Sportolási lehetőségekről ki mit tud? Nem messze itt a Sportkastély; a sulikban ki lehet bérelni a tornatermüket baráti csoportos focira kosárlabdára? Egyéb?
Annyit halottam róla, hogy tán minden utcának van (gondolom főleg a kisebbeknek), s hasonló, mint egy közös képviselő. A mienket se tudom ki az, már ha van egyeltalán.
Jah, vicces volt, hogy a választások előtt minden körzet képviselője azt ígérte, hogy az ő körzetében leaszfaltozzák az utcákat. Mindegy, ezek szerint legalább tervezik.
Ez az utcabizalmi dolog felettébb érdekelne, bár soha nem hallottam még ilyet.
Üdv Gyálon! Mi áprilisban költöztünk ide, szintén kertesház miatt, ami nagyon tetszik :) Az útviszonyok a Bartók Béla utcában is vacakok. Minap jött az egyik szomszéd, hogy milyen jó, hogy idén leaszfaltozzák az utcát. Aztán pár nappal késöbb a másik szomszéd említette, hogy ezt ígérik évek óta...
Csak megerősíteni tudom, amit a Mátyás király - Balassa utcákról írtatok, szerintem nagyon gáz. A Mátyás királyon a sötétben az út szélén parkoló autókat én is nagyon szeretem, és azt is, hogy a 40-es sebességet nemigen tartják be (legalábbis engem vagy kielőznek, vagy le akarnak tolni rendszeresen).
A Balassában meg előre félek az olvadástól, pár enyhébb nap után járhatatlan lesz a sártól. És persze remény sincs a változásra.
Én szeptemberben jöttem Gyálra, most olvasgatom ezt a fórumot. Elég régiek a hozzászólások, de talán még jár ide vki.. Az utolsó oldalon találtakhoz:
Minnap a Mátyáson járok haza kocsival, nos aki az utat megcsinálta de a világítást így hagyta, az járjon erre sötétben autóval. A párom szülői háza a Ballassában van arra is sokat járunk, igazad van kész "röhej" egy ilyen utca egy várostól. Én egy Szolnok melletti nagyközségben lajktam, de nálunk több volt az aszfalt mint itt. Viszont!: tetszik a környék, jó a közlekedés Pestre, élvezem a kertes házamat. Az "önkományzati helyzettel" meg most ismerkedem.
Elnézést, de mi a Fecske utcában szintén nem rendelkezünk műúttal. Az utcán lévő mart aszfaltot mindenki saját erőből finanszírozta és terítette szét. Persze utána megjelentek az önkormányzattól, hogy ez így nem jó és stb...
Érdekes, hogy amíg sártenger volt addig egyet sem láttunk közülük, mikor már száraz lábbal be lehetett jönni megjelentek.
Volt is nagy berendelés, megbeszélés, tájékoztatás az önkormányzatnál. Végül, szerintem rájöttek, hogy azért ők jártak jól mert így - talán soha az életben - nem kell az úttal foglalkozniuk.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az utca legvizesebb - beltenger - részén csináltak egy pár szikkasztó árkot. Ennyi.
Na, ja, tudom, hogy a város honlapján letölthetem, sőt nekem eddig be is dobták. Csak az októberi szám maradt ki. Kérdés, hogy senki sem kapott vagy csak én? Szerintem itten valami gubanc lehet az újsággal...
Sziasztok! Üzenet keklada-nak, Új Gyáli Újságot az alábbi websiten visszamenőleg letöltheted http://www.gyal.hu/gyal.html. Egyébként hozzánk a Balassa János u-ba sem jut el az újság soha. Az úttal kapcsolatban: mi sem szeretnénk, ha egy "Ferihegy II leszállópálya" minőséget kapnánk burkolatnak, csak legalább valami olyat, hogy esős időben ne sűlyednénk térdig a sárban... Üdv nektek!
