_perfect városi túrázásról álmodozik. :)"
Na ja, de a városból ki is kell jutni vhogy, vagy helikopter viszi a hegyekbe? :) És nem csak Pesten van pocsék zsúfolt bicikliút, hanem pl. a Balaton körül is, és irgalmatlanul ráküldenek a rendőrök.
Nem hiszem, hogy g_perfect városi túrázásról álmodozik. :) Ha pedig országúton annyira váratlanul kerül eléd kátyú, hogy nem tudod biztonságosan kikerülni egy trekkinggel (vagyis feltehetőleg éppen lejtőn hasítasz, vagy valaki mögött mész, aki későn kerüli ki...), akkor valszleg MTB-vel is csak elesnél egy ilyen hirtelen kormánymozdulattól. De ezzel az elvi vitával amúgy sem visszük előrébb g_perfect ügyét :) Azt remélem nem akarod vitatni, hogy egy átlagos MTB és egy átlagos trekking közül a trekking országútra jellemzően lényegesen előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. (Üléspozíció, kerékméret, áttételek, gördülési ellenállás, stb.)
Aha! Ez nem volt világos
Ld. 90-es hozzászólás :)
Akkor nézz meg egy Giant katalógust.
Megnéztem, és amit találtam a kedvenc online áruházamban, egytől egyik Shimano váltókkal voltak szerelve (Tourney, Comfort, Acera, Alivio). Legfeljebb váltókar, lánc, esetleg hajtómű volt SRAM rajtuk.
Vagy vegyük példának a Kona bicajokat -- az árukhoz képest igen gyenge a felszereltségük; aki csak arra megy, soha nem venné meg. (A képen a Dew trekking, jellemzően Altus cuccokkal.) De a váz és a villa kiváló, jól eltalált geometriával, az alkatrészeknél is tudják, hogy mivel lehet spórolni és mivel nem szabad, így a végeredmény azért megbízhatóan működik és az egész szívdöglesztően stílusos. Imádják is őket a vásárlóik.
De aszfalton nincs szükség a plusz fordulékonyságra, tehát ez egy értelmezhetetlen előny...
Én a Shimano alkatrészekről beszéltem csak, és arról, ami konkrétan az alkatrészre van írva, nem a katalógusba. A Comfort pl. úgy néz ki, hogy egy C betű és 3 számjegy. Az Acera-ra és az Aliviora konkrétan ez a nevük is van ráírva. Én egyébként még nem láttam katalógusban SRAM-al szerelt trekkinget...
Ez nem teljesen igaz, az MTB fordulékonyabb, ami aszfalton is előny.
"A gyengébb alkatrészek vannak sorszámokkal azonosítva."
???
Ezt nem értem. A Shimano alkatrészeknek mindig van fantázianevük is (pl. a Tourney és a C/omfort/ az olcsó bicajokra szánt gyenge alkatrészcsaládok) és egy két betűből meg számokból álló kódjuk is. A katalógusokban, árlistákon stb. hol az egyiket használják a bicajgyártók, hol a másikat.
A konkurrens SRAM sorszámokkal jelöli az alkatrészcsaládjait (kivéve a Shimano-kompatibiliseket, azoknak nevük van, pl. Centera, Attack). De ez nem jelenti, hogy gyengék lennének, van köztük mindenféle -- pl. az olcsó 3.0 tényleg gyatra, az 5.0 már eléri a Shimano Alivio minőségét, a 9.0 (ettől az évtől már X9) abszolút felsőkategóriás, az XT-vel van egy súlycsoportban.
Ha az őszt kibírom apám kölcsönbringájával, akkor a februárt már biztos megvárom. (Ha nem, nem.)Í gy talán ugyanazért a pénzért valamivel jobbat vehetek. A márkák között, amennyiben hasonló felszereltségű, és hasonló árú bicajt találok, érdemes tipródnom?
Folyamatosan vannak kisebb-nagyobb leértékelések, ezeket érdemes nyomon követni. (Bár a trekking kategóriában sajnos épp nem olyan sűr az ilyesmi.) Különböző rendezvényeken is előfordul, hogy egy-egy forgalmazó akciókkal jön ki. (Én pl a sajátomat először leárazva láttam a Sport-szigeten. Aztán lusta voltam visszamenni alaposabban megnézni, így le is maradtam az akcióról...)
Márkák közül, ha nem mész egy bizonyos szint alá, akkor minőségben szinte ugyanazt kapod, úgyhogy érdemes élőben is megnézni néhány gépet, és meg is nézni. Mert ami képen jól (vagy rosszul) néz ki, élőben egész másképp mutathat. Az itteni hozzáértők azt szokták modnani, hogy ha végképp nem tudsz dönteni két számodra megfelelőnek tűnő bringa közül (értelem szerűen lesznek előnyei a másikka szemben mind a kettőnek), akkor vedd azt, amelyik jobban tetszik :)))