Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

anonym19 Creative Commons License 2018.11.21 0 0 156143

Pont ezért kérdeztem,  mert többen írták az exidre hogy alig 2 évet bírt.  

Érdekes ez az élettartam,  egy olyan autónál ahol már csak csekély anyagi ráköltés számít ott a semmilyen akku is pl már 3. - 4. éve teszi a szolgálatot (unixos). 

Előzmény: BmS1 (156142)
BmS1 Creative Commons License 2018.11.21 0 0 156142

Az Exide AGM vagy akár spirálcellás akkuknak jó az indítóáram értéke.

Varta sem rossz.

Harmadik a Bosch, ha hasonló ársávot nézel.

 

Ne legyenek illúzióid: három, "jobb márkájú" akksinál úgy négy év várható élettartam. Ritka az, amelyik sokkal tovább bírja, de előfordul, hogy még két év is magas léc.

 

üdv

Előzmény: anonym19 (156141)
h i r d e t é s
anonym19 Creative Commons License 2018.11.21 0 0 156141

Szia BmS!

 

Ha választanod kellene 3 akkumulátor márka közül melyiket választanád?

 

Főbb adatok:

85Ah

800A hidegindítás 

 

 

Márkák:

Exide

Bosch

Varta

 

Kaz3 Creative Commons License 2018.11.18 0 1 156140

Köszönöm a tanácsot. Ma el is vittem lemosatni, és rá kellett döbbennem, hogy mekkora nonszensz egy ennyire jól kitalált, konstruált eszközt ennyiért eladni. Felemeltem az árát, leraktam a garázsba, lesz ami lesz. Ha nem kell senkinek, megtartom.

 

gsis Creative Commons License 2018.11.18 0 0 156139

Először az áron tudsz változtatni, hogy olcsóbb legyen. Átnézve a kínálatot, a kocsid a felső harmadban

" tanyázik" ár alapján.Sajnos a piac már ilyen. Tapasztalat, hogy már kisebb árcsökkentéssel is lehet

aktivizálni az érdeklődőket, akik napi szinten nézik az internetes kínálatot.

Előzmény: Kaz3 (156138)
Kaz3 Creative Commons License 2018.11.18 0 0 156138

Kaz3 Creative Commons License 2018.11.18 0 0 156137

Sziasztok,

eladóvá vált a 9-5ösünk. 17 éve van meg, 1999-ben helyezték forgalomba Németországban.

3.0 Literes, autómata váltó, összes extra, nem volt törve, k. felni+lemez felnik, 199.000 Km valóban.

Caak komolytalan vevõjelöltek jelentkeznek, fél éve hirdetjük, kezdem feladni.

Bontatni nem akarom. 460-ért raktuk ki.

Valakinek ötlete?

 

jablonszky Creative Commons License 2018.11.16 0 0 156136

Köszi!

Előzmény: anonym19 (156134)
anonym19 Creative Commons License 2018.11.16 0 0 156135

Helló Gergely93!

 

 

A napokban kétszer is láttalak. :)

 

Viszont van egy olyan érzésem hogy 2-3 hónapja a Szigethy Attila úton a rendőrségnél átköszöntünk egymásnak a lámpánál. :)

Szürke  9-3 kombi, mi éppen tömtük a fejünket...  :-D

anonym19 Creative Commons License 2018.11.16 0 1 156134

Szia!

 

Elvileg nem tisztítható.

Előzmény: jablonszky (156133)
jablonszky Creative Commons License 2018.11.16 0 0 156133

Sziaszto!

A Z19 DTH-s motoroknál lévő légtömegmérő tisztítható e vagy sem?

Hőfilmes (izzóhuzalos) vagy más fajta?