Mi a Balassa János utcában lakunk. Ti Mátyás király utcai lakosok mondjátok magatokat szerencsétlennek? Hát akkor mi mit mondjunk? Nektek van járdátok, szikkasztóárkotok, szilárd burkolattal ellátott utatok bocsi javítok, hullámvasútatok :-)) (bár aki erre a minőségű kivitelezésre elherdálta a város pénzét + EU támogatást... nos remélem egyszer valaki végre számonkéri). Nekünk nincs ezekből semmi, csak némi sártenger, halastó (kizárólag a természeti katasztrófa). Viszont "örülünk", hogy még a Mátyás kir. utca építésével kapcsolatos forgalom egy része is a Mi utcánkon ment keresztül ezzel is tovább rontva annak állapotát. Mi csak a saját pénzünkön készíttethetünk (készíttettünk) járdát, szikkasztóárkot stb. Az úthoz nem nyulhatunk mert az rongálásnak minősül ezért megbüntethetnek bennünket. Mindezt a Polgármesteri Hiv. illetékese válaszolta nekünk folyamatos utunk minőségével kapcsolatos reklamációnkra. Na nehogymár még a szikkasztóárkot is saját finanszírozásból építsük ki, ráadásul a Mi utcánkba folyik be egy az utcánkba torkolló másik utcából is az esővíz. Már azt is közölték velünk, hogy Mi utcánk rendbehozatalára a városnak nincs pénze, ha gondunkvan oldjuk meg magunk (természetesen előre mindent engedélyeztetni kell). Ha megfigyeltétek az összes szomszédos utca rendelkezik a város által finanszírozott szilárd burkolatú uttal, szikkasztóárokkal, járdával, vagy legalábbis murvázott útfelülettel, tehát az ott élő embereknek joga van ahhoz, hogy a munkahelyükre ne nyakig sárosan tudjanak eljutni, illetve gépkocsijuk állagát a város megóvja. Nekünk Balassa János utcai lakosoknak ez nem jár. Mi ez ha nem megkülönböztetés? Üdv mindenkinek.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Persze nem bizti hogy tudok segíteni de azért megpróbálom. Tehát: Keresek egy Gyáli lakosú fiút. Már lassan 10 éve nem tudok róla semmit. Fehér Sándornak hívják. A Kun Béla utcán lakott. Az apukáját és a nagypapáját is így hívják/hívták. Nagyon szeretném megtalálni. Remélem tudtok segítei nekem...
Holnap (2007.10.17) 18 órakor lakossági fórum az Ady iskolában Gyimesivel meg az 1., 2., 3. körzeti képviselővel. Az irják, hogy a fejlesztésekről is fognak beszélni. Kiváncsi vagyok...
Újabb fejlemény történt, Édesanyám lelki fájdalma nem hagyott nyugodni, felhívtam az Önkormányzatot. Az illetékes ov. éppen szabadságon van, de a helyettese Levelei Petra készségesen meghallgatott, és teljes mértékben pozitívan állt a témához. Ő is jelen volt a terepszemlén, tehát fűltanúja volt Édesanyám kifakadásának. Értekezletre igyekezett, ezért elkérte a mobilszámom, és megígérte, visszahívnak. Ilyen hozzáállást Hivataltól még tapasztaltam, dobtam egy hátast.
Végül nem Petra, hanem Holló Zsuzsanna hívott vissza, Gyál főkertésze, aki elmondta, hogy a kocsibejáró megépítéséhez anno nem kértünk engedélyt. Ha kértünk volna, akkor is támogatnak, de kaptunk volna egy szerkezetrajzot, milyen módon kell megépíteni. Az úttestől számítva 50 cm sávban árkot kell képezni, amit ráccsal kell lefedni. A vízelvezető és szikkasztó árok kifejezés itt úgy párosul, hogy a kocsibejáró mellett mélyebb árkok, ülepítők lesznek, ha megtelik vízzel, akkor a bejáró rácsa alatt átfolyik a következő ülepítőbe, és így halad a víz a lejtés irányában. A Mátyás utca páratlan oldalán nem lesz árok, hanem padka épül.
Nem minden fát vágnak ki, csak azokat, amelyeket már most piros festékkel megjelöltek.
Zsuzsanna érintőlegesen megjegyezte, hogy nehéz helyzetben vannak, a nyílt fórumokon elszabadult a pokol, kérdések-válaszok helyett igyekezett a lakosság túlordibálni egymást és vagdalkozni, pedig Ők igyekeznek a szabályok betartása mellett szolgálni a lakosság érdekeit is.
