Keresés

Részletes keresés

Jobbramagyar Creative Commons License 2023.11.01 0 0 109515

A 250.59 azért nagyon más volt már, mint a korai szériák. 

Előzmény: trizs77 (109507)
Tomsz85 Creative Commons License 2023.11.01 0 0 109514

Ez csak valami váz darab volt. 

Előzmény: trizs77 (109513)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.01 0 1 109513

Az 1970-es években 8-10 Mezőgazdasági Termelőszövetkezet foglalkozott komolyan autóbusz felújítással, bedolgozással.

Ezek évi sok tucat buszt jelentettek tehát nem csak 8-10 buszt hanem volt olyan Tsz ahol a melléküzemág évi kb. 80-100 db autóbuszt újított fel.

Pl. Kabán.

 

gábrisvitéz olvtársunk írt is egy jó összefoglalót erről Lenti kapcsán.

 

A BKV-nak dolgozott (komplett busz felújítással) Kabai és Mezútúri Tsz.

A Volánoknak Vácegresi Tsz.

 

És még sok más is.

Előzmény: Tomsz85 (109512)
Tomsz85 Creative Commons License 2023.11.01 0 1 109512

A 70-es évek elején (72-73) volt olyan, (úgy mesélte olyan aki részt vett benne) hogy egy MGTSZ gépműhely rövid ideig  bedolgozott egy Mezőgép vállalatnak. Volt felesleges kapactitásuk, sok emberük, a műhelyfőnök meg szerzett munkát. Valami Ikarus busz váz részegységeket gyártottak, zártszelvényből gyorsdarabolóval, bevont elektródás kézi ívhegesztővel. Mai szemmel nézve kisipari technológia volt. Volt is velük valami minőségi probléma, úgy emlékezik az illető.  

Szerintem nem legenda, ismerek személyesen olyan embert aki részt vett ebben, azt természetesen nem tudja már, illetve akkor sem tudták hogy pontosan melyik busztípusba épültek be az általuk készített darabok.

Előzmény: trizs77 (109507)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.01 0 7 109511

A korszak többi 200-as szériája is ilyen volt?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Vegyük sorba.

 

 - IKarus-211.

Különösebb probléma nélkül álltak forgalomba. De tudni kell, hogy az első pár évben tényleg csak munkásszállításra használták a téeszek és a vállalatok, tehát arra, amire épült.

 

 - Ikarus-250.

Kitárgyaltuk.

A nullszéria 3 évvel követte a protó típust.

1967-1970

 

 - Ikarus-255.

Voltak gyermek betegségek, de nem komolyak.

Egyből mély víz.

Távolsági forgalom.

Beváltak.

 

 - Ikarus-256

Első perctől kezdve jól muzsikáltak.

Különösebb gond nem volt velük.

minden Volánnál a távolsági és a különjárat alap típusa lett.

 

 - Ikarus-260.

A protó típusokkal sok kínlódás volt.

A sorozatok jól muzsikáltak, de tudni kell, hogy akkoriban 8 év után selejt mert jött helyette az új.

 

 - Ikarus-266

Eleinte gond volt velük mert nem tudták mire akarják használni.

Nem csak a három ajtós kivitelekkel, hanem a két ajtós (lassú váltós) helyi járati kivitelekkel is.

Amikor - igen hamar - letisztult a kp, hogy ez egy helyközi, tehát nem távolsági busz, akkor szuper sikeres lett.

Egyszerű mint a faék.

ez kellett is hisz ezen kocsik vagy 80%-a vagy 90%-a kintalvós volt (minden megyében) ahol hajnalban a falu mellékutcájából biztosan el kellett indulnia.

És el is indult.

 

 

 - Ikarus-280.

Lásd mint a 260

 

 

 

 

Előzmény: amatőr buszos (109504)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.01 0 0 109510

Stimmel.

 

Abból a 793 db magyar rendszámos Ikarus-250-ből, kb. 161 db kb. = 20% volt Volános.

 

A 80% fehér rendszámos volt, akkori szóhasználattal közületi.

 

 - MgTSz-k,

 - vállalatok,

 - Szövetkezetek,

 - Egyesületek,

 - akármik.

Előzmény: Tomsz85 (109506)
Tomsz85 Creative Commons License 2023.11.01 0 2 109509

Iylesmi? 

Előzmény: trizs77 (109507)
Tomsz85 Creative Commons License 2023.11.01 0 1 109508

Ja ráadásul prototípus utáni nullszériát írt az első 250-esekre. 

Gyerekbetegségek lehetnek, általában vannak is. További okok lehetnek: a  javítószemélyzet sincs még kiképezve, esetleg még javítási utasítások sincsenek vagy hiányosak, nincsenek még elégséges számban célszerszámok, diagnosztikai eszközök, nincs típusismeretük, nincs tapasztalat a típussal. A sofőröknek sincs még kellő tapasztalatuk a típussal, nem biztos hogy rendesen ki vannak oktatva a kezelésre. 

