Ja,és elvinném én szerelőhöz is, ha látnám az értelmet az arcukon, vagy (joggal) nem tartanék attól,hogy lehúznak,és még jó sem lesz. Évekig dolgoztam autószerelőként ,bár már elég rég,szóval nem az a bajom hogy úgy egyáltalán hülye vagyok az autókhoz,hanem nincs típusismeretem. Egyetlen porcikám sem kívánja,hogy én álljak neki, de autószerelő fronton ami most van az katasztrófa közeli állapot. Találgatni én is tudok, azért nem fizetnék ki egy vagyont másnak.
Sziasztok Transporteresek. Újra (egyre kevésbé)boldog tulajdonosa lettem egy T 4-es 2.5 TDI busznak. 2002-es évjárat, holland import. A gép elég patika állapotú, de néhány probléma van vele. Ebben szeretnék tanácsot kérni tőletek,hátha valaki tapasztalt már hasonlót mint én. Először is , a fűtött garázsban sem akar beindulni, csak némi tekerés után, elégetlen gázolajfüsttel kísérve. Az izzítás rövidsége gyanús volt ,ezért két-három alkalommal leveszem,ráadom a gyújtást,akkor pöccre indul. Ez a kinti hidegben is így van. A motor szépen jár,kartergáz nulla,hangja mint a doxa,szóval a motorral biztos rendben van minden. Olvastam itt hogy az fránya négypólusú szokott megtréfálni t4 tulajokat,és én is erre gyanakszom. Tehát a gyanúm az, hogy rossz hőmérsékleti adatot ad ezért nem izzít elég ideig,ez lehet az indítási gond oka. A termosztátom,biztos hogy rossz,(már megrendeltem)mert nem melegszik fel rendesen a motor,de ennek ellenére,van hogy kilencven fokot mutat a víz-hőmérője ,és akkor langyosabb levegőt fúj a fűtés,viszont máskor lemegy az alsó állásba,akkor pedig sokkal melegebbet fúj. Elég érdekes ez is. Számomra egyébként az is fura,hogy ( és ezt már több embertől hallottam) ennyire igényli az izzítást még 18 fokon is ! Bár ha nem várom ki az izzítást a 2011-es Superb-em is teker nyáron elég sokat mire beröffen. Az is érdekelne,hogy ettől a gombától kapja a jelet a műszerfal is ? A kályhának saját hőszenzora van,vagy azt is a négypólusú vezérli ? Bocs,hogy ilyen hosszúra nyúlt, remélem azért érthető voltam és valaki tud tanácsot is adni. Előre is köszönöm ! István.
Ma beszéltem egy profi villanyász barátommal,nem egy ilyennel találkozott.Az óra paneljában van egy ic,ami az egész hülyeséget okozza.Volt már olyan,hogy át tudta hidalni-ezáltal kiiktatni és így működött a dolog.Mivel a km órám is cserére szorul,keresnék egy komplett műszeregységet.Esetleg valakinek elfekvőben egy fordszámmérős müszer?
Talán valaki tud segíteni.......T4 AAB motor olajnyomás visszajelző prolémák. Generátor feújítás után jelentkezett(bár nem tudom lehet-e összefüggés),el kezdett sípolni a műszerfal 2500 fordulatszám után és villogni az olajvisszajelző,kis fordulaton minden jól müködött.Az óra szét lett szedve,a gyanús résznél átforrasztva,kivettük a "sípoloját",kicseréltem a két olajgombát,az egyik 0.3 báros,a másik 0,9báros-remélem jók a paraméterek.Az új tünet- kis fordulaton villog a lámpa és álló motornál nem világít.Már teljesen bekevarodtam,cserélgettem a gombákat vissza a régire is.....Ötlet valakinek?ki kellene cserélni az óracsoportot....
Egy 1.9es szivoba szeretnek 1.9 tdi-t, hivatalosan! Esetleg csinalt mar valaki hasonlot,kb mekkora koltseg, erdemes elvegezni az atalakitast? Hozzam nott az auto, nem szeretnem lecserelni, egy jobbat a munkam miatt sajnalnek lelakni...
Plusz egy jótanács: A műszerfal szétszedésekor inkább kérdezz, van pár rejtett akna benne, ne törd el, ne erőltesd szét sose... Másik: az összes forrasztást érdemes átmelegíteni, utána évekig nem lesz gondod vele. ( ha nagyítóval megnézed, a legtöbbjén
hajszálrepedéseet fogsz látni a hőtágulás+rezgés miatt)
Bocs a késői válaszért. A km spirál egy összenyomós mozdulattal kijön a helyéről, semmit nem kell mozgatni pluszban. A kormányrl leemeled a kürtös kalácsot, ill fedelét, alatta van egy 24 vagy 27-es anya, azt kitekered, és lejön a kerék. Ha gondolod, hívjál fel, 0630-ötszáz-9851 Laci
Cseréled, van mire, vagy csak javítani akarod? A széjjelszedése miatt kérdezem. Kiszedni egyszerű: leveszed a kormányt, a bajuszkapcsolókat,
és felül van két jellegzetes kárpitcsavar, azt kitekered, a burkolatot kiemeled, majd az óracsoport két szélén van egy-egy csavar, azt kivéve, a kábel és ha van, a km spirál kihúzása
(1995-ös 1.9TD) Hogyan tudom kiszedni az óracsoportot? Hol vannak a csavarok, mire kell figyelni, mit kell még bontani hozzá? Nem akarok vele sokat küzdeni mert hideg van. Én is hamar megfázok és a műanyag is könnyebben törik.
Másik kérdésem is lenne...
Milyen állófűtést érdemes bele rakni? Még nem vagyok túl járatos a témában, minden infó jól jönne.
Megoldódott a problémám.Az adagolós azt mondta 13ezer a csere de most nem tudja elválalni tele van melóval na akkor meg csinálom én szét szedtem de nem a persely hanem a tengely volt elkopva 10500 ft ért vettem dázkartengelyt meg felujító szettet hozzá,össze raktam és jó lett othon elvégezhető.
Sziasztok!Egy olyan kérdésem lenne hogya t2-es buszhoz a dugattyúkat hogyan kell helyesen behelyezni,mivel alul felüla középpontól 3-4mm eltolódás van.Köszöszöm a segítő válaszokat.
Nem hinném, hogy izzitás, mert a főtengely egyszer nem fordul körbe és már jár is a motor. Mondjuk eléggé füstöl amikor indul, de ezt annak tudom be, hogy 5w olajat raktam most bele és a turbó tengelyénél csipegeti az olajat, tehát azt gondolom, amiatt füstöl az első fél percben. De megnézem a gyertyákat is, hátha. Jelzem, hogy ott mit találtam. Köszönöm
Mi lehet a gond, ha az ACV kódos 2,5tdi T4-es nem reagál a gázra, de ha befújok egy kis égésgyorsítót és picit felpörög a motor, onnantól szépen veszi a gázt és egész nap működik?. Csak reggel nem akarja az első indulásnál, amikor pont sietne az ember. Tippek?
T1-T2-T3 vagy Bogaras facebook csoportokban erdeklödj ök biztos tudnak segiteni. Ha vegkepp nem talalsz aki segit majd adok par cimet, de en több mint 10 eve sajnos mar nem mondhatom el hogy aktiv bogaras buszos lennek, bar bogarak meg vannak a tulajdonomban.
Gyári volkswagen transporter 1996-2003-ig ACV motor kódoshoz komplett gyári T4 kipufogórendszer jó állapotában 3 részből álló (katalizátor csővel,középső dob csővel,hátsó dob csővel) + még egy katalizátor .Lehetőleg egyben eladó,! Kompletten 49e Ft! Újonnan kb.165e