Keresés

Részletes keresés

Ararita Creative Commons License 2004.02.24 0 0 928
A S.O.T.O. egy honlapján olvastam a Liber Zion című könyvről. A magyar páholy is elfogadja ennek a kinyilatkoztatásait?

A másik kérdésem a Khabs Am Pekht-hez kapcsolódik. A mű, ha jól értelmeztem a Thelemita életvitel szabályaival foglalokozik a Book of the Law-t alapul véve.
A kérdés a következő:
-Egy Thelemita minden esetben a "Do what you wilt shall be the whole of the Law" köszöntést használja? Milyenek erre az avatatlanok reakciói? Persze ez egy igazi Thelemitát nem kell hogy zavarjon.

Valahol olvastem, hogy étkezések előtt elhangzik egy párbeszéd (3-5-3 kopogás + egy meghatározott szöveg). Ez mindig használatos, vagy csak speciális esetekben?

Az Eleusis művet olvasva kicsit meglepődtem, hogy nem az Eleusis-i misztériumokról van szó, inkább arról, hogy miikor szűnik meg egy vallás vallásnak lenni stb....

Lesz mostanában irodalmi frissítés a Thelema.hu-n?

Ararita

Ararita Creative Commons License 2004.02.24 0 0 927
A S.O.T.O. egy honlapján olvastam a Liber Zion című könyvről. A magyar páholy is elfogadja ennek a kinyilatkoztatásait?

A másik kérdésem a Khabs Am Pekht-hez kapcsolódik. A mű, ha jól értelmeztem a Thelemita életvitel szabályaival foglalokozik a Book of the Law-t alapul véve.
A kérdések a következők:
-Egy Thelemita minden esetben a "Do what you wilt shall be the whole of the Law" köszöntést használja? Milyenek erre az avatatlanok reakciói? Persze ez egy igazi Thelemitát nem kell hogy zavarjon.
-Minden étkezés előtt elhangzik a műben leírt párbeszéd, vagy csak speciális esetekben?

Az Eleusis művet olvasva kicsit meglepődtem, hogy nem az Eleusis-i misztériumokról van szó, inkább arról, hogy miikor szűnik meg egy vallás vallásnak lenni stb....

Lesz mostanában irodalmi frissítés a Thelema.hu-n?

Ararita

Zealander Creative Commons License 2004.02.11 0 0 926
Hibás fordításból kitűnő téves következtetéseket lehet levonni. Nu sebaj:)
Előzmény: Sophia_ (925)
Sophia_ Creative Commons License 2004.02.11 0 0 925
A háttérinfók szempontjából viszont nagyon jó.
Csak egy példa: ebből értettem meg, hogyan használta Crowley a kabbalát, illetve hogy hogyan lehet azt egyáltalán a hétköznapi életben használni.

"Az első sikernek nevezhető lépés a Kabbalában az az, amikor az ember ténylegesen rájön valamire, ami megvilágít egy problémát, ami épp foglalkoztatja."

(Vagyis ugyanúgy, mint pl. az asztrológiai szimbólumokat, nekem ezzel kapcsolatban vannak hasonló élményeim.)

Sophia

Előzmény: Zealander (924)
Zealander Creative Commons License 2004.02.10 0 0 924
Egyetlen baj van a levelekkel. Rossz a fordítás. Már a L.A.V.L. alapjait képező tételt is hibásan fordították le. Ez így egy halom katyvasz. Nem értem, hogy kezdi el valaki ha ilyen trehány az egész?

Zealander

Előzmény: Sophia_ (923)
Sophia_ Creative Commons License 2004.02.10 0 0 923
Szia!

Jó ötletnek tartom, hogy bemásoltad ide ezeket a leveleket, jó kis olvasmány:)
Pár hónapja még - amikor utoljára a vegzet.hu-n jártam, szerintem ezek nem voltak fenn, vagy legalábbis nem ennyi, az biztos.

Üdv: Sophia

Előzmény: Ararita (922)
Ararita Creative Commons License 2004.02.10 0 0 922
A www.vegzet.hu-n találtam Crowleytól néhány levelet egy tanítványához. Érdemes elolvasni, hogyan tereli a megfelelő irányba a tanítvány gondolkodását és javítja téveszméit.

Crowley levelezése 1.
Levelek a mágus tollából egy tanítványhoz (Lovecraft felesége) címezve
"A" levél, 1943. Március 19.

Cara Soror,
Tégy, mit jónak látsz, ez az egyetlen Törvény (Do what thou wilt shall be the whole of the Law)

Nagyon hálás voltam, hogy tegnap délutáni beszélgetésünkből megtudtam, hogy komoly szándéka van afelé, hogy hozzáfogjon a Nagy Munkához (Great Work), a megfelelő szellemben. A kalandjai során a régebbi tapasztalatait ért kritikája, úgy tűnt, józan és igazságos. Ahogy megígértem, azért írom ezt a levelet, hogy taglaljak pár gyakorlati dolgot, amelyeket nem sikerült megbeszélnünk, és melyeket, úgy gondolom, jobb, ha levelezésben tárgyalunk meg.

1) Legfontosabb, hogy megértse személyes pozíciómat. Nem teljesen rossz meglátás az, hogy tanítónak tekint engem, de ez a szó hajlamos a félrevezetésre. Sokkal helyénvalóbbnak látszik a tanuló-társ (fellow-student), vagy, ha úgy tetszik, szenvedő-társ (fellow-sufferer) kifejezés.

Életem csúcspontja az úgynevezett "kairói munka" (Cairo Working), ami a legnagyobb mértékben ki van fejtve az Istenek Napéjegyenlőségében. Abban az időben A Törvény Könyvének nagy része még tökéletesen érthetetlen volt számomra, és egy jó részét, főleg a harmadik fejezetet, kifejezetten ellenszenvesnek találtam. Éveken át küzdöttem ez ellen a könyv ellen, de ellenállhatatlannak mutatkozott. Nem hiszem, hogy jogosulatlanul dicsekszem, ha azt mondom, hogy személyes kutatásaim nagy értékűek voltak a Mágia és a Miszticizmus tanaiban általában, főleg az olyan dolgok, mint a világ különböző gondolatrendszereinek integrációja, különösképpen az I-ching és a Kabbala rendszerének egymással való azonosítása. De biztosíthatom, hogy még a teljes életművem ezerszeresénél is többet ér a Törvény Könyvének akár egyetlen versszaka.

Úgy gondolom, szükséges, hogy legyen Önnél egy példány az Istenek Napéjegyenlőségéből, és hogy a Törvény Könyve rendszeres taneszközévé váljék. Annyi érték, mint amennyit az én munkám nyújthat Önnek, épp elegendő kell legyen ahhoz, hogy segítsen e könyv megértésében.

2) Lehetséges, hogy később igénye lesz a 8 Jógalecke című könyv egy példányára, úgyhogy félreteszek egyet, amennyiben szükséges.

3) Az O.T.O. segítségével úgy vélem, találhatok Önnek egy kéziratot az összes hivatalos dokumentumból. Ha így lesz, eljuttatom Önnek, és így Ön eldöntheti, hogy végül kapcsolatot létesít-e a Third Degree of the Orderrel*. Következetesen, ha úgy dönt, csatlakozik, átveszem önnel a Rituálék szövegét és elmagyarázom az egész lényegét; átadva ezzel azt a valódi titkot és fontos tudást, amelyet a közönséges szabadkőművesség nem birtokol.

4) A horoszkóp. Egyáltalán nincs ínyemre ezeket készíteni, de része annak a megállapodásnak amelyet az O.T.O. Kincstárnokával kötöttem, hogy hasznos esetekben dolgozom rajtuk. Ezzel szemben szeretem magamnál őrizni az ábrákat, jövőbeni konzultáció esetére, ha valami szignifikáns történne amely ezt szükségeltetné.

