Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2021.12.20 0 0 126544

Bocsánat, a relét csak bemondtam fejből, meg azt is, hogy a tévedés jogát fenntartom :-P 

Azért írtam, hogy alvázszám alapján kapcsolási rajz után lehet 100%-ig biztosat mondani, mert sajnos nem tartom a fejemben az összeset és eltérések is lehetnek a felszereltségek függvényében. :-(

A legutolsó esetnél ami szembe jött, pl. a BSM csatlakozójánál volt gond.

 

 

Előzmény: CsK2 (126542)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2021.12.20 0 0 126543

Tegyel ra egy muterhelest. Ha azzal is megvan a feszultseg, akkor biztos a motor hibas.

Nekem az egyik kocsi 2001-es. Kb 15 eves koraben kellett cserelni.

Egyebkent javaslom mindenkinek, hogy a teli ablakmoso folyadek minosegere figyeljen oda!

Ha gagyi -19 fokosat hasznal, nagy hidegben a motor erolkodni fog a nagyobb suruseg miatt. Minimum -25 fokos, de meg inkabb -35 fokossal szerintem a motor tovabb fog tartani es jobban is teriti a szelvedon a vizet. A masik, hogy ha nagyobb hideg kozeledik az elorejelzes szerint, egy kicsit megjaratom az elso-hatso ablakmosot, hogy ne legyen a csovekben esetleges pango folyadek, hanem friss.

Előzmény: CsK2 (126542)
CsK2 Creative Commons License 2021.12.19 0 0 126542

Szerencsére az enyémmel sosem volt elektromos probléma, így csak a fórum olvasgatása közben maradt nekem is némi emlék BSI-BSM témában. Természetesen úgy van meg a feszültség, ha lehúzom a szivattyút, és a csatlakozó 2 lábán mérem (terheletlenül). Ami nem tiszta így rajz nélkül, hogy relé kapcsolja a motort, vagy közvetlenül a BSI-ben van valami FET-es vezérlés. Ha te azt mondod, hogy relés, akkor megpróbálok alánézni a BSM-nek, mert esélyes lehet a relé (kontakt)hiba. Köszönöm.

Előzmény: FeZ_ (126539)
Ezjoleszaddig Creative Commons License 2021.12.19 0 0 126541

Köszönöm a segítséget.

Egyenlőre sikerült elbizonytalanitani.

Bár erősödik hogy tuti a cucc amit tud.

Mutattam neki a hozzászólásokat. 

Többet nem tudok rajta segíteni. 

Ha lesz valami fejlemény, megírom. 

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126537)
nyebojsza Creative Commons License 2021.12.19 0 0 126540

Régi turbó nélküli szívó dízelek némelyike elment szalonnával is, persze valami adalék kellett hozzá, meg gyakran kellett kormolni... De aki ilyet használt annak nem volt gond pár havonta szétszedni a motort kitakarítani...

Előzmény: Ezjoleszaddig (126534)
FeZ_ Creative Commons License 2021.12.19 0 0 126539

Ha jól emlékszem a BSM-en (motortéri biztosítéktábla) keresztül kap áramot a mosómotor. Ott szokott csatlakozó probléma is lenni, de a benne levő relé is vacakolhat. Multiméteres mérés után érdemes próbalámpával terheléses vizsgálatot is végezni elektromos mérések során, úgy jól kideríthetőek a kontakthibából vagy korrózióból eredő hasonló jellegű hibák. (hogy kevés az áram, miközben a feszültség meg megvan)

Az elektromos áramkörről 100% biztosat meg csak kapcsolási rajz alapján lehet mondani, ahhoz meg kell az alvázszám. Én is csak emlékezetből írtam valamit, talán jót is, de a tévedés jogát fenntartom. :-D 

 

Előzmény: CsK2 (126535)
FeZ_ Creative Commons License 2021.12.19 0 0 126538

Régebben hordta el tőlünk a fáradtolajat egy emberke. Egy régi szívódieselbe töltötte szűrés után mindenféle keverés nélkül. (télen gondolom valami azért kellett bele még) Állítólag kb. 50e km-t tud vele így menni, majd kuka a motor, amit akkoriban bontva kb. 35e ft-ért kapott bele. Kicserélte és ment tovább.

