Keresés

Részletes keresés

Ivan von Klein Creative Commons License 2002.03.25 0 0 45
Ez szerintem is varhato volt. Gondolom tobbet meg azert nem adtak most neki, mert a ket tovabbi reszre is tartalekolnak. ;) Viszont a Solyomnak en nem adtam volna...

Mondjuk sejtettem, hogy te olvastad a konyvet.

Előzmény: vincent_vega (44)
vincent_vega Creative Commons License 2002.03.25 0 0 44
Sziasztok, és jó reggelt :)
mint gondolom Ti is hallottátok, Andrew Lesnie a Gyürük uráért kapta a legjobb operatöri munkáért járó Oscrarszobrot. Ez már csak azért is érdekes, mert korábban itt többé-kevésbé egyöntetüen méltattuk a filmet, és annak fényképezését. Nem csak mi gondoltuk igy :)
A gála mellesleg nem volt rossz, Whoopy Goldberg házigazdaként jól nevettetett, de sajna elég keveset szerepelt. Meg aztán szép volt, hogy mind a nöi, mind a férfi föszereplö afro-amerikai lett (elöbbi Halle Berry- aki nagyon sirt, és utóbbi Denzel Washington), ráadásul most kapott Sidney Poitier is életmüdij-oscart...

Nézte valaki?

Ivan von Klein: a könyvet volt szerencsém olvasni, aki komolyabban foglalkozik a filmezéssel, annak kötelezö darab. Most fogom olvasni egyébként Balázs Béla: A film cimü könyvét.

na legyetek jók

vincenzo

Ivan von Klein Creative Commons License 2002.03.25 0 0 43
Mar valamelyik topicban ajanlottam itt egy szerintem nagyon jo filmes konyvet. De azert ide is beirom. :)

Biro Yvette: A hetedik muveszet
Alcimei: A film formanyelve
A film dramaisaga

Ivan von Klein Creative Commons License 2002.03.25 0 0 42
Tegnap megneztem en is. Nagyon tetszett.
Valahol hallottam, hogy csak az oscar jelolesek miatt hoztak be hozzank...

(Vajon az amcsik mikor csinaljak meg a sajat verziojukat... :D)

Utana kontrasztnak beleneztem a Lindaba. Jajj...

Előzmény: balas (1)
vincent_vega Creative Commons License 2002.03.23 0 0 41
Na örülök nektek, :)

HGyuri: -valóban Arany Glóbusz lehetett (és volt is) mert az a TV-s dij. Az Arany Pálma az inkább olyan Oscar-szintü téma (te jó ég vasárnapról hétföre Oscar lesz- izzitom a müholdat a PRO7-re).
Most már tényleg sajnálom hogy egy részt sem néztem a Maffiából, de úgy tudom jelentek meg részek DVD-n is (hogy itthon is, nem tudom)
A Brimstone-ra már én is régóta keresek valami linket, de a gyártó cég csak az új sorozatait tarta a site-ján. Pedig nagyon érdekelne némi tech infó, szerintem vagy valami push-játék volt, vagy digi utó. Nekem nagyon tetszett (bár a sorozat vége felé elkezdett barátokköztösödni, helyes expók, telitett szinek- nem feltétlenül ezért, de az utolsó részeket kihagytam)

Százbolha: szivesen irogatok a filmekröl, amint lesz új élményem (akár cinematographer.com vagy más) irok. Van egy jó fórum a cinematograpHY.com-on is, ott is neves operatörök hozzászólásait lehet olvasni. Oda (meg ide) fogok járni vigasztalódni amikor majd elsö fordulóban kiszórnak az operatörszak felvételijéröl :)

Ivan von Klein: a Bladerunner szerintem egy zseniális film, Jordan Cronenweth fényképezte, akiröl nemigen hallottam (most néztem meg az iMDB-n) ezen filmen kivül nincs is általam ismert alkotása. Viszont ez naggyon jól sikerült, ezt tudja is mindenki:). Ja, és 92-ben Parkinson-kórban meghalt.