Itt egy nagyon fontos dolgot kell megjegyeznem. Az egyetlen fontos dolog a Törvény Könyve mellett. Amint tegnap azt elmondtam, az első és legfontosabb, hogy minden, ami az ember maga, és minden, amit birtokol, felajánltassék a Nagy Munkának, fenntartás nélkül. Ennek mindig szem előtt kell lennie. Hogy ezt elérje, gyakorolja a Liber Resh vel Helios, sub figura CC, pp. 425-426 Magick fejezetét. Ennek az Imádásnak van egy másik formája is, mely valamelyest teljesebb, de a szövegben szereplő is épp elegendő. A legfontosabb, hogy el ne felejtse. Meg kell majd tanítanom a mozgást és a mimikát, melyek a szavakhoz tartoznak.

Szintén kívánatos, hogy mielőtt formális étkezésbe kezd, a következő dialógus játszódjék le. Kopogjon 3-5-3-mat, majd mondja: "Tégy, mit jónak látsz, ez az egyetlen Törvény". Az asztal másik végén ülő azt válaszolja: "Mi a szándékod?", majd Ön: "Szándékom, hogy egyek és igyak." Ő: "Milyen mértékig?" Majd Ön: "Hogy testem megerősödjék." Ő: "Milyen mértékig?" Ön erre ezt feleli: "Hogy teljesíthessem a Nagy Munkát". Ő: "A törvény a Szeretet, szeress akaratod szerint" ("Love is the law, love under will"**). Majd Ön, egy koppantással: "Lássunk hozzá". Ha egyedül van, tegye ezt a párbeszédet monológgá. Kopogjon, tégy, mit jónak látsz…stb., szándékom, hogy… stb., hogy testem… stb., hogy teljesíthessem… stb., A törvény a szeretet… stb., koppantás - és kezdjen enni.

Lehetetlen eléggé kihangsúlyozni ezen kis ceremóniák rendszeres ismétlésének jelentőségét, és hogy milyen fontos, hogy a lehető legpontosabban ismételje azokat. Nem szabad, hogy problémát jelentsen, ha egy zsúfolt főútvonal közepén kell megállnia, hogy elmondja az Imákat - akár poggyásszal vagy anélkül utazik. Az sem szabad gátló tényező legyen, ha vissza kell utasítsa vendégét vagy vendéglátóját - kinek feladata a dialóg másik fele - visszautasítani, ha tudatlannak mutatkozik azzal kapcsolatban. Lehet, hogy ezen dolgok azért nyújtanak oly nagy mértékű képzést, mert kinézetre oly kicsinyesnek és bagatellnek tűnnek. Összpontosításra, figyelmességre, erkölcsi és szociális bátorságra és sok más egyéb erényre tanítanak.

Illedelmes nő lévén a rázós részt a végére hagytam. A lehető legnagyobb mértékben szükséges egy mágikus napló elkezdése, és hogy minden nap magánál hordja. Kezdje a naplót életének számvetésével, úgy, hogy a születésénél is korábbra megy vissza, az ősei idejébe. Egy későbbi gyakorlathoz való alkalmazkodásképpen (mely megtalálható: Liber Thisarb, sub figura CMXIII, 27-28, Magick, pp. 420-422 alatt) választ kell találnia a következő kérdésre: "Hogy jutottam erre a helyre és ebben az időben, avval a munkával való foglalkozással, amelyet épp végzek?" Mint ahogy azt a könyvből látni fogja, ez a kérdés elindítja Önt az önmegismerés útján, és végül eljuttatja Önt az előző életeire való emlékezéshez.

Mivel nehezen kivitelezhető, hogy gyakran eljöjjön a városba, hadd javasoljak egy tervet, mely előzőleg nagyon hatékonynak bizonyult: heti levélváltás. Eliphas Levi használta ezt a módszert Baron Spedalierivel, és kettejük levelezése az egyik legérdekesebb művei közül. Kérdezze meg, amire választ kíván, és a lehetőségeim szerinti legjobb választ fogom rá adni. Elképzelhető, hogy spontán megjegyzéseket fogok majd tenni naplójának gondos átolvasása és előmenetele alapján. Ezt persze csak a papír egyik felén teszem majd, hogy a másik oldal szabadon maradjon megjegyzések számára, amelyeket majd a megbeszélt időpontokban átnézünk.

Love is the law, love under will.
Felebaráti szeretetben,
666

*Magyar változata ennek a szervezetnek általunk nem ismert, így eredeti nevén hagytuk. (a ford.)
**A "Love under will" kifejezés fordítása vagy "szeress akaratod szerint", vagy "szeress az Akarat szerint". A fordításnál az előbbit használtuk, azonban meg kell említenünk, hogy viták vannak az angol kifejezés értelmezésénél, mivel az kétértelmű (ezért is fordíthatjuk kétféleképpen). Egyesek szerint az akarat az egyén akaratára vonatkozik, azaz "szabad akaratodból szeress". Mások szerint azonban az akarat az Univerzum akaratára, vagyis az egyénre kiszabott életútra vonatkozik, azaz "szeress úgy, ahogy az utad megkívánja". (a ford.)

Crowley levelezése 2.
"B" levél, 1943. Április 20.

Cara Soror,
Tégy, mit jónak látsz, ez az egyetlen Törvény.

Nagyon hálás voltam, hogy megkaptam levelét, és sajnálattal hallottam az Önt ért szerencsétlenségről. A késéssel kapcsolatban, azt hiszem, el kell mondjam, hogy az eredeti szabály az Order of A.'. A.'.-n belül az volt, hogy a beavató (introducer) felolvasott a jelentkezőnek egy rövig szövegrészt, majd jó negyed óráig magárahagyta, és mire visszatért, a jelentkezőnek azonnal kellett igennel vagy nemmel válaszolnia. Azonban ha bármennyit is tétovázott, egész életére ki lett tiltva a rendből.

A szabályt később mellőzték, mert úgy gondolták, helyesebb, ha a Munka első fázisaiban segítik az embereket, még akkor is, ha nem bizonyulnak, úgymond, "elsőosztályúnak". Arra azonban fel kell hívnom a figyelmét, hogy előbb vagy utóbb, akár ebben az életében vagy egy másikban, de magától kell tudjon bátorsággal szembenézni az ismeretlennel, valamint gyors és visszavonhatatlan döntéseket hozni anélkül, hogy azon döntéseinek árát vizsgálná.

Úgy gondolom, mindent összevetve rossz ötlet, hogy "pszichológiai, morális, és művészi problémák" miatt aggódjék. Semmibe sem érdemes anélkül belevágni, hogy az ember bele ne lásson az igazság egyszerűségébe. Az aggodalom nem más, mint egyfajta morális méreg. Mi haszna van nőnek lenni, ha nem használja intuícióját, egy olyan ösztönt, mely képessé teszi arra, hogy megkülönböztesse a hamistól az igazat?

Tudatállapotából arra következtetek, hogy a múltban olyan emberek befolyása alatt volt, akik állandóan csak beszéltek a dolgokról, és valójában sosem csináltak semmit. Vitatkoztak mindenféle homályos filozófiai dologról, ami teljesen rendben van, azonban mikor kielemzi, amit írt, meg fogja érteni, hogy a sok üres beszéd csak kibújás bármely komoly munka elvégzése alól.

Ezt éreztem, mikor az Ön következő mondatát olvastam: "Nem tudom, hogy szeretnék-e egy nagyobb volumenű konfliktusba kerülni. Békére van szükségem". Szerencsére a következő mondattal fel is menti magát: "Valódi békére, mely élő, és nem stagnál". Az élet egésze konfliktus, harc. Minden rész beszippantott levegő győzelem az Univerzum egészének harcában. Nem élhet békében az adott körülmények tökéletes elsajítása nélkül, és úgy érzem, Ön ezt érti az alatt, hogy "élő, és nem stagnál".