Köszönöm!

anonym19 Creative Commons License 2018.11.15 0 0 156132
Előzmény: KawaBazsy (156130)
CiborUK Creative Commons License 2018.11.15 0 0 156131

Szia, köszönöm,h reagáltál. Nekem 1999-es 1,8t van, tavasszal vettem, eddig csak határtalan boldogságot és örömet okozott :) Ez az 1. hibája az autónak. A nyitható tetővel kapcsolatban kérdeznék valamit, Neked mint régi cabrio tulajnak valószínűleg blőd kérdésnek tűnik, ezért előre elnézést kérek. Neten már sok helyen nézelődtem de nem találtam rá választ, persze az autót is végignéztem. Meg tudnád mondani nekem,h a tető mechanikája csak elektromos vagy elektro-hidraulikus? Ha hidraulikus akkor hol találom az utántöltésre/szintellenőrzésre alkalmas tartályt? A hibajelenség: visszazáráskor utolsó mozzanatként nem közelíti rá a tetőt a szélvédőkeret tetejéhez, így a kézi biztonsági reteszelővel elég sokat kell bajlódni mire beakad és rögzíthető lesz. Pusztán abból gondolom,h hidraulikus a rendszer és ha ez igaz akkor a kevés hidraulika olaj okozhatja ezt a hibát, mert ehhez hasonló hibát produkál egy olyan hidraulika rendszer is amely pl. egy munkagép gémjét mozgatja és kevés olajszintnél a maximális kinyúlás előtt akad meg/akadozik a gém. Kiváncsian várom a válaszodat. 

Előzmény: v_tom (156129)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.11.13 0 0 156130

Így igaz. S pont azért 80%-ig mert felette lassabb töltésre vált a rendszer, s a maradék 20% a több idő (CC/CV ciklus).

Előzmény: BmS1 (156128)
v_tom Creative Commons License 2018.11.13 0 0 156129

2003-as évjáratú 1.8t 1998cc

Előzmény: CiborUK (156127)
BmS1 Creative Commons License 2018.11.13 0 0 156128

Vissza a "30 milliós" töltőre.

 

Otthon nyilván nem opció.

Ha van 16 Amper (miért ne lenne) ha van 3 fázis, akkor  fali töltő, 11kW otthon lazán megy. (HA a járgány is vevő rá, a Nissan Leaf pl. nem.)

Ez 210..... 220e Ft beruházás. Fika. Nem 40 perc, hanem 3-4-5 óra 80%-ig.

Vállalható.

Előzmény: KawaBazsy (156126)
CiborUK Creative Commons License 2018.11.13 0 0 156127

Sziasztok! Keresek olyan fórumtársat akinek Saab 9.3 cabriója van. 

KawaBazsy Creative Commons License 2018.11.12 0 0 156126

No de gyorstölteni sem szabad államdóan.. Minden 3-5. lehet, ha hosszú életű akupakkot akarsz.

Előzmény: korzo (156125)
korzo Creative Commons License 2018.11.12 0 0 156125

Egy barátom elektromos kukásautó fejlesztésében dolgozik (már bőven működik), és ő mondta, hogy ahhoz, hogy 1 óra alatt fel lehessen tölteni, 32milliós villanykiállás kéne.

http://electromega.hu

Előzmény: KawaBazsy (156124)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.11.12 0 0 156124

32 A van ingyen, az elég egy lakásnak..

Előzmény: korzo (156123)
korzo Creative Commons License 2018.11.12 0 0 156123

Meg kell nézni pontosan a számokat - én most csak beblöfföltem -, de az biztos, hogy ha egy gyorstöltőt akarsz betenni, akkor sokmilliós hálózatfejlesztés kell hozzá az EON részéről.

Társasházba tervezésnél el ne felejtsd figyelembe venni, hogy ez a ház igényein _felül_ jelentkezik ;)

Előzmény: KawaBazsy (156122)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.11.12 0 0 156122

Kell hozzá 3 x 100 Amper? S az ilyen drága lenne?? Monnyuk lehet h utána kell nézzek, mert az egyik tanárom ezt javasolta szakdolgozat témának, ha már társasházat építek (házi töltési rendszer beépítése, fajták, stb. :-).

