A tartályból, csövekből leeresztettem, (a motorból meg kifolyt, mikor félretettem... :D ) aztán már 3 napja csöpög az alatta lévő tálcába. Talán kijön belőle a nagyja...
Mini vásárlás előtt állok, de lenne pár kérdésem. Egy jó, aránylag kockázatmentes konstrukciót keresek, és az 1. Generációs clubman ami megfogott (1.6 szìvó benzines motorral) .Tudtok valamilyen olyan sajátosságról, ami a gyengesége/erőssége ennek a típusnak?
Az 1.6 Dìzel (PSA vagy BMW) milyennek számít dízel viszonylatba? Van valami nyűgje azon felűl, hogy dîzel? :D
A mini motorok közűl (az összes 1-3 generáció) melyek láncosak és melyek szìjasok?
Üdv! Köszi a választ, levettem a szivattyút, járó motornál (el is aludt az "akku lámpa") kimértük, van töltés! Ez eddig jó hír, viszont a motor szénné égett, a két rácsatlakozó vezetékből 10-10 centi szintén.
Úgyhogy most a következők vannak: szerezni egy rossz, de egyben lévő motort, mert ép cseredarab nélkül sehol nem álltak szóba velem. Illetve szerezni egyet a vastagabb kábelből, illetve egy használható vezetékvéget (csatival) a vékonyabbikhoz.
Egy multiméterrel mérd meg az akku nyugalmi feszültségét (kb 12-12,3V) majd járó motornál is. Ha van töltés akkor 13Volt felett mutat. Így kizárható a generátor hiba! Én a saját Mini-be felújított szervó motort (Érden) kb egy éve........eddig tök jó.
Még annyi újdonság történt, miután megnéztem az autót, hogy világít az akkumulátor piktogrammja, illetve a motortérben mindent szénpor borít, égett szag van... Mi mehetett el még? (töltés, vmi biztosíték, relé? ) Minden működik, kivéve a szervó...
Egy 2002-es első generációs Mini Cooper -em van (1,6 benzin)
A vízhőfok mutató járó motornál, álló helyzetben felkúszik a 3/4 -et jelző csík fölé. Amint megmozdul az autó vissza is tér az ideális 90 fokot jelző középső csíkhoz.
A hűtőventilátor működik, így nem hiszem, hogy a termosztát hibásodott volna meg, bár annyira nem értek hozzá...
Ma reggel munkából hazafelé párom felhívott, hogy a Minijének nehezen tudja eltekerni a kormányát, kigyulladt a műszerfalon az akksi visszajelzője. Ezek szerint elment a kormányszervója...
Felugrottam a netre, mert pár kérdést meg kell oldanom: ki kell derítenem, van-e Zalaegerszeg környékén olyan szerviz, szerelő, aki rövid határidővel rutinosan javít Miniket. Kideríteni, hogy ilyenkor mi megy tönkre, javítható-e (okosan. Nem feltétlenül a drága újra gondolok) Illetve valóban jó ötlet-e 35 - 50 ezer közt felújított szervót venni: (szakszerű-e a bilincs a végén, stb...)
3 hét múlva nyaralunk, addigra kellene valami megoldás... Ha tudtok, légyszi segítsetek!
Van egy 2002-es 1. generációs Mini Cooper-em. A külső hőmérséklet kijelzője nem működik. Vásárláskor még működött, de egyik indításnál már nem világított. Az alacsony hőmérsékletet jelző hang hallható, tehát a szenzor működik. A kijelző viszont sötét. Egyszer-egyszer előfordult hogy pillanatokra megjelent az egyébként valós kinti hőmérséklet, de már jó pár hónapja semmi. Én valami kontakt hibára gondolok, de hallottam már azt is hogy a központi számítógép a ludas.
Tapasztaltatok már hasonlót? Esetleg van valami ötletetek mi lehet a gond?
Nekem semperit van rajta és nagyon elégedett vagyok vele. Szép és jó is, csak felrakni nehéz. Féltsd a felnidet és vidd mondjuk a zengőhöz, ahol van paplan a felrakáshoz.
Szeretnék tanácsot kérni tőletek! Pár napja elkezdett fura, búgó hang jönni menet közben "valahonnan" elölről.
(az autó MIni One 2004 11. havi) Ma már a búgás erősödött, kiegészülve rrrrrrrrrr morajlással, ami balos kanyarban (terhelve a jobb első kereket) erősödik, jobbos kanyarban szinte elhalkul. Mivel az autó 2004 novemberi, reménykedem, hogy nem difi... Nyugtassatok meg, hogy ez kerékcsapágy lesz...
Gondolkodom, hogy lecserélném a Cooperemet egy újabbra. A kérdésem az lenne, hogy a 2011-es változatok már megbízhatóbbak, mint az előzőek? Volt már erről szó és úgy emlékszem, hogy 2011-től már más, jobb motorral vannak szerelve a Minik.
Tanácsot szeretnék kérni, Mini vásárlással kapcsolatban:
Szeretnék venni egy Mini countymant vagy clubmant, benzines motorral, 2011-12 körüli évjáratból, minél többet olvasok utána egyre bizonytalanabb vagyok, amit az eddig hallottam annak alapján az N18 turbós verzió kerülendő, a kérdés, hogy merjek-e megvenni 100 000 km futás körüli, sima szívó 1.6 vagy 1.4-es motorral szerelt Countrymant. Franciaautós szervízből olyan információkat adtak, hogy prince motort semmiképpen, "30e-ként cserélni kell a vezérműláncot, meg nagyon drága az alkatrész és hasonlók".
Mik lehetnek a buktatók a szokásos dolgokon kívül? Az autó tetszik, dízelt nem szeretnék, kb 3-4 évre lenne, évi 10 e km megyek vele.
Volt Ventus3-asom a családi kocsin (215/45 r17 méretben) de a Minire nem azt vettem (a családin azóta Conti PremiumContact van). Michelin Pilot Sport 4, nem egy liga a kettő. Árban sem, sajna.
Amúgy klub, klubélet van errefelé ? Én ugye sok év után mazda mx-5 ből ülök át és ott elég jól működik a klub. Van Mini klub egyáltalán? Vagy csak a classic-osok gyülekeznek?
1. pdf-ben már megvan, de jó lenne papíron is, bekötve , ahogy kell...
2. összegugliztam pár budapesti kulcsost, akik elvileg tudnak másolni, majd hívogatom őket, mert most csak egy kulcsom van. (Majd egyszer elmesélem, hogy milyen volt az, amikor a mazda premacy-nkhoz mindkét kulcs eltűnt... nem nevettünk... )
3. Az autó felkészítése zajlik éppen, célkeresztben a generátor, a vízpumpa, a hűtővíztartály. Lecseréltetem az olajat, a szervó olajat, a váltó olajat. Féktárcsa és fékbetét is csere folyamatban.
4. Gumi: próbáltam okosan csinálni, így különböző teszteket kerestem ki. Nem gondolnátok, de pl. az Autobild a hasonló méretű kerekekre a Hankook VentusPrime 3-at hoztak ki győztesnek, de az ADAC-nál is az első helyeken szerepel. Többek között nagyon dicsértek még a Semperit Speed Life 2-őt, ami meglepően olcsó is - ilyet próbálok beszerezni holnap reggel. Külön poén, hogy én csak holnap este érkezem Bp-re, hétfőn pedig irány Bécs, majd Sopron (VOLT fesztivál!!!) . Nem annyira llátom át, hogy ha meg is rendelem, ki és mikor és hol fogja felrakni....