A békére vágyás első következménye az, hogy az ember rátapos az örvénylő gondolatok tengerére azzal, hogy azt mondja: "A béke mozdulatlan". Abban a pillanatban, mikor megértette, mit is jelent ez a gondolat, azt, hogy ez az ellenség fegyvere, amelyet azzal a céllal hozott létre, hogy megakadályozza a Nagy Munka elvégzését, abban a pillanatban, mikor minden effajta meggondolást nyomatékosan elutasít és megkérdezi: "Mit kell tennem?" és mikor felfedezi erre a kérdésére a választ, és elkötelezi magát mellette, megszakítást nem engedve, akkor jön majd rá, hogy az élő béke sokkal inkább dinamikus és nem statikus állapot. Úgy látom, Ön ezt már megértette. A témáról egyébként sokat olvashat a Little essays toward truth c. illetve a The Vision and the voice c. könyvekből.

Utóirata mosolygásra késztetett. Amit írt, nem túl jó reklám azoknak az embereknek, akikkel régen kapcsolatban volt. Álláspontom egész egyszerű. Annak idején engedelmeskedtem annak a parancsnak, mely így szólt: "Vásárolj egy tökéletesen fekete tyúkot, alkudozás nélkül". Az örökségemből több, mint százezer fontot költöttem erre a munkára, és ha ezerszer ennyi pénzem lenne ma, ugyanarra fordítanám. Az ember csak akkor érheti el a teljes szabadságot a Korongoknak e Síkján, ha teljesen hidegen hagyja, két és fél pennyvel többet vagy négy és fél pennyvel kevesebbet fizet.

A világ összes, de legalábbis majdnem mindegyik Rendje egyetért abban, hogy a tagoknak szegénységi fogadalmat kelljen tenniük. Egy buddhista bikkhu például összesen kilenc tárgyat birtokolhat: a három talárját, imádkozó tálját, egy legyezőt, fogkefét, és így tovább. A hindu és mohamedán szabályok, valamint a kereszténység legfontosabb szerzetesrendjeinek szabályai ehhez hasonlóak.

Saját rendünk az egyetlen szót érdemlő kivétel. Ennek oka, hogy a tisztaságot sokkal nehezebb elérni, ha az ember kint él a világban, mint ha egyszerűen elvágja magától azt. Sokkal könnyebb technikai tudást szerezni, ha az embert nem korlátozzák ilyen meggondolások. Ezek a szabályok akadályozzák az egyénnek a világnak való segítését. A legnagyobb veszélyek a teljes visszavonulással járnak. Saját véleményem az, hogy saját természet-ideálunk sokkal teljesebb.

Amikor már kiderített valamit előző életeiről, tisztán és könnyedén fogja ezt felfogni.

Love is the law, love under will.
Felebaráti szeretetben,
666

Crowley levelezése 3.
"C" levél, 1943. Április 30.

Cara Soror,
Tégy, mit jónak látsz, ez az egyetlen Törvény.

Köszönöm dátum nélküli, hosszú levelét, két nappal ezelőtt kaptam meg. Nagyon sajnálom, hogy még mindig kimerültnek érzi magát. Én sem vagyok túl jól, ezt az időjárást igen kimerítőnek találom. A tőlem telhető legjobban próbálom majd sok kérdését megválaszolni.

Épp intézem az O.T.O.-val kapcsolatos hivatalos papírokat, hogy elküldhessem Önnek, de a felvetése, hogy előbb más tagokkal találkozzon, lehetetlen. Még a belépés után sem fog találkozni senkivel, kivéve, ha együtt kell velük dolgozzon. Úgy érzem, még mindig úgy gondolja, hogy a Nagy Munka egyfajta teadélután. A más tanulókkal való kapcsolat csak annyit jelent, hogy kritizálja a kalapjaikat, aztán a viselkedésüket. Ezt nem engedhetem. Az Ön munkája csak az Öné és senki másé, a téma nélküli csevej pedig az emberi társadalom legmérgezőbb eleme.

Amikor a Jézus Krisztusnak nevezve (Being called Jesus Christ) című, ön szerint "valódi feljegyzésről" beszél, nem tudom, mire gondol. Nincs tudomásom ilyen írásról, sem hasonlóról. Igen sok legendát ismerek, ezek legtöbbje a náluk is régebbi legendák hasonló figuráját veszik át.

Talán jobb ötlet lenne beszereznie egy példányt Az Istenek napéjegyenlőségéből és tanulmányoznia azt. A Nagy Munka az ellentétek összehangolása. Ez jelentheti Isten és a lélek egyesítését, a mikrokozmosz és a makrokozmosz egyesítését, a nő és a férfi egyesítését, az ego és a non-ego, vagy bármi más egyesítését.

Azzal, hogy valaki a "love under will" kifejezést használja, arra utal, hogy mindegyik esetben a szeretet a módszer az előbb említett ellentétek összekapcsolásában, mint például a hidrogén és a klór, a nátrium és az oxigén, és így tovább. Bármely reakció vagy jelenség a "szeretet" jelensége, reakciója. Ezt majd megérti, mikor elmagyarázom a "point-event" szó jelentését. De ennek a szeretetnek "under will", azaz akarat szerint kell működnie, hogyha megfelelően akarjuk irányítani. Meg kell találnia az Igaz Akaratot, és minden cselekedetét az egyetlen célnak kelll alárendelnie.

Rahoor a Napisten, Tahuti az egyiptomi Merkúr, Kephra pedig az Éjféli Nap.

A problémáival kapcsolatban az lesz a dolgom, hogy megtanítsam tisztán gondolkodni. Nagy mértékben stimulálni fogja, ha a gondolkodási apparátusát megszabadítjuk a felesleges körítésektől. Például nem hiszem, hogy ismeri a logika elsőszámú szabályait. Kétségtelen, hogy többnyire keresztény a magatartása, ugyanakkor viszont szereti a Karma gondolatát is. A kettő egyszerre nem működik.

A pénzben való fizetség kérdése nem merül fel nálam. Ez az ősi, ámde nagyon jó kis szabály (amelyhez mindig tartottam magam) elengedhetetlen volt abban az időben, amikor voltak valódi titkok. De én már nyíltan közzétettem az összes titkot. Amit tehetek, az annyi, hogy teljesen exoterikus módon edzem. A heti levélváltás mellett, úgy terveztem, ezt a kérdést kizárhatjuk, mivel kereskedelmi értéket kapna vissza mindenért, amit fizet.

A Nap Szellemére (Spirit of the Sun) és hasonlókra vonatkozó kérdéseire tapasztalatból fogok válaszolni. Az intellektuális kielégültség hasztalan, semmit sem ér. Egy olyan tudatállapotba kell magát hoznom, amely teljes egészében magasabbrendű a közönséges elme szerkezeténél.

Levelének jó része nehezen megválaszolható. Mindig a ló elé kívánja rakni a szekeret. Nem érti, hogy ha azt akarnám elérni, hogy csináljon ezt vagy azt, akkor egyszerűen megírnám az Önnek megfelelő választ és boldoggá tenném vele? Ez igen egyszerű lenne, mivel semmiről sincs tiszta elképzelése. Például olyan kifejezéseket használ, melyeknek fontosságát még meg sem beszéltük. Ha a "keresztény út"-ról beszél, meg kell kérdezzem: hisz Ön a más helyett eltűrt szenvedésben és az örök kárhozottságban, vagy nem? Az ilyen kérdéseknél fellépő zavarodottság nagy része abból származik, hogy az egyes tanulóknak fogalmuk sincs annak a szükségéről, hogy meghatározzák és megmagyarázzák az általuk használt kifejezéseket. A zavartság pedig csak tovább nő, ahogy ezek a tanulók egymás közt megbeszélik ezeket a kérdéseket - vak vezet világtalant.

