Keresés

Részletes keresés

Kon-Tiki Creative Commons License 2022.02.08 0 1 2875

6. hét/album: Fais que ton rêve soit plus long que la nuit (poeme symphonique)

 

Elnézést a kis kronológiai következetlenségért (ígérem, rövidesen jön a Dragon/Hypothesis), de ha már a múlt héten említettem a Platinum Music féle Sex Power CD kiadást, akkor folytatom ugyanezen a CD-n hallható másik albummal, mely alcíme (műfaja) szerint Szimfonikus költemény, a rövid lemez hosszú címe pedig magyarra fordítva: Legyen álmod hosszabb, mint az éjszaka.

 

Négy évvel a párizsi diáktüntetések után Vangelis emléket állított az eseményeknek ezzel a különös albummal, mely a diákok éneklését ötvözi utcai jelenetekkel (szirénázás, lövések hangja, a diákok vitája) és többnyire meditatív, álomszerű instrumentális részekkel orgonán, zongorán, hegedűn vagy éppen trombitán előadva. Hasonló montázs-technikát hallhatunk, mint a 666 album „All the seats were occupied” számában, viszont a Fais que tone reve inkább tűnik a párizsi demonstrációk dokumentációjának, egyfajta hangoskönyvnek, mintsem önálló zeneműnek. Valószínű, hogy a fiatal Vangelist élénken foglalkoztatták a ’68-as események, és generációjának befolyása a politikai döntéshozatalra – ne felejtsük el, hogy ebben az időszakban odahaza katonai junta kormányozta Görögországot.  Az A oldal végén elhangzik egy ének, amit két évvel később majd Melina Mercouri is előad protest songként „Athenes Ma Ville” néven, Vangelis közreműködésével. Megkapó a B oldal utolsó tétele, ahol a rádión beolvasott közleményt egy ereszkedő dallamú, elégikus zene követ, aláfestéseként a demonstrációk végének: https://youtu.be/7g63DC_MdC0  Nem gyönyörű?

 

Említést érdemel, hogy 2008-ban „Paris May 1968” címmel egy hivatosnak tűnő CD kiadás is napvilágot látott Görögországban, sikerült is beszereznem, viszont nagyon úgy tűnik, hogy a felvételt LP-ről másolták át, és ennél is nagyobb baj, hogy megrövidítették az album mindkét oldalának elejét (ugyan miért kellett egy 31 perces lemezből 28 és fél percest csinálni?), szóval ez így kuka. Egyébként az eredeti LP borítóján szereplő szövegek (az A oldalon „C'est une nuit verte / Celle des barricades / Nuit verte ou rouge ou bleue ou noire / Qu'importe mon ami / Cela importe mon ami / L'espoir de la victoire”; a B oldalon „La rêve est réalité / Jouissez sans entraves / Vivez sans temps morts / Baisez sans carottes”) nem külön számokat jelölnek, ahogy a Discogs feltünteti egynémely kiadásokon, hanem a két énekelt szám (a Paris May CD-n a 4. és 6.) szövegét, állítólag ezeket graffitizték a falakra a diákok.

 

A Platinum Music kiadás emellett két redundáns dalt is tartalmaz: a Song One és Song Two régebbi Forminx dalok (A hard night’s day, Until the end), amiket az 1. héten már meghallgattunk.

Törölt nick Creative Commons License 2022.02.07 0 0 2874

Ezt reklámozták a FBon, de nem hallgattam bele. Én spéci utálom az ilyen rövid ízelítőket. Ha nem veszem meg csípőből a lemezt, akkor meghallgatom az egészet valahol (YT, Spotify, Deezer, Bandcamp) és utána eldöntöm, hogy kell-e. Persze a Vangelis, Klaus Schulze, Wakeman lemezeket csípőből megveszem. A többit először megsasolom

Előzmény: Kon-Tiki (2873)
Kon-Tiki Creative Commons License 2022.02.07 -1 0 2873

Na mit találtam, kár hogy csak preview:

https://www.juno.co.uk/miniflashplayer/SF841204-01-04-05.mp3

 

Előzmény: Törölt nick (2872)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.07 -1 1 2872

Ha minden igaz holnap jön meg az Lp. Csak olvastam én is, hogy kb. 10 perc, de sokkal több infót én sem láttam hallottam. Remélem, hogy a 3 gyerekem megengedi, hogy legkésőbb holnap este meghallgassam és ha addig senki sem jelentkezik, akkor megpróbálok írni róla pár szót. Az a baj, hogy engem úgy egészében nem fogott meg ez a lemez. Meghallgattam vagy 3x, de nem "érzem" még. Biztosan bennem van a hiba... Ma este (ha az említett kis személyek megengedik:) megpróbálom átverekedni magam a CDn, hogy holnap legyen valamilyen összehasonlítási alapom (pedig ma este Gurdjieff/De Hartmann zongorazenéjét szerettem volna részben meghallgatni, Jeroen van Veen előadásában, de egye fene, jöhet a Juno helyette... Meg nagyon remélem még egy mínusz! 

