Végre berendeltem az Animal Rights-ot 1 heti ismerkedés után. Alig várom már, hogy megjöjjön! + hozzácsaptam Mute-nál még fél (!!) fontért egy Feeling So Real Remixes maxit a Westbam mix-szel!! :))
seamus haji remix radio edit: ragyogó mix! tiszta 90-es évek retro feeling! nagyon eltalálták! talán még sziginek is tetszene! :)
crookers crack mix: igazi kis kísérleti zene! kísérlet az idegrendszerünkkel. túl bugyuta.
crookers lemmesee mix: az előzőhöz hasonló, kifejezetten idegesítő mix.
crookers bass in here mix: talán ez sikerült legjobban. a keménykalap és krumpliorr c. gyermekfilm 2008-as feldolgozásának is lehetne filmzenéje akár.
összességében eléggé felejtős a cucc. ezt a crookerst nem kéne engedni mixelni, sokat markolnak, keveset fognak. az első mixet meg úgyis mindenki letölti majd, aki kíváncsi.
és azzal sem kell visszaüss, hogy bezzeg a house meg téged nem visz sehova
lehet, ez már ízlések és pofonok
mégis, a house meg a többi dolog megmaradt, kialakult egy szubkultúra (persze ezt is meg lehet kérdőjelezni vastagon), vannak helyek ahol erre jönnek össze társaságok, bulik. de ez is már lecsengett, nem olyan mint 97-ben, de a rave kultúra az meg teljesen elhalt. ma már senki sem megy bulizni kukásmellényben, 3 csíkos adidas retro melegítőben, meg gázálarcban :)
szal ki tudja már mi az oka, abban nem volt ennyi tartalék, mint a techno stb... stílusokban. de ha történetesen a trance tűnt volna el az évek során, azért sem hullatnék krokodil könnyeket. számomra ugyanis ezek nem is zenék, hanem használati cikkek. ott, a partykon kellékként nagyszerűek, elszáll rájuk az ember, meg tényleg benyomódik az "OFF gomb", de tizenkettőegytucat mindegyik. nem érték, nem zene, partykellék! ennyi, nem több.
a gabba jelentéséről fogalmam sincs :)
a thunderdome féle hardcore-t vagy mifenét meg végképp sosem kedveltem. az már kapásból az elején túl gyors, túl agyhalott, túl egyszerű volt nekem. azt meg el sem tudtam képzelni, hogy arra 15 percnél tovább tudnék bulizni :))
ettől függetlenül egy ideig ezt a stílust is hallgattam, de csak tévedésből :)
Először is nem erőltetem a B52s, cserébe Te se a Vespertine-t :D azzal próbálkoztam, ja, Exciter-Madonna:Music vonal, hallatszik Mark Bell ezerrel. A Music-ot sem szerettem :-)
Rave: hát... én nem győzködlek. ha így érzed, rendben... számomra a house-nak nulla energiája van és nem visz el semerre. ugyanígy a trance-nek, meg az elektronak, meg a többi hulladéknak. Azért nem csak ezeket a mikiegér-hangú rave-eket szerettem (sőt...), hanem főleg az RMB-t, akik nagyjából mindent lefednek ebből a stílusból, valamint a keményebb gabba zenéket. Érdekes, hogy a Thunderdome+társai válogatások sose fogtak meg igazán, viszont más kiadványok ebben a műfajban nagyon is. És hangsúlyozom, hogy máig is. Ha ezeket hallom, megnyomnak rajtam egy OFF gombot, és még a DM-et is elfelejtem.
nekem a scooter tökugyanolyannak tűnik 20 éve, de legyen igazad, én nem értek hozzá, mert nem hallgatom, csak néha hallom
én nem tudom mekkora jelentős igényről beszélsz. szerintem minimális az igény rá, ha valóban komoly igény lenne, már rég megcsinálta volna valaki
igen, én is szívesen emlékszem ilyen 95-ös emlékekre, de nálam ez hamar lecsengett. tulképp nekem ez csak a belépő volt a "színesebb stlílusok" felé. a rave egy rövid ideig tartott, mert én is hamar átválottam house, hard trance, techno, d'n'b irányokra, tehát akár ilyen partykat is említhetnék, sőt!!!
én nem értékelném ennyire túl a dolgot, egyszar volt mind, de valóban azidőtájt kőkeményeket tudtam bulizni rájuk, de ennyi. ezeknek a zenéknek nulla az értékük ezen kkívül! a rave valóban égő volt egy idő után szerintem is. valahogy olyan komolytalan, gyermetegséggé vált az én szememben is, amikor már techno bulikba jártam. OK, viktak jó rave számok, de volt a happy rave, meg a héliumos hangon ráéneklünk gyerekverseket magas bpm-ekre... ehh... ez azért már gyalázat volt... és valahol itt ért véget a dolog, amikor ennyire leértékelték ezt is Mark 'Oh és tsai...
szal én a 98-as érdektelen house szarra szívesebben gondolok vissza. ez van.