Másfelől Ön olyan kérdéseket tesz fel nekem, mint például "Mi a tisztaság?". Ezekre tucatnyi különböző módon lehetne megválaszolni. Meg kell értenie, mit jelent "a társalgás univerzuma" (universe of discourse) kifejezés. Ha megkérdezné tőlem, hogy "Ez az arany-klorid minta egy tiszta minta?", akkor tudnék válaszolni. Meg kell értenie a beszédbeli pontosság értékét. Fecseghetnék évekig a tisztaságról és az önzetlenségről, és senkinek sem lenne egy fityinggel sem jobb.

Utóirat, vagy afféle (ezt nem akartam lediktálni): Az O.T.O.-val kapcsolatos elgondolásai emlékeztetnek néhány nő vásárlással kapcsolatos elgondolására. Körbe akarja járni az árukészletet aztán kisétálni egy büszke vigyorral, mondván: NEM. Tényleg azt gondolja, hogy felvonultassam Ön előtt a ma élő legkiválóbb embereket, hogy Ön majd átvizsgálja és jóváhagyja őket?
A belépési cikkely saját alkotmányunk kiváltsága: udvariasság egy szimpatikus test felé. Ha nem lenne szabadkőműves, valakinek be kellene ajánlania, majd támogatnia Önt, aztán vérszomjas Inkvizítorok vizsgálnák meg, majd valószínűleg kidobnák a szeméttárolóba. Nem, igazából nem olyan rossz, de nem szeretnénk senkit azok közül itt látni, aki jelentkezni szeretnének. Ön megtenné, ha egy klub-bizottság tagja lenne? Az O.T.O. egy komoly test, kozmikus mértékű munkát végezve. Meg kellene kérdeznie önmagától: "Mit adhatnék én?"
A titkokkal kapcsolatban a következőt mondhatom: Egyetlen dolog van, amelyet sohasem szabad kiadni, ez pedig az O.T.O. legnagyobb titka. Túl veszélyes lenne leírni ide, persze van biztosíték is: ha ismerné a titkot, nem tudná használni, hacsak nem lenne haladó szintű beavatott. Azt pedig nem engednénk, amíg teljesen meg nem lennénk elégedve a Nagy Munka iránti elhivatottságával (ld. One Star in Sight). Igaz, hogy a Black fivérek fel tudnák használni a titkot, de mindössze csak elpusztítanák vele magukat.

Love is the law, love under will.
Felebaráti szeretetben,
666

Crowley levelezése 4.
"D" levél, 1943. Június 8.

Cara Soror,
Tégy, mit jónak látsz, ez az egyetlen Szabály.

Köszönöm levelét. Nem találtam meg az O.T.O. gépelt kéziratát, és az is eszembe jutott, hogy előbb talán megvárnám a válaszait. Ha fontos papírokat várok postán, legkésőbb 24 óra múlva aggódni és tudakozódni kezdek. Akárhogy is, e pillanatban nem találom őket. Mr. Bryant viszont azt mondta, szívesen kölcsönadja önnek a Kék Napéjegyenlőségét (Blue Equinox). Önnek a 195-270 oldalakra lesz szüksége.

Csatlakozásának lényege az, hogy megkímél attól a félelemtől, hogy netán olyasvalamit árulok el, amit nem lenne szabad. Mint minden komoly társadalomban vagy társaságban, tagjaink megesküdtek arra, nem fedik fel, hogy mit hallottak, vagy hogy kikkel találkoztak. Ez így van, még a szabadkőművesség mellékágaiban (Co-masonry) is. Emellett persze az ember megemlítheti azon tagok nevét, akik meghaltak (ld. Liber LII, 2. rész). "Igen, a néhai X… Y… is közülünk való volt". Remélem, hogy ő és Rudolf Steiner (ők ketten) majd eloszlatják a kételyeit.

Az A'.A'. teljesen más. A One Star in Sight minden tudnivalót magában foglal. (Lehet, hogy néhány előírást nehéz felfogni. Személy szerint sosem értettem ezeket a By-Law dolgokat. Így mindenképp meg kell kérdezze tőlem, hogy mit, és miért, meg hasonlókat.)

Tényleg csak egyetlen értelme van a megítélésének. "Gyümölcseikről ismerheted meg őket" ("By their fruits ye shall know them"). Olvasta a Liber LXV-öt és a Liber VII-et; ez megmutatja, milyen lelkiállapotokat érhet el ezzel a tananyaggal. Most olvassa el "A templom egyik mesteré"-t (megtalálható: Blue Equinox, 127-170. oldal). Ebben egy beszámolót talál az "edzés" korai szakaszairól és azok eredményeiről (természetesen az Ön útjának nem feltétlenül kell egyeznie a könyvben említett személyével, sőt még csak hasonlítania sem kell rá).

De mindenképpen tartsa szem előtt, hogy "ha vak vezet világtalant, mindketten gödörbe esnek". Ha csak egyetlen százalékát is látta volna azoknak a bajkeverőknek, akiket én láttam, akkor bizonyára jéggé dermedne már a gondolatától is annak, hogy egy másik tagunkat lássa messzelátón keresztül. Annak semmi értelme, hogy egy tucat szakács dolgozzon az üst felett. Ha Ön velem dolgozik, nem lesz alkalma rá, hogy bármennyi időt is másra pazaroljon.

Félek, az Ön által gyakorolt "kereszténység" olyan, mint sok más emberé. Egy-két figurát kiemelnek - ahogy az alexandriaiak összegyúrták Jézus alakját - a többieket meg elfelejtik. A cionista Máté-féle Krisztus így nem képviselhet az Ön számára semmi értéket sem. Ugyanígy, az ázsiai "Haldokló Isten" (Dying-God) Melcarthból, Mithrasból, Adonisból, Bacchusból, Osirisből, Attisból, Krishnából és másokból lett összeállítva, hogy a mesebeli rituális és csodás eseményeket véghezvihesse.

Jogosan kérdezi: "Én mit tehetek hozzá az egészhez? Mit adhatok?" A válasz: egy könyvet! Ez a heti levelezésünkből származó ötlet: 52 levél öntől és 52 tőlem, kellően megszerkesztve igen használható kötetet eredményezhet. Ez a kötet az Ön tulajdona lenne, így az Öné lenne a teljes anyagi értéke (vagy sokkal több), cserébe költségeiért. Erre azért gondoltam, mert egy hasonló próbálkozás nemrég ért véget, méghozzá meglepően szerencsés módon - pár hónap múlva már Ön is a kezébe veheti. Mellékesen jegyzem meg, hogy személy szerint nem keresek vele semmi pénzt - a titkári munka pénzbe kerül manapság. De van egy másik előnye: mindkettőnket frissen tart, ha érti, mire gondolok. Hozzátenném még azt is, hogy ilyen leveleknél mindenféle apró-cseprő tudásszilánk kerül elő a semmiből - ez értékes és gyakori. Igen ám, de az ember nem akarja elveszíteni a fonalat, ha már egyszer elkezdte, úgyhogy javaslom, állapodjunk meg egy 10 napos időintervallumban.

Kérem, értse meg, hogy ez a javaslat egyedül az ön kérdéséből származik, vagyis, hogy miben segíthetne jelenlegi állapotában. Ahogy Ön szokta mondani: "Döntse el"! Ha igen, akkor szeretném még június 15. előtt látni - akkor egy pár napra elutazom, és szeretnék előtte egy kis házi feladat-szerűséget adni, hogy lefoglaljam, amíg távol vagyok.

Love is the law, love under will.
Felebaráti szeretetben,
666

Crowley levelezése 5.
"E" levél, 1943. Augusztus 8.

Cara Soror,
Tégy, mit jónak látsz, ez az egyetlen Szabály.

Sok jó gondolatot látok mottójának kialakításában. A "valamivé válni fogok" kifejezés könnyen átalakítható "legyen"-né. Az egyes szám első személy elhagyásával az ember megérti, hogy mi "az Énnek a Kívántban való elmélyedése", ami pontosan az, amit Ön szeretne.