Természetesen a HDi-k erre teljesen alkalmatlanok, ugyanúgy, ahogy az étolajos üzemeltetésre is.

 

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126537)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2021.12.18 0 0 126537

A 190-es mercik turbódieseljei, az első generációs Fiat Tipo-k pl. Legalább 30-40 évvel ezelőtti autók. Ezekből működőképes roncsot sem kapni.

 

Ezeket hallottam a a turbósok közül, amik mentek , de kellett átalakítás.

 

Szívó dieseleknel lehet nagyobb esély.

 

Mindegyikre igaz, hogy nem tisztán sütőolajjal mentek, hanem hozzákeverték a normál üzemanyaghoz.

Télen meg se kísérelje, mert az üzemanyag szétesik, megdermed.

Előzmény: Ezjoleszaddig (126534)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2021.12.18 0 0 126536

Van pénze másik autóra?

Nem (csak) a szűréssel van baj, hanem az üzemanyag összetételével is! A közös nyomócsöves dieselek az üzemanyagra rettenetesen kényesek! De ezt írtam.

Előzmény: Ezjoleszaddig (126533)
CsK2 Creative Commons License 2021.12.18 0 0 126535

Egy ismerősöm vett egy 2002-es 307 SW-t, és próbálok neki segíteni. Van néhány anomália a központizár körül, amire nem sikerült még rájönni, de a másik hiba talán érdekesebb, és lehet, hogy összefügg a kettő. Az ablakmosó nem akar működni. A kar meghúzására beindul a törlés. Mivel nem zúg a szivattyú, annak hibájára gondoltunk, de külső tápról megy, és másik motorral sem jó. Biztosíték (14) rendben, és multiméterrel mérve megjelenik a 12V. Magyarul nem bírja az áramfelvételt valami. Mi lehet ilyenkor a gond? Honnan kapja a motor a villanyt? Közvetlenül a BSI-ből? Nem lehet, hogy valami testelés rossz ilyenkor? Nincs erre valami típushiba? Több órás keresés után sem sikerült hasonló hibaleírásra találnom a neten. Ha valakinek van ötlete, kérem ossza meg. Köszönöm.

 

 

Ezjoleszaddig Creative Commons License 2021.12.18 0 0 126534

Megint lemaradt valami. Egy kérdés. Van olyan márka, típus ami esetleg nagyobb eséllyel tűrné ezt a "megaláztatást"? Hátha direkt emiatt vesz valami "roncsot". Én még azt is kinézem belőle. Köszi. 

Ezjoleszaddig Creative Commons License 2021.12.18 0 0 126533

Ő azzal próbálja meggyőzni magát, hogy majd szűri többszörösen. Én annyit mondtam még neki, hogy még akkor sem lennék ilyen magabiztos ha közvetlen tartály kocsiból tankolnék, mert attól még lehet hogy azt az üzemanyagot más célra szánták és hiaba, de Go és Go között is lehet nagy különbség attól hogy ugyanaz a "csomagolás" :/

Igen. Komoly volt a kérdés. Remélem ha ezek a válaszok elegek lesznek a meggyőzéséhez. 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126532)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2021.12.18 0 0 126532

Ha barátod, akkor feltétlenül beszéld le!

 

Az első generációs 90 lovas 8 szelepes HDI-k legalább annyira érzékenyek a gázolaj minőségére, mint a közös nyomócsövesek általában.

A mese onnan ered, hogy a hagyományos legelső turbódieselek valóban elmehettek sütőolajjal is, megfelelő átalakítás után.... valameddig.

