Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KokoTibor Creative Commons License 2022.01.11 0 0 280297

Mondjuk volt egy gyanús hang: olyan mintha ütemesen szikrázna (csattogó hangot hallottam, mint amikor lehúz a testre, de mivel tök sötét volt átnéztem és nem látszott semmi)

A gyújtáselosztó belsejéből hallható a szikraáthúzás hangja?

Nem lehetett meghatározni a pontos helyét a hang alapján.

Előzmény: obsitos3 (280296)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.11 0 0 280296

Annak,hogy melegen nem indul,számos oka lehet,a teljesség igénye nélkül:a gyujtás összes alkatrésze lehet hibás,ami hő hatására jelentkezik,pl húzd ki az összes gyujtókábelt,vizsgáld meg a csatlakozókat,ha van ohm-mérőd,mérd végig a kábeleket,ha jól emlékszem,suzuki gyári kábelek 15-20 k,de ez nem biztos,nézz utána.Elosztó fedél nem repedt?Gyertyák nem régiek?Sokszor előfordul,hogy trafó  menetzárlat csak melegen okoz gondot,próbáltad cserélni?Ezer meg egy hiba lehet,néhányat ki kellene zárni.

Előzmény: KokoTibor (280294)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.11 0 0 280295

Nem bántottál meg senkit,semmit,de próbáld meg látni a rendszerben a logikát.Ha gyujtásra ez a lámpa nem világítana,nem tudnád eldönteni,hogy azért nem ég,mert kiégett,vagy azért,mert nem talál hibát.Ezért  világít,aminek jelentése:szenzorokat érzem,figyelek!Ha esetleg villog,jelentése:immobiliser hiba,rossz kulcs stb.Amikor a motor elindul,a lámpa 2 mp alatt elalszik,ha nincs hiba.Ellenkező esetben égve marad,v kigyullad,villog v folyamatosan ég,mindennek van jelentése,hibakódot kivillogja,mit akarsz még?Beszélni nem tanították meg,elvégre ez 20-25 éves technika,a maiak már a szerszámokat is kikészítik,a szerelőnek csak számlázni kell.

Előzmény: KokoTibor (280292)
KokoTibor Creative Commons License 2022.01.11 0 0 280294

Mai fejlemény:

1napos áramtalanítás után hibakód:12 (tehát minden OK)

Indítom, OK.

Motor jár 10 percet szép egyenletesen, OK, 

Leállítom .

Indítom újra (melegen) ÉS NEM INDUL! szétvet a méreg!

Előzmény: KokoTibor (280289)
KokoTibor Creative Commons License 2022.01.11 0 0 280293

Indítás előtt észlelje amit tud: hogy pl: az érzékelőktől kap-e jelet, vagy  "látja-e" a szenzorokat.. ilyenre gondolnék.

Előzmény: extrémgörkoris (280291)
KokoTibor Creative Commons License 2022.01.11 0 0 280292

Nem akartam a Suzuki szíveket megbántani!

Mivel indítás előtt mindig jelez (ha van hiba ha nincs )így ennek semmi információ tartalma nincs , tehát felesleges.

Indítás előtt és után ellenőrizze amit kell és ha motorral kapcsolatos hiba van akkor jelezzen ! Nekem ez lenne logikus.

 

Előzmény: obsitos3 (280290)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.01.10 0 0 280291

Az én logikám szerint akkor kellene jeleznie ha az indítás előtt hibát észlel...

 

Inditás előtt honnan észlelje?

Előzmény: KokoTibor (280289)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.10 0 0 280290

Indítás előtt azt jelzi,hogy kész az esetleges hiba észlelésére,azonosítására.Végig ellenőrzi a szenzorokat,ha mindent rendben talál,tovább figyel.Ha az indítás sikerül,hibajel nélkül,a lámpa elalszik.Vagyis:minden ok.Ha később hiba merül fel,az tárolódik.Ha ezt logikátlannak tartod,szerinted mi lenne a jó megoldás?

Előzmény: KokoTibor (280289)
KokoTibor Creative Commons License 2022.01.10 0 0 280289

Kb félórára levettem az aksit, de utána be sem indult egyenlőre...