"Az Univerzum teremtő Ereje" szövegrész majdnem kész. Egy gúla, nevezzük Piramis1-nek, testesíti meg az Erőt, ha fizikai formában van. Biológiai formájában Fallosz2, a Yang vagy a Lingam. Mindkét szónak 831 a számértéke, így ez a két szó szolgálhatja Munkájának titkos célját. Hogyan szerkeszthető meg a 831-es szám?

A Kappa3 betű, Jupiter (Jehova), a Szerencse Kereke a Tarot-ban. Az Atu X egy kép, mely a három alapelv erényei szerint épített és azok szerint működő Univerzumot ábrázolja. A három alapelv: kén, higany, só; vagy a Gúnák (?): Sattvas, Rajas, Tamas. Ezek számértéke 20, ugyanúgy, mint a Yod4-nek, ha kibetűzzük.

Jehova kiejtésének és betűzésének egy gnosztikus módja az IAO5, ennek értéke 811. Ugyanannyi az értéke a "Legyen"-nek, ami görögül Fiat.

Mindezeket egybevéve, úgy tűnik, hogy egész teljesen kifejezheti törekvését azzal, hogy mottójául a "FIAT YOD" szavakat választja.

Love is the law, love under will.
Felebaráti szeretetben,
666

Crowley levelezése 6.
Utóirat az "E" levélhez: Kérem, tanulmányozza ezt a levelet valamint a magyarázó ábrákat (az író, BAPHOMET Xř O.T.O., minden egyes betű átszámolását közli - itt ezt nem tesszük közzé), és gondolkodjon rajta addig, amíg csak nem asszimilálja teljesen ezen a konkrét eseten kívül a kabbalisztikus kutatás és szerkesztés alapmódját. Figyelje meg, milyen új és az előbbiekkel rokon ötletek bukkannak fel azzal a céllal, hogy gazdagítsák a "képletünket".

"F" levél, 1943. Augusztus 20.
Cara Soror,
Tégy, mit jónak látsz, ez az egyetlen Szabály.

Hadd kezdjem azzal, hogy visszautalok előző levelemre a mottóval kapcsolatban, és tisztázom ennek a levélnek a működését.
A mottóban több gondolatot is sikerült egybegyúrnia, bár igazából összesítve ez egyetlen gondolat csupán. Fiat, mivel 811, hasonlít az IAO-ra, és így a FIAT YOD nem csak "legyen…"-ként vagy "én legyek…"-ként olvasható (ami minden kreatív energia titkos forrása), hanem "Jehova energiájának titkos forrása"-ként. A két szó együtt 831-et ér, magukban foglalják a Pyramis és Fallosz titkos értelmét, ami ugyanazon gondolat két megjelenési formája. Így három módja is van annak, hogy kifejezze ezt a kreatív formát: geometriai szempontból, emberi szempontból, és isteni szempontból. Ezt azért emelem ki ennyire, mert ennek a mottónak a kidolgozása elég világossá teszi azt a módot, ahogy a Kabbalát használni kellene. Úgy gondolom, igen hasznos, ha megjegyzi, mi a Kabbala lényegi alapelve. Így, a Malkuth-tal, Yesoddal és Hoddal való kapcsolatával egyszerűen leírja azt a néhány gondolatot amelyek a 10-es, 9-es, és 8-as számokhoz tartoznak (ebben a sorrendben). Természetesen sok lesz a fölösleg és a túlterheltség, amint elér azokhoz a gondolatokhoz, amelyek elég fontosak ahhoz, hogy jobban kifejtse őket. Ahogyan ez az Equinox első kötetének ötödik, a Kabbaláról szóló cikkében is megtalálható, elég könnyű bebizonyítani, hogy 1 egyenlő 2-vel egyenlő 3-mal egyenlő 4-gyel és így tovább.

(itt lábjegyzetekre hasonlító megjegyzések vannak, amikre eddig nem volt utalás - a fordító)
1* Az eredeti görög szövegben
2* Az eredeti görög szövegben
3* Az eredeti héber szövegben
4* Az eredeti héber szövegben
5* Az eredeti görög szövegben

Arra is felhívnám azonban a figyelmét, hogy óvatosnak kell lennie, nehogy úgy használja a referenciakönyvekben található utalásokat, hivatkozásokat, hogy nem gondolkozik előbb el azon, hogy miért pont azt adják meg, amit. Így, találhat egy tevét olyan számértékkel, ami a Holdra hivatkozik, viszont a Tarot Hold-kártyája nem a teve jelentésű Gimel betűt, hanem a Qoph betűt jelenti, valamint a Halak jegyét - miközben viszont maga a betű a fej hátsó részére hivatkozik, a Halakhoz tartozó betű pedig a Nun. Innen nem szabad továbbmennie és kijelentenie, hogy a feje hátulja olyan mint egy teve - a kettejük közti kapcsolat csupán annyi, hogy ugyanarra a dologra utalnak.

Azt mondja, hat hónapig tanulmányozza a Kabbalát. Úgy érzem, annyi idő, vagyis hatszori megszakítatlan tanulás, után ráébred arra, hogy sohasem lesz képes igazán tudni. Konfucius azt mondja a Ji Kingről: "Ha még több év adatna életemhez, százat a Ji tanulásának áldoznék".

Ha viszont úgy dolgozik a Kabbalával, ahogy annak idején én tettem - vagyis a kellő időben és időszerűtlenül - akkor nagyjából hat hónap alatt megragadhatja alapvető értelmét. Most elmondom, hogy mi is ez a módszer. Ahogy mentem-mendegéltem, mindenhez, amit láttam, hozzárendeltem az értelmét. Ha kimegyek például a házam ajtaján, az ajtó fejezi ki Daleth-et, a ház maga pedig Beth-et. Na most, a héber "dob" szó medvét jelent, és száma a hatos, ami a Napra utal. Aztán elérkezik az ember a kerítéshez, az Cheth és 8-as számú, a Tarot-ban a Trump 7-es száma (adu?), ami pedig a Chariot (versenyszekér?). Majd kimegy az utcára és meglátja az első házat ami 86-os számú, az pedig Elohim. A ház piros téglából épült, erről eszébe jut Mars és a Blasted Tower, és így tovább.

Amint ez a fajta tevékenység szokássá válik, észre fogja venni magán, hogy az agya automatikusan ebbe az irányban keresgél, és ily módon meglepő lesz a fejlődése. Sose feledje el, hogy az Ön Kabbalája nem ugyanolyan mint az én Kabbalám, így sok minden hasznos lehet, amit most elmondtam, de meg kell alkotnia saját rendszerét, hogy az élő fegyverként funkcionáljon.

Az első sikernek nevezhető lépés a Kabbalában az az, amikor az ember ténylegesen rájön valamire, ami megvilágít egy problémát, ami épp foglalkoztatja. Negyed századdal ezelőtt New Orleansban jártam, és nagyon nyugtalanított, hogy mit tegyek - pontosabban igen levert voltam. Úgy tűnt, hogy semmit sem tudok tenni, így azt gondoltam, hogy segítségül hívom Merkúrt. Amint a megfelelő tudatállapotba értem, szinte természetes módon belém ötlött, egy fajta vidámsággal, a következő: "De hisz én vagyok Merkúr". Ezt latinra fordítottam: Mercurius sum. Ekkor valami hirtelen belémnyilallt, egy fajta névtelen válasz, ami azt mondta: "Hát ez nem egészen így van". Ekkor újabb villanásképpen belémötlött, hogy fordítsam inkább görögre: "Hermes Eimi" (megjegyzés: talán ezt átfordíthatja újgörögre). Ezt összeadva a 418-as számot kaptam, és vele együtt azokat a hasonlóságokat, egyezéseket, amik életem korábbi szakaszában már bőven hasznosak voltak számomra (lásd Equ. Of the Gods, 138. oldal). Gondjaim villámgyorsasággal tűntek el.