Előzmény: Kon-Tiki (2871)
Kon-Tiki Creative Commons License 2022.02.07 -1 0 2871

Most értettem csak meg, mi az a mínuszolás. Tényleg, mintha valaki 10 kommentet egymás után dislike-olt volna, biztos tévedésből. Vagy utálja Vangelist.

 

Na milyen a Cosmos Autopator? Megkapta már valaki? YT-on még nem látom...

Előzmény: Törölt nick (2868)
Epsilon Creative Commons License 2022.02.07 -1 0 2870

Nem figyelem a koncert híreket, mert jelenleg röghöz kötött vagyok. Pedig jó lenne élőben hallani egy(-két) bravúros billentyűmenetet...

Előzmény: Törölt nick (2869)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.07 -1 0 2869

Egy (másik) kis OFF: láttad, hogy a győri Richter Teremben 9-én Rick Wakeman koncert lesz? Csak azért írom ide, mert nincs Wakeman fórum (persze mélben is leírhattam volna, de ráizgultam a mínuszokra:))) 

Előzmény: Epsilon (2867)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.07 -1 0 2868

Szia! Biztosan túl sok mindent észreveszek (szakmai árralom:). Mint írtam, csak meg szerettem volna érteni a mínuszoló (szétesettnek tűnő) gondolatmenetét. De persze az is lehet, hogy nem ugyanaz a mínuszoló (én arra tipelnék, hogy igen:) 

Előzmény: Epsilon (2867)
Epsilon Creative Commons License 2022.02.07 -1 0 2867

Komolyan, tegye fel a kezét, aki (rajtad kívül) észreveszi ezeket +/- jelöléseket. 

Ha nem hívod fel rá a figyelmet, én biztos nem. Ne foglalkozz vele. Amíg nem áll ki "arccal" valaki, hogy  neki erről vagy arról más a véleménye, mint a posztolónak, addig egy ilyen légypiszok, az az marad - légypiszok.

Előzmény: Törölt nick (2864)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.07 -1 1 2866

 A feljebb való lépésnél már előjönnek a térérzés, jelenlétérzés, levegősség, a hangszerek teste, a prezensz tartomány stb

 

Igen, csak itt már az is nagyon fontos, hogy milyen szobában hallgatod (mekkora, esetleg hangszigetelve van-e, a város közepén laksz-e és a villamos ott csörög el melletted, vagy tanyán, ahol meg a tehénbögés hallatszódhat be a szobádba ha nem eléggé izolált a szoba:) a zenét, arról már nem is beszélve, hogy bármennyire is kíméljük a fülünket (de általában nem tesszük) már nem úgy hallunk 15-20 évesen (pont amikor még nincs annyira lehetöségünk egy kurva jó rendszert kiépíteni) mint 40 vagy 60 évesen.

Bírom az interneten a 60-70 éves csókákat tizen milliós rendszerekkel, akik egy kábelkicserélés után oldalakat tudnak írni arról, hogy emiatt mennyivel jobban szól az egész rendszer - persze, bruhaha. Hallani azt hallok amit akarok és azt mondok amit akarok, mert úgyis én hallom, a másik hülyének xarabb a rendszere mint az enyém, tehét be tudok neki bármit magyarázni, ha meg hazahívom, hogy meghallgassa a kurva jó rendszeremet és mást hall mint én, akkor vgy a másik hülye és nem ért a zenéhez, vagy akkor elismerem, hogy hát, tényleg, lehet, hogy ma´r nem olyan a hallásom mint 20 évesen:)))

Előzmény: music picture (2863)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.07 -1 0 2865

Úgy tünik, hogy valaki ki akarja átkozni:)))

Előzmény: Kon-Tiki (2858)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.07 -1 0 2864

Kon-Tiki, music picture: látom valaki kurvára unatkozik. Kurvára nem zavarnak a mínuszok, csak meg szeretném érteni a minuszoló gondolkodását. Valami logikát szeretnék találni benne - nem értettem, hogy miért kaptam mínuszt arra, hogy azt írtam, hogy a Mester halála után nagy valószínüséggel kapunk egy megaboxot a kiadótól, kiadatlan munkákkal, de nem azért, mert a kiadó szereti a rajongókat, hanem azért, mert pénzt lát benne. Az audios elkalandozásunk music picturE-el lehet, hogy megérdemel egy mínuszt, mert offtopic, de, hogy Kon-Tiki mi a faxért kapott mínuszt az album review-ért, meg aztán miért van mínuszolás, mert azt írom, hogy az Amore-ról írok majd pár szót az Earth elött, végképp nem értem. Mivel, ha jól vontam le a következtetest az évek során, music picture is kicsit azzal a területtel foglalkozik mint én (pszichiátria/pszihológia), lehet, hogy ö látja ebben a logikát. A baj akkor kezdödik, ha már a mínuszoló sem látja a logikát a mínuszolásiban:) Mondom, ha a mínuszoló "mester" azt gondolja, hogy álmatlan éjszakákat okozott nekem ezzel, nagyon téved. Kurvára nem érdekel, hogy mínuszol, csak simán szakmai okokból meg szeretném érteni, hogy miért :)))

music picture Creative Commons License 2022.02.06 -1 0 2863

Azt hiszem ténleg van az a határ, ami már nem ésszerű, de a hifizés bizonyos mértékig abszolút ár érték arányos. Ha abból indulok ki mekkora a különbségeket hallottam a középkategóriáig vezető úton az döbbenetes. A feljebb való lépésnél már előjönnek a térérzés, jelenlétérzés, levegősség, a hangszerek teste, a prezensz tartomány stb. Az audiofília is valami olyasmit jelent, hogy a zenében való teljes feloldódás a megszólaláson keresztül a kiváltott hatásig. Nem hallottam még milliós összetevőkből álló rendszert, de valószínűleg dobnék egy hátast. 

Ha abból indulok ki mekkorát javult a rendszerem minőségi tápellátás, tápkábel egyéb kábelezés okán, hát...

Az biztos most elégedett vagyok azzal, amim van. 

Na jó nem teljesen... mert hangfalban is feljebb kellene lépni a középbe, már ki is gondoltam az ideálisat.

 

Azért, amit írsz az egy elég rendben lévő cucc!!!

 

A Juno-val kapcsolatban, szerintem sem egy sikerült darab, olyan mintha régebbi ötleteket, zenei vázlatokat rakott volna össze, nem sok koncepciót vélek benne. Nem egy kidolgozott, kiérlelt munka.

Előzmény: Törölt nick (2862)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.06 -1 0 2862

Szuper, hogy így gondolod!

Igen, nagy a különbség, habár szerintem maga a zene élvezete talán nem annyira rendszerfüggő.

Ha figyeled nagyon és analizálod és akarod hallani ahogy a karmester lába alatt recseg a pódium, akkor bele lehet nyomni a rendszerekbe tizen meg tizen milliókat. Meg lehet magyarázni, hogy melegebben szól, meg meghallom a 22. hegedűst is, de szerintem ez magához a zene élvezetéhez nem nagyon sokat tesz hozzá. Megvettem / felépítettem a rendszeremet, mert megengedhettem magamnak és magasabb kategóriában is gondolkodhatnék, de nem hiszem, hogy sokkal többet kapnék egy 4-5 vagy akár 10x többe kerülő rendszertől. Én ugyanúgy élveztem a zenét már 1990ben, amikor elkezdtem gyűjteni a kazettákat és ezeket a szüleim 1980as monó Sanyo magnóján hallgattam.

Egyébként ez csak a kis szerény sztereo rendszerem. Van még egy 5.1-es (amit persze ki kellene bővíteni 7.1sre, bla, bla:) rendszer 5 másik Triangle hangfallal (az elülsők, azok magas, padló, vagy hogy a tökömbe hívják) hangfalak, a hátsóak persze kissebbek. A mélynyomó SVS. Az elülső hangfalak Triangle kábelekkel vannak összekötve az erősítőkkel, a két hátsó meg SVS kábelekkel). Az 5.1-es rendszer lejátszója egy relatív régi Marantz UD7007, az erősítő meg egy SR 8015ös. A lejátszó megtért egy cserére de jelenleg csak a Reavon 200as jöhetne szóba helyette, mivel ez SACDket is lejátszik, amiket én nagyon szeretek és van vagy 350 belőlük.