 

 

Előzmény: Tomsz85 (109505)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.01 0 2 109507

Jó kérdés.

Bár van járműgépész papírom (kettő is) mindíg igyekszem nem megnyilvánulni gépész kérdésekben, mert majd mindenki jobban ért hozzá mint én.

 

Ha jól tudom (?9 az első sorozatnak valamilyen független kerékfelfüggesztése volt, ami miatt sok üzemképtelenség történt.

 

A második baj az volt, hogy a hűtője elöl volt a lökhrító mögött és az is sok bajt okozott.

Azt mondták akkor hogy alulméretezett volt.

 

A harmadik baj, hogy az ablaktáblák egyszerűen kiestek menet közben.

Egyben estek ki az aszfaltra amin persze összetörtek.

 

A negyedik baj a vázak törése volt.

 

Biztos volt még ami nem jut eszembe.

Vagy nem pont így történt.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A Volán Trösztöt úgy képen vágta az eset, hogy*** 13 évig nem is rendelt több Ikarus-250-t.

 

*** = Voltak egyedi darabok közben talán 4-6 db is is, de ezek véletlen beszerzések voltak.

Előzmény: amatőr buszos (109504)
Tomsz85 Creative Commons License 2023.11.01 0 1 109506

Egyszer ezt írtad az itthoni buszokról. Vastagítás tőlem. 

-----------------------

Magyarországon forgalomba helyezett Ikarus autóbuszok, típus erősorrend szerint:

 1. =  Ik-260 = 5293 db,

2. =  Ik-266 = 5148 db,

3. =  Ik-211 = 4503 db,

4. =  IK-280 = 4191 db,

5. =  Ik -66  = 2720 db,

6. =  IK-256 = 2673 db,

7. =  IK-255 = 2194 db,

8. =  Ik-630 = 1956 db,

9. =  IK-311 = 1607 db,

10.= IK-620 = 1450 db,

11.= IK-55  = 1191 db,

12. = Ik-30 = 1145 db,

13. = Ik-31 =   832 db,

14. = Ik-250 = 793 db,

15. = Ik-60 =   786 db,

16. = 395/E95= 577 db

17. = Ik-415 =  535 db,

18. = Ik-180 =  520 db,

19. = Ik-60* =  478 db,..................Ik-602-vel együtt.

Előzmény: trizs77 (109503)
Tomsz85 Creative Commons License 2023.11.01 0 0 109505

Nem mindegy az sem, hogy melyik sorozatot mennyi idő és előzetes próbaüzem után állították nagy tömegben üzembe. Ez természetesen csak általánosság, konkrétumot majd remélem hoznak az olvtársak. 

Előzmény: amatőr buszos (109504)
amatőr buszos Creative Commons License 2023.11.01 0 0 109504

Miben nyilvánult meg, ez a rossz rendelkezésre állás? A korszak többi 200-as szériája is ilyen volt? Mert hát ugyanazokból az elemekből épültek fel.

Előzmény: trizs77 (109503)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.01 0 2 109503

Ez ügyben nagyon különválasztanám az IKARUS-250-es autóbuszok VOLÁN korszakait.

 

A protótípusok utáni null széria, 1970-ben

GC 28-24-től GC 2986-ig kb. 55 db (?) egyértelműen kudarc.

Külföldre járásban is, idehaza is.

 

1978-ra ki is koptak minden nemzetközi és hazai távolsági flottából.

A kb. 55 db-ból már csak 10-15 db-t használtak rövid távú szerződéses (munkásszállító) feladatra.

Kb. 7-9 évet dolgoztak, pontosabban voltak állományban csapni való rendelkezésre állást produkálva.

 

Majd jött egy nagy kb. 13 éves szünet amikor a VOLÁN Tröszt nem vett új IKARUS-250-es buszt, pár egy darabos példányon kívül.

 

1984-től a VOLÁN Tröszt feloszlatása után, megint jöttek IKARUS-250-es buszok a Volán társaságokhoz.

Ezekkel már nem volt semmi baj, hisz a típus sorozat gyártása (igaz nagyrészt külpiacra) de már 14 éve folyt.

 

IKARUS.250-nel nagyon keveset jártam külföldre.

Amikor nemzetközi kezdtem akkor az IKARUS-256 volt a menő, kivéve 1 utat, a Budapest-Szeged-Makó-Arad útvonalon a GC 85-81-es ik-255 járt Takács Feri bácsival.

Ez volt az egyetlen IK-255-es 1979-ben ami menetrendszerint nemzetközibe járt az Andor utcából.

 

Az 1984 után jött IKARUS-250-es buszok természetesen beléptek a nemzetközi járatokra, de akkor én már nem főállású voltam hanem mellékállású.

 

Buszvezetőként 1987-1989 között találkoztam nemzetköziben az IKARUS-250-es típussal amikor a magyarok világútlevelet kapta és a reggel 7,00 órás Budapest - Bécs járat naponta ötödrésszel ritkán hetedrésszel indult.

