Keresés

Részletes keresés

twohandedtweener_ Creative Commons License 2023.06.28 0 0 24109

113 cm

 

azért lassan felérhetnének azok a ladikok, 110 alá nem kéne túl sokkal menni.

(mert nugát koma még maga alá csinál örömében)

Előzmény: smith (24090)
smith Creative Commons License 2023.06.28 0 0 24108

Ténykérdés, hogy jelen pillanatban hajózási szempontból ez a mű nem egyenszilárdságú a meglévő két másik hajózózsilippel. Azokba be lehet tenni 12m/13,5m széles bármit, itt viszont kockáztatni kell az úszómű épségét ugyanehhez. Persze létezik a feloldás. Meg kell építeni a Kopár I. által vázolt duzzasztókat a Sión, s amint a siójuti elkészül, máris biztonságosan használhatóvá válik Kiliti teljes keresztmetszete. Ránézésre 1,5m  esés van a két hely között, az nem a világ vége.
#kézabiliben :-(

Más: A Siófok, gát alatt lévő mérce miért nem került fel a térképes oldalra, az építkezés előtt ott volt.
https://www.vizugy.hu/?mapModule=OpGrafikon&AllomasVOA=164961E2-97AB-11D4-BB62-00508BA24287&mapData=Idosor

Előzmény: Vezo228 (24107)
Vezo228 Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24107

Igen, jogos az észrevétel, de látod Te is, hogy pl a Szikra+Óriás simán megoldották.

A probléma és a nehézség a túlméret esetén adódik. Persze a Krems és Vikiv így is koccolt....

 

Előzmény: smith (24106)
smith Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24106

Szerintem írtam már, hogy ezzel a gondolatmenettel mi a probléma: marhára nem mindegy, hogy egy zsilipkamra 12 méterébe, vagy két "hídláb" közt 1-2m/s-al folyó vízbe kell bepasszintani egy hajót, akár völgynek, de szintúgy hegynek.

 

Ismeritek ezt a csatornát? ÉS itt nem is a hajók szélessége a probléma...
https://www.youtube.com/watch?v=FX5VkYwrRzU

Előzmény: Vezo228 (24104)
Vezo228 Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24105

Az elkerülő átvezetés azért itt történne, mert a 65-ös úton kívül a Dózsa György utca talán az egyetlen normálisan járható út, ami az M7 alatt át van vezetve és így nem zárja be a várost. A Sió feletti átvezetés meg nyilván sokkal alacsonyabb, jobban tájba illeszthető megoldással kezelhető, mint ha nem lenne középső alátámasztás. Kisebb földmunka, kisebb helyigény, kevésbé tájidegen látvány. Róbert polginak köszönhető alku, amit a vízügy megevett.

 

A híd tervek között volt felnyitható híd is. :)

szuperpozíció a köbön!

Előzmény: smith (24102)
Vezo228 Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24104

A Kiliti zsilip elzáró táblái aszimmetrikusak, a méreteik egyenként akkorák, mint a két fenti műtárgyak elzárói, külön-külön.

A Kiliti duzzasztó hajózó része olyan széles, mint a hajózsilip (12,0 m) és a Kiliti vízeresztő oldal olyan széles, mint fent a vízszintszabályozó nyílások (2*8,0 m). Így nem kell az ideiglenes elzárókból dupla készlet és ami fent elég, az azt gondolták, hogy Kilitiben is elég lesz. A jogszabályi előírás a minimális hajózó űrszelvény szélességre a Sión: 9,5 m. Arra senki sem számított, hogy ilyen méretű hajókat kell közlekedtetni...

 

 

 

Előzmény: bendediver (24101)
bendediver Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24103

Szerda este egy sörrel a kezemben ücsörögtem a Szikra elején, nézegettem a zsilipet és az járt a fejemben, hogy átférnek-e majd az új hajók! Remélem nem csak a szerencsére van bízva. Hát majd holnap reggel kiderül. :-)

Előzmény: smith (24102)
smith Creative Commons License 2023.06.27 0 1 24102

Korábban elhangzott már:

Siófok városa egyszer, valahol a távoli jövőben itt akarja átvezetni az elkerülőutat, s ennek (fogalmam sincs miért) szüksége van egy mederbelei alátámasztásra.
Igaz, hogy semelyik másik Sió hídnak nem volt erre szüksége, de itt köll.

Előzmény: bendediver (24101)
bendediver Creative Commons License 2023.06.27 0 1 24101

Azt nem értem, hogy azt az osztót miért így kellet kialakítani. Nem mehetett volna egy kicsit a másik oldal rovására? Ekkora szerelvényeknek egy kicsit "szorosnak" tűnik.

Előzmény: Vezo228 (24098)
BLGB Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24100

Ahogy ezek az új hajók kinéznek... Nem csak festeni kell újra, lesz ott lemezmunka is. A katamaránok persze szépek nem lesznek soha, talán a kompok még kinéznek valahogyan. Ha a szerkezeti, gépészeti részeket is úgy kivitelezték, amilyen a lemezmunka; akkor nem lesznek hosszú életűek (sajnos).

smith Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24099

Sejtettem. :-(
Az apasztásnak örülök, közben a helyszíni infóban is ez terjedt már.