 

Előzmény: music picture (2861)
music picture Creative Commons License 2022.02.06 -1 0 2861

A "cuccokat" én is csak pár éve veszem komlyabban, mert bár nagy cd gyűjteményem volt, mindig a zenék gyűjtése, kiválasztása volt erősebb addig. Aztán megelégeltem. Kezdődött azzal, hogy halódott az erősítőm. Magyarország, szociális szféra... szóval nem rám szakadt a bankszektor. Viszont több évtizednyi zenehallgatás van mögöttem, fiatal korom óta állandó és legfontosabb töltekezés számomra a (többi művészeti ág szeretete mellett). Így belevágtam némi rendszerépítésbe. Tőled is érdeklődtem, mert Marantz-ban gondolkodtam.

Először csak egy alap erőlködőt sikerült, meg a hangfalaimat lecserélni. A változás döbbenetes volt. Ha addig szerettem zenét hallgatni hát azután szavak sincsenek rá mennyire fontossá és még sokkal élvezetesebbé vált. Rájöttem mennyire lényeges a hardver. Rengeteg zeném volt és most végre rendesen is hallhattam őket. Viszont elindult a "hifi bogár".

Megcéloztam a középkategóriát, mint még elérhetőt (spórolás árán). Továbbra is ki volt nézve egy Marantz, de ez már majdnem 3x olyan drága volt, mint a meglévő. Aztán egy nap nagy mákom lett, mert hirtelen belefutottam egy használtba a ..fogáson. Azonnal lecsaptam. Körülbelül a te 8006-osoddal egy kategória, (bár már azóta majd egy százassal többe kerül már).

Csak azt akarom mondani nagyon megérte! Más szintre helyezte az élményt. Újra rendszeresen hallgatom a régebbi zenéimet.

Ha az ember megteheti, hogy átcsoportosít forrásokat, mindenkinek javaslom tegye meg azonnal.

Azt hiszem te is sokféle és nem csak elektronikus zenét hallgatsz. Nem olyan rossz a cuccod. Én a padlón álló hangfalak mellett döntöttem, mert akusztikailag az alsó tartományt jobban visszaadják és mind elektronikus mind hangszeres zenénél gazdagabban textúrált megszólalást eredményeznek.

Szóval hallgassunk sok-sok zenét!

Előzmény: Törölt nick (2857)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.03 -1 0 2860

Elkezdték kipostázni a Juno to Jupiter Lpket. Van aki már meg is kapta. Az enyém is úton van, de különösebben nem izgulom agyon magam miatta. Nekem sajnos ez a 3. leggyengébb Vangelis lemez a Fais Que Ton Reve és a 2007es El Greco után☹️ Jöhet a minuszolás 😃😃😃😃😃

Törölt nick Creative Commons License 2022.02.01 -1 0 2859

OK. Kivárom a sorát, a Fais Que Ton Rêve után - Earth elött

Előzmény: Kon-Tiki (2858)
Kon-Tiki Creative Commons License 2022.02.01 -1 0 2858

Örülnék egy Amore review-nak, bármikor! Nem fogjuk kiátkozni ezt a lemezt, csak mert monó :)

Előzmény: Törölt nick (2857)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.01 -1 0 2857

Apropó Amore minöség - nem tudom ki, mit csinált a zenével a YT verzión, de sokkal szörnyübben szól mint az Lp-n. Pedig nekem is csak közepes / közepesnél alacsonyabb zenehallgatási cuccaim vannak (Audio Technica AT-LP5 lemezjátszó, Marantz PM8006 stereo erösítö és Triangle Esprit Comete EZ hangfalak)

Előzmény: Törölt nick (2856)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.01 -1 0 2856

Szerintem nem annyira rossz az Amore minösége. Nem sokkal rosszabb mint a Sex Poweré vagy a Fais Que Ton Rêveé - legalábbis az én füleimnek. Igen, mono, de zenei dokumentumként szerintem nagyon jó / fontos.  Én örülök, hogy kiadták. Ha rám gondoltál, nekem OK, hogy írjak róla pár sort a 9. héten... (ha jól számoltam, akkor 6. hét lesz a The Dragon 1970-böl, aztán a Hypothesis meg a Fais Que Ton Rêve) 

