Mármint Gyorsan meghalhatsz, a h-lyéktől és románoktól ...
De igaz, az út tele van kihívásokkal, mint a
- 2 sávos utat 3 sávosító románnal aki szétnézés nélkül előz (jogsit arra kapta, hogy 10m előre, 10m hátra), te meg kaphatod le a kocsit a laza útpadkára ... ha elég fürge vagy ... ha nem, akkor frontális ütközés .... még ha kamionnal mész, akkor is (jó akkor legalább te túléled).
- meg a simlis sapkás Buzikis tatterokkal, akik képesek 20-al kijönni eléd (90-100kmh) féktávon belül ... és ekkor kormány hirtelen elrántásával a saját gyorsítósávjukban előzöd meg őket.
- a 4 sávos részeken meg magukat nagyautósnak képzelő félfamentes rajzlappal közlekedő (A4-es) dízelbuuunkóóók, akik padlógáz és fekete füstöt okádva se értik meg, hogy egy 20 éves V6 Mondeó miért van a valagukban villogva a belső sávban, és tolja le gyökkettővel se gyorsuló lassú béna s-ggüket.
Jajj de sokat tudnék mesélni ... Öcsém meg aki napi 2x50 km-ert ment rajta éveken át, na ő még durvábbakat mesélt.
Ott szó szerint azért kell a nagy autó, hogy TE ÉLD TÚL.
Én se néztem mi van kocsiban. Aztán 1x télen, hirtelen elém beszálló madár miatti vészféknél full vészüzembe ment át kocsi (nem volt elég áram, megszakadt kapcsolat fék elektronikával).
Akkor láttam, hogy ez a sz-r.
Elkezdtem túrni a netet, meg akus boltok ... aztán a végén a Lexus (monori) szervizben cseréltettem gyárira (olcsó is volt, jó is ... még nem is néztem milyen, mert azóta semmi gondom vele)
"Napi egy gyorsulas kell az embernek, a jo kozerzetert :)))"
Egyetértünk. Olyan jó érzés, amikor megindul.
Amúgy furák ezek a lovak, mert minél több van, annál jobban megszokja őket az ember. Amikor 105LE-s autóm volt, azt hitem, hogy erős. Erre a 445LE-t már úgy megszoktam, hogy néha azon gondolkodom, hogy tényleg annyira jól megy? :) Ez pont olyan, mint amikor egy, évek óta erős motorral járó munkatársam mondta, hogy volt Tesla élményvezetésen. Azt mondta, hogy jó volt, jó volt, de ő az erős motorhoz szokott, így ez a gyorsulás, ami egy mezei emer számára pusztító, neki már fel sem tűnt. :)
Hát ez attól függ. Amikor én vettem a GS450h-t, akkor akciós volt, a 300h meg nem. A kettő közötti árkülönbség 80 ezer forint volt, vagyis az autó árához képest lehet mondani, hogy nem volt különbség. A 300h gyorsulása 9s, a 450h-é 5.9s 100-ra. Ügyes-e voltam, hogy a 450-est vettem? :-D
Te is? Én is. Szerettem a Volvo-kat, de mióta a Kínaiak átvették sokat romlott a minőség, és túl is van árazva. Pont nemrég volt Volvo teszt video a Pistával. XC90, azt hiszem, 18 milla, és még egy elektromos ülés sincs benne. Legalábbis nem minden irányban, van, amit kézzel kell állítani. Ennyiért most akciósan belépő RX-et lehet venni, és azért a kettő között van különbség.
6.3 tényleg nem rossz. Egyszer teszteltem telefonnal úgy, hogy az ODB be volt dugva, tehát nem csak úgy GPS alapján, és tényleg ott volt a gyorsulás. :) Nem is sokan nézik ki belőle, hogy így megy.
Nem szokásom, de kb. fél évvel ezelőtt a Hungária körúton, este , alig volt forgalom. Mellém állt egy Ford Focus, aki már előttem is nagyon nyomta neki. Nem tudom milyen motor volt benne, csak azt, hogy a piros lámpától hagytam neki egy kis előnyt, aztán nyomtam egy kick down-t. :) A közevetkező pirosnál egymásra néztünk a sofőrrel, aki like-olta a teljesítményt. :)
A '99-es V6 mondeó (173 LE) a maga 1,6T-val igen, elég. De egy 2T súlyú autónak azért már édeskevés.
