Keresés

Részletes keresés

technical gremlins Creative Commons License 2016.09.26 0 0 1646

Köszi!! :)

 

(De mi tartott ezen ennyi ideig... őszintén szólva, én már le is mondtam róla, hogy lesz klip)

Előzmény: Strange Boy (1645)
Strange Boy Creative Commons License 2016.09.26 0 0 1645

Megvan a győztes video. Sokkal jobb lett volna valami tengerparti klip... 

 

 

 

Ez pedig itt az, amiről beszéltem már korábban, csak akkor nem találtam. Ez is ötletesebb.

 

https://vimeo.com/169370237

Generic Jingle Creative Commons License 2016.09.24 0 0 1644

Nem rossz, de inkább vetkőzzön. :-)

Előzmény: I'm Mute (1643)
I'm Mute Creative Commons License 2016.09.23 0 0 1643

Generic Jingle Creative Commons License 2016.09.15 0 0 1642

Ma? Hááát...

Előzmény: technical gremlins (1641)
technical gremlins Creative Commons License 2016.09.15 0 0 1641

"Don't we all?" De azért megérdemelnéd a dicséretet? :)

Előzmény: Generic Jingle (1640)
Generic Jingle Creative Commons License 2016.09.15 0 0 1640

Hát ezt nehéz lenne összegezni, röviden úgy írhatnám, hogy futok az események és tennivalók után...

Előzmény: technical gremlins (1639)
technical gremlins Creative Commons License 2016.09.15 0 0 1639

Akkor te jössz: te mi jót csináltál? :)

Előzmény: Generic Jingle (1638)
Generic Jingle Creative Commons License 2016.09.15 0 0 1638

Na ez tényleg jó sztori!

Előzmény: technical gremlins (1637)
technical gremlins Creative Commons License 2016.09.15 0 0 1637

Na jó, egy anekdota a mai napból. Egy német szakkönyvet skimreadeltem, és egy idő után azt vettem észre, hogy valahányszor a "Medizin" szó előkerül a szövegben, mindig Kraftwerk-hangon hallom (az első számból a Computerweltről). :)

Előzmény: Generic Jingle (1636)
Generic Jingle Creative Commons License 2016.09.15 0 0 1636

Mesélj, mi jót csináltál?

Előzmény: technical gremlins (1635)
technical gremlins Creative Commons License 2016.09.15 0 0 1635

Igazán kár, mert ma jó voltam, megérdemelném a dicséretet.

Előzmény: Generic Jingle (1634)
Generic Jingle Creative Commons License 2016.09.15 0 0 1634

Sem. Mint a dalban: sam, sem, nincs egy vasam sem.

Előzmény: technical gremlins (1633)
technical gremlins Creative Commons License 2016.09.15 0 0 1633

Nem vagy nem feltétlenül? Nem mindegy! :)

Előzmény: Generic Jingle (1632)
Generic Jingle Creative Commons License 2016.09.14 0 0 1632

Most sem feltétlenül a dícséret hangja szólt belőlem. :-)

Előzmény: technical gremlins (1631)
technical gremlins Creative Commons License 2016.09.13 0 0 1631

Valóban nem, de azért a következő tárgyalásodon majd ne így akard dicsérni a bíró(nő) intelligenciáját és műveltségét. :))

Előzmény: Generic Jingle (1630)
Generic Jingle Creative Commons License 2016.09.13 0 0 1630

Nos, aki fejből tudja a PSB és DM albumok évszámait, annak nem lehet nehéz megkeresnie, hogy kik remixelték a dalokat egy NO lemezen. :-)

Előzmény: technical gremlins (1629)
technical gremlins Creative Commons License 2016.09.13 0 0 1629

Forrás? :)

 

(Persze jó, hogy a Mute gárdájából szedték össze a szakembereket.)

