Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2024.02.04 0 10 110078

Lopott buszokkal fuvarozott a gáláns tolvaj


Különjárat, saját zsebre


A 27 éves Korányi István bűncselekmény-sorozata párját ritkító, nyolc hónap alatt — tavaly június óta — nyolc bérautóbuszt lopott, közülük héttel a Volán menetrend szerinti járatain és útvonalain rendkívüli különjáratban fuvarozta az utasokat — a saját zsebére. A gépjárművezetés gyermekkori álma volt, az érzés oly annyira hatalmába kerítette, hogy soha nem tudott tőle szabadulni, és végül ez vezetett oda, hogy csalóvá, tolvajjá lett. Vezetői engedélye csupán motorkerékpárra szólt, a további jogosítványok megszerzéséről eleve lemondott, mert biztosra vette, hogy gyermekkori szemsérülése miatt — egyik szemére rosszul lát — nem kaphatja meg az orvosi engedélyt. A gépkocsivezetésről ennek ellenére nem mondott le. Évekkel ezelőtt készített magának egy jogosítványt, és a hamisítvány olyan jóra sikeredett, hogy hivatásos gépkocsivezetőként sikerült is elhelyezkednie. Aztán egy nap ellopta a gondjaira bízott autóbuszt, elfogták, szélhámossága lelepleződött. A bíróság 15 hónap szabadságvesztésre ítélte. Korényi 1978-ban szabadult, munkába állt, a 20-as számú Volán XIII. kerületi garázsában dolgozott. Az év végén azonban kilépett munkahelyéről, és magával vitte egyenruháját. Vallomásából nem derült ki, hogy majdani bűncselekmény-sorozatához kellett-e az egyenruha — mivel azt állítja, a későbbi „nagy ötlet” csak úgy jött magától. Tudta: sok Volán-busz garázs hiányában az utcán áll. Az első bérautóbuszt, egy farmotorost, június elején lopta el a Kassák Lajos utcából. Siófokra robogott vele, a balatoni fürdőhelyen azonban csak rövid ideig tartózkodott, indult vissza Budapestre. A busz, nagy bosszúságára, lerobbant, nem volt mit tenni, otthagyta az országúton és stoppal hazajött. A következő lopásra már alaposabban felkészült.Feltűnt neki, hogy a XV. kerületi Volán-sporttelepen kiselejtezett autóbuszokat használnak öltözőnek, de még inkább az, hogy a régi rendszámtáblákat nem szerelték le. Nos, leszerelte ő. Most már csak egy újabb bérautóbuszt kellett lopnia. A busszal az Engels téren próbált szerencsét, egyszerűen beállt a kocsiállásba, és közölte határozottan: „Én vagyok a gyöngyösi különjárat! ”Felszálló azonban nem akadt, mire gázt adott, és úgy döntött, hogy Siófok irányában próbál újabb szerencsét. Nyár volt, a megállókban utas is jócskán akadt, a rendkívüli különjárat nem keltett nagy feltűnést. Persze ő rögtön azzal kezdte: „Elnézést, a menetjegyeket az irodában felejtettem,aki ragaszkodik a jegyhez,várja meg a menetrendszerinti járatot. ”Utazni jobb, mint várakozni jelszóval az utasok felszálltak, a járat útnak indult. Az egyetlen „béka”, amit Korányinak le kellett nyelnie, a bérlet volt. A bérletesektől nem kérhetett viteldíjat, hiszen az rögvest bukáshoz vezethetett volna. A két bérautóbusz-lopás és az első különjárat sikerein felbuzdulva Korényi vérszemet kapott. Lerobbant a második busz is, ezt is sorsára kellett hagynia az országúton, lopott hát egy harmadikat, egy negyediket és így tovább.Hogy ne bukhasson le idejekorán, mindent számításba vett. Megismerkedett a menetjegyekkel, a viteldíjszabásokkal, a legjobb jövedelmet, azaz forgalmat biztosító útvonalakkal. Ez utóbbi — utazási szaknyelven szólva — a Gyöngyös, Eger, Üllő, Gödöllő, Dorog, Cegléd, Lábatlan, Nyergesújfalu viszonylat volt. Üzemanyagjegytől kezdve, menetlevelekig jóformán mindent lopott. Feltört sok közületi kis tehergépkocsit, mivel sejtette, hogy a sofőrök egy része a kocsiban hagyja az üzemanyag jegyet. Ha netán mégis fogytán volt a jegy, fizetett zsebből, fűszerezve hazugsággal: „Túlszámoltam magamat, kedves kolléga. Elfogyott a jegyem”. Az egyenruha bizalmat keltett. S hogy mire kellett a menetlevél? Korényi sejtette, előbb utóbb csak beleesik valamelyik vállalati ellenőrzésbe, ezért vezette precízen menetleveleit. S minthogy bőségesen lopott bélyegzőt is, a menetlevelek hivatalosnak tűntek. Előfordult, hogy a telephelyen nemcsak tankolt, de meg is javíttatta a buszt, mint történt az Cegléden. Átlagosan 1000—1500 kilométer erejéig használta a lopott buszokat, de akadt, amelyikkel ennek a többszörösét is megtette. A farmotorosokra egy idő után ráunt, részben lustaságuk és gyakori meghibásodásuk miatt, részben azért, mert az utasok sem lelkesedtek értük. Áttért a modern, panorámás bérautóbuszok lopására. Az elsőt tavaly október végén a gyöngyösi telephelyről vitte ki, a portás még irányította is. Ha éppen nem lopott, vagy nem tört fel autóbuszt, személygépkocsikat tört fel. Majd két személygépkocsit is lopott, az egyiket elcserélte. Mindemellett ártatlan, ifjúi csínytevésnek tűnik belovaglása a fővárosba.Beleszeretett egy lányba, a mama azonban nem szívlelte ezt a kapcsolatot, és a lányt is túlságosan sokat kellett ostromolnia. Egy nap dühösen kifakadt: „Talán azt akarod, hogy fehérlovon jöjjek hozzád? ”Mire a lány, ugyancsak dühösen: Igen, azt! ”Korényi másnap Kistarcsán kölcsönkért egy fehér lovat — nem lopta —, és belovagolt a Nagy Lajos király útra, a lány lakása elé. Idén januárban lopta az utolsó buszt, szintén panorámást, a Szabolcs utcából. A 8-as számút vitte el. Február 18-án Dunakeszin a 9-es panorámás gépkocsivezetője megpillantotta a lopott buszt, szólt a rendőröknek. Korényi menekülni próbált, de hosszú üldözés után a Ferihegyi repülőtér közelében elfogták. Se vagyona, se lakása, mindössze 1500 forintja maradt a nagy szélhámosságból. A rendőrségen azt vallotta, ami bejött, azt mind felelte, s hogy miért nem jött még több össze,annak kizárólag a sok bérletes utas volt az oka. Amire még „büszke”: nem csinált karambolt. Korényi bűnügyében a XIII. kerületi ügyészség adott ki vádiratot. A Pesti Központi Kerületi Bíróság hétfőn kezdi tárgyalni az ügyet. Pethes Sándor

