Nem EU-s országból (Szerbia, Ukrajna) hogy történik az autóbehozatal? Öreg autóról van szó. 1978-1988 Mi a vám mértéke? Illetve az áfa és a vám alapja az adásvételin szereplő összeg? Igaz-e, hogy euro-4 alatt be sem jöhet? Ha mégis, mennyi időn belül kell forgalomba helyezni? Köszönöm! :)
Üdv ! Azt kérdezném tőletek, hogy egy 1975-ös v8 autót hoznák magamnak németből, hobbi célra, aminek érvényes német műszakija van. Forgalomba helyezhetem, vagy nincs rá mód. Az OT "utat" nem akarom végigjárni. Köszi a választ. Az néztem hogy a regdíja brutál, de kifizetem.
Külföldi, lejárt műszakis autó esetében, ha bontásra venném, nincs semmi teendőm a kocsival papírozásügyileg? Tehát adásvételi megkötése után nincs a hatóságokkal dolgom? Nem üthet vissza semmilyen módon, hogy szétbontom? A magyar viszonyokból indulok ki, itt ha kivonok a forgalomból autót, attól még nem bonthatom szét, le kell adni, lepapírozni, stb...
Off - A szétbontás utáni maradékkal mit lehet kezdeni? Gondolom egyben nem leadható hulladéknak, azt is papírozni kellene, illetve csak egynem lenne leadható. Szét kell darabolni?
Ez pontos ahogy írod, nem egy nagy nehezítés csak kicsit jobban oda kell figyelni. Most hirtelen nem emlékszem a honosítást a TÜV papír alapján csinálták, vagy a forgalmi alapján?
Világos, akkor ha van érvényes műszaki vizsgája és honosítani akarom ezt magyarországon akkor kell az igazolás. De ha nincs akkor megy a 40 ezres vizsgára.
Kell a kinti TÜV papír, amit az ottani tulaj kap a műszakin. Nálunk is van ilyen, annak műszaki vizsgálati bizonyítvány a rendes neve.
Mondjuk az biztos, hogy erre figyelni kell (kint), mert nem vagyok benne biztos, hogy a német pl megőrzi-e ezt egyáltalán. Az biztos, hogy volt olyan, amikor nem kaptuk meg ezt kint.
"Aki használt autót hoz be külföldről Magyarországra, annak jövő év május 20-tól az eladó országában, a műszaki vizsgálatok igazolásáról kiállított műszaki vizsgálati bizonyítványt is be kell mutatnia."
Svájcból való autóbehozatalban van, aki jártas? Magánszemélytől vennék, magánszemélyként egy autót. (2010/01, 2800ccm, benzin,192kw/260ps műszaki adatokkal, ha ez befolyásol valamit) A kérdésem az lenne, hogy milyen papírok, illetve vámkezelés szükséges? Olvastam, hogy a német vámoltatás jobban megéri, mint a magyar és azt is, hogy EUR1 igazolással ki lehet nullázni a vámot. Ennek mennyi a valóság alapja? Svájcban van export rendszám? Egyáltalán lábon hazahozható az autó? Ténylegesen 5 hét a származás ellenőrzés? Köszönöm a válaszokat előre is :)
Megoldódott durván 100 € buktával, de ez is "csak" benzin költség, olaj, stb.
ELŐZMÉNY:
Kicsit gáz ami történt:
Német - belga határon ide-oda hordják az autókat eladni. a Németek azt hiszik, Belgiumban járnak jobban, a belgák fordítva. A kinézett autó is belga, de Aachen-i kereskedésben árulták. Hétfő du autó elhoz. Haza (Belgium, majd terv szerint szombaton Mo.) úton 1-2x az olajnyomás lámpa bevillant, alapjáraton. Próba úton ezt nem tette. Gyors olajszint félúton (kb 25 km után), rendben. Haza érve, némi várakozás után olajszint minimumon, alapjáraton szinte folyamatos olajnyomáslámpa. 17 órakor kereskedő már nem érhető el. Ma németeknél munkaszüneti nap. Belgiumban szerviz: hengerfej tömítés, olaj keveredik a vízzel. F@xa. Holnap vissza kereskedőhöz.
Kereskedő nem volt hajlandó visszavenni a kocsit, adott 300 €-t. A szervizben min 500 € javítást mondtak, ha nem jön elő más probléma. Dgee (Hugom párja) gondolt egy merészet: feltette az autót a mobile.de-re. Másnap 2 arab nepper Rotterdamból (!) megjelent, több mint egy órát nézegették a kocsit, kipróbálták. Nem nagyon kérdeztek semmit, de az ár, + érvényes műszakival miért van kivonva a forgalomból + ideiglenes rendszám (ugye jött volna Mo-ra) lehetett gyanús. Minden esetre, elvitték, vissza nem vitték, azóta sem jelentkeztek. szerencsére
Ja, .. azt még nem is említettem, mikor az import a szlovákok felé kerül így a nettóban megvett autó után sose fizeted ki az áfát, hanem majd a vevő fogja, ha rátalál a nav.
Hmm .. ha kint megveszed a törött / éppen egy húzós szerviz előtt álló / rengeteget futott autót, aztán behozod (tréleren, nem egyet egyszerre) és itthon kikalapálod / olcsó alkatrészekkel megcsinálod / km-t visszatekered, aztán kiteszed töretlenként / frissen felújítottként / kevés km-esként, akkor van benne pénz. Másik verzió, hogy kimész magad és hozol töretlent, kevés km-est és tudod, hogy nem egy rakás ócskavasat vettél és használod teljes megelégedéssel.
nem akarok mas zsebeben turkalni, de hol van az autobehozatalban a biznissz?
Mert azt latom, hogy minden kereskedesben hegyekben allnak a frissen behozott autok, de ha felnezek a mobile.de-re, meg a ha.hu-ra, a nemet arakra ha rajon a regado meg forg helyezes, kb. ugyanott van, mintha itthon vette volna.
Utazas, szallitas, munka, haszon meg meg sehol sincs hozzaszamitva.
még 2012-ben hoztam lábon haza olaszból "P"-rendszámmal gépjárművet. Most hallok ezt aszt, hogy az olasz rendőrök megállítanak és megbűntetnek és nem fogadják el. Valakinek tapasztalata?
Sziasztok! Tudnátok nekem abban segíteni hogy intéz-e valaki teljeskörű autó engedélyeztetést itthon? Vásároltam egy még érvényes műszakis autót olaszból, viszgáztatni kellene meg átiratni de se időm se energiám. Van szerintetek olyan aki ezzel foglalkozik?