Előzmény: Generic Jingle (1628)
Generic Jingle Creative Commons License 2016.09.13 0 0 1628

Én is arról beszéltem. ;-)

Előzmény: technical gremlins (1627)
technical gremlins Creative Commons License 2016.09.13 0 0 1627

No jó, de most a külön extended remix albumról volt szó (ahol nem láttam, hogy feltüntették volna a készítőket), nem a többi MC remixről.

Előzmény: Generic Jingle (1626)
Generic Jingle Creative Commons License 2016.09.13 0 0 1626

Mondjuk Richard X?

Előzmény: technical gremlins (1625)
technical gremlins Creative Commons License 2016.09.13 0 0 1625

Ki vele, ha tudsz valamit, amit én nem! :)

Előzmény: Generic Jingle (1624)
Generic Jingle Creative Commons License 2016.09.13 0 0 1624

Volt ott ám más DM remixer is. ;-)

Előzmény: technical gremlins (1623)
technical gremlins Creative Commons License 2016.09.13 0 0 1623

Interjúrészlet Gareth Jonesszal, innen: http://almostpredictablealmost1.blogspot.hu/2016/03/an-interview-with-gareth-jones.html

 

"I've actually just done some extended remixes for New Order's new album - like me, and like Depeche, they love that format."

 

Hoppá, hoppá, a Complete Music remixeit (részben vagy egészben) Gareth Jones csinálta?

technical gremlins Creative Commons License 2016.08.26 0 0 1622

"'Létezett egy zenei képlet a Joy Divisionben, de ezt soha nem határoztuk meg előre,' mondja Bernard Sumner, 'Jött magától: én voltam inkább a ritmus meg az akkordok, Hooky pedig a dallam. Ő magasan játszotta a basszus szólamot, mert én a torzított gitárhangzást szerettem, és az erősítőm csak teljes hangerőn működött. Ha Hooky mélyen játszott, nem hallotta magát. Steve sajátos stílusa különbözött más dobosokétól. Számomra a dobos az együttes órája, de Steve nem ezt a szerepet töltötte be, mivel passzív volt: egyszerűen csak követte a banda ritmusát, ez adta zenénk sajátos élét. Élőben Ian tánca vezetett bennünket; vizuális értelemben neki játszottunk.'

'Ian hallotta meg a riffeket,' meséli Peter Hook. 'Jameltünk [!]; egyszer csak megállított minket, és azt mondta, "Ez jó, játsszátok újra." Nem volt magnónk: gondolj bele! Ő hallotta meg a "Twenty Four Hours"-t, az "Insight" és a "She's Lost Control" dalokat - egytől-egyig. Ha sértette a fülét valami, soha többé nem játszottuk a témát. Miközben játszottad, nem is tudtad. Nem tudatos folyamat, ő viszont az volt.'

'Ian író volt,' mondja Bernard Sumner. 'Állandóan magánál hordozta a mappáját tele szövegekkel. Ült otthon, és csak írt tévénézés helyett. Éjszakázott: nem biztos, ez csak feltételezés, de mázsaszám hozta a szövegeket. Soha nem írt zenét, de kitűnő hangszerelőnek bizonyult. Én készítettem elő a számokat, majd együtt megírtuk a zenét, de Ian szabta meg az irányt. Nagyon szenvedélyes tudott lenni azokban a pillanatokban: ha éppen összeraktunk egy dalt, azt mondta, "Legyen sokkal mániákusabb!"'"

 

(Jon Savage: Joy Division: valaki elragadja az álmokat, ford. Domokos Tamás, in: Extázis és agónia: Független zenei (h)arcterek, vál., szerk. Virág Zoltán, Szeged, 2007, 34-45.)