https://adt.arcanum.com/hu/view/EstiHirlap_1980_06/?query=lopott+buszokkal+1980&pg=85&layout=s

 

 

 

riezaK Creative Commons License 2024.02.04 0 1 110077

pl.Salgótatjanban malév festéssel el tehették volna a CKC 817 et ami 2004 ben, lett selejt.+rancajtós volt)

 

 

Akkor még terv volt egy ugyanilyen busszal ami Ferihegyen maradt, sokáig hervadozott a reptéri útnál a kerités mellett. Aztán azt hiszem azt is szétvágták de jóval később. 

Előzmény: 0010011 (110076)
0010011 Creative Commons License 2024.02.04 -6 0 110076

Köszi!

Láttam a lengyelek munkásságát..a tapolcai busztalin 2022 Ben utaztam is egy piros rancajtós 260 assal, itt megőriztek, ekkor utaztam utoljára ráncos buszon.Remélem lesz alkalom még

Ugyanakkor a Kárlovy Váry proto 435 , dicstelenül korán, 2000 Ben selejtezésre, és szétvágasra került, ott az volt egyetlen proto 435.435.05 asszem.12 évesen lett ez a sorsa.

Más kérdés hogy fehérorosz 435.02, is szét lett vágva, bár az szerencsére 25 évet járt azért, 2012 ig.

Angarazki 435.02 es nem tudom szét lett e vágva,de mért ne lett volna, nem hallottam hogy megvették volna.

 

 

A 400 As család meghatározó szerepet betöltő buszai közül sokat megőriztek, a 200 asoké bőven elmarad ettől

..Nemcsak protokat pl.Salgótatjanban malév festéssel el tehették volna a CKC 817 et ami 2004 ben, lett selejt.+rancajtós volt).De minden volán eltehetne egyet ikonikus tipusaiból,festéstől függetlenül, ha megteheti.

Elmúlt években rengeteget eltettek

Na csá.

 

 

 

Előzmény: riezaK (110075)
riezaK Creative Commons License 2024.02.03 0 1 110075

De amúgy ajánlanám figyelmedbe a LENGYELEK munkásságát Ikarus megőrzés téren.... meg persze a németek is. 

Előzmény: 0010011 (110073)
riezaK Creative Commons License 2024.02.03 0 1 110074

Hát pl most restauráélták másodszor is a moszkvai 180-ast (ugye 3 maradt összesen a világon, a mienk, Heiko-é, és az orosz. )

Előzmény: 0010011 (110073)
0010011 Creative Commons License 2024.02.03 -1 0 110073

Jól teszik.

Én külföldön kíváncsi lennék hány buszt őriztek meg eddig.Ithon ha ritkán is de megőriznek ezt azt de oroszok pl.nem tesznek el semmit, vagy igen?

