Vettem egy Madison R 180 t. Az lenne a kérdésem,hogy kintud egy jó megbizható szervizt ahova lehet vinni,valamint ki tud segiteni milyen időszakos szervíz igénye van a gépnek. Azt már tudom 3000 km olajcsere de nem találok semmilyen oldalt ( vagy rossz helyen keresem) ahol lenne ezekről valami.
köszönöm a tanácsokat,igazad volt a gyűrűk voltak meg kopova, és át nyomta az olajat a levegő szűrőbe.Repsol olajat 10W40 4T - tettem + új levegő szűrőt
Üdv! Ahogy én csinálnám: Egy próbakör a háztömb körül. Ha nem szivárog semmi, nem füstöl, nem bugyog a kiegyenlítőtartály, jó a motorhőfok, nem folyik össze a hűtőfolyadék az olajjal, minden OK., akkor minőségi levegőszűrő(!) + olajcsere, hogy a szereléskor esetleg bekerülő piszkot kihozza. Néhány száz km., nem nyélgázon. Olajcsere. Bele normális 10W-40 4T olaj. Továbbra is emberi módon használva, 3000 km.-enként, vagy anyagiaktól függően ettől sűrűbben olajcsere. A rendszeres olajcserére felhívnám a figyelmet, mert a kis Yamaha-Minarelli motornak nincs olajszűrője! Ennyi. Egyébként nem kell túlspilázni. Megtudható, végül is mi volt a baj?
sziasztok szeretnék tanácsot kérni új furatot kapott +dugattyút, gyűrűket a 4 ütemű 125 robogóm és szeretném megtudni hogy hogyan kell bejáratni a robogót?mennyi km-ig és hogy. válaszotokat előre is köszönöm.
Madison T150-em van, vettem bele egy új akksit, aminek "perszehogy" fordított polaritása van mint a benne levőnek, én meg balfasz módon nem figyeltem és beleraktam. Megpróbáltam indítózni de nem indult természetesen. Miután észleltem a hibát, akksi megfordít és így már indult rendesen. Csak egy apró bibi van, azóta nincsen töltés.
Fesszabályzó csere szükséges, vagy más? Tudja valaki, járt már valaki így?
Kösz. Hobbivillanyos vagyok, sosem tanultam hivatalosan, csak amit az oskolában tanítottak meg ami rám ragadt. Hol van a generátor, nagyon meg kell hozzá bontani a járgányt? A kábelezést átnézem. Kösz a segítséget!
Ha megmernéd bontani; bár szinte esélytelen, de a generátorból kijövő barna vezetékeket érdemes lenne megnézni hátha a szigetelése az egyiknek sérült és azért testel le.
Az is lehet, hogy ordító hibát találsz.
A fesz.szabot ezek után is érdemes megmérni, hogy nem károsodott.
5 pólusnál az egyik a (+) a másik a (-)GND - szerintem ez a fekete lesz.
A generátort mérd ki álló helyzetben lehúzott csatinál, hogy az legyen letudva (csak a barnákat).
Középső és szélső kontaktusok mérése (jobboldali és középső, majd baloldali és középső, majd a két szélső kontaktus).
Néhány Ohm -ot fogsz mérni, De egyformának kell lennie.
És a testhez képest is mérj szakadás vizsgálatot mind a három generátorból jövő vezetéket egyenként a testhez képest. Ha van kontaktus (0 Ohm) az nem jó.
Szakadásnak kell lennie (végtelen ellenállásnak).
Fesz.szabályzó kimérését egyszerűbb egy videóval bemutatni mint leírni:
6 pólusú a feszszab, de csak 5 van bekötve. A 3 generátorból jövő szál (barna), egy piros, egy fekete. A piros és a fekete közül egyik gy+ (gondolom töltésjelző), a másik állandó+ (gondolom akkutöltés). Megmérve a barna szálakat, a két szélső közt van ~3 ohm, a középsőhöz képest egyik sem mutat semmit (szakadás), a középső viszont a motor testhez képest mutat 3 ohm-ot. Mintha a középső szál tekercse nem a csillagpontra hanem a motor kasznihoz lenne kötve. A motorszerviz szerint a generátortekercs lesz a bűnös. Jövő hét utánra kaptam időpontot, addig járok aksi töltögetéssel, meg kocsival. Nem t'om merjek-e egyedül nekiugrani egy tekercs cserének.