Keresztapa! Bizony, már megy egy ideje a csigás tévén, jó volt újranézni azt a temérdek sötét tónusú kontrasztos képet a kegyetlenül telitetlen szineivel. Mondjuk ez ha nem tévedek változik egy keveset a harmadik részben. (ja és játszik benne az Andy Garcia akinek a filmben Vincent a neve :)))

na akkor további minden jót

vincent

Százbolha Creative Commons License 2002.03.22 0 0 40
Kösz! Jók vagytok!
Ivan von Klein Creative Commons License 2002.03.22 0 0 39
http://www.bladezone.com/contents/film/image-library/page01.htm
Előzmény: Százbolha (36)
Ivan von Klein Creative Commons License 2002.03.22 0 0 38
Vasárnap este lesz a Keresztapa III. Van benne egy jelenet amikor Michael C. megérkezik Sziciliába. A lánya ott várja a pályaudvaron és vadul fényképez, ha jól emlékszem egy Leicával... :))
HGyuri Creative Commons License 2002.03.22 0 0 37
Százbolha!
Most nézd meg ezeket a képeket a The Sopranos -ból: maffia család
Egyszerűen zseniális ;-) Sajna nem találom, hogy hogyan lehet a kis FF képeket kinagyítani, de ezek zseniális portrék...
Előzmény: Százbolha (36)
Százbolha Creative Commons License 2002.03.22 0 0 36
Az ilyen mozikból nem lehet néhány képet megnézni valahol???
(mint pl: BladRunner)

Vincent beszámolója a filmekről nagyon tetszett!
Folytathatná még, akár régebbi filmekkel is.

Százbolha

Előzmény: HGyuri (35)
HGyuri Creative Commons License 2002.03.22 0 0 35
Mégiscsak megvan Balas!
A film címe: The Sopranos és 1999-ben csinálták.
nem Scorsese rendezte, csak szerepelt az egyik részben. Láccik, hogy nem értek hozzá :)

A lényeg, hogy szerintem igen jó képi világa van ennek a sorozatnak! Nagyszerűen harmonizáló színek, jó képebeállítások, és még a sztori is viszonylag jó. Elég kevés sorozatot bírok elviselni :-)

Szóval bocs, akit megvezettem, itt az igazi stáblista: The Sopranos

Előzmény: balas (33)
HGyuri Creative Commons License 2002.03.22 0 0 34
köszi Balas, ezt már végigtúrtam :-/ még az is lehet, hogy a Maffia csak a magyar címe volt...
Előzmény: balas (33)
balas Creative Commons License 2002.03.22 0 0 33
Mint mindig: IMDB.
Itt van Scorsese filmografiaja, bar ebben nem talalok maffia-jellegu alkotast. De ha raismersz, megtudod az operatort is.
Udv, balas
Előzmény: HGyuri (32)
HGyuri Creative Commons License 2002.03.22 0 0 32
Ne bántsuk öket, vegyük figyelembe, hogy mennyit dolgoztak vele
Én akármennyit dolgoznék is, ha ilyen lenne a végeredmény, azonnal kirúgnának...

Na mindegy. Visszatérve a Maffiára, ami asszem Arany Glóbusz, vagy Arany Pálma díjat nyert, (nagyon nem értek hozzá, ahogyan látszik is!) sajna nem találtam semmi oldalt, ahol esetleg bővebbet olvashatnék arról, hogy ki fényképezte. Segítsetek, ha tudtok... plíz. Meg erről a Brimstone-ról is jó lenne egy link..

Előzmény: vincent_vega (30)
vincent_vega Creative Commons License 2002.03.20 0 0 31
Gondolom láttátok kint a lapon, de ide beteszem http://index.hu/kultur/media/linda/

Kicsit másfelöl közelitette meg (nem technikai oldalról), de persze nem ellentétes a vélemény :/

vincent

Előzmény: HGyuri (29)
vincent_vega Creative Commons License 2002.03.20 0 0 30
Ne bántsuk öket, vegyük figyelembe, hogy mennyit dolgoztak vele! Bár adott idö alatt lehet szépet és jót is alkotni...