Most megválaszolnám fontos kérdéseit. A The Book of the Law-val kapcsolatban nyugodtan kérdezhet tőlem bármit. Egy igen bőséges kommentár is készült a könyvhöz, de még nem jelent meg. Valószínűleg bármely kérdésére tudok válaszolni a kézirat alapján, de megvitatásukba már nem lehetséges belemenni. Ahogy a bíróságokon mondják: A tanú válaszára kell hagyatkozni.

II. A Kabbala mind a görög, mind a héber változatát használta a The Book of the Law szerzője - és talán még az arab verziót is. Fentebb már elmagyaráztam a Kabbala helyes használatát. Nem tudom megmondani, hogyan használták a régi rózsakeresztesek (Rosicrucians), de azt hiszem, módszerük hasonló volt a mienkhez. Mellékesen jegyezném meg, hogy nem feltétlenül biztonságos a rózsakeresztesekről beszélni, mivel a nevük az özönvízszerű ostobaság-áradat jelzőjévé vált. Az eredeti rózsakeresztesekről csak az általuk kiadott három darab dokumentum alapján lehet tudni bármit is. A tizennyolcadik századi rózsakeresztes csoportról nem tudom, hogy törvényes jogutódja-e az eredetinek. De tekintélyét belőle származtatja az O.T.O. - a néhai Theodor Reuss O.H.O.-nak birtokában volt egy bizonyos számú dokumentum, amelyek szerinte bizonyítják ezt az állítását, én azonban ezekből csak kettőt vagy hármat láttam, olyanokat, amelyek nem is voltak túl fontosak. Sajnálatos módon nem sokkal a legutóbbi Háború után halt meg, és a többi Grand Master többikével is megszakadt a kapcsolata. A dokumentumok nem úgy lettek feltárva, ahogy kellett volna - a felesége elkobozta őket, úgy gondolván, hogy hatalmas áron eladhatja őket. Mi nem éreztük úgy, hogy egyetértünk a nézeteivel. Nem hiszem, hogy az ügy túlságosan fontos lenne, az Order tagjai által mindenfelé végzett munka nekem bőven elegendő.

III. A Ruach mind a morális, mind az intellektuális világot foglalja magában, és ez minden, amit tudatos elmén értünk. Lehet, hogy még a tudatalatti bizonyos részeit is tartalmazza.

IV. A Neophyte-ból a Zelator-ba való beavatás az ember útja. A fő munka itt az, hogy belépést szerezzünk, majd irányítást nyerjünk az asztrálsík felett.

Az ön kifejezése "az érzelmek kitisztítására" és egyebekre vonatkozóan túl homályosak ahhoz, hogy egy olyan tudományos rendszerbe illessze be, mint a mienk. A végeredmény, amire ön kétségkívül utal, automatikusan elérhető kísérletei során. Hamarosan rá fog jönni, mik azok a tudatállapotok, amik elősegítik vagy hátráltatják a Munkát, és arra is, hogy mit segítenek és mit akadályoznak ezek a tudatállapotok az életében. Például az ajándékok visszautasítása teljesen rendben van egy olyan hindu számára, akinek tízezer évre megbélyegzi az elméjét, ha elfogad egy cigarettát vagy egy csésze teát. Mellékesen jegyezném meg, hogy a legtöbb keleti vallás összeomlik, amikor nyugatra jön, egyszerűen azért, mert nem engedi meg a mi eltérő temperamentumunkat. Ezenkívül olyan feladatokat állítanak fel, amelyek európaiaknak teljesen alkalmatlanok. Sok nagy csalódás következett be amiatt, hogy nem ismerték fel ezeket a tényeket.

Az A, a B, és a C alkérdéseit az előzőekkel válaszoltam meg. Kifejezései nagyon határozatlanok. Remélem, hogy nem tart majd túl sokáig, hogy kihozzuk abból az állapotból, hogy ezekben a kifejezésekben gondolkodjon. Például a "beavatás" szó az egész folyamatot magában foglalja, így nem tudom Önnek megmondani, hogyan különböztessse meg a megvilágosodástól. A "próba", ha "bizonyítást" jelent, akkor is az egész folyamatban jelen van. Semmi sem rosszabb a tanulónak annál, hogy a többértelmű szavak gyenge spekulációiba vesse bele magát.

V. Ha gondolja, megpróbálhat Ozirisztől indulva Amenntin át kidolgozni az Életfán egy fajta haladást, de kétlem, hogy bármilyen eredményt is elér.

Úgy látom, célszerű lenne, ha korlátozná tevékenységét az ön előtt heverő munkára. Ebben a pillanatban természetesen ez nagy mennyiségű általános tananyagot jelent, de a lényeg az, hogy amely kifejezések előfordulnak a tanulási folyamatban, azon kifejezéseket pontosan meg kell tanulnia meghatározni. Nem tudom, olvasta-e a Little Essays Toward Truth c. írásomat (kb. Kis esszék az igazság eléréséhez). Az első esszé az "Ember" című könyvben teljes mértékben beszámol arról, mi az az öt alapelv, amely az embert felépíti a Kabbalisztikus rendszer szerint. Megpróbáltam a lehető legpontosabban meghatározni ezeket, és úgy gondolom, hogy mindegyiküket tisztábbnak fogja találni, mint amikhez a keleti rendszerekben hozzászokott. Indiában egyébként sosem használják a vague kifejezéseket. Mindig nagyon is tiszta képük van arról, hogy mit jelent pl. a Bddhi, a Manas vagy bármelyik másik. A fordítással való próbálkozás mindig kudarcba fullad, még az olyan egyszerű dolgokkal is, mint "a Jóga nyolc ága" - ezt meglátja, ha elolvassa a Nyolc előadásomat.

Nagyon elégedett vagyok illusztrációival - ez remek gyakorlat. Talizmánokat és egy Lament kell készítenie magának, és kieszelnie egy mágikus pecsétet, amely majd címer-pajzsként szolgálhat. Minden ilyesmi nagyon hasznos.

Úgy tűnik, eddig még semmit sem tettünk az asztrálsíkkal és a Tau útjával kapcsolatban, melyeket Ön említ. Van tapasztalata az asztrálutazásban? Ha nem, gondolja, hogy el tudja kezdeni magától a Liber O ötödik és hatodik fejezete alapján? (ld. Magick, 387-389. oldal). Ha mégsem, akkor talán én vezetném át az első kapukon. A zaj kérdése rögtön felmerül - azt hiszem, este kilenc előtt nem javallott hozzákezdeni, de nem tudom, hogy ezt meg tudja-e oldani.

Love is the law, love under will.
Felebaráti szeretetben,
666

Crowley levelezése 7.
"G" levél, Szeptember 4.
Cara Soror,
Tégy, mit jónak látsz, ez az egyetlen Szabály. (Do what thou wilt shall be the whole of the Law.)

A "shall be" (az eredeti angol mondatban - a ford.) nem "is". Lásd Liber AL, I, 36, 54, és II, 54. Nem "Perdurabo Mester": lásd Magick XXIX. oldal. A "Care Frater" bőven elegendő.

A 777 gyakorlatilag megvehetetlen, olyan drága. Majdnem mindegyik fontos megfelelés megtalálható a Magick Table I-ben. A másik két könyvet azonnal elküldöm. "Számokkal játékokat dolgozunk ki" - mondja. Sajnálom, hogy nem lát ennél többet. Amikor majd jobb lesz a felszerelése, látni fogja, hogy a Kabbala a legjobb (és majdnem az egyetlen) mód arra, hogy egy értelmes lény azonosítsa önmagát. A Gemátriai módszerek pedig segítenek spirituális igazságok felfedezésében. A Univerzum szerkezetének hálózata nem más, mint a számok, és viszonyaik az Univerzum megértésének kifejezési formája.