azokra jobban el tudtam "szállni", pedig nem szedtem semmit. ellebegtem, pörögtem, meditáltam hajnali 5-ig is a palace-ban, vagy a flörtben. és nem fáradtam el, mert sodort magával a zene. ezek is tök jó emlékek! a rave-ből ekkor már csak a monoton püfölést hallottam tüf-tüf-tüf-tüf-tüf-tüftüf-tüf-tüf-tüf-tüf-tüf-tüf-tüf-tüf-tüf-tüf-tüf
ennyi. túlértékelsz valamit, ami gyakorlatilag értéktelen, mondhatni szemét! divatos zenei stílusok jönnek-mennek, lehet csatlakozni, de lecseng egyszer és vége. a rave is ilyen volt. hirtelen lett nagy divat és hamar funkciótlanná lett, mert elfogyott a mondanivalója, a rajongók nagy része divatból csatlakozott, meg sok gyökér is volt és tulképp mindenki talált magának hamar érdekesebb elektro stílust. marhára nem vágom, h ezen mit vársz ennyire vissza???? és hogy erre nosztalgiáztok? ez meg már bocs, de egyenesen ijesztő... pedig nem vagyok sokkal öregebb, de ez olyan, mintha 10 év múlva valaki rihannára vagy nu-metal zenekarokra nosztaligázna... (pedig lesz ilyen is!!!) brrr...
Épp egyik nap hallgattam a This World Is Yours-t a discman-emben. (meg azt időnként amúgyis mindig előveszem) A világ egyik legjobb elektronikus lemeze! De a Widescreen is nagyon minőségi album! Ezeket be kéne már eredetiben szereznem!
OFF>>>...jajaja...az ULTRA-SONIC kazit anno rojtosra hallgattam és még ma is szívesen hallgatom...(vicces : tízenvalahány éves albumokról,számokról beszélünk...a mai szarokat - tisztelet a kivételnek - ki fogja 10 év múlva hallgatni?...) ON>>>...ma munkába menet hajnalban MOBY EIW albuma zúzta szét a hallójárataimat (hazafelé meg az ANIMAL RIGHTS)...13 éves már ez a remekmű , egyszerűen zseniális... ...nekem még a HOTEL is tetszik , bár... ...szóval jó... ...néhány remix az új albumról nagyon rendben van (jobb mint az eredeti: pl. az ALICE "general midi remix"-e nagyot üt) (tök jó volt a CLOVERFIELD-ben hallani a Disco Lies című track-et - 14:41-nél indul...)
A rave-et Scooter????????????????????? Scooter utolsó rave-klipszáma a Rebel Yell volt, azóta ugyanazt a lábszagú pudvás felturbózott house-t nyomatja 120 bpm-en, lemezek tucatjain át. 1996 óta Te nem láthatsz a tévében "rave" stílusú klipet, mert nincs. Nem igaz, hogy nem hallod, hogy a Scooter a Rebel Yell után körülbelül a kétharmadára csökkentette a számok gyorsaságát, és azóta (1-2 eldugott kivételtől eltekintve) ettől a kb. 120 bpm-től se fel, se le nem megy. (Bár hallottam már ennél sokkolóbbat is az ezredforduló környékén: "én réver vagyok, az Eiffel 65-től a Blue a csengőhangom", páncélöklöt az ilyenekre!)
A rave-re pedig még ma is jelentős igény lenne, sőt, évek óta jósolok egy rave-revivalt. Lám, Te is a Maydayekre és az Ultrasonicra gondolsz vissza jó szívvel, nem mondjuk valami 98-as érdektelen house-szarra.
És nem hiszem, hogy mondjuk a rave-re magyarországon háromnegyed évig volt igény, a trance-house-ra meg 12 évig... nekem úgy tűnt, hogy akkor egyszerűen "felülről" eltűnt az összes ilyen stílusú szám, és a közönség pedig gyorsan lereagálva ezt "cikinek" kezdte el tartani a rave-et, és elkezdett minősíthetetlen funkyt vagy house-t hallgatni. A kilencvenes évek közepén egy sok helyen klikkekkel telített középiskolás közegben sokan nem engedhették meg maguknak, hogy ne kövessék a divatot. Nekem például csaknem az összes haveromról kiderült később, hogy ezt az utat járta be. És ha egy igazi csillogó szeműt akarunk nosztalgiázni, akkor nem kérdés, mit teszünk be: RMB, Scooter első két lemeze, Charly Lownoise, Ultra-Sonic, Moby EIW lemeze...
egyszerűen megszűnt rá az igény, elég rövid idő alatt például az enyém is
a régi nagy rave királyok meg voltak akkora kurvák, hogy hipp-hopp átmentek trance-be meg egyebekbe, ha már ott látták a lóvét
nyilván vannak nekem is szép emlékeim, mayday-ek, ultra sonic koncert, a moby westbam mixe, dj schulz partijai a fortunában stb... de ma már ennek nincs semmiféle jelentősége. nem is bánom, hisz amit lehetett, kihoztak a stílusból. pl vannak még a mai napig izzadságszagú ebm zenekarok is, csak ma már synth-popnak gúnyolják magukat, de nem is szólítanak meg 15 embernél többet. az sem baj. a rave-et meg pl scooter képviseli a mai napig, kb ugyanennyire arcpirító módon.
Természetesen a rave-nek nevezett stílus kíméletlen kigyomlálására gondolok, amely a 90-es évek egyik legjelentősebb zenei vesztesége. Főleg, hogy az elvileg "helyette" kitalált, nulla energiával rendelkező house és trance máig "divatos" műfaj.
Gyermekbetegség? A Dm-en kívül nagyjából az egyetlen igazi, ösztönös, zsigerekre ható zene a világon. Gabbaz rulz!!! Az EBM... na az pl. gyermekbetegség ;-)))