Ha a vezetőfülke felől nézed kívülról, akkor az Ev3-asok vezetőpultjának felső éle látszott a vezető felőli ablakban (alul vékony szürke csík). Belülről a vezetőfülke és az utastér közötti elválasztófal még nem volt "gardrobszekrény" az Ev-knél, így az ajtók mellett volt vagy 40 cm hely még, ellenben az Ev3-asokon a válaszfal szinte síkban volt az első ajtók vonalával. Továbbá az Ev-ken egy üléssor 3*2 személyes, az Ev3-akon már 2*3 személyes ülőlapból és támlából állt (tehát az Ev-n 3 ülőlap és 3 támla, az Ev3-on 2 ülőlap és 2 támla van egy üléssoron). A hátsó sarokülések az Ev-n két ülőlapból és támlából állt, az Ev3-on meg csak egy lap és támla volt.
Már csak ez a nyolc szovjet kocsi üzemképes vagy lesz valaha üzemképes még? 100, 101, 102, 254, 269, 272, 281, 293 Az összes többi fizikailag meglevő már ki van fosztva belülről?
M3 vonal most lett generál felújítva. M4-en is volt nemrég elektromos gond miatti leállás alagútból mentéssel(!), pedig új építésű vonal. Ez így együtt nagyon nem oké, a metrókban minden rendszernek többszörözötten redundánsnak kellene lennie, mint a repülésben! Nagynevű nemzetközi független műszaki minősítő céget kéne megbízni a helyzet átvizsgálásával és jelentés készítésével és helyre állítani a megbízhatóságot.
(Ráadásul az M2 és M3 metróvonalak mindmáig polgári védelmi atom óvóhelyek is, amihez böszme nagy acél kapukkal elzárhatók minden állomáson. Mit jelentene ott "némi elektromos gond" a bent bunkerező tíz vagy százezreknek? Leáll a gépi szellőzéses légszűrés, kaput nyitni meg nem lehet, mert odakint 20 röntgen / óra van például III. vh okán...)
Azt tudja esetleg valaki, hogy mi van ma az M4-esen, hogy a visszaszámláló órák teljesen független életet élnek a metróközlekedéstől?
Ezzel összhangban világít a biztonsági sávot jelző ledcsík, és a biztonsági sávot is szabadon kellene hagyni a hangbemondás szerint, miközben benn áll a szerelvény.
"Rángatóznak a 3-as metró vonalán futó szerelvények, de az is gyakori, hogy a kocsik fékeznek, majd megállnak két megálló között az alagútban. Pihennek egy kicsit, majd továbbindulnak. Máskor a szerelvény java befut ugyan a megállóba, de az utolsó egy-két ajtó még nem, így pár métert előrébb kell gurulni a kocsiknak. Néha épp ellenkezőleg: túlfut az állomáson egy kicsit a szerelvény."
Gyerekként anno a TAMARÁT tudtuk megkülönböztetni a többitől hangra. Még bőven az alagútba járt, amikor a peronon már tudtuk, hogy Ő jön! :-) (Valami dinamó zúgása, ami akkor más szerelvénynek már nem volt, csak a 100-104 -nek.)