(Itt megadja a görög ábécé betűinek számértékét - itt nem kerül közlésre) A görögben és a héberben nincs más mód a számírásra - a mi 1, 2, 3-munk az arabokon át a főníciaiaktól jött. Nincs szüksége többre görögből és héberből, mint ezek az értékek, ezenkívül néhány szent szó - a tudás a használattal együtt nő - és néhány referenciaanyag. Egy tanítvány nem kaphat meghatározott feladatokat azokon az alapokon túl, amiket én adok most Önnek, és ez a levelezés, úgy tűnik, kezd önszántából tiszta alakot ölteni. Már most több van Önnél, mint amennyit csinálni képes. Én pedig csak annyit tehetek, hogy megmondom, reakciói alapján mik azok a feladatok - a sok százból - amelyek elősegítik tanulását és gyakorlását.

"Osiris Amenntiben" - nézze meg a Halottak könyvét. Úgy értettem, hogy talán párhuzamot próbál húzni az ő útjai és a Beavatás Útja között.

Az asztráltest asztrálutazási képességének fejleszthetőségét nagyon fontos a kutatás szempontjából, de még inkább a "Szent Őrangyal Tudásának és Beszélgetésének" megszerzésének szempontjából.

Jó ötlet lenne megmutatnia nekem a Pentagram-rituáléjának előadását - elég valószínű, hogy vét benne hibákat. Természetesen végig fogom vezetni önt az O.T.O. rituálékon, egészen a III-ig, amint elég jól ismeri őket. A fokozatok terve a következő:

0 Vonzódás (?) a Naprendszerhez; I Születés; II Élet; III Halál; IV "Egzaltáció" (felmagasztalás); P.I, "Annihiláció" (megsemmisülés); V-IX Progresszív magyarázat a II-hez, igen különleges hivatkozással a gyakorlati Mágia központi titkára.

Így nincs kapcsolat az A.'.A.'. rendszerhez vagy az Életfához, de természetsen van pár analógia.

A javasolt tanulási mód: igen jól megértette a javaslatomat. De senki sem "viheti keresztül" az A.'.A.'. Fokozatain. A Fokozatok szerzeményeit igazolják és bizonyítják - ha ez megvan, új feladatok jelennek meg, lásd One Star in Sight.

Love is the law, love under will.
Felebaráti szeretetben,
666

Ararita Creative Commons License 2004.02.09 0 0 921
A New Aeon gemátriájára történő célzásnál erre gondolsz?

II,76: 4 6 3 8 A B K 2 4 A L G M O R 3 Y X 24 89 R P S T O V A L. What meaneth this, o prophet? Thou knowest not; nor shalt thou know ever. There cometh one to follow thee: he shall expound it. But remember, o chosen one, to be me; to follow the love of Nu in the star-lit heaven; to look forth upon men, to tell them this glad word.

Előzmény: Zealander (916)
Zealander Creative Commons License 2004.02.07 0 0 920
Íme a Szent Grál. Szabad döntése mindenkinek, hogy iszik-e belőle vagy sem.


Kellemes ünnepeket!

Zealander

Zealander Creative Commons License 2004.02.07 0 0 919
Válasz egy régebbi kérdésedre:

"Zealander egy régebbi hozzászólásában közzétett egy megtisztító rituálét(Ruby Star). Ez nagyon hasonlít a pentagram kisebbik űző szertartására, csak a nevek mások. Honnan származnak a hozzárendelések? Nekem görögnek tűnnek."

Az írás a következő irat alapján történt:

LIBER XXV
THE STAR RUBY

A hozzárendelések valóban görögül vannak.

Zealander

Előzmény: Ararita (913)
Zealander Creative Commons License 2004.02.07 0 0 918
Sok dologtól függ, hogy mivel érdemes kezdened. Érdeklődési területeidtől, céljaidtól és még a nemedtől is.

A beírt link remek!

Zealander

Előzmény: Ararita (917)
Ararita Creative Commons License 2004.02.06 0 0 917
A Thelema.hu-n találtam egy listát a 0=0 Probationer fokozat ajánlott olvasmányairól. Melyikkel érdemes kezdeni a tanulást? Az Equinox I kötete például elég terjedelmes mű.

A www.rosslyn.org címen sok O.T.O. által jóváhagyott írást találtam Crowleytól, Parsonstól és egyéb Thelemita szerzőktől. Van jópár fénykép is a Master Therionról és a cephalu-i apátságról.

Előzmény: Zealander (916)
Zealander Creative Commons License 2004.02.05 0 0 916
Kérdésedre a válasz:

I,35: This that thou writest is the threefold book of Law.

A héber és görög gematria a két kisebb kiegészítő. A mértékeadó a Új Aeon gematriája, amit a L.A.V.L.-ban is megjósoltak.

Zealander

Előzmény: Ararita (915)
Ararita Creative Commons License 2004.02.05 0 0 915
Kösz a választ.

Van még valami. Crowley önélatrajzában olvastam, hogy a törvény könyvének numerológiája a görög Kabbalához igazodik. Miért értelmezik akkor mégis több helyen a héber gemátria alapján? Mellesleg maga Crowley is.

Előzmény: Zealander (914)
Zealander Creative Commons License 2004.02.04 0 0 914
93

Teljesen felesleges a IX°-XII° rejtélyén gondolkodni. Ha eléred: megtudod.

S.O.T.O. - X.O.T.O. : Valszeg nem véletlen, hogy nem találod őket. Fent vannak a neten, de csak ajánlással lehet közéjük jutni.

Többit később.

93/93

Zealander

Előzmény: Ararita (913)
Ararita Creative Commons License 2004.02.03 0 0 913
Sziasztok!

Még új vagyok ezen a topicon, de érdekesnek találtam a hozzászólásokat és a témát is.

Kérdéseim a következők:
Az O.T.O. eleinte IX beavatási lépcsővel rendelkezett, most XII-vel. Ezek a Crowley féle átszervezés következményeként jöttek létre? Mi volt ezzel a célja? A XI-ik fok is csak technikaiszerepet tölt be.

Még a topic elején olvastam a S.O.T.O., X.O.T.O. rendekről. A neten viszont semmit nem találtam róluk. Mondanátok tóluk valamit?

Zealander egy régebbi hozzászólásában közzétett egy megtisztító rituálét(Ruby Star). Ez nagyon hasonlít a pentagram kisebbik űző szertartására, csak a nevek mások. Honnan származnak a hozzárendelések? Nekem görögnek tűnnek.

Watchman Creative Commons License 2004.02.03 0 0 912
Bocsi.
Előzmény: Zealander (911)
Zealander Creative Commons License 2004.01.28 0 0 911
Szétoofoljátok a topikot? Ehhhhh.
svmmvm bonvm Creative Commons License 2004.01.28 0 0 910
pro53? misét komponálsz? Esetleg dobhatnál egy mailt a refilljeidről, lehet, hogy tudnék valamit használni. Bár ezek után kezdek kételkedni:)
Előzmény: Watchman (909)
Watchman Creative Commons License 2004.01.27 0 0 909
Nem. "Roncsol". Absynthot magában jó, ahogy a pro 53 -at is, használni:-)
Előzmény: svmmvm bonvm (908)
svmmvm bonvm Creative Commons License 2004.01.27 0 0 908
fruitot én is csak a pluginek miatt használom, pl. a Slayer vagy az Absynth eléggé ott van. A technót meg akár ki is kérhetném magamnak. Barátom, hallgattál már goát?:)
Előzmény: Watchman (907)
Watchman Creative Commons License 2004.01.26 0 0 907
Éppen ma érkezett meg a Reason 2.5 extra. Teljesen korrekt. Van egy Kawai szintim hozzá, meg egy SX és punk tum. Némi sound forge + VST, de fruitloops nem. A Studio -ja bejön, de a Midi része gááz. Én only Cubase + Reason fun. Készülök egy nagy előrukkolással, de ez nem technó:-) Tradicionális persze, nagyon tradicionális...leginkább DCD, báár néha csinálok laza ambientes, trip hoppos szlengeket önnön szórakoztatásomra. Majd ha úgy jön ki a lépés, háát értesítelek. Talán tudunk egymás segítségére lenni:-)
Előzmény: svmmvm bonvm (906)
svmmvm bonvm Creative Commons License 2004.01.25 0 0 906
"Éppen a Reason -ra gyúrok"
Te is, fiam Watchman?:) Na, attaccsolj már néhány dalkezdeményt a scummm@freemail.hu-ra:)
(lehet fruitloops stb is;)
Előzmény: Watchman (904)
Zealander Creative Commons License 2004.01.08 0 0 905
Semmi gond a beírással kapcsolatban. Hamarosan válaszolok érdemben is, de most harc van. Illetve holnap bizonyíthatom valakinek (vagy magamnak?), hogy én taposok és nem ő:)

Ámen.