 

Előzmény: riezaK (110072)
riezaK Creative Commons License 2024.02.03 0 0 110072

kapacitás függvényében folyamatosan újulnak meg. Most pl épp a CCP-293 van a műtőasztalon. 

Előzmény: 0010011 (110070)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 110071

A 417.02-es benne van az értékmentési programban, konkrétan Ő a prototípus ami még a Kisérleti üzemben készült.

 

Teljes hosszban alacsonypadlós és az első lökhárítója is lemezből van, a későbbi kocsikhoz erröl az elemről vették le a mintát az üvegszálas lökösökhöz.

Előzmény: 0010011 (110070)
0010011 Creative Commons License 2024.02.03 -1 1 110070

 Szerintetek tervezik használni valamire azokat a kocsikat amik hatvanban vannak kiállítva?

Így ugyan egyben vannak, de nem járatják őket meg

Bár tudni több kocsiról ami 10 évet állt egyhelyben, utána vágták szét.Lehet az ő sorsuk is ez lesz, pár évet állnak még ott, utána bontás.

A GFX 101 et nem láttam rohadni még, az nincs rozsdamentes acélból?Az is köztük van, mivel 1.417 es, legalább arra vigyázni kéne jobban

Mit szóltok hozzá?

 

 

 

 

BSF-127 Creative Commons License 2024.01.31 0 4 110069

D 20 Creative Commons License 2024.01.30 0 2 110068

A néhai DZB-063-ról némi tudásanyag is:

https://platesmania.com/hu/nomer10048283

D 20 Creative Commons License 2024.01.29 0 3 110067

Előzmény: D 20 (110063)
triplaharom Creative Commons License 2024.01.29 0 1 110066

Ha így lökdösi le magaelöl  a kocsikat, nem csoda.

Előzmény: riezaK (110060)
Csuklósbusz Creative Commons License 2024.01.28 0 0 110065

Ceglédi 280-as, az utolsók közül nem maradt meg valamilyen módon, múzeumi jármű, sufni stb?

CDC, CTF, DUD ?

D 20 Creative Commons License 2024.01.26 0 1 110064
D 20 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 110063

Több, Ik'-t is ábrázoló videoja is van az user-nek.

2001, 2002-ből is... Új 412, stb...

Előzmény: Komlósfecskés (110061)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.25 0 2 110062

Hát nem tűntek ki a festésükkel a szovjet mindennapokból :) A BX 67-50 ráadásul itthon maradt 256.54-es.

Előzmény: Komlósfecskés (110061)
Komlósfecskés Creative Commons License 2024.01.25 0 2 110061

Akciójelenet a BU 53-22-vel és a BX 67-50-nel :)

 

20:34-nél egy Szabolcs Volános 256-os is feltűnik, Kárpátalján.

riezaK Creative Commons License 2024.01.22 0 2 110060

Ritka állatfaj vezethette ...

 

Gondolj bele, nem szívesen látott vendég vagy, bármelyik tetőn lehetnek mesterlövészek, bármelyik előtted lévő autóból potenciálisan tüzet nyithatnak rád.... 

 

Előzmény: triplaharom (110055)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.22 0 0 110059

*tűnnek

Előzmény: Alexander Pistoletov (110058)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.22 0 0 110058

Én csak ötöt, de az egyiket talán nem láttam jól.

Mindenesetre ezek inkább 555-ösöknek tűnnik, illetve szembe jön egy 552-es is.

Előzmény: BP-16-63 (110057)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.01.22 0 0 110057

6 Példányt véltem felfedezni az 554-esekből.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110052)
reszelozsir Creative Commons License 2024.01.22 0 0 110056

Az élhajlított típusok lebegjenek a szemeid előtt, amikor a videót nézed.

Előzmény: D 20 (110054)
triplaharom Creative Commons License 2024.01.22 0 1 110055

Ritka állatfaj vezethette ...

Előzmény: D 20 (110054)
D 20 Creative Commons License 2024.01.22 0 1 110054

Lemássza a katonai Humvee vagy mi a civil autókat...

Erősen néztem, hogy hol a zIkarus...

Előzmény: Alexander Pistoletov (110052)
gracza Creative Commons License 2024.01.21 0 6 110053

Lehet voltmár, de A BKV buszai forumon történt beszélgetés kapcsán találtam a fájljaim közt egy E91 jellegrajzot. Hátha érdekel valakit. Én nagyon szeretem az ilyen rajzokat nézegetni. :-)

 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.21 0 1 110052
Vaskerekű Creative Commons License 2024.01.21 0 1 110051

Ebben a remek kiadványban találni néhány felvételt: https://www.bkv.hu/hu/web_shop/termekeink/513

Előzmény: BP-16-63 (110050)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.01.20 0 1 110050

Ezekről a járművekről, esetleg van még felvétel, fotó valamilyen formában?

Előzmény: Vaskerekű (110048)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.20 0 2 110049

kösz

Előzmény: Vaskerekű (110048)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!