Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

popek Creative Commons License 2022.07.19 0 0 67963

Szia,

 

Sajnos az én problémámat nem oldotta meg, a cső cserén kívül lehúztam még a vákuumszivattyúról is a csövet de úgy sem történt semmi az alapjárattal. Tehát nagy valószínűséggel az SCV vagy a magasnyomású lesz a hibás, vagy nem tudom...

Előzmény: csiburento (67961)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.19 0 0 67962

Sziasztok, segítséget kérnék 1.2 es D Corsa ügyében. Feltünt hogy nagy melegben forró motornál nem indul el a hűtő ventilátor, nyilván üzemelő klímánál megy, tehát a ventilátor jó. melyik hőgomba indítja? A motor bal felső hőbombát már kicseréltem, de a továbbra sem indul, volt hogy a tágulásin kiköpte a vizet mert megforrt benne.

 

A másik pedig hogy EGR szelep elrakódása okozhat állandó fordulaton történő be-be rángatást, torpanást minta visszavenne kicsit a teljesítményből, EGR hibakód téli hidegben már többször jelentkezett kiütöttem, és akkor hideg időben hidegindítás esetén az első 30 másodperben a motor egyenetlenül járt volt hogy le is fulladt, nem reagált a gázadásra. Vagy esetleg Lambda szonda?

Köszönöm a segítséget!

csiburento Creative Commons License 2022.07.17 0 0 67961

Szia, itt:

A képen közelebbi, ami ide vezet :

Előzmény: popek (67957)
19760622laci Creative Commons License 2022.07.17 0 1 67960

Szerintem jól mutat görögben

19760622laci Creative Commons License 2022.07.17 0 0 67959

OPEL Astra 1.4 16V Classic II Family (2005-2007) l Általános információk Kategória Alsó középkategória Gyártási időszak 2005-2007 Újkori ára 3 105 000 Ft Felszereltség Biztonsági övfeszítő rendszer az első biztonsági öveknél, aktív, Elektromos ablakemelők elöl, Fejtámlák elöl-hátul [5 db], Fékrendszer: blokkolásgátló fékrendszer [ABS], Fényszóró-távolságállítás belülről, elektromos, Figyelmeztető hangjelzés a fényszóró bekapcsolt állapotára, Fordulatszámmérő, Fűtés-szellőzés: belső levegőkeringető rendszer, Hátsó ablaktörlő-mosó berendezés, Időóra: digitális, Indításblokkolás, Kárpit: szövet, Kormányoszlop: állítható magasságú, Központizár, Külső hőmérsékletmérő, Külső visszapillantó tükrök a karosszéria színében, Külső visszapillantó tükrök: belülről állíthatók, Légkondícionáló berendezés [AC], Légzsák a vezetőoldalon, Légzsák az utasoldalon, Mikrofilter [por-és pollenszűrő], Oldalsó védődíszléc, Pótféklámpa [harmadik féklámpa], 2 hangszóró], Sebességváltómű: 5 fokozatú mechanikus, Szervokormánymű, Színezett üvegek, Ülések hátul: lehajtható és osztható, Ülések: állítható magasságú vezetőülés, Vészhárítók a karosszéria színében Karosszéria Kivitel Ferdehátú Ajtók száma 5 ajtó Szállítható személyek száma 5 fő Méretek és tömeg Saját tömeg 1 163 kg Össztömeg 1 640 kg Szélesség 1 709 mm Magasság 1 425 mm Hosszúság 4 110 mm Tengelytáv 2 606 mm Fordulási kör átmérője 11 m Üzemanyagtank 52 l Csomagtér térfogata 370 l Hasznos teher 477 kg Motor és sebességváltó Üzemanyag Benzin CO2-kibocsátás 169 g/km Környezetvédelmi osztály EURO 4 Hengerelrendezés Soros Hengerek száma 4 henger Sebességváltó Manuális (5 fokozatú) sebességváltó Hajtás Első kerék Hengerűrtartalom 1 388 cm³ Fogyasztás, gyorsulás- és sebességadatok Városi fogyasztás 9,7 l/100km Országúti fogyasztás 5,8 l/100km Vegyes fogyasztás 7,2 l/100km Végsebesség 180 km/h Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 13,0 s Maximális forgatónyomaték 125 Nm Maximális teljesítmény 66 kW, 90 LE Gumiméret 185/65 R15 88 T

