Most vasárnap, május 22-én lesz Baján az ilyenkor "szokásos" dél-alföldi éremgyűjtő találkozó és börze.
Van valakinek pontos (hivatalos) információja arról, hogy ez most hol lesz? A neten két helyet olvastam: vagy a Tiszti Klubban, vagy a volt Posztógyár éttermében. Az elmúlt években az utóbbi helyen volt.
Régebben nem volt ilyen probléma vele és ha néha vacakolt, adva volt egy mail cim ahol jelenteni lehetett. Most semmi! Hugom sem tudja lehívni egyiket sem.
Szerintem az oldal készitöi csináltak vele valamit és meglehet hogy csak külföldröl nem latható. Én németországbol nem érem el, a hugom pedig olasz részröl.:(
Igazából szerintem a monoblokkot nem kell kicserélni, hanem kitekerni , rendesen kitisztítani a helyét és a meneteket, aztán visszahelyezni.Ha ez nem vezetne sikerhez, akkor vennék újat.A hajtás többi részének pedig megoldanám magam otthon a szétszedését, tisztítását, zsírzását.A monoblokkhoz sajna nincs szerszámom.Ezért írtam, hogy megbízható szerelő kéne, akivel meg lehet beszélni a dolgokat, rugalmas, és nem csak otthagyom egy üzletben, ahol majd átadják a szerelőnek.Van saját zsírom is, amivel dolgozni kellene.A legjobb az lenne, ha ottmaradhatnék amíg elkészűl, a szerelő szétszedné, én leápolnám, Ő pedig visszahajtaná. :) Ettől függetlenűl persze úgy fizetném, mint ha ott sem lennék.
Tudom, hogy nagyon körülményesnek tűnök, és lehet, hogy az is vagyok, de nekem a bringám több mint egy használati eszköz.
A középső bolt az, amelyikben szemben van a pult, és egy nő szokott lenni, aki semmihez sem ért?
A másik kettőbe azért benézek, és megkérdezem tőlük, hogy megy-e úgy, ahogyan én szeretném.
Nézd meg a Czirfusz Ferenc utcában az F&H-t vagy a Rauscht. Az utcában a középső boltot hanyagold. A monoblokkot az említett 2 üzletben simán kicserélik.
Tudnátok nekem ajánlani Baján bicikliszerelőt, aki ért a komolyabb bringákhoz,
relative új technikához, ( hidraulikus tárcsafék, olajos teló stb..) megbízható, és szerelés közben legalább annyira vigyáz a kerékpáromra, és annak fényezésére mint jómagam?
Az sem baj, ha nem hivatalos a dolog, vagy "csak" hobbiból szerel, a lényeg, hogy megbízható és precíz legyen!
A dolog tényleg nagyon fontos lenne, mert nyekereg a bringámban a középcsapágy, itt a jóidő, én pedig bringáznék...Kínomban futni járok. :)
Vagy esetleg bajai topikot, ahol több sikerrel járok, ha itt nem jönne össze.
"Összefoglalva: elég hányatott sorsa van a bajai bicikliseknek."
Máshol talán aranyéletük van? A biciglista Mo-n másodrendű állampolgár, amit még meg is ideologizálnak az autóbuzik, mondván, hogy nem fizet annyi adót, mit pampog. Viszont parkolóhelyet se foglal :)
A főtéri "kerékpárúton" mezítláb táncoltatnám azt a müvészt (ahogy régen a medvéket), aki azt az éles hulladékkövet odatervezte a bicigliseknek. Iskolapéldája, hogy valamit építenek, de ugyanannyi erőből lehetne hibátlan is.
(remélem a következőket Gál Zoli nem olvassa :)
A lényeg, hogy tempósan és biztonságosan kell és lehet is tekerni. Ha van kerékpárösvény, akkor nyilván ott ajánlott, illetve a gyalogosok közti teljes gázzal történő szlalomozás is lehet vidám. Természetesen jövőbe mutató tekintettel kell figyelni az adóbehajtókat :)
Naszóval sprintelj ott, ahol biztonságban érzed magad.