Nos akkor valóban jártam Ik-250-es buszokkal Bécsbe.

 

1984-1989 között kb. 100 db Ikarus-250-es érkezett a Volán társaságokhoz.

 

Az Ikarus-250-es nem volt a VOLÁN társaságok meghatározó járműve.

 

 

Legutoljára kb. 2008 (?) körül dolgoztam egy napot egy 250-nel.

Tanárokat furikáztam vele Budapesten.

Ez a busz - ha jól tudom - egyik topik társunkhoz került és még ma is ott van.

 

Előzmény: Káun (109502)
Káun Creative Commons License 2023.11.01 -1 0 109502

Ilyennel magánban se volt célszerű külföldre menni

256-os megbizhatóbb volt? Te biztos jártál nemzetköziben minden távolsági tipussal. Ezt elsősorban megint tőled kérdezem

Előzmény: trizs77 (109481)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.01 0 0 109501

Szerintem - hasonlóan a 12 méteres változathoz - a bódét részben vagy egészben itthon gyártják majd.

Előzmény: trizs77 (109500)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.31 -1 2 109500

Jó fogás.

 

Akkor nem is kell ilyet itthon gyártani elég importálni a kínaiaktól ?

Előzmény: torqmatic (109498)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.10.31 0 0 109499

Hát nem tudom... az is ortopéd, de talán annyira nem, mint az Ikarus e80.

Előzmény: torqmatic (109498)
torqmatic Creative Commons License 2023.10.31 0 1 109498

Biztos, hogy nem, teljesen más minden porcikája, semmi értelme nem lett volna egy közel 30 éves típust átalakítani...

Ez nagyon úgy néz ki, hogy a CRRC TEG6853 saját homlok- és hátfalú, hazai összeszerelésű változata.

Előzmény: Jobbramagyar (109497)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.10.31 -1 1 109497

Szerintem ez konkrétan 405-ös. 

Előzmény: trizs77 (109495)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.10.31 -1 0 109496

Tudtommal nem gyárt, viszont érdemes megnézegetni közelebbről, háha eszünkbe jut róla egy régebbi hazai típus.

Előzmény: trizs77 (109495)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 109495

https://raketa.hu/vadonatuj-elektromos-buszt-mutatott-be-az-ikarus

 

Kérsés :

 

Ilyen típusú városi midi autóbusz (mnidegy hogy dízel vagy elektromos) gyárt a kínai buszgyár hazai vagy más piacra is, vagy csak a kedvünkért, a meglévő elemekből most összelegóztak egy városi midi buszt ?

Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2023.10.29 0 0 109494

Én csak egy ÁMG-406 pótkocsiról láttam fényképet ugyanitt, ugyanilyen szerepben.

Előzmény: trizs77 (109485)
MCA-001 Creative Commons License 2023.10.29 0 1 109493

Az IKARUS tündöklése és végzete - Endrédi Zoltánnal a Visszapillantóban
https://www.youtube.com/watch?v=PSAamNyIFqg

Sorry, ha volt már:)

Blindmouse Creative Commons License 2023.10.29 0 1 109492

A másodikban van, legalábbis úgy emlékeztem, de nem nagy kaland letölteni a netről gyorsan, meg is kerestem..  1:33:40-1:34:09 látszik a busz..

Előzmény: trizs77 (109480)
D 20 Creative Commons License 2023.10.28 0 0 109491

Köszönöm.

Gondolom már 10+ éve megállt S-re... vagy Bangladesh-ben a harmadik átépítés után lakóbusz. :D

Előzmény: boz-021 (109490)
boz-021 Creative Commons License 2023.10.28 0 0 109490

Elvitték a románok, abból lett a HR 02 VCZ.

Előzmény: D 20 (109489)
D 20 Creative Commons License 2023.10.28 0 0 109489

Hi, every I.F.!

 

Erről a néhai AOA-731-ről senki semmi többet, mint a zorozos oldal?

 

 

 

https://fotobus.msk.ru/vehicle/1716110/#n2335269

Káun Creative Commons License 2023.10.27 -1 0 109488

Ilyenre gondoltam, igen

Árpád hídnál meg ELK 790, évekig. Vagy orvosi busz volt?

Hókotrónak meg egy másik 260 ast, ELK 743 at használták Szigethalmon.

De amúgy persze rengeteg példát tudnêk én is mondani ilyenre.

 

Előzmény: trizs77 (109485)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2023.10.26 0 0 109487

Idén nyáron biztos megjárta mind a 2 irányban a HAE-194.

Előzmény: BHK-443 (109486)
BHK-443 Creative Commons License 2023.10.26 0 0 109486

Igen arról. Többen állítják hogy ment arra, jópáran pedig az ellenkezőjét . Kisgyermekként van egy emlékem, hogy utaztam csuklóssal oda, de az már elég régen volt.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (109472)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!