"Ez az "úgy veszem észre, h a Mollal, mintha kicsit jobban menne" ez kb olyan mint a motorosoknál, mikor feltesz egy sport kipufogót. Azok is mintha jobban mennének vele. :)
Persze kérdés, akkor is így éreznél e , ha nem tudnád mikor melyik kúton tankolnak bele?"
Egy vaktesztet megér a dolog :D
Kisebb 1300-1400 cm3 kocsiknál régen nekem az jött le, hogy Shell-el jobban pörög de sokat eszik, Mol-al kevésbé gyorsul de pici fogyasztás, ÖMW meg a középút.
Nagyobb cm3-nél viszont ez már sokkal kevésbé észrevehető.
Most az tuti, hogy a normál meg prémium 95 a maga 10% etanoljával odab-sz rendesen a teljesítménynek.
Az etanol nem ken úgy, korrodál, energiatartalma kisebb, többet is eszik belőle, oktánszáma 105 felett tehát valamivel "lerontják" azt a benyát 95-re ... ráadásul ahogy áll kocsonyás lesz tőle a benya.
Pontosan. Anno a Volvo mondta, hogy az erős autó biztonságosabb, és mennyire igazuk van. Ugyanis egy erős autóval sokkal gyorsabban lehet kivitelezni ugyanazt a manővert, mint egy gyengébbel. És amikor előzni kell, pl., akkor nagyon nem mindegy, hogy hány tized másodperc ez az érték, mert elég egy rosszul felmért sebesség, egy gyengéd autóval már ott a baj. Persze relatív, hogy mi a gyenge, és mi az erős, mert a 600h hiába 445LE, akkor sem gyorsul úgy, mint mondjuk egy könnyebb 200 LE körüli autó.
Anno 1999-ben Calibra turbom volt. 204-LE. Volt mikor 240-el mentem vele, gyárilag 245 volt a vége. Az óramutató 260-at mutatott ami nyilván nem valós :D akkor még lehetett menni, ma már óvatosabb vagyok. azóta sokkal kisebb lóerőben autóim voltak és lenyugodtam... eddig :D kezdek megint rákapni a sebességre és picit kevés ez a 180 paci már :D de ne legyünk telhetetlenek. Jó lesz ez a Lexus IS szerelem :)
Sajnos én pont az a kategória vagyok aki nem tudja pontosan behatárolni, észrevenni, meghallani a változást :D ezért lehetséges, h tényleg nincs semmi különbség :) ezért is kérdeztem hátha nálatok jobban kijön a különbség.
Mostanában rászoktam a sport fokozatra, 3hete csak úgy megyek és kicsit dinamikusabban :D
Múltkor autópályán felmentem vaze szerint 200Km-h egy pillanatra. Bakker alig tudtam lemosni az autóról a bogarakat úgy beleolvadtak az autóba. :D
Én anno kimértem, hogy a prémium gázolajból az Accordom kb 3 decivel evett kevesebbet. Hogy anyagilag is megérje kb fél liternek kellett volna lennie. /És akkor még 15 Ft volt a felár, most meg már 30Ft/
Injektor csere után a legtöbb szakember azt javasolta ne tegyek semmilyen adalékot, inkább tankoljak prémium gázolajat. Azóta csak azt tankolok. Teljesen mindegy melyik kúton, itthon vagy külföldön, fogyasztása szinte mindíg ugyanannyi.
Menettulajdonságban sem vettem észre különbséget. Még a normál meg a prémium között sem.
A Ford Connectem meg pont prémiumból eszik többet.
A motorjaim meg nem veszik észre mikor milyen benzin van bennük. Ettől függetlenül, most azért 100-as benzinnel nyomtam tele. Ócsó benzin, egyszer élünk. :)
Ez az "úgy veszem észre, h a Mollal, mintha kicsit jobban menne" ez kb olyan mint a motorosoknál, mikor feltesz egy sport kipufogót. Azok is mintha jobban mennének vele. :)
Persze kérdés, akkor is így éreznél e , ha nem tudnád mikor melyik kúton tankolnak bele?