Mondjuk volt egy gyanús hang: olyan mintha ütemesen szikrázna (csattogó hangot hallottam, mint amikor lehúz a testre, de mivel tök sötét volt átnéztem és nem látszott semmi)
A gyújtáselosztó belsejéből hallható a szikraáthúzás hangja?
Nem lehetett meghatározni a pontos helyét a hang alapján.
Annak,hogy melegen nem indul,számos oka lehet,a teljesség igénye nélkül:a gyujtás összes alkatrésze lehet hibás,ami hő hatására jelentkezik,pl húzd ki az összes gyujtókábelt,vizsgáld meg a csatlakozókat,ha van ohm-mérőd,mérd végig a kábeleket,ha jól emlékszem,suzuki gyári kábelek 15-20 k,de ez nem biztos,nézz utána.Elosztó fedél nem repedt?Gyertyák nem régiek?Sokszor előfordul,hogy trafó menetzárlat csak melegen okoz gondot,próbáltad cserélni?Ezer meg egy hiba lehet,néhányat ki kellene zárni.
Nem bántottál meg senkit,semmit,de próbáld meg látni a rendszerben a logikát.Ha gyujtásra ez a lámpa nem világítana,nem tudnád eldönteni,hogy azért nem ég,mert kiégett,vagy azért,mert nem talál hibát.Ezért világít,aminek jelentése:szenzorokat érzem,figyelek!Ha esetleg villog,jelentése:immobiliser hiba,rossz kulcs stb.Amikor a motor elindul,a lámpa 2 mp alatt elalszik,ha nincs hiba.Ellenkező esetben égve marad,v kigyullad,villog v folyamatosan ég,mindennek van jelentése,hibakódot kivillogja,mit akarsz még?Beszélni nem tanították meg,elvégre ez 20-25 éves technika,a maiak már a szerszámokat is kikészítik,a szerelőnek csak számlázni kell.
Indítás előtt azt jelzi,hogy kész az esetleges hiba észlelésére,azonosítására.Végig ellenőrzi a szenzorokat,ha mindent rendben talál,tovább figyel.Ha az indítás sikerül,hibajel nélkül,a lámpa elalszik.Vagyis:minden ok.Ha később hiba merül fel,az tárolódik.Ha ezt logikátlannak tartod,szerinted mi lenne a jó megoldás?
Kb félórára levettem az aksit, de utána be sem indult egyenlőre...
Sötétben hidegben nem olvastam hibakódot, majd holnapig akksi nélkül hagyom és olvasok belőle hibát.
Mondjuk nem túl logikus hogy indítás előtt jelez a lámpa ha van baja, ha nincs, és utána elalszik. Az én logikám szerint akkor kellene jeleznie ha az indítás előtt hibát észlel...
Normál esetben a check engine lámpa gyujtással bekapcsol,lefut a teszt,ha minden rendben,a motor beindulása után kialszik.Ha valahol hibát talál,annak súlyosságától függően vagy szükségüzemmód,vagy normál üzem,de a jelzés marad.Ha járó motornál,váratlanul jelentkezik a hiba,a lámpa világít,a hiba tárolódik,továbbiakban az előbb leírtak szerint viselkedik.A régebbi autóknál(pl a tiéd)a hiba törlődik áramtalanítás után,az újabbakban a törléshez dignosztikai műszer szükséges.
én teljes műszeres motordiagnosztikára gondoltam,ami a keverékképzéstől a kipufogógáz elemzésig,a gyujtástól a dudáig mindent vizsgál,de mielőtt erre költenél,multiméterrel is lehet mérni,pl a MAP szenzor kimenettén,a fordulat(és ennek következtében a szívócsőben uralkodó nyomásviszonyok) függvényében változnia kell az ECU felől érkező 5 V-os referencia feszültségnek.Annak,hogy a hibajelzés megmaradt,simán lehet az az oka,hogy azt a hibajelet törölni kell,az magától a hiba elhárítása után nem törlődik.Nem vagyok szerelő,de elképzelhetőnek tartom,hogy az ECU a MAP-szenzor hibája miatt szükségüzemmódba kapcsolt,ez az üzemmód normalizálódni csak a hibajel törlésekor fog.Ha megoldható,hogy járó motornál méred a MAP szenzor csatlakozóján a feszültségeket,az már fél siker,legaláb a szenzorról tudható,hogy jó,vagy sem.A nem automatikusan törlődő hibajelek általában kiiktatják az illető jeladót,és-ugyan csökkent teljesítménnyel-,de lehetővé teszig a szervízig való eljutást.
Ha a szenzor jó,ha a vezetékeknél sem zárlat,sem szakadás nincs,ECU hibára gyanakodnék.Egy rendes műszeres vizsgálat azért nem ártana,de az elektronikát nem 20+ évre gyártják,sőt lehet ez beépített fék is,gyenge minőségű elkó,megnyúlt ellenállás stb.Mai autóknál sűrűn előfordul ilyen jellegű hiba,jellemzően 6-7-8 év után.
MAP szenzor kicserélve, ugyanazt a hibakódot produkálja, a vákumcső nincs eldugulva azt megnéztem, csatlakozó megtakarítva de látszólag semmi oxid nem volt és nem lazák a saruk...
Már csak kábelhibára tudok gondolni vagy mit nézzek meg.
Nagyon köszi, nem engedi letölteni , kértem hozzáférési engedélyt, kérem küldd el!
Egyébként a probléma:
1998 1,3 Swift 8 szelep
Hidegen mondhatni stabilan indul, de melegen nem- vagy csak nagyon nehezen, ha mégis megy akkor nincs benne erő, mintha túl dús lenne a keverék (ha gázt adok lehörög)....
Azóta kiolvastam a hibakódját (32), MAP senzor hiba...és ez szerintem tényleg ilyen hibákat produkálhat.
Ma szereztem bontóból szenzort, még nincs beépítve.
Mi a lábkiosztása a DENSO18590-60E00 szenzornak? Le akarom próbálni hogy mit produkál a roszz és a frissen bontott...
Sajnos az utastér hűtő-fűtő ventillátora nem működik, akármelyik állásba húzom a kart. A klímamotor sem kapcsol (ez lényeges lehet?). A 20A-es biztosítékot már kicseréltem (ez el is volt pukkanva) de sajnos így sem.
Ezt a szutyok utángyártott 15e Ft-os injektort épeszű suzukis nem ajánlja, bontott eredeti vagy át kell építeni denso-ra az a legjobb ,megoldás, de árulnak bontottan átalakítottat is.
Megpróbálok küldeni egy linket,suzuki javítási utasítás,de gondold jól át,hogy belefogsz-e,a fék biztonsági berendezés,nem elegendő tudással emberéleteket sodorhatsz veszélybe,a sajátodat is!