 

A HDI csak addig fog vele menni, míg a tankból szerencsés esetben csak a szűrőig, szerencsétlen esetben a nagynyomású pumpáig még rosszabb, ha az adagoló fúvókákig eljut a szaros olaj.

 

Nagyjából ösze lehet hozni vele egy gazdasági totálkárt.

 

Ha a tiszta (!) kannában rendes üzemanyagtöltő állomáson vett szabványos üzemanyag van, akkor persze teljesen mindegy, mehet a tankba.

Arra figyeljen a haverod, hogy a kutakon vásárolható üzemanyag nem tárolható a végtelenségig annak bioadalék tartalma miatt. Maximum 6 hónap! Továbbá figyelni kell, hogy nyáron más az összetételem, mint télen. Kb októbertől adják a téli adalékú üzemanyagot. A nyári üzemanyag nagy hidegben megdermed, a kocsi nem fog indulni vele!

Előzmény: Ezjoleszaddig (126527)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2021.12.18 0 0 126531

Canbus-os autóba lehet szerelni nem canbus-os riasztót. A canbus egy adatkommunikációs protokoll.

 

A canbus-os riasztóknak csak annyi többlet tudása van, ami egyben a gyengeségük. A canbus riasztók a működésük során a canbus rendszer kommunikácóját figyelik, esetenként azon keresztül avatkoznak be.

Ebből eredően a szervizcsatlakozón keresztül megfelelő felkészültséggel szabotálhatók, értsd: egyszerűen, nagyobb roncsolás nélkül hatástalaníthatók. És még drágábbak is.

 

A hagyományos riasztók nem csatlakoznak az adatkommunikációhoz. A perifériákról közvetlenül veszik le a vezérlőjeleket, vagy azokat szakítják meg. Mivel a canbus-os autókban is rendelkezésre állnak ezek a vezérlések, ezért minden további nélkül telepíthetők.

Ha azonban ennyire hiányosak a tárgyban az ismereteid, akkor ne kezdjél hozzá, bízd szakemberre!

Előzmény: janitoth (126529)
Smíró Creative Commons License 2021.12.18 0 0 126530

Ha április elsején olvasom, röhögök. Azért írok választ, hátha tényleg komoly volt a kérdés: attól függ, mi van a kannában. Mert a break kifejezetten nem szereti a sülthal szagú kannás olajat, bár a rántotthusiét sem kifejezetten. Viszont ha mondjuk OMV extra dízel van a kannában, nos, azzal egész jól elszalad épp úgy, mint például az SW, vagy a cabrio. Fura, de ez van😉 Amit hallhattál, hogy a FAP-os kocsik küllemre tekintet nélkül nem szeretik a nem tele tankolást, mert minden tankolás érzékelésnél adagolják a trutyit és pár literes tankoláskor ez nem biztos, hogy jó, sőt, biztos nem, mert azt hiszi a rendszer, hogy az előírásnak és francia fizetésnek megfelelően mindenki tele rakja a puttonyt. Hát ennyi. Szerintem🍻

Előzmény: Ezjoleszaddig (126527)
janitoth Creative Commons License 2021.12.17 0 0 126529

Sziasztok! Azt szeretném megtudni, hogy canbus-os autóba hogyan lehet utólag beszerelni nem canbus-os perfériát? Konkrétan:van egy normál autóriasztóm saját távirányítós. Hogyan lehetne azt beszerelni egy canbus-os autóba.? Gondolom kell hozzá valamilyen adapter. Ezt homemade elő lehet állítani? Esetleg kalcsolási rajz? Mi történik akkor, ha egy canbus-os autóba úgy szerelnék be egy riasztót, mint egy normál autóba? Válaszokat köszi előre is.

Ezjoleszaddig Creative Commons License 2021.12.17 0 0 126528

Bocsánat. 90LE

Ezjoleszaddig Creative Commons License 2021.12.17 0 0 126527

Üdv. 

