Keresés

Részletes keresés

C50 Creative Commons License 2020.04.18 0 0 6214

Előzmény: C50 (6213)
C50 Creative Commons License 2020.04.18 -2 0 6213

Az új szekerek a Füstiben. Bezzeg a Bbmot tetejének rendbe hozására, hozzá Bam/Bak kocsik felújítására nem tellik.

C50 Creative Commons License 2020.04.18 -1 0 6212

Ismerem de egyrészt abból szinte semmi sem valósut meg, másrészt azok a Nosztalicska "célkitűzései voltak".

Előzmény: alkotasu (6211)
alkotasu Creative Commons License 2020.04.18 -1 0 6211

Ne fessed az ördögöt a falra, mert megver a házmester... :-)

Azért az 1-2 évvel ezelőtti Schvéd Norbert által felvázolt tervekben nem ez szerepelt. Az interjú az OHO-n is megjelent.

Előzmény: C50 (6207)
C50 Creative Commons License 2020.04.17 -1 1 6210

Egyébként vírusmentes időkben szívesebben utazok az arcképessel a Bhv-kban mint ha ezek már a világ rendje szerint nosztalgiavonatokban közlekednének jó drágán. Főleg hogy az eddigi tendenciákat ismerve nosztalgia Bhv nem lesz, az utókornak be kell érnie a Füsti parajosában elrohadó darabokkal mint a Cak/Bam kocsik esetében.

Előzmény: Izsó001 (6195)
kerTTi Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6209

Azért egy Szentivánéji álom utazásnál is bőven megy egy elég nagy szakaszon úgy kb max 50el...... Remek lesz!

kerTTi Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6208

Csak az a baj hogy az utazások majd a fele a Semmeringre megy! Ez így nagyon elszomorító! Néhányszor utaztunk a családdal -és azt tapasztaltuk hogy mind idehaza mind Ausztriában elég sűrűn várakoztattak vagy tettek "félre" minket.... Ha ez így marad (lehúzhatatlan ablakok) minket biztos elveszítettek!  

Előzmény: BahnScorper (6197)
C50 Creative Commons License 2020.04.17 -1 0 6207

Valószínűleg az a jövő hogy csak élményvonat lesz, a nosztalgia járműpark szoborrá merevedik.

Előzmény: Izsó001 (6206)
Izsó001 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6206

Kezdettől fogva ez volt a cél, ez nyilvánvaló. Én mondjuk két emberről tudtam, mindkettőt ismerem, ismertem. Hogy ügyes-e? Az attól függ, honnan nézzük. Akit kisemmiznek abból aminek alapítója volt, hát, véleményes. Hogy miért nem adta eddig el? Pedig mindent elkövettek eddig is, hogy ne érje meg a "nyereségért". Ezt csak ő tudja. Minden esetre majd kiderül, hogy mennyi a valóságalapja annak az eddig terjesztett állításnak, hogy a többségi tulajdonos azért nem fektetett be (felújítás, fejlesztés, stb.) a cégbe, mert volt más tulajdonos is.

Előzmény: C50 (6205)
C50 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6205

Remek. Viszont a hazai járművek felújításáról továbbra sincs szó. De ez az új cégnév szimpatikus, végre nem nosztalgia név alatt futnak majd az osztrák vasút múltját megtestesítő vonatok.

Szó volt már róla hogy a MÁV 100 %-os tulajdont szeretne az aranybányában de van olyan 1 %-os tulajdonjogú aki nem akarja eladni az aranytojást tojó tyúkot. Így mindent átvisznek az új cégbe, a már csak nevében Nosztalgia Kft-t megszüntetik, az akadékoskodó hoppon marad. ÜGYES!!!!

Előzmény: Izsó001 (6204)
Izsó001 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6204
Előzmény: Izsó001 (6198)
Izsó001 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6203

Köszi! :-)

Előzmény: 1047 005-2 (6201)
Izsó001 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6202

Na, már meg is van. Egy HVG-s cikk volt, ha jól emlékszem:

Előzmény: BahnScorper (6199)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.04.17 0 1 6201
Előzmény: BahnScorper (6199)
Izsó001 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6200

A pontos válaszért utána kell néznem, a lényeg, hogy egy a noszival hasonló (ha nem ugyanaz) profilú céget alapítottak, az új cég vezetője és a régié ugyanaz. Ezért is mondtam, hogy innentől már politika szaga is van a dolognak. Na, megyek, utána nézek neked és majd jelentkezem.

Előzmény: BahnScorper (6199)
BahnScorper Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6199

Miféle új cég?

Előzmény: Izsó001 (6198)
Izsó001 Creative Commons License 2020.04.17 0 1 6198

"már zajlik a szokásos köpködés, hogy ezeket vették meg ahelyett, hogy a romos járművekre fordították volna a pénzt..."

 Igen, tudom. Azt sokan elfelejtik, hogy elvileg az "élményvonatok" termelik meg azt a bevételt, illetve egy részét, amit a felújításra lehetne, kellene fordítani. Hogy ez mennyire működik, az részben politika. Ezt az adag kocsit még a Noszi vette, de kétszer sem biztos, hogy az is fogja használni. Ugye itt az új cég is... és innen megint politika.

Abban a köpködőknek igaza van, hogy tényleg ott van egy rakás, felújításra váró és utána nosztalgiára használható jármű. Kevés lett mostanában úgy felújítva, hogy azokkal közlekedni is lehessen. Tudom, hogy egy Bhv-t vagy (By-t?) nemrég felújítottak, de mintha azt hallottam volna, hogy ki is adták forgalomba. Így az sem fogja a nosztalgia flottát úgy erősíteni, ahogy az elvárható lenne. Meg hát ahhoz, hogy egy nosztalgia menetet össze tudjanak hozni, kellene még legalább 2-3 hasonló, korszaknak megfelelő jármű.

Utána már azok is termelhetnének bevételt a többi talpra állításához. 

Előzmény: BahnScorper (6197)
BahnScorper Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6197

Igen, nem nyitható ablakosak. De az úgyis csak egy semmeringi vagy 29-es vonalas utazásnál volt előny - ott is csak 2. osztályon, hiszen az 1-n útban vannak az asztalok - a többi helyen a menetszél 120 km/h-nál kevésbé szórakoztató, főleg, ha még azért is kell, hogy a dög meleget kivigye.

 

A vonóerő meg úgyis többségében olyan, amiről átmegy az energia, ha mégse, akkor még mindig ott vannak a rezsók...

 

A vasútbarátok pedig az ablaktól függetlenül sem fogják szeretni ezeket - ahonnan a képet szedtem, már zajlik a szokásos köpködés, hogy ezeket vették meg ahelyett, hogy a romos járművekre fordították volna a pénzt...

Előzmény: Izsó001 (6195)
Izsó001 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6196

Persze, tudom. Csak mint egy lehetséges csapásirányt említettem a korszerűsítésre, szemben a kivárjuk, míg elkészül n+1 db. IC+ és majd az akkor az IC fordákból kihulló (és addigra talán már szét is hulló) 2G IC kocsiktól várjuk a szolgáltatás színvonalának emelkedését.

Előzmény: BahnScorper (6194)
Izsó001 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6195

Hát igen, az 1. osztály az még a másodhoz képest is szinte fapad. Ránézésre még az ülések sem dönthetők. A fél "páholyokkal" és az asztalok hiányával nem is számolva. Nem is lesz belőlük a Noszinál PC. ;-)

A vasútbarátok nagy bánatára sajnos az ablakok már nem nyithatók, legalábbis képekről úgy tűnik. És így ebben a formában a villamos fűtésre alkalmas vonóerő elengedhetetlen ezek működtetéséhez. Ezért is említettem a mezei gyorsokat, hatalmas ugrást jelentene a posta bhv-khoz és halbikhoz képest.

Előzmény: BahnScorper (6193)
BahnScorper Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6194

A másik felvetésedre: ahhoz túl kicsi széria, és túlzottan tele van idegen technikával ahhoz, hogy a karbantartásuk jól működjön egy "nagyban dolgozó" vasútnál, különösen a hazai viszonyok között.

Előzmény: Izsó001 (6192)
BahnScorper Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6193

Igen, meg zárt budi is.

 

Viszont az ülések kiosztása és komfortja sehol sincs az osztrák kocsikban lévőkhöz képest, különösen 1. osztályon... remélem, lesz az illetékes elvtársakban annyi belátás, hogy kiszedik azokat selejtezés előtt, és átpakolják ezek helyére!

 

És igen, van a készletben "bisztró" kocsi is, már amennyire azt az automatát annak lehet csúfolni... (de ha eltakarítják onnan, biciklihelynek tökéletes lesz)

 

DSO szerint következő pályaszámok:

 

A 50 85 18-35 712-6
A 50 85 18-35 713-4
A 50 85 18-35 714-2
A 50 85 18-35 716-7
A 50 85 18-35 717-5

B 50 85 20-35 721-3
B 50 85 20-35 725-4
B 50 85 20-35 729-6

B 50 85 20-35 733-8
B 50 85 20-35 734-6
B 50 85 20-35 735-3
B 50 85 20-35 736-1

BR 50 85 85-35 741-3
BR 50 85 85-35 743-9
BR 50 85 85-35 744-7
BR 50 85 85-35 745-4

Előzmény: Izsó001 (6192)
Izsó001 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6192

Csak ezek már átestek egy komolyabb felújításon. A Start is megvehette volna, ha nem is IC-nek, de bármelyik gyors szerelvényének megfelelne, ahol elég a 140 km/h. Tárcsa fék, klíma, talán az ajtó is távvezérelt.

 

Nem tudom, ilyen volt-e a sorban, de ez meg különösen tetszetős:

Előzmény: BahnScorper (6191)
BahnScorper Creative Commons License 2020.04.17 0 0 6191
Nydqist Creative Commons License 2020.04.02 0 1 6190

Ezt a komolytalan választ nem sokra értékelem, de gondolom vicces hangulatban voltál tegnap, így elnézem. :)

Előzmény: C50 (6189)
C50 Creative Commons License 2020.04.01 -3 3 6189

Mivel az aranybánya járműparkjában túlsúlyban vannak az osztrák kocsik, vettek hozzájuk osztrák mozdonyt.

Előzmény: Nydqist (6186)
Nydqist Creative Commons License 2020.04.01 0 1 6188

Köszönöm a választ!

Előzmény: fantal (6187)
fantal Creative Commons License 2020.03.31 -1 0 6187

A ProLok 1041 202-ese volt, TC-t javítottak rajta, tavaly októberben hazatért

Előzmény: Nydqist (6184)
Nydqist Creative Commons License 2020.03.31 0 0 6186

Én is osztrák gépnek gondolnám (leginkább 1x41-esnek tűnik), csak furcsa ilyent látni Budapesten.

Előzmény: benbe (6185)
benbe Creative Commons License 2020.03.31 -1 0 6185

ÖBB 1142-esnek tűnik.

Előzmény: Nydqist (6184)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!