Előzmény: Kon-Tiki (2855)
Kon-Tiki Creative Commons License 2022.02.01 -1 0 2855

Ebből a "pentalógiából" az Amore nem csak hogy bootleg, de ráadásul elég gyenge minőségben, mono mix-ként került lemezre, CD változata nem is létezik, ezért nem terveztem róla írni. Talán valaki más?? :) YouTube-on az egész lemez fenn van: https://youtu.be/22am7Ghrtls

 

Persze egyetértek, ezek a kezdeti bakelit albumok nem olyan színvonalasak, mint a későbbi lemezek, de hát azok sem a semmiből jöttek - szerintem pl. az Ignacio visszanyúl a Sex Powerhez, az Earth a Dragonhoz, a Fais Que néhol emlékeztet a 666-ra vagy az Apocalypse-ra, stb. Jó újra hallgatni őket. Amióta írom a review-kat, én is észreveszek meglepő új dolgokat - pedig korábban mindet meghallgattam milliószor. Btw, nekem is a Dragon a kedvencem ebből a csoportból, habár a Sex Power tipikusabb Vangelis :)

Előzmény: Törölt nick (2854)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.01 -1 0 2854

Igen, van ez az érdekes Vangelis korai pentalógia 1970-1973-ból, amiröl a mester nem nagyon akar tudni (Sex Power, Hypothesis, The Dragon, Fais Que Ton Rêve... és az Amore).

A Sex Power érdekes, föleg történelmileg-Vangelis zenei evolúciója szempontjából. Látszik, hogy Vangelis mennyire nyitott különbözö stílusok / hangszerek felé, de én sajnos nem mondanám egy mestermünek.

A stílusa olyan mint az Amoreé (úgyhogy gondolom, hogy ez utóbbi is 1970-1971 körül készült, a szörnyü Amore film viszont 1972-1973-ban és gondolom ezért tartják 1973-asnak az Amorét).

A Hypothesis és a Dragon más tészta - nekem nagyon nagy kedvenceim! - de erröl majd a következö részekben:)

A Fais Que Ton Rêve... számomra hallgathatatlan - egy nagy semmi. Messziröl a leggyengébb Vangelis valaminek nevezném (mert zenének nem nagyon:(

Tudom. hogy 4 lemez még ezután jön, de ezek kicsit így egységesen fontos részei a Vangelis fejlödésnek zeneileg és körbebezárják Vangelis elsö szóló korszakát - az Earth / L'Apocalypse-töl egy másik Vangelis / másik periódus következik...

Előzmény: Kon-Tiki (2853)
Kon-Tiki Creative Commons License 2022.02.01 -1 0 2853

5. hét/album: Sex Power

 

Vangelis szóló pályafutása néhány obskúrus bakelit albummal kezdődik, amelyeket utóbb hivatalosan sosem adtak ki CD-n. Így ezek az albumok kevéssé ismertek, és úgy látszik, Vangelis szeretné, ha ez így is maradna ☹️. Ebben nem osztom a Mester véleményét, úgyhogy tervem szerint februárban ezeket a lemezeket vesszük sorra. Szerencsére ma már nem hivatalos CD-n is hozzáférhetők, ha esetleg valaki nem szeretne mélyen a zsebébe nyúlni az eredeti korongokért. Nekem a Platinum Music féle kiadás van meg (made in Monaco):

https://www.discogs.com/release/4512589-Vangelis-Sex-Power-Poem-Symphonique

 

A Sex Power Vangelis első filmzenei albuma. Henry Chapier filmjét 1970-ben mutatták be, tehát a soundtrack még bőven az Aphrodite’s Child fennállása alatt készült, de stílusában elüt attól, főleg a vokális AC számoktól. A 11 számnak nincs külön címe, egyszerűen csak tételként szerepelnek a fentebb linkelt tracklisten, amiből sejthető a szimfonikus hangzás, de ettől függetlenül a zene igencsak fülbemászó, két tétel promó kislemezen, önálló címmel is megjelent:

„Djemilla”: https://youtu.be/oJ6KRI43K5o

„Third Love”: https://youtu.be/TXt3n2iaOlA

 

A Third Love romantikus témája ötször, különféle hangszerelésben hangzik el a lemezen. Először akusztikus gitáron halljuk (sajnos nem tudjuk meg, valójában ki adja elő), később zongorán, orgonán és… hmm… lehetséges, hogy szintetizátoron? https://youtu.be/NGsXAWSlxHE

 

Feltűnő az ütőhangszerek kiemelt szerepe a lemezen; vannak csak kongán előadott és furulyával, gonggal illetve egyéb Vangelistől megszokott csilingelő ütőhangszerekkel kísért számok is. Pár trackben vokál aláfestést hallunk, feltehetően Demis Roussos-tól. Mellesleg a zenében nem igazán hallok utalást a film címére 😊.

 

A Sex Power rokonságban áll a 666 és az Earth instrumentális, ethno-gyökerű anyagaival. Mintha csak kompozíciós tehetsége sokszínűségét próbálná demonstrálni, ezen a lemezen (is) Vangelis tobzódik az ötletekben, mondhatnám, a zene igényessége előrébb jár a hangszerelés és a felvételi technika lehetőségeinél – ha ezt az anyagot pár évvel később a Nemo stúdióban rögzítették volna, simán a hivatalos Vangelis-kánon fontos része lenne. Ettől függetlenül kár, hogy hivatalos CD kiadás nem készült belőle.

 

Ti mennyire kedvelitek? Megvan valakinek az LP változat?

Törölt nick Creative Commons License 2022.01.29 -1 0 2852

Szerintem a Mester halála után hirtelen kapni fogunk egy boxot 10-20 vagy több CDvel a kiadatlan anyagokkal. A kiadónak jó pénz lesz, nekünk, rajongóknak meg nagy öröm. De most Vangelis még nem engedi☹️

Előzmény: Kon-Tiki (2851)
Kon-Tiki Creative Commons License 2022.01.29 0 0 2851

Azt remélem, hogy előbb-utóbb az Artificial Intelligence eljut arra a szintre, hogy az ilyen bootleg felvételekből hifi minőséget állít elő. És akkor Vangelis diszkográfiája hirtelen duplájára nő :)

Előzmény: Törölt nick (2850)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.28 0 0 2850

Meg az I Hear You Now elejére is hajaz a Picasso szám 

Előzmény: Törölt nick (2849)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.28 0 0 2849

Ez a Picasso szám nekem is nagyon tetszik. A film 1982-es, de a zenét én olyan 1978-ra tenném. Kicsit olyan, mintha a Flamants Roses "testvére" lenne. 1982-ben már kicsit más volt Vangelis stílusa. 

Előzmény: Kon-Tiki (2847)
macready Creative Commons License 2022.01.28 0 0 2848

Vajon ki lehet a lány a videóban?
Ezt én sem tudom.

Gondolod, hogy ez valóban '82-es felvétel? Sokkal korábbinak hangzik...
Máshol is '82-esként hivatkoznak erre a zenére, de a jellegzetes CS-80-as használat is arra utal, hogy minimum '77 utáni a felvétel.
Tényleg kár, hogy ez a kellemes zene hivatalosan nem jelent meg sehol.

Előzmény: Kon-Tiki (2847)
Kon-Tiki Creative Commons License 2022.01.28 0 0 2847

A végén milyen szép lett a kép. Most jöttem csak rá, hogy a Delectus set kísérőkönyvében az Apocalypse des Animaux-nál szereplő képen Georges Mathieu-t látom. Vajon ki lehet a lány a videóban? Akkoriban Vilma Lado volt Vangelis barátnője, ugye?

 

Sajnos a festő-sorozat (Mathieu, Braque, Picasso) mindhárom kísérőzenéje kiadatlan maradt. A kiadók helyében én tudtam volna helyet szorítani egyik-másik betétnek, pl. ennek a számnak valamelyik válogatás-lemezen: https://youtu.be/aREcc6iRffY Gondolod, hogy ez valóban '82-es felvétel? Sokkal korábbinak hangzik...

Előzmény: macready (2846)
macready Creative Commons License 2022.01.28 0 0 2846

Közben sikerült megtalálnom a kérdéses hangszereket (Hammond orgona - Binson Echorec módosítással, Hohner Clavinet, akusztikus gitár, ütőhangszerek és lassítás).
Tudom, hogy a legendás CS80-nal megtámogatott Spiral-tól kezdve óriásit ugrott a népszerűsége, de jó látni, hogy vannak rajtam kívül még olyanok, akik ezt a korábbi - még szintetizátorok előtti - zenei korszakát is kedvelik. :)
Bocs, hogy egy kicsit előreszaladtam! Nem fogok már többet beletrollkodni, folytasd nyugodtan, ahogy eltervezted. ;)

Érdekességként ezen a videón a L'Apocalypse des Animaux hangzásához nagyon közeli stílusban adott elő improvizációt, egy performanszot kísérve 1971-ben:
https://www.youtube.com/watch?v=HX8w9vvrkF0

Előzmény: macready (2842)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!