A beállitás a forgatókönyvböl adódik javarészt, de a képeket a rendezö és az operatör találja ki karöltve. Alapvetöen a képi komponálásért az operatör felelös, de a rendezö -mint mindent egyetemlegesen- ezt is felülbirálhatja.

Hogy itt melyik rontotta el, nem nehéz kitalálni: mindkettö. :)
Nekem komolyan az jutott eszembe, hogy most akkor mi csináltunk amatörfilmet, vagy ök.

Maffiát sajna nem néztem, viszont képi világ miatt a Brimstone-t obszerváltam erösen. (mi is volt a magyar cime? Hétfönként ment az rtlklubbon)Meglehetösen szemcsés és kontrasztos és egyben gyönyörü volt.
Scorsese a Holtak útjában volt igen ügyes. Párszor dolgozott csak Robert Richardsonnal, meg Michael Chapman-nel.

Most mennem kell.

vincent

Előzmény: HGyuri (29)
HGyuri Creative Commons License 2002.03.20 0 0 29
csak kíváncsi vagyok, hogy ezeket honnan szalasztották :-)
Mert képet komonálni nem tudnak, az biztos...
Tényleg hogy megy ez filmes körökben? A képi beállításokat az operatőr, vagy a rendező találja ki? Joga van valakinek felülbírálni a másikat? Vagy ez csapatmunka?

Kontrasztnak ott van Martin Scorsese TV sorozata a Maffia, amit nemrég lehetett látni a TV-ben. Tökéletesen komponált képek, nagyszerű színvilág, dinamikus jelenetek, stb. Bár én nem értek hozzá, csak egyszer késő este néztem a tévét, és felfigyeltem arra, hogy ebben a filmben milyen jó képek vannak... aztán amikor csak tehettem, megnéztem a részeket.

Előzmény: vincent_vega (28)
vincent_vega Creative Commons License 2002.03.20 0 0 28
:)) Ha arra gondolsz, akkor én is láttam :) Nemigen nevezetes az elömenetelük, de ettöl még lehetett volna jó a film.
Nem tudom van-e jogom hozzá, de a vágást abszolút birálom. Hihetetlen bakugrások, és következetlenségek, nem létezö irányok (ez utóbbi inkább rendezés). A képekkel(plánokkal) nem volt különösebb probléma. De volt néhány nagyon idétlen beállitás. Pl a Rendörfönök elmegy a helyszinröl- Doggy-cam utánzat, amit úgy csináltak meg, hogy a szinész ült (vagy állt) egy sinen lévö kocsin, és húzták, miközben közeliben mutatta a kamera, ami követte a mozgását, csak éppen látszott, hogy nem lép.
(A doggy-cam eredetileg testre elösitett kamera - pl. a Ravasz, az agy, és két füstölgö puskacsö tivornyajelenetében)

Bocs a kéretlen kritikáért... ja, és aki nem látta, ez az új Linda volt.

vincent

Előzmény: HGyuri (27)
HGyuri Creative Commons License 2002.03.20 0 0 27
Vincent!
Nem tudod kik ezek?
Rendező: Silló Sándor
operatőr: Reich László
producer: Dr. Varga István
Előzmény: vincent_vega (26)
vincent_vega Creative Commons License 2002.03.18 0 0 26
Mint igértem, irok a We Were Soldiers-röl.
Háttérinfó: A filmet a Vasálarcost is rendezö Randall Wallace vezette (ez a második filmje) iróként a Pearl Harborral és a Rettenthetetlennel kapcsolatban emliteném meg.
Szereplök: Mel Gibson, Madeline Stowe stb.
Dean Semler fényképezte. (Farkasokkal táncoló, Waterworld, Csontember)

