Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sixpack525i Creative Commons License 2023.05.08 0 0 225316

Ez e38 felni, nem ix.

Előzmény: Rumcice (225303)
Rumcice Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225315

 Vanosos motor, 92.09-től széria volt a légzsák az akkori eu-ban, és ott is vannak a narancssárga dobozok a motortérben mindkét oldalon. A kormányt nem ismerem.

Előzmény: von Tom 71 (225314)
von Tom 71 Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225314

Vezető oldali légzsákot nem rendelhetett bele a svájci?

Előzmény: Rumcice (225310)
von Tom 71 Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225313

A rugói vágva vannak, vagy törve???

Előzmény: Rumcice (225310)
von Tom 71 Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225312
Előzmény: sosomgyi (225311)
sosomgyi Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225311

A váltó és annak kérdéses beépítési minősége valamint a papirozás miatt - mert ugye forgalmiban automata - szerintem elengedem. A többi dolog nem zavarna amúgy de van egy ilyen sufniműhely feelingje az egésznek részemről.. na majd legközelebb. Facebook-on kint a hirdetés hátha jön másik darab is.

Előzmény: Rumcice (225310)
Rumcice Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225310

Az eredeti extralista alapján ez megint egy épített példány. Tuti beszart az automata váltó, és ezért inkább kéziesítették. A kézi váltó valszeg az tds kardánnal adta ki a hosszt. A kézi váltót lehetetlen beazonosítani sajnos BMW-nél.

 

Volt telifény, meg az alja le van alvázvédőzve, de szépen van csinálva, nem alulról minden telibefújva alvázvédővel, látszik, hogy szét volt szedve. Akár jó munka is lehet...

 

- vajon hátsó napellenző roló megvan-e?

- megvan a fényre billenő belső tükör a képek alapján

- könyöklős ülésekről nincs kép

- fényszórómosó hiányzik, tehát törve volt

- sárga ködlámpa (fóliázott) bukó a vizsgán

- meg az a ledes valami is bukó, ami az első rendszám alatt középen a hűtőt eltakarja

- tempomat tuti azért nem megy, mert utólag raktak bele kuplung pedált, és annak külön kell lennie egy érzékelő kapcsolónak, hogy ha kinyomod, kikapcsoljon a tempomat. Automata váltó hiánya miatt ezt ki kellene építeni, kábelt rákötni, és akkor lehet, hogy működne.

 

Többiről beszéltünk.

Előzmény: sosomgyi (225309)
sosomgyi Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225309

Szóóval akkor overall megéri megnézni ennyiért vagy inkább ne? 300km-re van.. Ami engem zavar az az hogy papiron automata de amugy meg kézi ha jól látom.

Előzmény: Rumcice (225308)
Rumcice Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225308

S410 Window lifts, electric, front

S415 Sun-blind, rear

S423 Floor mats velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S464 Ski bag

S472 Armrest, front, driver/passenger

S498 Headrests mechanically adjustable, rear

S687 Radio preparation

S500 Headl.washer system/intensive cleaning

S510 Headlight vertical aim control

S520 Fog lights

S530 Air conditioning

S540 Cruise control

S556 Outdoor temperature indicator

S571 Reinforced power supply

S209 Differential lock 25%

S804 National version Switzerland

 

Svájci autó volt. Gyárilag sperres, remélhetőleg most is az, önzáró difi.

Előzmény: sosomgyi (225307)
sosomgyi Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225307

BK31527

Előzmény: Rumcice (225304)
sosomgyi Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225306

Ha lenne lenne ennyi pénzem akkor már nem lenne.. Alvázszámot megkérdeztem az eladótól. Az elemzést köszi megint isten vagy!

Előzmény: Rumcice (225301)
Rumcice Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225305

Vegyük elő a hungarikum értelmező kéziszótárat:

 

92-es 525i                                                      OKÉ.

2 zonás manuál klima                                     Ez a legalapabb  klíma. Legalább működik?

tempomat (nincs rákötve a bowden)             Miért? Mert javíthatatlanul szar.

olaj/viz nem fogy                                            Ezt elhisszük?

kp zár nem jó                                                 Elég macera javítani, diagra kell dugni, olyannak, akinek van hozzá gépe.

gyári sper 3.23 - ez nem tudom mit jelent     3,23 az passzolna, le kell ellenőrizni, tényleg sperr-e. Meg tényleg annyi-e az áttétel, leforgatva.

TDS kardán - ezt se tudom miért jó               Ezt én se.

poliuretán bakok                                           Nem futotta gumiszilentekre, mi ez, driftautó? Eléggé rázhat a jó magyar utakon.

2 elektromos ablak                                        Remek!

 

A kipufogó meg 20 centit kilóg hátrafelé.

Előzmény: sosomgyi (225298)
Rumcice Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225304

Írd már be kérlek az alvázszám utolsó 7 számjegyét.

Előzmény: sosomgyi (225298)
Rumcice Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225303

És 525ix felnik vannak rajta. Azok ET54-esek a sima ET20-szal szemben, vagyis legalább 30 mm-es nyomtávszélesítőkkel megy fel.

 

De az is lehet, hogy ez egy néhai kibelezett 525ix? Annak az egész első futóműve és a kasztni tornya is más. De nincs róla ilyen kép.

 

https://www.realoem.com/bmw/de/showparts?id=HD71-EUR-02-1993-E34-BMW-525ix&diagId=36_0054

Előzmény: sosomgyi (225298)
Rumcice Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225302

Ekkora okádék váltókart még nem látott a világ. Aki BMW-t vesz, első dolga, hogy lecseréli a váltógombot? És mi a fasz ez, egy kézifékkar???

Előzmény: sosomgyi (225298)
Rumcice Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225301

Tudom, nem gondoltál 540i-re, de másik topicba berakták, és még kézi váltós is:

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/540/bmw_540i_v8_automata_v8_manual_6sebesseg_2ev_muszaki-19384550

Előzmény: sosomgyi (225299)
Rumcice Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225300

És a katalizátor is hiányzik belőle.

Előzmény: sosomgyi (225299)
sosomgyi Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225299

Közben lekérdeztem és automata váltót ír és az eredeti szine zöld volt..

sosomgyi Creative Commons License 2023.05.06 0 0 225298

Alakul valami! Jövőhéten elmegyek megnézni ha minden jól megy.

 

92-es 525i

2 zonás manuál klima

tempomat (nincs rákötve a bowden)

olaj/viz nem fogy

kp zár nem jó

gyári sper 3.23 - ez nem tudom mit jelent

TDS kardán - ezt se tudom miért jó

poliuretán bakok

2 elektromos ablak

 

1.7m

 

Rumcice Creative Commons License 2023.05.03 0 0 225297

E30-ban kicsik a motorok, persze ez szubjektív. A régi M20-as hengerenként 2 szelepes motorokhoz képest az M50 4 szelepes motorja nagy előrelépés volt az E34-ben.

 

Meg az E34-ben ott volt még az M30-as 530i és 535i, később a V8-as M60 530i és 540i.

 

Az M5 pedig megeszi reggelire a 4 hengeres M3-at, hiába érnek az E30 M3-ak csillagászati összegeket. Sokkal erősebb motor, jobban megy, erősebb fék, van hely az autóban elöl és hátul is, és az is előny, hogy a karosszéria elemek nagyrészt megegyeznek a sima E34-gyel, lehet hozzá mindent találni. Vagyis lehetett, amíg sok volt belőle.

 

És én pl. szeretem, ha egy erős autó nem néz ki úgy, mint egy kigyúrt testépítő, inkább legyen sleeper, és okozzon meglepetéseket. :)

 

De volt E30-am is, szerettem, de sokkal egyszerűbb szerkezet az E34-hez képest. Meg hát 6 évvel korábban érkezett, és ez azért csillagászati idő volt azokban az években a fejlődésben. A kettő között jött ki az E32, és megjelent a 750i a V12 motorjával, emiatt a Mercedes kénytelen volt eltolni a W140-es bálna bemutatását, mert rájöttek, hogy V12 nélkül totális kudarc lesz, át kellett tervezni. Szóval azokban az években igen komoly dolgok történtek.

 

Manapság a facelift annyit tesz, hogy kicsit más az első-hátsó lökös és kicsit mások a lámpák... jah, és még lomhább lesz a gázreakció.

Előzmény: Stratonicus84 (225294)
R100 Creative Commons License 2023.05.03 0 0 225296

Jó ez a virtuális keresgélés, de el kéne menni egyet - egyet megnézni, minél többet látsz a valóságban, annál több tapasztalatod, összehasonlítási alapod lesz.

 

Előzmény: sosomgyi (225292)
sosomgyi Creative Commons License 2023.05.03 0 0 225295

Részemről ugyanakkor ikon az E30 mint az E34.

Előzmény: Stratonicus84 (225294)
Stratonicus84 Creative Commons License 2023.05.03 0 0 225294

Az E34 rajongók hová pozícionálják az E30-at? Nem érhet fel az E34-hez, vagy az E30 az ultimate BMW esszencia hordozója és minden más csak sallang?

Rumcice Creative Commons License 2023.05.03 0 0 225293

Ez az, olyan E34, amit meg szabad venni, már ritkán jön szembe veled, kitartóan keresni kell.

Előzmény: sosomgyi (225292)
sosomgyi Creative Commons License 2023.05.03 0 0 225292

Na igen - valami ilyesmi a cél :D Szórakozásnak, hobbinak, befektetésnek - vagy legalább érték tartásnak - és egyúttal hasznos funkciónak is tekintek erre mivel azért csak elhoz dolgozni majd és jó esetben haza is visz. Keresgélek minden felé naponta hátha akad valami. 

Előzmény: Rumcice (225291)
Rumcice Creative Commons License 2023.05.03 0 0 225291

A fogyasztást ereszd el, csak élvezd, hogy mész vele. Ha hozzáér a cipőd a gázpedálhoz, és mindig a fogyasztás jut az eszedbe, akkor az nem oké, azt nem lehet élvezni. Látod, hogy kezdődik a piros a fordulatszámmérő órán? Na, arrafelé várnak rád az élmények. :D

Előzmény: sosomgyi (225287)
Rumcice Creative Commons License 2023.05.03 0 0 225290

Én próbáltam, 39,9 liter/100km-nél nagyobb számot nem tud kiírni, szóval nem kell aggódni, hogy miket írogat. :D

Előzmény: balabmw (225288)
sosomgyi Creative Commons License 2023.05.03 0 0 225289

16.1L átlagban az nem rossz. Teljesen reálisnak látszik tekintve hogy ez egy 7-es + nagyobb motor és automata szerintem pár literrel kevesebb lenne az 525i kézi. Mióta használod napi szinten?

Előzmény: balabmw (225288)
balabmw Creative Commons License 2023.05.03 0 0 225288

Nem a kedved akarom szegni,sőt!

 

Én most 730i-vel járok napi szinten 10km-t. ;-)

Kis kedvcsináló a nagyobb benzineshez.

 

Előzmény: sosomgyi (225287)
sosomgyi Creative Commons License 2023.05.03 0 0 225287

10 literes fogyasztással számolok. Évi 8 ezret megyek. Az Audi eszik mondjuk 6.5-öt. Kb 580ft jelenleg a benzin és a gázolaj is.

 

Ezzel a BMW-nek 464 000 lenne az üzemanyag költsége és 301 600 az Audi-nak. 

Na már most ha ez nézzük - és azt hogy az Audi mennyire volt nekem eddig megbízható - elárulom hogy nagyon és nem kért sokat. Alap dolgokat javítottam és kész. Tehát ha egy normális gondolkodású ember lennék akkor megtartom és ennyi. De mivel nem vagyok - és váltani akarok - ezért gondoltam valami izgalmasabb benzinesre. Vehetnék ennyiért E39 dízelt is - aminek a fogyasztás kb 6.5 lenne szintén tehát éves szinten nyerek ~150 000-et viszont ha porlasztót, magasnyomásút, dpf-et vagy bármit ami a dízel üzem mivoltához kapcsolódik akkor el is bukom ezt a pénzt, sőt. És itt most nem arra gondolok hogy a benzinesre nem kell költeni - de ami nincs benne az nem is mehet tönkre. Ezért volt jó az Audi a régi adagolós megoldással - de ma már nem kapsz ennyire megbízható - és olcsón fentartható dízel autót, sajnos.

Nyilván ha évi 25+ ezret mennék és hetente kellene tele tankolnom akkor más lenne a helyzet. Bár az furcsa lesz hogy egy teli tankal nem megyek majd el ~1200km-t :D

 

Előzmény: balabmw (225286)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!