Ez így ebben a formában nonszensz. Egyrészt kéklada érvelése is jó, másrészt szerintem szikkasztó árkokat ásnak (az esővíz belefolyik, majd elszivárok, felszárad stb.) és nem vízelvezető árkokat (az esővíz belefolyik, majd elcsordogál valahová, ahol összegyűl, hogy elszivárogjon). A kettő között az a legfőbb különbség, hogy a szikkasztó árkok akkor látják el jól a funkciójukat, ha nem folyamatosak (tehát megszakítások vannak benne, mert így megál benne a víz és nem lefolyik), a vízelvezető árok pedig akkor, ha lehetőleg minnél kevesebb víz szivárog el és minnél több jut el a gyűjtőhelyre.
Ha szikkasztó árkokat alakítanak ki, azokat meg kell szakítaniuk (tehát a kocsibeállót nem fogják kiásni), ha pedig vízelvezető árkokat építenek, azokat vízzáró réteggel kell ellátni.
Szvsz. Gyálon még soha nem építettek vízelvezető árkokat, a víznek mindenhol helyben kell elszikkadnia. Vízelvezetésnek akkor lenne létjogosultsága, ha lenne külön esővízcsatorna-hálózat, vagy szikkasztó medencék (hasonlók, mint az aupályák lehajtóinál). Szerintem nem kell aggódnod, majdnem biztos, hogy szikkasztó árkok lesznek, ezeket pedig ne engedjétek a kocsibeálló elé ásni. A fák sajnos ettől függetlenül áldozatául eshetnek az útépítésnek.
Ez szerintem nem így működik. Egy építés során nem áshatnak árkot a kocsibejáród elé, hogy majd te befedd, ha be akarsz menni az ingatlanodra. Ez lazán birtokháborítás. Az anyukád félreértett valamit szerintem. A fákat már el tudom hinni, bár nem értem, hogy miért nem lehet a fák előtt vagy mögött az az árok.
Én is a Mátyás Király u-ban lakom szerencsétlenségemre.
A Gyál-Vecsés összekötő út építésével kapcsolatban annyit szeretnék elmondani, hogy járdára valóban nem telik az unios támogatásból. Csak azokon a szakaszokon építenek új járdát, ahol az útépítés miatt a régit eldózerolták.
Viszont készül vízülepítő árok a Mátyás u-ban, Gyálról Vecsés felé haladva bal oldalon, tehát a páros oldalon, ahol én is lakom. Ma éppen végigsétált egy építésvezető társulat, és közölték az Édesanyámmal, hogy hiába ültette be a kerítéstől 1 méterre a járdát fákkal, hiába vetette be fűvel, és hiába épített a saját költségén szilárd kocsibeállót, ezt mind feltúrják, fákat kivágják, és árok lesz helyette. Ha be akar állni autóval, építtessen a saját költségén rácsot az árokra. A fák miatt nyugodtan fordulhat a "zöldekhez"!!!!
Sok, szép, egészséges, idős fák kerülnek kivágásra, pedig én már láttam egyéb helyeken, hogy a kerékpár utat inkább kanyargóssá építették, és megőrizték a szép fákat. Ha pedig valakinek telik egy akármilyen öreg autóra, akkor legyen pénze arra is, hogy masszív rácsot gyártasson, ha be akar állni a saját udvarára.
Az utca és járda közterület, több oldalnyi rendelet tartalmazza az ingatlantulajdonos kötelességet az utca rendbentartásáról, növények ültetéséről, gondozásáról, és a saját költségén járdát is építhet, tudomásom szerint ehhez az Önkormányzat sódert biztosít. De ha úgy adódik, mindezt egy tollvonással megszüntetheti, nem számítanak egy kis nyugdíjas könnyei.
Talán az ár ami válasz minden kérdésre 8,9 millió! 450 000ft kp től leköthető a többi akár hitelre is mehet. Én ilyet vettem. Biz maradtam volna Gyálon ha lett volna ilyesmi lehetőség, de itt 23M alatt nem találtam olyat ami körül minden kóser...
Sose értettem, hogy miért költözik valaki a kertvárosban lakásba. Éppen az lenne a lényeg, hogy van egy saját kertem. Erre egyre másra épülnek ezek a projectek. Izlések és pofonok...