Az egész film fényképezésének számomra igen érdekes, mert szinte mindent Kodak Vision 800-ra (5289) löttek, még a nappaliakat is, de azokat 500-nak exponálva (+2/3).
Az ötlet az volt, hogy mivel nagyon sok hosszú obit használtak (pl Primo 270-840mm/4.5), a nagy mélységélesség különlegessé teszi a képet. 16-os meg 22-es rekesz sem volt ritka. De ez nem csupán öncélú játék volt. A "mögöttes" az volt, hogy mivel háborúról és katonákról van szó, a teleobival nem egyszerüen kiválasztanak egy embert és elkülönitik a környezettöl, hanem nagyon sok mindent élesen hagynak, eképpen bövitik a filmnyelvüket.
Valami napalmledobós jelenetröl azt irja a cinematographer.com hogy egy 50-500-as optikára kétszerezöt raktak, és még igy is tüéles volt.

Éjszaka már csak max 180mm-t használtak, (gondolom nagyobb fényerejüt) mert kevés volt a fény. (3 futballpálya nagyságú teret kellet bevilágitani)

Magyarországi megjelenés nincs még fent Júliusig az iMDB-n

Na ennyit mára.
Ha van még ilyenre igény, szóljatok.

vincent

balas Creative Commons License 2002.03.18 0 0 25
A valtozatossag kedveert egy konyvajanlo:
Grunwalsky Ferenc: Levelek L&M-nek
(Az ES-ben megjelent levelek kotetben)
Beszel benne a filmezesrol, meg a filmezes lehetetlensegerol (pl. itt es ma).
Udv: balas
vincent_vega Creative Commons License 2002.03.14 0 0 24
Sziasztok,
nézzétek meg ezt ha van idötök:
www.airstar-light.com héliumgömb ügyben. Szerintem egész aranyos.

na pápá
vincent

vincent_vega Creative Commons License 2002.03.12 0 0 23
Ivan von Klein: a felsorolás kitünö, de mint mondod, bövithetö :) Szerintem tudni kell kiválasztani a nagy dömpingböl az értékeset. de meröben megkönnyiti a kiválasztást, hogy igen is _léteznek_ értékesek.

Tehát, látom van rá igény:
DFN. Day-for-night. Alaphelyzet, hogy éjszakát akarnak forgatni. És mi van éjszaka? Sötét. Abban meg nem lehet filmezni. :) Ennek a technikának az alapja, hogy az éjszakai jelenetet egyszerüen leforgatják nappal, napsütésben. Persze nem ennyire egyszerü. Egészen pontosan nem tudom, de az biztos, hogy alulexponáljál a felvételt (jó sokkal-gondolom), és bizonyos mennyiségü kék szüröt is tesznek a lencse elé. Régen szinte csak ilyen éjszakát láthattunk a filmekben. A kisebb érzékenységü filmek miatt nagy területek bevilágitására nemigen volt lehetöség.
Hátránya szerintem, hogy nem szép :) Másrészt ha a szereplö kezében tart mondjuk egy fáklyát (mert ugye sötét van és látni akar) akkor a lángot is alulexponálják, ami meglehetösen csúnya. Meg aztán a lerekeszelés miatt a mélységélesség túlságosan megnö. Utoljára ilyet az új Majmok bolygójában láttam, ahol azért okosan használták (nem akarok bolondságot mondani, de azt hiszem Philippe Rousselot- majd utánanézek), mert lerekeszelés helyett egy rakat ND szüröt pakoltak a lencse elé.
Személy szerint nekem ez nem feltétlenül egy kedves technika, de érdekes. Jobban bejön a normális "moonlighting" dolog.
Ha kivánjátok, mesélhetek a héliumgömbökröl is.

Van most egy érdekes cikk a cinematographer.com-on, a Randall Wallace-féle We were soldiers-röl. Van néhány kifejezetten aranyos pillanat benne. Akinek nincs ideje elolvasni, leirom majd hogy mit lehet belöle tanulni.

na sziasztok

vincent

Ivan von Klein Creative Commons License 2002.03.12 0 0 22
Nemelyik nem tul ismert, pusztan arra peldak, hogy azert amerikai film is lehet jo. :)
Előzmény: Százbolha (21)
Százbolha Creative Commons License 2002.03.12 0 0 21
Ivan:
Na erről az évtizedről lemaradtam.
Csak a Ponyvaregényt láttam, de jó párnak még a címét sem hallottam.

Százbolha

Előzmény: Ivan von Klein (18)
balas Creative Commons License 2002.03.12 0 0 20
Uvegtigris: nekem epp a csikorgo dramaturgia erzodott, ahol nagy szineszek sem feltetlen humorosak, ha nem kapnak jo dialogokat, helyzeteket. Latta valaki az idei Filmszemlen feltuno Papsajtot? Hasonlo tema, de nekem sokkal inkabb bejott.
Valami Amerika: vegre egy magyar kozonsegfilm, amiben minden a helyen van, es szorakoztato. A maga nemeben nagyon orultem neki.
Szamomra meghatarozo, ujabb filmek: Hullamtores, Kertben, most az Amelie. Ezek is emberi lenyekrol szolo, markans filmek. Nem mosott el meg mindent az amerikai filmipar. Es meg ott is tortennek meglepo dolgok neha, szamomra ilyen volt az Amerikai szepseg, vagy a Harcosok Klubja az utobbi idoben.
De hogy a vizualis oldalnal is maradjunk: sokszor eszembe jut a Tuvalu, az alomsziget c. film kepi vilaga, monokrom jelenetei (hogyan keszultek vajon?)
Es persze Szazbolha is emlitette Greenaway-t. Tole is lehet tanulni fotozast. ;-)
(Vincent, day-for-night erdekel.)
Udv, balas
Százbolha Creative Commons License 2002.03.12 0 0 19
Vincent:

"day-for-night " az amarikai éjszakára gondolsz, vagy valami másra?

Lyukak a vásznon??? Lehet. De miért életlen?? (sasszem vagyok, még 5-6 évig)

---------------

Egyébként a topic címe "Mozgófilmek és fényképezés", most visszakanyarodnék ide.

Az általam látott filmek közül a "Számokba fojtva" Greeneway filmnek volt a legkülönösebb világítása.
Legalábbis nagyon megragadott a végig mély színekben játszó film, és a külső helyszineken alkalmazott valószerütlen fények. Bár nem értettem a világítástechnikáját, de a mai napig fel tudom idézni a színeket és a képpé merevedett jeleneteket.

Én miért nem tudok ilyen diákat készíteni??? (tartalomtól függetlenül)

Százbolha

Előzmény: vincent_vega (15)
Ivan von Klein Creative Commons License 2002.03.12 0 0 18
90-es evekbol par szerintem jo amerikai film. (Csak ugy kapasbol... :))

- Ponyvaregeny
- Good Will Hunting
- Tehetseges Mr. Ripley
- Amerikai szepseg
- A boldogsagtol orditani
- Shop Stop

Es meg van jo par. :)

Frankie_boy Creative Commons License 2002.03.12 0 0 17
Részemről lenne rá igény!

Frankie

Előzmény: vincent_vega (15)
vincent_vega Creative Commons License 2002.03.12 0 0 16
Szerintem a Valami amerika és az Üvegtigris nagyon is jó filmek voltak a maguk nemében. Mindkettö közönségfilm (a V.A. közönségebb - úgymond popcorn movie) Ahogy mondod, ragadt rám a filmböl valami, nekem pl a jókedv. De ha jól megnézed az amerikai filmek nagy része közönségfilm.
Na bumm. Mi is csináltunk ilyet.
Müködött is szerencsére.

na sziasztok

vincent

Előzmény: Frankie_boy (14)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!