307 break 2.0 hdi 2004 siemens, valóban érzékeny az üzemanyag minőségre? Egyik haverom mindenáron kan nás üzemanyaggal akar járni. Van esélye, vagy jól teszem ha lebeszélem erről?

Tapasztalatok? 

soryton Creative Commons License 2021.12.16 0 0 126526

holnap  délután átvehető ...20 km Váctól...

 

Előzmény: BJanó (126525)
BJanó Creative Commons License 2021.12.16 0 0 126525

Üdv,

 

Vác környékén keresnék kipufogó öntvényt, 307SW, 2002, 1.6 benzin, NFU motorkód. Elrepedt.

 

Köszönöm.

BJanó

AttilaLukacsi Creative Commons License 2021.12.06 0 0 126524

Bocsi   Sagem S2000 a motorvezérlő és KFW a motorkód

AttilaLukacsi Creative Commons License 2021.12.06 0 0 126523

Hello

Van egy 2002-s 14.-s peugeot 307-sem,utólag szeretnék tempomatot beépíteni. A kormányoszlopon a tempomat kart beraktam,a fékpededál kapcsoló mellé beraktam a másik kapcsolót, a kábel gyárilag ki van építve.Viszont a motorvezérlőben nem tudom engedélyeztetni/Sagem S200/ A BSI-ben sikerült,ha megnyomok egy gombot a tempomaton akkor érzékeli hogy működik.A kérdésem ,hogy a Sagem s200-s motorvezérlőben lehet e egyáltalán engedélyezteni a tempomatot,ha igen akkor hogyan.

Köszöm 

janitoth Creative Commons License 2021.12.03 0 0 126522

Sziasztok. 1.6os16 szelepes 2001es 307es generátorába minek kell szabadonfutós szíjtárcsa?

janitoth Creative Commons License 2021.11.29 0 0 126521

Köszi a segítséget, pont úgy néz ki a szíjam mint a képen. amúgy 2001-es,1.6-os (NFU),16szelepes, ötajtósról van szó.

 

Előzmény: Zolysys (126520)
Zolysys Creative Commons License 2021.11.29 0 0 126520

Szerintem neked nem ez a hosszbordás megoldásod van hanem az a feszítő görgös ami csavarral állítható és nem rugós.

Előzmény: janitoth (126516)
Papalac Creative Commons License 2021.11.28 0 0 126519

Az csak vezetőgörgő és eleltromos kormányszervója van.

Előzmény: janitoth (126516)
janitoth Creative Commons License 2021.11.28 0 0 126518

Oké, köszi, nézem.

Előzmény: soryton (126517)
soryton Creative Commons License 2021.11.28 0 0 126517

...milyen motorról van szó ...?  lényeges kérdés ... a másik hogy fotón nem látható szervószivattyú ...miből gondolod hogy ez a te mototorodat ábrázolja ...? 

A Bárdi oldalán lehet alvázszám szerint keresni ..ez alapján biztosan megtalálható a megfelelő alkatrész ...

 

Előzmény: janitoth (126516)
janitoth Creative Commons License 2021.11.28 0 0 126516

Sziasztok! hosszbordás szíjat vennék a 2001-es 307-esemhez s nem tudom milyen legyen? Abban biztos vagyok hogy van benne klíma, elvileg szervó is mert alapjárat nélkül nehezebb a kormány. A bal oldalán a motornak van három laposszíj tárcsa (főtengely,generátor,klíma) és két görgő, az egyik a feszítő. a másikról nem tudom,hogy csak vezetőgörgő vagy valami funkciója is van? ez a görgő a laposszíj hátoldalával érintkezik. A szervószivattyú a motor melyik oldalán található,már ha van?

így néz ki a szíj. A generátor és a klíma közti görgő a kérdéses.

Cellpityu73 Creative Commons License 2021.11.26 0 0 126515

Szia,

 

hétfőn fogják megnézni. A füst a kipufogóból jött,fehér füst volt.

Előzmény: hegizoli 307 SW (126511)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!