Kár ezen rugózni. Nem azt írják ugyanis a cikkek, hogy tilos lesz kivágni a fákat, hanem hogy "engedély nélkül" lesz tilos. De nyugi, ahogy eddig, úgy ezután is kiadják bárkinek az engedélyt, aki megfizeti az árát (plusz a cugehőr). Aki mást mond, hazudik! Pont!
Mintha a II. kerületben nem ugyanúgy megsokszorozódna a lakások száma. Minden lebontott családi ház helyén társasház, vagy lakópark épül. Itt van pl.: a Fillér53, családi ház helyén 23 lakás, ahol gondolom Papa és Mama is autóval jár majd. Csodálom, hogy nem csúszott még szét a domb, akkora monstrumok épülnek most arra.
Mondjuk ez brutál.. Közel 3000 autó naponta megint ránk engedve... Óvatos jóslat, hogy a fele átmegy az árpád hídon. Jönnek majd a hegyre, meg a Moszkva fele. Csodálatos...
Mondjuk erről is beszélhetnénk egy kicsit. 1400 lakás a szomszédunkban, Óbudán. Luxuslakás. Nagy Györgytől.. boccs, Biggeorge. Ez legalább 2800 autó. Naponta, befelé a város felé reggel, és hazafelé este. Mondjuk a fele átmegy az Árpád hídon. A másik fele letámadja szeretett Vízivárosunkat, vagy a hegyet. Flórián, Kiscelli, Pusztaszeri, vagy Lajos, Kolosy, Árpád fejedelem, Fő utca. Csodás lesz... Csináljunk még nagyobb dugót, persze. Köszönjük, Bús úr. Éljen a zöld Budapest. :-(
Szerdán néztem nagyot a Fehérvári úton. Félpályás lezárás, ide-oda terelt/kitiltott forgalom egy pasarétihez hasonló meló miatt. Erre fél négykor mit lát aki néz?
Ezt:
Bevallom, így már nem elképzelhetetlen, hogy mitől lesz valójában hét hónap a Pasaréti két hónap...
Nincsen ezekben a videókban semmi technológiai csoda, csak meg van tervezve a munka, és a megfelelő gépekkel valóban csinálják, nem szájtátás van napi 8 órában.
És biztos ott is van sumákolás, csak a kiválasztásnál nem a párttagkönyv színe az egyetlen szempont. Biztos számít az is, csak mellette nem árt, ha tudnak utat is építeni.
Kíváncsi lennék, hogy egy valódi, piaci alapon és a piacon ténylegesen dolgozó privát cég hogyan vállaná el a két kilométer felújítást.
Mert a közbeszerzésekre szakosodott pénzmosodák semmilyen kapcsolatot nem ápolnak a valódi piaccal és az ott elvárt teljesítményekkel.
Mindeközben ne felejtsük, hogy a kisföldalattit anno 20 hónap alatt építették meg. Lapátos, talicskás kubikusokkal, és nem markolókkal, dömperekkel, plazmavágóval, hegesztővel, meg lézeres szintezőkkel.
Egyrészt de. Nagyon is suttyó az alap magyar mentalitás. Hosszú évszázados történelme van ennek. Másrészt aki mégse akar ebbe a posványba beleszervülni, az lelép. Szentgyörgyi is Amerikában tudott végül kiteljesedni. 1947 után annyi köze volt Magyarországhoz hogy itt született... És messze nem ő volt (és van) az egyetlen ilyen. Idehaza egy olyan mérnök aki pl a videódban mutatott technológiát preferálná, szerinted a taplós féle poszkomcsi szarok, hány mp alatt végnák taccsra? Hát már meg se próbálja. És aki meg a helyébe lép, annak kurvára elég ha egy két hónapos munka fél év alatt lesz kész - és akkor is szarul. Legfeljebb majd jön a király és átadja háromszor.
Valamiért mégsem noszogatja a II. kerület a rendőrséget erre, a Budai Polgár minden évben megírja, hogy az Önkormányzat nagy elégedettséggel elfogadta a rendőrkapitány beszámolóját. Egyszer sem tették hozzá, hogy az utakon is rendet kéne tartani.
Szerintem a Magyar emberek semmivel sem rosszabbak másoknál - Szentgyörgyi Albertttől kezdve Dani Zoltánig.
Pont ezért nem értem, hogy miért nem lehet kézbe venni a dolgokat, profi módon megoldani őket, és elküldeni libát őrizni azokat, akik csak arra alkalmasak.
Megnéztem közben pár hasonló videót, mint amit betettél. Valóban létezik olyan mechanizmus, ami a lehető leggyorsabban - ám emelett mégis professzionálisan - képest az ilyen jellegű útépítések lebonyolítására. Akár még a forgalom teljes fenntartása mellett is. Csak hát azokat nem magyar mentalitású emberek csinálják. :(
Nyilván nem a parkolóőrnek. Ezért fizetjük az adónkból a rendőröket, úgy tudom. Hatósági joggal. Odamegy, igazoltat és már vissza sem adja a jogsit, ott helyben elveszi. Pont. Oszt el lehet gondolkodni, hogy legközelebb (fél év múlva) ismét megáll-e a 2 Mamut között vészvillogóval, vagy a Moszkva téren a buszmegállóban, 4 kerékkel a járdán. Nagyon egyszerű és hatékony lenne a rendteremtésre.
És ez annyira felháborító, hogy csak na. És nem lehetne, hogy nem a hatóságot hibáztatod mindig mindenért, hanem azt a bunkót, aki 4 kerékkel feláll a járdára, mert neki (szerinte) ezt is lehet? Talán az emberek fejében kellene elkezdeni az átállást és az ok - okozatot nézni, nem pedig azt a szerencsétlen hivatalt / hatóságot szidni állandóan. A sok szabályszegőt kellene egyszer úgy megbüntetni, hogy többet eszébe se jusson. Füvön parkolsz? Járdán parkolsz? Rokkant helyen parkolsz? Fél évig elvenném a jogosítványát... Járjon busszal, vagy taxival. És amikor visszakapja fél év múlva, hidd el, többet az életben nem parkolna szabálytalanul...
Így van, erre írtam én azt már a 1944-ben is, hogy arról meg nagy ívben hallgat hogy egy káosz ami a kerületben van. Még a médiában sokat emlegetett IX. kerületben is jobban működik a rendszer, akinek volt pl. valaha dolga a Lechner Ödön fasorban, az tudja, hogy tele van tűzoltó felvonulási, meg megállni tilos szakaszokkal, és azonnal kerékbilincset kap aki odaáll - ezzel szemben a II. kerületben mindent lehet, és senki sem foglalkozik vele.
Szerintem ő a parkolási rendszert említette, nem pedig a szabálytalanul parkoló autókat.... DE: teljesen igazad van, oda kell menni és az 50 000es csekket rá kell (ene) tenni a járdán parkolóra. Nem tudom, miért nem csinálják... DE: kellene nagyon!!!
Két kilométer kopóréteg csere egy rendes helyen péntek estétől hétfő reggelig megvan, az emlegetett "Faltól-falig" felújításra ezért saccoltam 2 hetet.