Egyébként vírusmentes időkben szívesebben utazok az arcképessel a Bhv-kban mint ha ezek már a világ rendje szerint nosztalgiavonatokban közlekednének jó drágán. Főleg hogy az eddigi tendenciákat ismerve nosztalgia Bhv nem lesz, az utókornak be kell érnie a Füsti parajosában elrohadó darabokkal mint a Cak/Bam kocsik esetében.
Csak az a baj hogy az utazások majd a fele a Semmeringre megy! Ez így nagyon elszomorító! Néhányszor utaztunk a családdal -és azt tapasztaltuk hogy mind idehaza mind Ausztriában elég sűrűn várakoztattak vagy tettek "félre" minket.... Ha ez így marad (lehúzhatatlan ablakok) minket biztos elveszítettek!
Kezdettől fogva ez volt a cél, ez nyilvánvaló. Én mondjuk két emberről tudtam, mindkettőt ismerem, ismertem. Hogy ügyes-e? Az attól függ, honnan nézzük. Akit kisemmiznek abból aminek alapítója volt, hát, véleményes. Hogy miért nem adta eddig el? Pedig mindent elkövettek eddig is, hogy ne érje meg a "nyereségért". Ezt csak ő tudja. Minden esetre majd kiderül, hogy mennyi a valóságalapja annak az eddig terjesztett állításnak, hogy a többségi tulajdonos azért nem fektetett be (felújítás, fejlesztés, stb.) a cégbe, mert volt más tulajdonos is.
Remek. Viszont a hazai járművek felújításáról továbbra sincs szó. De ez az új cégnév szimpatikus, végre nem nosztalgia név alatt futnak majd az osztrák vasút múltját megtestesítő vonatok.
Szó volt már róla hogy a MÁV 100 %-os tulajdont szeretne az aranybányában de van olyan 1 %-os tulajdonjogú aki nem akarja eladni az aranytojást tojó tyúkot. Így mindent átvisznek az új cégbe, a már csak nevében Nosztalgia Kft-t megszüntetik, az akadékoskodó hoppon marad. ÜGYES!!!!
A pontos válaszért utána kell néznem, a lényeg, hogy egy a noszival hasonló (ha nem ugyanaz) profilú céget alapítottak, az új cég vezetője és a régié ugyanaz. Ezért is mondtam, hogy innentől már politika szaga is van a dolognak. Na, megyek, utána nézek neked és majd jelentkezem.
"már zajlik a szokásos köpködés, hogy ezeket vették meg ahelyett, hogy a romos járművekre fordították volna a pénzt..."
Igen, tudom. Azt sokan elfelejtik, hogy elvileg az "élményvonatok" termelik meg azt a bevételt, illetve egy részét, amit a felújításra lehetne, kellene fordítani. Hogy ez mennyire működik, az részben politika. Ezt az adag kocsit még a Noszi vette, de kétszer sem biztos, hogy az is fogja használni. Ugye itt az új cég is... és innen megint politika.
Abban a köpködőknek igaza van, hogy tényleg ott van egy rakás, felújításra váró és utána nosztalgiára használható jármű. Kevés lett mostanában úgy felújítva, hogy azokkal közlekedni is lehessen. Tudom, hogy egy Bhv-t vagy (By-t?) nemrég felújítottak, de mintha azt hallottam volna, hogy ki is adták forgalomba. Így az sem fogja a nosztalgia flottát úgy erősíteni, ahogy az elvárható lenne. Meg hát ahhoz, hogy egy nosztalgia menetet össze tudjanak hozni, kellene még legalább 2-3 hasonló, korszaknak megfelelő jármű.
Utána már azok is termelhetnének bevételt a többi talpra állításához.
Igen, nem nyitható ablakosak. De az úgyis csak egy semmeringi vagy 29-es vonalas utazásnál volt előny - ott is csak 2. osztályon, hiszen az 1-n útban vannak az asztalok - a többi helyen a menetszél 120 km/h-nál kevésbé szórakoztató, főleg, ha még azért is kell, hogy a dög meleget kivigye.
A vonóerő meg úgyis többségében olyan, amiről átmegy az energia, ha mégse, akkor még mindig ott vannak a rezsók...
A vasútbarátok pedig az ablaktól függetlenül sem fogják szeretni ezeket - ahonnan a képet szedtem, már zajlik a szokásos köpködés, hogy ezeket vették meg ahelyett, hogy a romos járművekre fordították volna a pénzt...
Persze, tudom. Csak mint egy lehetséges csapásirányt említettem a korszerűsítésre, szemben a kivárjuk, míg elkészül n+1 db. IC+ és majd az akkor az IC fordákból kihulló (és addigra talán már szét is hulló) 2G IC kocsiktól várjuk a szolgáltatás színvonalának emelkedését.
Hát igen, az 1. osztály az még a másodhoz képest is szinte fapad. Ránézésre még az ülések sem dönthetők. A fél "páholyokkal" és az asztalok hiányával nem is számolva. Nem is lesz belőlük a Noszinál PC. ;-)
A vasútbarátok nagy bánatára sajnos az ablakok már nem nyithatók, legalábbis képekről úgy tűnik. És így ebben a formában a villamos fűtésre alkalmas vonóerő elengedhetetlen ezek működtetéséhez. Ezért is említettem a mezei gyorsokat, hatalmas ugrást jelentene a posta bhv-khoz és halbikhoz képest.
A másik felvetésedre: ahhoz túl kicsi széria, és túlzottan tele van idegen technikával ahhoz, hogy a karbantartásuk jól működjön egy "nagyban dolgozó" vasútnál, különösen a hazai viszonyok között.
Viszont az ülések kiosztása és komfortja sehol sincs az osztrák kocsikban lévőkhöz képest, különösen 1. osztályon... remélem, lesz az illetékes elvtársakban annyi belátás, hogy kiszedik azokat selejtezés előtt, és átpakolják ezek helyére!
És igen, van a készletben "bisztró" kocsi is, már amennyire azt az automatát annak lehet csúfolni... (de ha eltakarítják onnan, biciklihelynek tökéletes lesz)
DSO szerint következő pályaszámok:
A 50 85 18-35 712-6 A 50 85 18-35 713-4 A 50 85 18-35 714-2 A 50 85 18-35 716-7 A 50 85 18-35 717-5
B 50 85 20-35 721-3 B 50 85 20-35 725-4 B 50 85 20-35 729-6
B 50 85 20-35 733-8 B 50 85 20-35 734-6 B 50 85 20-35 735-3 B 50 85 20-35 736-1
Csak ezek már átestek egy komolyabb felújításon. A Start is megvehette volna, ha nem is IC-nek, de bármelyik gyors szerelvényének megfelelne, ahol elég a 140 km/h. Tárcsa fék, klíma, talán az ajtó is távvezérelt.
Nem tudom, ilyen volt-e a sorban, de ez meg különösen tetszetős: