Keresés

Részletes keresés

simico Creative Commons License 2019.06.20 0 0 116993

A K-m, K-5 nekem átvette a képek sorszámozását másik kártyáról. Volt is kavarodás, ha idegen kártyák kerültek a gépbe, például egy Pentax talin / sörözésen :) 

Előzmény: SterbyT (116991)
simico Creative Commons License 2019.06.20 0 0 116992

Anno leírtam vagy itt, vagy a K5 topikban a 16-50 átkódolásának lépéseit. A pentaxforums-on talált leírást követve csináltam meg a saját 16-50-es objektívemen. Ha jól emlékszem, szekundánsnak valamiért nem sikerült, bár arra már nem emlékszem, hogy ő 16-50 vagy 50-135 objektívvel próbálta.

Előzmény: SterbyT (116971)
SterbyT Creative Commons License 2019.06.20 0 0 116991

Nálam ilyen esetben csak a folder száma kavarodik, ott is csak az eleje mert a vége a dátum. A fájlok szépen számolnak maguktól.

Előzmény: szekundans (116989)
szekundans Creative Commons License 2019.06.20 0 0 116990

meg a videó is ad hozzá

Előzmény: SterbyT (116983)
szekundans Creative Commons License 2019.06.20 0 0 116989

párhuzamosan ment két váz és fordítva kerültek vissza a kártyák, teljesen összekavarodott a számláló

Előzmény: estvan111 (116986)
SterbyT Creative Commons License 2019.06.19 0 0 116988

Így már egész más a leányzó fekvése

Előzmény: estvan111 (116987)
estvan111 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 116987

Ja rosszul írtam 8123 fájról készült ez volt az utólsó kép.  110 ezernél 482 kép a különbség.

Előzmény: estvan111 (116982)
estvan111 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 116986

Ez már legalább 4-5 éve történt vagy régebben.

Előzmény: szekundans (116980)
estvan111 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 116985

Nem hiszem, hogy abból adódik az eltérés mert akkor tízezres különbségeknek kéne lenni nálam. Úgy meg stimmel.

Előzmény: SterbyT (116983)
estvan111 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 116984

Ilyet én még soha nem tapasztaltam, pedig nálam már minden variáció előfordult kártyailag.

Előzmény: szekundans (116980)
SterbyT Creative Commons License 2019.06.19 0 0 116983

Nem kell annyit kapcsolgatni a liveview-t :)

Előzmény: estvan111 (116982)
estvan111 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 116982

Most megnéztem a K3 holt tart a shutter count szerint:

A 81605-ös fájról készült.

 

A k30-nál a naptárban írtam a tízezres átfordulásokat, hogy követni tudjam hol tartok. A shutter count és a gép altal mutatott képszámok között soha nem volt pár száznál nagyobb eltérés.

Előzmény: SterbyT (116978)
Jahno Creative Commons License 2019.06.19 0 0 116981
Biztos átveszi és onnan folytatja? Csak mert sokan kérdezik ezt csoportokban, aztán még senkinek nem működött, én meg nem bírtam kideríteni, hogy esetleg melyik gépre érvényes ez a módszer.
Előzmény: szekundans (116980)
szekundans Creative Commons License 2019.06.19 0 0 116980

Ez egy lehetséges magyarázat, mert ha beraknak egy kártyát akkor az azon lévő számláló állást veszi át a gép. Én panasz tettem volna, ha az exif alapján megállapítható, de ezt most is meglehet nézni. A javítás előtti utolsó képből és a javítás utáni elsőből ki kell olvasni az adatott és kiderül az igazság.

Én a PhotoMe-t, illetve az on-line megoldást is használtam már.

Előzmény: SterbyT (116978)
estvan111 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 116979

Nem nullázódott. Főleg nem több ezerre.:)Shutter count-al is szoktam ellenőrizni. A gép által mutatott exposzám és a sutter caunt-al mért exposzám között max. százas eltérések adódhatnak.

Előzmény: SterbyT (116978)
SterbyT Creative Commons License 2019.06.19 0 0 116978

A képfájlok nevében bármikor nullázható a számozás. A valós aktuációk száma az exif-ben van tárolva, közvetlenül nem látható.

Nem lehet hogy egyszerűen nullázódott a számozás és ezt hozta ki a 4000-es különbséget?

Előzmény: estvan111 (116976)
estvan111 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 116977

Abban az időben nagyon sok sport és egyéb eseményt fotóztam és nagyon naprakészen figyeltem, hogy fogy a gép. Mindig tudtam ezres nagyságrendben hol tartok éppen. Ezért is tűnt fel rögtön, hogy valami nem stimmel.

Előzmény: estvan111 (116976)
estvan111 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 116976

Igen. Az utolsó kép sorszáma leadás előtt és a visszakapott géppel készült első kép sorszámának különbsége. Szerencsére nem tízennégyezer volt, mert a tízezres számláló fordulásokat követtem. Előtte már túl voltam a húszezres átforduláson. 

Előzmény: szekundans (116974)
szekundans Creative Commons License 2019.06.18 0 0 116975

axif = exif

Előzmény: szekundans (116974)
szekundans Creative Commons License 2019.06.18 0 0 116974

ez axif, kártya adat volt?

Előzmény: estvan111 (116972)
szekundans Creative Commons License 2019.06.18 0 0 116973

van mindkettő, ha segíteni kell

Előzmény: SterbyT (116971)
estvan111 Creative Commons License 2019.06.17 0 0 116972

A K30-at mikor leejtettem a camera kft-vel javíttattam. Két részletben csinálták, mert egy vakut kellett rendelni hozzá. Először a fénymérő panelt rakták helyre. Húsvétre adtam le. Ez volt az első K30 náluk még annyira a megjelenés körül volt. Húsvét után mikor elhoztam a gépben  4 ezer valahány száz expoval volt több. Először ne hittem szememnek. Ez már erősen a pofátlanság határát súrolja. Bizonyítani nem tudtam, mert beadáskor nem volt rögzítve az exposzám. Mikor visszavittem a vaku javításra jeleztem, hogy mi történt. Ők persze nem tudtak semmit, de legalább most már nem vitte el valaki szórakozni egy hétvégére. Még próbálkoztam velük egy objektív javítással, de olyan árat mondtak, hogy maradtam a Kalocsay Károlynál.

Előzmény: Jahno (116960)
SterbyT Creative Commons License 2019.06.17 0 0 116971

Én is a kenőanyagra gyanakszom, főleg, hogy a 16-50-esem kiállítási darab volt és száradhatott eleget. Cserébe féláron volt :)

Majd ha a diplomaosztó lement, elküldöm az SRS-be, hátha még át is lehet kódoltatni a pucolás mellett. Ha nem, keresek honi szakit aki át tudja kódolni. Csak ezért nem akarok egy K-10D-t venni.

Előzmény: szekundans (116969)
szekundans Creative Commons License 2019.06.17 0 0 116970

Pedig alkalmazni kell a szavatosság intézményét, mert az mindenkit megillet, még a használt termékek esetében is.

Előzmény: Jahno (116964)
szekundans Creative Commons License 2019.06.17 0 0 116969

Az SDM esetében én a "kenőanyag" bekeményedést tapasztaltam, érdekes volt, hogy egy 17-70 felgyógyult a DYI tekergetéstől, de utána meg időnként legyengül és csak lógatás után tér magához. A 35-135, 16-50 esetében segített a tekergetés, de a második harmadik után már csak a kikódolás maradt. Tükörcsapkodás is kezdődött az előző K-5-nél, de az akkumulátor csere megoldotta a problémát.

Az összes ilyen jellegű dolog megoldásában szintén a WWW segített, de ezt használhatnák a szervizesek is (C..... Kft) de nem teszik, de például a kikódolás lehetőségét megtagadták.

Előzmény: SterbyT (116967)
Jahno Creative Commons License 2019.06.17 0 0 116968

Mellékesen abban az időszakban volt egy Hoya/Ricoh kavarás, aztán lehet évente más beszállító adta az alkatrészt is. Vagy ki tudja.

Előzmény: SterbyT (116967)
SterbyT Creative Commons License 2019.06.17 0 0 116967

Szériahiba és széria hiba között nagy különbség van. Lehet tervezési hiba, mint pl. Sany A7II és utána, az időjárásálló szigetelést másképpen értelmezte a tervező mérnök mint a természet.

A Pentax K-30/50-eknél az rekesz blokk egységek egyes szériái hibásak, ez nem jelenti azt, hogy mindegyik K-30 és K-50 hibás. Ha az ilyen hibák visszakereshetők, akkor jön a visszahívás, ha nem, akkor az esetenkénti meghibásodás javítását állja a gyár. Valószínű, hogy hasonló eset az A7 zármechanika probléma is. Az is eszembe jutott, hogy a Sigma teleobjektívek rekeszlamelláinál is volt hasonló összeakadás, amikor a D4/D5 és D500 sorozatlövéseit nem bírta, pedig a Sport variánsról volt szó, nem a polgári Contemporary darabokról.

Az SDM-eknél ha igaz a pletyka, akkor eredetileg túl optimista specifikációt adott a beszállító és az újabb darabok már erősebbek. Elvileg. Nekem így is túl kicsinek tűnik a motor a viszonylag nagyra hízott fókuszcsoportokhoz. Én annak örülnék, ha egy firmware frissítéssel kapnánk egy Custom menüpontot mondjuk az AF finombeállítás környékén, hogy választható legyen az SDM és screwdrive AF meghajtás, ha ezeknél a régebbi optikáknál beütne a krach.

Előzmény: szekundans (116962)
Rőth Sándor Creative Commons License 2019.06.17 0 0 116966

Lenetebb mar irtam, csak elveszett a szem az ocsuban.

Csurgo Laszlo     20 981 6539

Kalocsay Karoly  30 948 2054

Előzmény: Zsolti* (116965)
Zsolti* Creative Commons License 2019.06.17 0 0 116965

Rollei: köszi a tippet. kipróbáltam hagyományos és DA obival és mindegyiknél ugyanaz a hiba. De legalább LV-ben működik, így el tudom vinni nyaralni a gépet...

 

Rőth Sándor: tudsz esetleg nevet adni, hogy kire lenne érdemes rákeresni, vagy felhívni?

 

Amúgy nagyon köszönöm a hozzászólásokat, sajnálom, hogy akaratlanul is, de sikerült egy kis veszekedést szítani a kérdésemmel. :/ Nincs olyan sok expó a gépben, talán 25.000 körül és valóban a fiókban, állás közben hibásodott meg. Mindenképpen szeretném megjavíttatni. szeretem nagyon a gépemet, de ha lehet inkább kikerülném a Camerát és adnám a pénzt egy szívvel-lélekkel dolgozó pentax szakinak.

Előzmény: Rollei (116895)
Jahno Creative Commons License 2019.06.17 0 0 116964
Persze, hogy minden hibáról értesülünk, éppen ezért feltűnő ha valami kilóg az átlagból. Én idehaza pár embernél kérdeztem a szavatosságot, de nem értették és nem is nagyon akarták tovább vinni.
Előzmény: szekundans (116962)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!