Zealander

Előzmény: Watchman (904)
Watchman Creative Commons License 2004.01.08 0 0 904

Üdv,

Éppen a Reason -ra gyúrok. Van itt egy pár dolog amit megpróbálok leszedni rá. Nagyon örülnél neki, ha az amit megbeszéltünk hamarosan megérkezne, mert nem bírok magammal:-) Ugyanakkor örülnék, ha leírnád, mi is az ami neked most leginkább kellene, mind programok, mind zene terén. Van egy halom pluginnem pl. De megpróbálom eltalálni a dolgot ha úgy van, szvsz nem lesz nehéz. Ugyanakkor...

Érdeklődtem az Egyiptomi út felöl is. Jelenleg visszavonásig él egy olyan akció, hogy 39.900 forintért uzathatsz ki Cairóba és max. egy hónapig lehetsz ott. Van több csálter járat is ide oda amoda, de azok költségeebbek és szállodai referenciákhoz kötöttek. Ebben az esetben gondolom Cairó pont passzol. Tehát 39.900 + illeték. Vízum előre 10.000 forint, de érdemesebb ott asszondják, mert csak a fele- Igaz, sorba kell álni. Jelenleg kedd, csütörtök, vasárnap indúlnak gépek, este. Vissza hétfő, szerda, péntek. Jah igen, 39.900 abban az esetben csak, ha a dátum fix és legalább 1,5 - 2 hónappal előtte lefoglalod. Előre kell fizetni persze, ahogy jó pont az is, ha az útleveled éppen pont nem jár le:-) Ettől olcsóban kétséges, hogy utazol. Vannak "lászt minutok", de ezek megint szállodához kötöttek. Elképzelhető ennek ellenére persze, hogy az őszi utószezonban 10.000 -el olcsóban jutsz egy egy repülőjegyhez, de ez gondolom nem oszt, nem szoroz. Legalábbis az OTP -nél. Egyelőre ennyi. És boccs, nem tudtam a mail címed, ezért írtam ide miheztartás véget...

Minden jót...

Dr. Watchman

Zealander Creative Commons License 2004.01.03 0 0 903
Hunnye. Ez a "szép" szokás még létezik? Na ez meglepett egy kissé.

Zea'

Előzmény: req999 (902)
req999 Creative Commons License 2004.01.03 0 0 902
yuntem Creative Commons License 2003.11.18 0 0 901

szia és kösz.
sajnos a mandragóra legendáját sem ismerem :(
az ikrek csillagképnek semmi jelentősége nincs?
írnál erről a parsons-féle mágikus kísérletről?

hát ha a dalnak sok értelme nincs is, azért elég hangulatos :)

Előzmény: Zealander (899)
Sophia_ Creative Commons License 2003.11.13 0 0 900
"Keresztény szemléletben egyszerre átkozott és áldott, mert a gonosz erő aminek a legyőzésére rendeltetett, egyben az ő része is, saját maga ellensége. Ő egyben a szentháromság."

Huhh!!???

Előzmény: Zealander (899)
Zealander Creative Commons License 2003.11.13 0 0 899
Üdv,

Elnézést a késésért. Csapjunk hát bele:

Az idézet a Törvény Könyve (Book of the law - Liber al vel Legis) című profetikus írásból van.
Babilon nem csak egy várost jelképez, illetve az értelmezések eltérnek. Mind a Thelema mind az Iron Maiden számban Scarlet Whore-nak értelmezendő. Rengeteg metál és rock együttes kapott ihletet az előbb említett írásból, talán túl sokan is. Azt most nem boncolgatnám, hogy mennyien értik is, hogy miről van szó. (Inkább egyfajta látványosságnak használják.)

Lássuk a Maiden számot:

Hét halálos bűn
Hét út a győzelemhez
Hét szent út a pokolba
Utazásod elkezdődik

Hét lefelé vezető lejtő
Hét véráztatta remény
Hét a számotok égő tüzek
Hét a vágyaitoké...

Én vagyok a meg nem született
A bukott angyal figyel téged
Babylon, a Skarlát Szajha
Beépülök a háládba
Ne merd megvédeni gyermeked
Öld meg most és mentsd a fiatalokat
Légy anyja a szülésnek megfojtott bébi
Légy az ördög sajátja, Lucifer az én nevem

Holdgyermek, halld ahogy a mandragóra sikolt
Nyisd fel a hetedik pecsétet
Holdgyermek, hamarosan az enyém leszel gyermek
Holdgyermek, fogd meg a kezem ma este

Megszámolom a meg nem születettek fejét
Az átkozottak, mind meglelem
Ha saját kezed által halsz meg
Az öngyilkosság miatt elkárhozol
És ha megpróbálod lelked menteni
Kínozni foglak - nem fogsz megöregedni
Minden perccel és lélegzetvétellel
Annyira egyedül leszel, lelked elvérzik

Az ikrek kifáradtak, a hetes ez az éjszaka
A Gemini emelkedik, ahogy a vörös ajkak csókolva harapnak
Hét angyal és hét démon harcolnak lelkéért
Mikor Gábriel alszik, a gyermek a halálra született

Még egy meghal, még egy él
Egy gyermek sír, egy anya gyászol
Minden bűnért amit elkövetsz
Bocsánatért esedezel, de nem fog kapni egyet sem
A félelem hálója lesz kabátod
Ami az éjszakába öltöztet
Szerencsés menekülés ez neked fiatalember
De én átkozottnak látlak a végtelen éjszakában

Ez lenne a szöveg nyers fordítása. Túl sok értelme nincs, elég sok dolgot összekever. Itt van rögtön a hetedik fiú legendája. Erről többet Orson Scott Card könyvéből tudhatsz meg, aminek a címe...vajon mi:)

Szerepel benne a Holdgyermek, ami Aleister Crowley azon című könyve alapján híresült el mint név és fogalom. A könyv tartalmát John Whiteside Parsons próbálta megvalósítani. Hogy ez sikerült-e vagy sem, az a mai napig vita tárgya. Az viszon nem elhanyagolható tény, hogy ezt a tervet és megvalósítását tartják a 20 század legnagyobb mágikus szertartásának. Annyit még Parsonsról, hogy a Nasa egyik kutatója volt és neki (is) köszönhető a mai űrutazás lehetősége.

A mandragóra legendáját szerintem ismered:)

A maradékot meg leöntötték egy kis Luciferrel, Ördöggel, stb. Véleményem szerint a dalnak semmi értelme nincs, azon a célon kívül, hogy borzongassa az embereket, meg ilyesmi:)

A hetedik fiúról még annyit, hogy szerepel a King James féle Bibliában is, de a folklórban a legelterjedtebb ez a nézet. A hetedik fiú különleges képességekkel rendelkezik: gyógyítás és különleges látnoki érzék. Majd minden kultúrában megtalálható, de nem feltétlenül a hetes szám a meghatározó. Indiában pl a harmadik fiú kapja ezeket a képességeket, ő Brahma a Parama-Hamsa. Keresztény szemléletben egyszerre átkozott és áldott, mert a gonosz erő aminek a legyőzésére rendeltetett, egyben az ő része is, saját maga ellensége. Ő egyben a szentháromság.

Érdekes:)

Zealander

Előzmény: yuntem (897)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!