 

Nemcsak a zenei munkamegosztás taglalása az érdekes, hanem Ian Curtis vizuális "sorvezető" és zenei hangszerelő és dalszövegíró szerepéé is. Magyarázza, hogy (legalábbis az öngyilkossága utáni néhány évben) miért tűnik olyan elveszettnek a NO a színpadon a felvételeken: mintha nem volna vezető ember a bandában, mintha nem is a közönségnek, csak saját maguknak, magukban játszanának. Vajon Ian zenei szerepeit viszont mind átvette Barney?

technical gremlins Creative Commons License 2016.08.20 0 0 1621

Az internetek szerintem valami szövegfelismerő programot használhattak, olyasmit, mint a gépi feliratozás a youtube-on (kapcsold be, ha nevetni akarsz egyet).

 

Hát, ha háttértörténet az, hogy Barney soha nem csinált titkot a szerfogyasztásából... és szerintem Hook éppen nyomtatódó memoárja is roskadozni fog a sztoriktól a témában. Ja, de. Koncerten szokta volt (múltidő) azt énekelni, hogy "and now they're taking drugs with me" (mármint a srácok, akikkel felnőtt). 

Előzmény: Szigi101 (1620)
Szigi101 Creative Commons License 2016.08.20 0 0 1620

A szövegek az internetek mindenhol "instrumental"-t írnak a kérdéses részre. Bár Barney eléggé elharapja az adott sort. 

 

Lehet, hogy generációs, csomó 93 körüli lemezt kicsattanó energiájúnak és nyáriasnak érzek :) (oké, máris tudok három ellenpéldát három kedvencemtől: DM-től a Songs Of Faith And Devotion remek, de nem nyárias; a Cure-tól a 92-es Wish fárasztó és rockos; az A-Hától a Memorial Beach pedig míves, de egy kicsit punnyadt).

 

A True Faith és a Blue Monday szövegébe még nem merültem be, nekem elsőre a True Faith-ből semmi klubos drogos élmény nem jön le, de semmit sem ismerek a dal esetleges háttértörténetéről és egyszer találkoztam csak a szövegével, olvasva.

Előzmény: technical gremlins (1619)
technical gremlins Creative Commons License 2016.08.20 0 0 1619

Lefüleltem, én azt hallom, hogy: "This time I thought it would be a turn-on" (esetleg: "turner", mint hogy "turn a new leaf"??). A szám vége beviszi a gyomrost: csak rád gondoltam mindezidáig, most azt hittem, végre sikerülni fog, de hát nem, itt állok az ajtóban és egy senki vagyok nélküled.

 

Mellesleg mi lett a klippel? Az a jó kis főnökasszony-csini fiatal gyakornoksrác szereposztású (valószínűleg a felhívásra beküldött) darab is úgy eltűnt a youtube-ról, mintha nem is láttam volna.

 

Neked mit jelentenek?

 

Milyen érdekes, mintha GJ is napfényesnek találta volna a Republicot (ez valami generációs dolog lehet? :), pedig a World szövege már nem is dühös vagy kétségbeesett, csak lemondó.

Előzmény: Szigi101 (1618)
Szigi101 Creative Commons License 2016.08.20 0 0 1618

Ezt a két sort nem értem: "This time I thought - It would be instrumental". 

 

A két elemzést köszi, nagyon szeretem olvasni azt, hogy kinek mit jelent a két dal. Zeneileg nekem mindkettő eléggé kötődik a nyolcvanas évek tipikus "csattogós" zenéjéhez, amiről nem éppen a napsugaras kilencvenes évek ugranak be :)

Előzmény: technical gremlins (1617)
technical gremlins Creative Commons License 2016.08.20 0 0 1617

A 2 nagy sláger is ilyen, én többek közt épp ezt szeretem bennük annyira.

 

BM: kommersz diszkóból meg ki tudja, honnan összelopkodott alapra "how does it feel when you treat me like you do?"

 

TF: szintén táncolni való arról, hogy túl sok partidrogot szedtem be, úgy érzem, megőrülök hajnalig (mire kimegy belőlem a szer), semmi pénzem nem maradt, és ráadásul még te is cserben hagytál, csak az időnket fecséreltük egymásra.

 

Mit jelent az, hogy itt? :)

Előzmény: Szigi101 (1616)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!