Sötétben hidegben nem olvastam hibakódot, majd holnapig akksi nélkül hagyom és olvasok belőle hibát.

 

Mondjuk nem túl logikus hogy indítás előtt jelez a lámpa ha van baja, ha nincs, és utána elalszik. Az én logikám szerint akkor kellene jeleznie ha az indítás előtt hibát észlel...

Előzmény: obsitos3 (280288)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.10 0 0 280288

Normál esetben a check engine lámpa gyujtással bekapcsol,lefut a teszt,ha minden rendben,a motor beindulása után kialszik.Ha valahol hibát talál,annak súlyosságától függően vagy szükségüzemmód,vagy normál üzem,de a  jelzés marad.Ha járó motornál,váratlanul jelentkezik a hiba,a lámpa világít,a hiba tárolódik,továbbiakban az előbb leírtak szerint viselkedik.A régebbi autóknál(pl a tiéd)a hiba törlődik áramtalanítás után,az újabbakban a törléshez dignosztikai műszer szükséges.

Előzmény: KokoTibor (280287)
KokoTibor Creative Commons License 2022.01.10 0 0 280287

Igen jelez a check engine, de az már hónapok óta mindig kigyullad....

Komolyan azt hittem hogy indításkor az alapból jelez, mert amikor beindult akkor mindig kialudt, csak eddig nem produkált hibát.

Normál esetben ez nem világít indítáés előtt?

Egyébként ebben a minusz 5-ben is pöccre indult.

 

Előzmény: obsitos3 (280286)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.10 0 0 280286

Egyébként az új cuccal kigyullad a check engine?Ha igen,próbáld meg fél órára lekötni az akkut,elvileg törlődik a hibajel.

Előzmény: obsitos3 (280285)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.09 0 0 280285

én teljes műszeres motordiagnosztikára gondoltam,ami a keverékképzéstől a kipufogógáz elemzésig,a gyujtástól a dudáig mindent vizsgál,de mielőtt erre költenél,multiméterrel is lehet mérni,pl a MAP szenzor kimenettén,a fordulat(és ennek következtében a szívócsőben uralkodó nyomásviszonyok) függvényében változnia kell az ECU felől érkező 5 V-os referencia feszültségnek.Annak,hogy a hibajelzés megmaradt,simán lehet az az oka,hogy azt a hibajelet törölni kell,az magától a hiba elhárítása után nem törlődik.Nem vagyok szerelő,de elképzelhetőnek tartom,hogy az ECU a MAP-szenzor hibája miatt szükségüzemmódba kapcsolt,ez az üzemmód normalizálódni csak a hibajel törlésekor fog.Ha megoldható,hogy járó motornál méred a MAP szenzor csatlakozóján a feszültségeket,az már fél siker,legaláb a szenzorról tudható,hogy jó,vagy sem.A nem automatikusan törlődő hibajelek általában kiiktatják az illető jeladót,és-ugyan csökkent teljesítménnyel-,de lehetővé teszig a szervízig való eljutást.

Előzmény: KokoTibor (280284)
KokoTibor Creative Commons License 2022.01.09 0 0 280284

Szia!

 

Milyen műszeres vizsgálatra gondolsz? Mérjem meg multiméterrel a feszültségeket vagy a szondát? 

 

Előzmény: obsitos3 (280283)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.08 0 0 280283

Ha a szenzor jó,ha a vezetékeknél sem zárlat,sem szakadás nincs,ECU hibára gyanakodnék.Egy rendes műszeres vizsgálat azért nem ártana,de az elektronikát nem 20+ évre gyártják,sőt lehet ez beépített fék is,gyenge minőségű elkó,megnyúlt ellenállás stb.Mai autóknál sűrűn előfordul ilyen jellegű hiba,jellemzően 6-7-8 év után.

Előzmény: KokoTibor (280282)
KokoTibor Creative Commons License 2022.01.08 0 0 280282

Sziasztok!

 

MAP szenzor kicserélve, ugyanazt a hibakódot produkálja, a vákumcső nincs eldugulva azt megnéztem, csatlakozó megtakarítva de látszólag semmi oxid nem volt és nem lazák a saruk...

Már csak kábelhibára tudok gondolni vagy mit nézzek meg. 