Pl. ha jobban tetszik, akkor igenis menj a tantóképző oldalán, ne a rendőrség oldalán, ahogy a tábla megkövetelné.
A német óvoda mellé telepített fasor esetén nem lehetett volna a fákat egy- másfél méterrel messzebb ültetni? Vagy a kitaposott úgy nevezett "nyári utat" megközölni, hogy a biciklisek is élvezhessék az árnyékos allét később?
Pontosan a kerékpár útra ültették a fákat. Ha a biciklis a járdán közlekedik a gyalogosok reklamálnak, és nem lehet kerülni...
Persze a bajai biciklis megszokta ezt; mert nézzük csak:
A Duna hídról levezetik a biciklis forgalmat a Posztó előtti gödrös útszélre...
Ha József város felé akar menni, akkor a Budai Nagy Antal utcán tud haladni, a Tesco felőli részen buszok és teherautók között.
Ha a város felé megy, akkor a gödröket kerülgetve. Amikor is a lakótelep sarkától hirtelen kél egy kerékpáros út a házak végéig. A forgalmas részen a piacnál, emelkedőn fel, kanyarban nincs biztonságos út kijelölve. A bátor/botor (?) az úttesten halad, a többi a halászpart fölött.
A Szt. Háromság téren ismét találunk egy kis kerékpáros utat, a Duna szálló előttig, mert a déli oldalon azon parkolnak az autók... A városháza előtt lehet haladni, vigyázva a gyalogosokra, akik ténferegnek a járda egyész szélességében. Az északi oldalon jókedvű kávézók ülnek a bicklis útra telepítve. A kórház felé csak a nagy forgalomban lehet elhagyni a teret, vagy a Roosevelt téren átvágva járdán haladva a kiérhetünk Batthyány útra. Haza felé, a Czirfusz utcán a buszok között haladhatunk...
Az 51-es út mellet csak a Józsefvárosi temetőig van lehetőség biztonságosan haladni.
Összefoglalva: elég hányatott sorsa van a bajai bicikliseknek.
Kösszépen. Nyomom az ipart, ha van egy hosszú délutánom. A guglival keresgélem a gyanús pontokat, a pontokat a gps-be másolom, és már tekerek is :)
Itt van 2 példa bunkerre és bunker/lövészárokra. Pár ilyen van a vaskúti út mentén, a lokátor mellett is, de lehet, hogy azok alapból a laktanya miatt épültek, nem a láncoskutya ellen?
Megkezdik a magyarországi bunyevácok népi kezdeményezésének tárgyalását is. A Magyar Tudományos Akadémia szerint a horvátság szerves részét képező népcsoport egyes képviselői önálló népcsoportként kívánnák elismertetni a bunyevácságot, de ez valószínűleg nem fog sikerülni nekik, mert a kormány az MTA álláspontját elfogadva nem támogatja kezdeményezésüket. A bunyevácokat egyedül Szerbia ismeri el önálló nemzetiségként, ahol jól jön, hogy meg lehet osztani a helyi horvát kisebbséget.
A már emlegetett "kagyló" üzemeléséhez és a járda tartósságához:
örömteli volt látni nagypénteken azt a kisteherautót vezető volánművészt, aki a kagyló előtti füves területen fordulgatott, és utána a járdán keresztül kihajtott a galagonyás felé.
A lerakott tábla és a behajtást akadályozni hivatott vasoszlop között centizett ki, a plató széle és a tábla között nem volt 2 cm. De sikerült!
Gratulálunk, és a gondos tervezéshez is, ami a vendéglátóhely működéséhez az infrastruktúra meglétét íly helyesen mérte fel...
A déli bunkerrendszerben ilyen fajtát eddig nem láttam, és jellemzően csoportban állnak. Most 38-nál tartok, meg is nézheted Google Earth-al, sokat be lehet azonosítani. Gugli Earth (kml) és Garmin (gdb) formátumban: