Örömmel értesítek mindenkit újra az utakat rója a kölyök celicája. Konklúzió: rossz gyári szabályzó a vezérmű tengely végén! Azóta nem látom a gyerekemet csak reggel mikor munkába megyek! Köszi Mad Mag! :D
51mm (belső átmérő) még talán én is tudok adni, én még anno angliából rendeltem, mert így volt egyszerűbb: itthon 30 centis darabokat adnak annyiért, mint kint egy métert, szóval ha sok kell meg színes, netán nem a szokásos méretek, akkor itthon esélyed sincs, max. vmi kompromisszumra. (Vagyis kék lesz, piros, vagy esetleg fekete, de persze a sima fényes fajta)
Hogy éppen mennyire van racsing neve, az vérmérséklet függő, de alapvetően szilikon tömlő, avagy angolul silicone hose. Szinte teljesen mindegy ki gyártotta, ugyan azt tudják. (És ugyan ott gyártják kínában, csak más nevet írnak rá :D ) A matt fekete meg aszem magyarul a 'szövetbetétes', de az nem boyracer szín, tehát a racsing shopban leginkább nincs. Viszont munkagépekbe/stb. is kell ilyen bőven, csak nekik meg ugye színes nem kell: lehet előbb találsz a traktorboltban. (És fele annyiért.)
Abszolút nem ragaszkodom az originalhoz. És ez milyen néven fut magyarul (levegő szívócső??) , esetleg tudsz ajánlani itthon, ahol tudok venni vagy sima autósbolt, aztán jó napot?
Határeset, hogy érdemes-e akár újonnan kifizetni, akár 25-30 éveset bontottan megvenni. Szóval hacsak nem olyan a te autód is, mint ez itt a képen (OT vagy ahhoz közeli)... ...akkor lehet kapni matt fekete szilikont, ami nem nézne ki benne hülyén. Én azzal megoldanám a helyedben párezerből. (És az a következő 20 évben is jó lesz.)
Nagyon köszönöm egy életre leköteleztél! Remélem ez alapján már jó lesz a vas! Bízom benne egyszer összehoz minket a sors , hogy legálább egy sörre meghívhassalak!
Üdvözlök mindenkit, újra problémába ütköztem (ütköztünk). Egy jó barátom aki helyben jó szakembernek minősül vezérlést cserélt a TS-es Celicán. Azóta nincs benne erő nem megy rendesen kipufogóban rendellenes hangok vannak. Szinte biztosak vagyunk több szerelő barátommal, hogy valamit elrakott a vezérlésnél. Ha kaphatnék valamilyen jó tanácsot ötletet nagyon megköszönném. Értem ezalatt pontos leírás esetleg valami szerelési útmutató. Előre is nagyon köszönöm a segítséget. Ez még mindig a kölyköm autója aki most nagyon el van szomorodva.
Eladóvá váltak T231-esem vezérműtengelyei és szelephimbái. Nem volt gond velük, csak nagygenerál volt, mert még vagy húsz évig akarom használni az autót (meg így is beljebb vagyok mintha egy új Daciát vettem volna). Toyota szalonban történt a csere gyári alkatrészekre, szintén Celica tulaj által. Bőven használható értékeken belül van az összes hézag. Ha a tiédben nagyon megkopott volna, a miskolci szalonban keresd Ricsit, Ő megerősíti amit írok (kék PRC rendszámúból kiszedve). 60 a szívó oldal 60 a kipufogó, kompletten minden 100k. Újonan 310 + munkadíj. A szelepek is cserélve lettek Ferrea-ra, nem szalonban,azokat elvitték.
Vodafon 779 héthatötnégy vagy szabo3533 gémél. Ugyanezeken az elérhetőségeken működő T25 Avensis féktesteket tudsz rámsózni.
Ha az eladó valamivel nem tudja bizonyítani, hogy a módosított alkatrészekkel fel lett újítva a motor, és azóta csak az 5W... viszkozítású olajat használta, akkor úgy kell venni, hogy olajzabáló még a motor és ennek megfelelő árat kell adni az autóért. Kb..300-400eft a felújítás ára...
Olvass vissza pár oldalt, találni fogsz bőven. (T23, GT - nem az S) Egyébként a legfiatalabb is 15 éves, tehát mindenre. A bontot alkatrész már gombokért van, a lényeg hogy ne rohadjon, ne legyen feltámasztott és stb. Meg az a bizonyos motor dolog, amiről majd olvasol eleget. Ha kicsit sem vagytok képben, mindenképpen vizsgáltassátok át valahol. (De ne a kereskedő szerelőjénél ;D )
Konkrétan bármelyik tisztesslges kipufogósnak meg kell tudni oldani polcról. (99%, hogy nem hasonlít majd az eredetire, de hát ki fogja azt látni ugye.)
Idén is megrendezésre kerül a Japtimers közösség nagy sikerű Tavaszi Találkozója. Egy tökéletes lehetőség a főként veterán korú japán járművek tulajdonosainak, hogy a mai "online" világban személyesen is megcsodálhassák egymás járművét, megnézzék az apró részleteket, megszagolhassák az adott évtizedek jellegezetes illatait, hallgassák a különféle motorok muzsikáját vagy éppen érezzék a különféle járművek időutazásokat idéző rezdüléseit. A barátias elhivatott légkör természetesen lehetőséget ad akár mélyre nyúló szakmai vagy éppen könnyed humoros eszmecserékre is.
Amennyiben jelen közösség értékes találkozóinak, eseményeinek időpontjával nem ütközik, sok szeretettel várjuk minden kedves "veterán" - Japtimer, illetve klasszikus - JapClassic járművet és tulajdonosát!