Előzmény: KokoTibor (280278)
KokoTibor Creative Commons License 2022.01.07 0 0 280281

Szuper, nagyon köszönöm! és a megosztást is...

Előzmény: obsitos3 (280280)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.07 0 0 280280

Előzmény: obsitos3 (280279)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.07 0 0 280279

megosztottam

 

Előzmény: KokoTibor (280278)
KokoTibor Creative Commons License 2022.01.07 0 0 280278

Nagyon köszi, nem engedi letölteni , kértem hozzáférési engedélyt, kérem küldd el!

 

Egyébként a probléma:

1998 1,3 Swift 8 szelep

Hidegen mondhatni stabilan indul, de melegen nem- vagy csak nagyon nehezen, ha mégis megy akkor nincs benne erő, mintha túl dús lenne a keverék (ha gázt adok lehörög)....

Azóta kiolvastam a hibakódját (32), MAP senzor hiba...és ez szerintem tényleg ilyen hibákat produkálhat.

Ma szereztem bontóból szenzort, még nincs beépítve.

 

Mi a lábkiosztása a DENSO18590-60E00 szenzornak? Le akarom próbálni hogy mit produkál a roszz és a frissen bontott...

 

Előzmény: obsitos3 (280277)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.07 0 0 280277
Előzmény: KokoTibor (280276)
KokoTibor Creative Commons License 2022.01.06 0 0 280276

Sziasztok!

1998-as Swift-hez keresek javítási doksit de nem találok ingyenes letölthető példányt. Segítetek?

izsakig Creative Commons License 2022.01.06 0 0 280275

Klíma csak bekapcsolt venti mellett megy, azért nem kapcsol.

 

Előzmény: oroszlánszívű_Zrínyi (280274)
oroszlánszívű_Zrínyi Creative Commons License 2021.12.29 0 0 280274

Üdvözlök mindenkit!

Adott egy 2003-as 1.3 GLX swift. 

Sajnos az utastér hűtő-fűtő ventillátora nem működik, akármelyik állásba húzom a kart. A klímamotor sem kapcsol (ez lényeges lehet?). A 20A-es biztosítékot már kicseréltem (ez el is volt pukkanva) de sajnos így sem.

Valakinek van ötlete?

Nagyon köszönöm!

kormos* Creative Commons License 2021.12.25 0 1 280273

Ez a régi Suzukik topikja.

Az alábbi topikba kellene talán kérdezni.

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9114434

Előzmény: gaboraygo (280272)
gaboraygo Creative Commons License 2021.12.25 0 0 280272

Sziasztok!

 

Van egy 2008-as sport swiftem.

olyan gond van vele, hogy alacsony fordulaton (2000 alatt) kigyorsításkor rángat.

gyertyák trafó gyertyakábelek cserélve de semmi.

hibakód semmi. sem gyújtás kamaradadást sem semmilyen más hiba nincs a tárolóban.

esetleg valakinek ötlet??

 

Köszi!

öcsiboy Creative Commons License 2021.12.18 0 0 280271

A Bosch féknyereg nem való többszöri fékezésre sajnos. Vagy DS fékbetétet raksz bele, vagy lecseréled minimum a TOKICO nyeregre...

Előzmény: zoltan nick (280270)
zoltan nick Creative Commons License 2021.12.16 0 0 280270

Köszönöm, megvan!

Előzmény: obsitos3 (280268)
krisok Creative Commons License 2021.12.13 0 0 280269

Ezt a szutyok utángyártott 15e Ft-os injektort épeszű suzukis nem ajánlja, bontott eredeti vagy át kell építeni denso-ra az a legjobb ,megoldás, de árulnak bontottan átalakítottat is.

Előzmény: Ateee_sz (280265)
obsitos3 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 280268

https://drive.google.com/file/d/1so7d8sbGbG5Sb6nA6GPOP7w6dNlbtpUp/view?usp=sharing

Megpróbálok küldeni egy linket,suzuki javítási utasítás,de gondold jól át,hogy belefogsz-e,a fék biztonsági berendezés,nem elegendő tudással emberéleteket sodorhatsz veszélybe,a sajátodat is!

Előzmény: zoltan nick (280266)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!