 

OPEL Astra 1.4 16V Classic II (2004-2007)  Általános információk Kategória Alsó középkategória Gyártási időszak 2004-2007 Újkori ára 3 255 000 Ft Felszereltség Biztonsági övfeszítő rendszer az első biztonsági öveknél, aktív, Fejtámlák elöl-hátul [5 db], Fékrendszer: blokkolásgátló fékrendszer [ABS], Fényszóró-távolságállítás belülről, elektromos, Figyelmeztető hangjelzés a fényszóró bekapcsolt állapotára, Fordulatszámmérő, Fűtés-szellőzés: belső levegőkeringető rendszer, Időóra: digitális, Indításblokkolás, Kárpit: szövet, Külső hőmérsékletmérő, Külső visszapillantó tükrök a karosszéria színében, Külső visszapillantó tükrök: belülről állíthatók, Légzsák a vezetőoldalon, Légzsák az utasoldalon, Mikrofilter [por-és pollenszűrő], Oldalsó védődíszléc, Pótféklámpa [harmadik féklámpa], 2 hangszóró], Sebességváltómű: 5 fokozatú mechanikus, Szervokormánymű, Színezett üvegek, Ülések hátul: lehajtható és osztható, Vészhárítók a karosszéria színében Karosszéria Kivitel Sedan Ajtók száma 4 ajtó Szállítható személyek száma 5 fő Méretek és tömeg Saját tömeg 1 163 kg Össztömeg 1 640 kg Szélesség 1 709 mm Magasság 1 425 mm Hosszúság 4 252 mm Tengelytáv 2 606 mm Fordulási kör átmérője 11 m Üzemanyagtank 52 l Csomagtér térfogata 460 l Hasznos teher 477 kg Motor és sebességváltó Üzemanyag Benzin CO2-kibocsátás 169 g/km Környezetvédelmi osztály EURO 4 Hengerelrendezés Soros Hengerek száma 4 henger Sebességváltó Manuális (5 fokozatú) sebességváltó Hajtás Első kerék Hengerűrtartalom 1 388 cm³ Fogyasztás, gyorsulás- és sebességadatok Városi fogyasztás 9,7 l/100km Országúti fogyasztás 5,8 l/100km Vegyes fogyasztás 7,2 l/100km Végsebesség 180 km/h Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 13,0 s Maximális forgatónyomaték 125 Nm Maximális teljesítmény 66 kW, 90 LE Gumiméret 185/65 R15 88 T

 

még függ atoll is ki milyen extrákkal rendelte -ez Opel katalógusból másolva minden adat

Előzmény: vigusz (67958)
vigusz Creative Commons License 2022.07.16 0 0 67958

Sziasztok !

 

Kérdés: mi a különbség az

 

Opel Astra G 1.4 16V Classic II ill.

Opel Astra G 1.4 16V Classic II Family között ?

 

Köszi előre is.

popek Creative Commons License 2022.07.14 0 0 67957

Szia,

Köszi az infót, melyik csövet cserélted?

Előzmény: csiburento (67956)
csiburento Creative Commons License 2022.07.13 0 0 67956

Nos úgy tűnik DUKI hibáját megoldotta egy vákum cső csere és egy gázolajszűrő csere.

 

Hogy melyik volt a ludas a sánta járásban nem tudom, mert közben nem volt teszt. 

 

De innentől javaslom, hogy nézd meg a vákumcsőveket és az üzemanyagszűrőt! 

Előzmény: popek (67946)
simistar Creative Commons License 2022.07.12 0 0 67955

Sziasztok, olyan problémám lenne hogy 3 ezres fordulatnal valami elkezd csilingelni, a motor térben, uresben is csinálja, álló helyzetben, 3 ezer alatt és fölött nincs ilyen probléma csak 3 ezernél, menet közben mintha talán 3 ezernél kicsit megtorpanna utána ugyanúgy húz tovább, az alany egy x16xel motorkodu g astra 

Találkozott már valaki hasonló problémával, vagy esetleg tipp hogy mi adhatja ki ezt hangot, hiba kód nincs, semmi egyéb probléma nincs vele, köszönöm szépen előre is 

popek Creative Commons License 2022.07.09 0 0 67954

Szia,

Köszi a választ, sajnos az én autómon csak "nagyon ritka" hibák fordulnak elő. A hengerfejtömítés olyan helyen ment tönkre, hogy nem keveredett az olaj a vízzel és fordítva sem, hátra felé a tűzfal felé dolgozott kifelé, mindenre gondoltak csak erre nem. Elég sokba volt a találgatás...

Előzmény: 409 (67953)
409 Creative Commons License 2022.07.09 0 0 67953

Igen, lehetséges. Kopott pumpa esetén alacsony fordulaton lehet akkora résveszteség, hogy nem tudja tartani a nyomást. Fordulaton meg képes (még) megfelelő mennyiséget szállítani. De ez nagyon ritka hiba.

Előzmény: popek (67951)
csiburento Creative Commons License 2022.07.08 0 0 67952

Ma sikerült kipróbálnom, semmi változás, bármilyen terhelés esetén is ugyanúgy ugrál az alapjárat, hidegen melegen egyaránt. 

Akkor simul ki, ha kis gázt adok akkor viszont szépen simán jár! 

Előzmény: popek (67946)
popek Creative Commons License 2022.07.08 0 0 67951

Szia,

 

Úgy veszem ki a válaszodból, hogy van közöd az autókhoz. Lehetséges olyan, hogy a nagynyomású szivattyú alapjáraton nem működik rendesen de terhelésen már jó? Konkrétan az én problémámra gondolok.

Előzmény: 409 (67942)
19760622laci Creative Commons License 2022.07.08 0 0 67950

Vezérműszíjcsere intervallumok:

 

X-es motorkódú 16V motorok:

 

- 60.000 KM

- 4 év

 

X-es motorkódú, de 8V motorok:

 

X16SZR 60.000 km / 4 év

 

Diesel motor X-es motorkóddal (X17DTL):

 

- 60.000 KM

- 4 év

 

Z-vel kezdődő motorkódok (16V) 2003-as modellévig:

 

- 60.000 KM

- 4 év

 

Z-vel kezdődő motorkódok (16V) 2003-as modellévtől:

 

- 90.000 KM

- 6 év

 

kivéve: Z16XEP 150.000 km / 10 év

 

Z20LET Astra G / Zafira:

 

- 60.000 KM

- 4 év

 

Z-vel kezdődő, 8V-s motorok:

 

Z16SE - 120.000 KM

- 8 év

 

 

Diesel motorok, Y-nal és Z-vel kezdődő motorkóddal:

 

- 150.000 KM

- 10 év

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

A fogasszíj és a feszítőgörgő beállítása (vegyék figyelembe a TIS-ben található fogasszíj-táblázatot)

 

 

 

 

 

a 2001 MÉ-től, Y 17 DT-, Y 17 DTL-, Z 17 DTL-motor:

10 évenként / 150.000 km

 

 

 

 

a 2001 MÉ-től, Z 16 SE-motor:

8 évenként / 120.000 km

 

 

 

 

MÉ 2001-től MÉ 2002-ig, Z 14 XE-, Z 16 XE-, Z 16 YNG-, Z 18 XE-, Z 18 XEL-, Z 20 LET-, Z 22 XE-, Z 26 SE-, Y 32 SE-motor:

4 évenként / 60.000 km

 

 

 

 

MÉ 2003-tól, Z 20 LET-, Z 22 XE-motorok:

4 évenként / 60.000 km

 

 

 

 

2003 MÉ-től, Z 14 XE, Z 16 XE, Z 16 YNG, Z 18 XE, Z 20 LET motorok:

6 évenként / 90.000 km

 

 

 

a 2003 MÉ-től, Y 26 SE- és Y 32 SE-motor:

8 évenként / 120.000 km

 

 

 

 

a 2003 MÉ-től, Z16 XEP-motor:

10 évenként / 150.000 km

 

 

 

a 2004 MÉ-től, Z 17 DTH-motor:

10 évenként / 100.000 km

 

 

 

 

Vectra-C, Signum, Z 16 XE-, Z 18 XE-, Z 18 XEL-motorok.

6 évenként / 90.000 km

 

 

 

 

Vectra-C, Signum, Z 32 SE-motor:

8 évenként / 120.000 km

 

 

 

 

Vectra-C, Signum, Y 30 DT-motor:

10 évenként / 150.000 km

az egyik  szíj a másik fogas szíj,a szíjasokat érdemes cserélni mert szakadnak jobb kifizetni 50et mint utána gondolkodni miből javítom az összeakadt motort

Előzmény: 409 (67948)
csiburento Creative Commons License 2022.07.07 0 0 67949

Vasárnap kipróbálom és jelentek! 

Előzmény: popek (67946)
409 Creative Commons License 2022.07.07 0 1 67948

 

  "A láncos xep kb 80 ezer ,a szíjas 20 eze km.."

 

Honnan veszed ezeket a marhaságokat?

Előzmény: 19760622laci (67947)
19760622laci Creative Commons License 2022.07.07 0 0 67947

A láncos xep kb 80 ezer ,a szíjas 20 eze km .A láncos nem zörög sem hangos simán halk ,csak akkor kezd zörögni ha cserés ,de nem egy nagy durranás,árban ugyan az mert a szíjnál is van szerviz költség,a másik hogy ha veszel  vasat 250 felett cseréltess olajpumpát is,ha láncost veszel csakis skf vezérlét tetess bele,mert a többi gagyi szar tudom, xep twinves.10 ezrenkén olajcsere.nekem 100 főlőt volt vezérlés csere,mert 10 ezrenként cserélek olajat és ez még kíméli a lánc kopást stb.nem kínzom kapartatom meg minden ,és sokat fog menni.Ha mész valahová ha tél vagy nyár járassad 1 2 percig és utána indulhatsz,nekem ezért nem eszi az olajat,kombiba is jó az 1,4 es de 1,2 ne vegyél,nagyon gyenge.Mindezek felett odafigyelsz és karbantartod a vasat nem igazán fog pénztárca gyilkos lenni

Előzmény: vigusz (67944)
popek Creative Commons License 2022.07.07 0 0 67946

Szia,

 

Ha adsz rá fogyasztót pl: klíma vagy ablakfűtés akkor mit csinál, változik a motor működése?

Előzmény: csiburento (67945)
csiburento Creative Commons License 2022.07.06 0 0 67945

Na, ez izgi lesz! DUKIm hasonlót produkál....

https://youtu.be/FxcIs5PAfF8

 

Első körben üzemanyag szűrő csere lesz, aztán meglátjuk. Minekután jellemzően országút, az is hosszú távon, így szinte kizárt az EGR, illetve a folytószelep lerakódás... 

Előzmény: popek (67934)
vigusz Creative Commons License 2022.07.06 0 0 67944

Köszi.

Még valami: 1.4-es XEP kódú az láncos ? Ezek a twinport motorok ? Az XE pedig a szíjas vezérlésű ?

Láncos kicsit hangosabb de többet kibír mint a szíjas - ezt mondják ...

Előzmény: 19760622laci (67943)
19760622laci Creative Commons License 2022.07.06 0 0 67943

Nekem 1.4 em van kb 6-65 literes a fogyasztásom,ha légkondizol mindegyik sokat eszik,nekem kb 43liter 700 km felet van.1.6 is ilyen fogyasztással megy ,de nagyon ritka ebben a motorban hogy nem eszi az olajat,Nekem már 7 ezernél tart az olaj ,de még nem kelet rátöltenem.xep motorok nagyon jók ossztot szívós,de itt is van néha gond,ha olaj evése van,sok mindent elárul.kopot gyűrű,vagy eltömődött stb.De kb 1000 km en 0,5 a fogyasztás vagy 0.3,de látam már 2 literes fogyasztást is az kopót motor.Mosót takarított motorú autót ne vegyél mert az zsákba macska.Hibakód olvasás kuplung fék be gyújtás kapcsolás és figyeld a szerviz lámpát ha vilóg akkor az baj,ja és merj aláfeküdni hogy lásd a gépet alul is .

Előzmény: vigusz (67941)
409 Creative Commons License 2022.07.05 0 0 67942

 Ennyiből ezt nem lehet kitalálni. CR rendszernél ilyet a railnyomás ingadozás tud okozni. Hogy azt mi okozza, azt kell megfejteni. Élőadatokat kellene vizsgálni oszcilloszkóppal, hogy a nyomásváltozást a vezérlő csinálja, vagy a változásra avatkozik be. Az első eset lehet pl. azért, mert nem képes a nyomást tartani a rendszer adott üzemi helyzetben. (hibás befecskendező, kevés alacsonyoldali üzanyomás, magasnyomású pumpa....) Második esetben pl. szoruló, vagy kopott hozamszelep*. De az sem mindegy milyen irányba változik a nyomás a beavatkozás előtt. Aztán megeshet, hogy ennél egyszerűbb a dolog és pl. van egy hibás érintkezés a generátor töltőkörében.

 

* fejből nem tudom, hogy ez rendszer hogyan szabályoz a hozamszeleppel. Nem mindegy, hogy áramra nyit, vagy zár a szelep.

 

De ezek is csak tippek!!

Előzmény: popek (67939)
vigusz Creative Commons License 2022.07.05 0 0 67941

Sziasztok !

Tudnátok adni tanácsot : 1.4-es vagy 1.6-os G-s Astrát érdemesebb venni ? Teljesítményben nagyon érződik a különbség? Azt is mondják hogy az 1.4-es többet eszik - mert "többet erőlködik" ...  Igaz lehet ez ? Köszi.

19760622laci Creative Commons License 2022.07.05 0 0 67940

az elég drága tanuló pénz lesz ha nem az a gond,az a vicc az egészben hogy vehetjük arra is hogy felújított motor, és senki se tud semmit ,még szakszerviz sem,ugy látom hogy a mai világ új autói előbb kerülnek zúzdába mint javításra,ez vicc.Sogorom insigniaja is elkezdett rángatni hol csinálta hol nem,azt kiderítettük hogy generátor probléma ,besült a csapágy,és a kocsi nem jelezte hogy van illetve csepegteti a töltést vissza.Pedig 5 szervizben volt,hogy mért rángat állva néha.Általában  mindig ott van a probléma a szemünk előtt,csak nem vesszük észre,remélem hogy megjavul a vasad ,de keres bontotta és tedd bele.

Előzmény: popek (67933)
popek Creative Commons License 2022.07.05 0 0 67939

Szia,

 

Esetleg valami ötlet, hogy mi okozhatja?

Előzmény: 409 (67936)
19760622laci Creative Commons License 2022.07.05 0 0 67938

nem vagyok na dizeles ezt montam is

 

Előzmény: 409 (67937)
409 Creative Commons License 2022.07.05 0 0 67937

"...még ara gyanakszok hogy a gyújtás érzékelő rosszul álitoták be "

 

Ilyen sincs benne, legyen ez bármi.  ://

Előzmény: 19760622laci (67932)
409 Creative Commons License 2022.07.05 0 0 67936

Nincs hozzá köze.

Előzmény: popek (67930)
409 Creative Commons License 2022.07.05 0 0 67935

 

  "Alapjárati motor hiba,.de lehet fojtószelep"

 

Ezek biztosan nem, mert egyik sincs azon a motoron.

Előzmény: 19760622laci (67927)
popek Creative Commons License 2022.07.05 0 0 67934

Ugyan ez a hangja a motornak:https://www.youtube.com/watch?v=u-wdRCZb6Ww

Csak kicsit nagyobb tartományba mozog a fordulatszámmérő.

Előzmény: 19760622laci (67932)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!