Előzmény: Vezo228 (24098)
Vezo228 Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24098

Így értem, igazad van. A pillér a későbbi híd miatt kellett, a polginak ez volt az alkuja a projekttel.

Kehopban hajózási dolgokat nagyon nehéz volt átvinni, szinte semmi forrást nem hagytak életben, ami erről szólt.

De amúgy a ráépülő fejlesztéseknek nincs akadálya, szóval, most én mondom, hogy hajrá! :)

Lesz apasztás.

 

Előzmény: smith (24097)
smith Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24097

Arra, hogy ha azt az elbaltázott osztópillért nem találják ki oda, akkor a használati értéke pont megegyezne a régi művel.


Ja, ha egy műre ki lehet tenni völgy felől a két pirosat, akkor nem az lett volna a minimum, hogy néhány kikötőbakot is ki kellett volna tenni a várakozáshoz? Várósor nyilván kéz a biliben
Tök olyan, mintha a hajósok szivatására készült volna minden.


Azon 45m3 hozamon most, hogy rövidesen az utolsó csurma is megáll, nem lehetne mindjáárt mérsékelni? Akár úgy is, hogy a vízeresztő oldalt lezárni Kilitin? Vízszint ugyanaz, csak épp a veszteség csökkenne.

Előzmény: Vezo228 (24096)
Vezo228 Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24096

Mire gondolsz?

A normál üzemre minden további nélkül alkalmas lesz.

Biztosan Te is ismered a 17/2002 Kövim rendeletet, ami a Siót IV. víziúttá nyilvánítja, a megfelelő kis és nagy hajózási vízszintekkel és űrszelvénnyel.

Ezek a hajók itt eléggé túlméretesek, nem ebbe a besorolásba tartoznak, ezért van gond a műtárgyaknál, itt meg azért különösen, mert közben jön szemből 45 köbméter víz másodpercenként és valószínűleg össze-vissza dobálja majd a nagy dögöket.

 

Előzmény: smith (24095)
smith Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24095

Az első vonta megállt Kiliti alatt.

Hírek szerint holnap mindent IS be fognak vetni a sikeres áthaladás érdekébe.
Elképesztően gáz dolognak gondolom, hogy egy vadonatúj mű ne legyen alkalmas normál üzemű hajózásra.

Előzmény: smith (24092)
smith Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24094

Hajrá!

Előzmény: Vezo228 (24093)
Vezo228 Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24093

Hála égnek.

A vasúti híd amúgy már rendelkezik MÁV bontási engedéllyel, csak pénz kéne hozzá.

Előzmény: smith (24092)
smith Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24092

Hibátlanul lehozta mindenki! Felkészül Kiliti!

smith Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24091

A menetlevéltömb még pont befért volna...

Előzmény: smith (24087)
smith Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24090

114 cm 109/113(112) mellett.
Számított: 112,25 cm
Megj: Keszthely 113, Fűzfő 116 e pillanatban, szóval gravitációs anomália IS van.

Előzmény: smith (24083)
smith Creative Commons License 2023.06.27 0 0 24089

Ez a tegnapi 115 mára ordas kamunak látszik. Reggel 6-kor a számított átlag 112,3 cm. :-(

Előzmény: smith (24083)
Hehe164 Creative Commons License 2023.06.26 0 0 24088

A szennyvíz látványa egyforma... :-(

Előzmény: smith (24087)
smith Creative Commons License 2023.06.26 0 0 24087

Ez pedig a SZIKRA vitézkedése ugyanott, rövid kötéllel.

Előzmény: smith (24086)
smith Creative Commons License 2023.06.26 0 0 24086

A KREMS áthaladásakor készült videóból vágtam ki. Ők, nagyon szépen megoldották a hosszú kötélen!

Előzmény: smith (24085)
smith Creative Commons License 2023.06.26 0 0 24085

Én komoly mennyiséget láttam felapplikálva.

Előzmény: Vezo228 (24084)
Vezo228 Creative Commons License 2023.06.26 0 0 24084

Igen, azt az oldalt védik, mert vsz arra fog csúszni a hajótest az íveben.

A kétséges alátámasztástól gondolom jól el akarják távolítani a hajókat, így várhatóan a bevédett, beton hídfőhöz kerülnek közelebb.

De mondjuk én tutira tettem volna arra is többet, nem csak azt az egy árvát :)

Előzmény: smith (24081)
smith Creative Commons License 2023.06.26 -1 0 24083

115 cm

Előzmény: smith (24053)
BLGB Creative Commons License 2023.06.26 0 1 24082

Szerintem is meg lehetett lépni. Csak nem kellene hülyének nézni vagy hülyeként kezelni az embereket (még ha nyilván sokan azok is).

Előzmény: Vezo228 (24079)
smith Creative Commons License 2023.06.25 0 0 24081

Ehhez képest a bp. betontömbje van gumiabroncsokkal kirakva...

Előzmény: Vezo228 (24078)
Hehe164 Creative Commons License 2023.06.25 0 0 24080

Én egyébként sem értem a vízszint parát, egyszerűen semmi értelme.

Előzmény: Vezo228 (24079)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!