Előzmény: korzo (156118)
anonym19 Creative Commons License 2018.11.12 0 0 156121

+ van 1-2 milla még nálam. Maradhat?- nem fontos visszaadni    : )

Előzmény: BmS1 (156120)
BmS1 Creative Commons License 2018.11.12 0 0 156120

"Semmi probléma, 32millió lesz, pénztár balra a második ajtó"

 

"Máris, pont annyit hoztam..." :-D

Előzmény: korzo (156118)
korzo Creative Commons License 2018.11.12 0 0 156119

A fúziós erőmű prototipusa elvileg már működik valahol Franciaországban.

Meg hát ott lenne a tóriumos erőmű is, csak abból nem lehet atombombát csinálni...

Előzmény: BmS1 (156117)
korzo Creative Commons License 2018.11.12 0 0 156118

"töltési idő 15 perc"

Aha. Csak kell hozzá egy olyan hozzáférés az elektromos hálózathoz, ami többe kerül mint az autó. Mert ha elterjed az elektromos autó, azt otthon kell töltögetni, mert egyszerűen nem lesz annyi oszlop, ami ellátná őket.

Csak be kell kopogtatni az EON-hoz, hogy "Csókolom, kéne nekem egy minimum 3x100A-es kiállás" "Semmi probléma, 32millió lesz, pénztár balra a második ajtó"

Előzmény: BmS1 (156110)
BmS1 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 156117

Urak

 

"A kutya ugat, a karaván halad"

 

Nincs szvsz. üdvözítő megoldás, csak kevésbé rossz.

A korábban teljesen lemaradott, nagynépességű térségek lakói (pl. Kína, India....) lakói megízlelték a motorizáció gyönyöreit, és tetszik nekik. Bicikli helyett turbós négyhengeres. Nagyon rövid idő alatt nagyon nagy a változás. Az autógyáraknak ez egy áldás, csupán az európai gyártók évente tucatnyi, kizárólag a kínai piacot megcélzó modellel lépnek elő. A több tucat saját piacra gyártó kínai vállalatóriásról nem is beszélve. Mi is van? Eszetlen, egyre növekvő (globális) környezetszennyezés.

Valamit tenni kell, mert pl. csupán Németországban a "dízelbeteg"nek titulált évi új esetek száma drámai méretet ölt. (Más kérdés, hogy ennek sok más, pl. ipari, állattenyésztési.... stb.  összetevője is van, a népharag most -nem teljesen alaptalanul- a dízeleket sújtja.)

Az atomerőműtől én is irtózom, nem csak a zöldek, de át kéne gondolni: mennyi áldozatot szedett Csernobil, Fokushima.... ami tragédia, és mennyit csupán Európában a légszennyezés közlekedés számlájára írható része évente?

 

Ez az, ami a villamos hajtás / szélerőmű / napelemek / vizierőmű /..... akár tetszik, akár nem, (nekem nem, de nincs jobb más) atomerőmű felé terel bennünket.

 

Előbb-utóbb teret nyer a tisztán villamos hajtás. Errefelé inkább utóbb, de akkor is....  Széllel szemben lehet pisilni, csak lebrunzoljuk a gatyánkat :-(

 

 

 

Előzmény: anonym19 (156116)
anonym19 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 156116

Lehet hogy félre értettél?

 

Szerintem az egy buta hozzáállás a kormány részéről hogy nem támogatja a megújuló energiákat.

Az tiszta sor hogy kizárólag erre hagyatkozni nem lehet. A nap nem süt mindig és a szél sem fúj állandóan , viszont amikor adottak a lehetőségek elég szépen lehet ezekből erőforrást termelni, amit mondjuk pont fel lehetne használni az elektromos autók töltésére.

 

Az atomreaktorok példásan termelik az áramot de elég csak Csernobilt vagy Fukusimat megemlíteni, hogy mekkora pusztítást tudnak végezni, nem beszélve a reaktorok által előállított radioaktív hulladék. Ezeknek a kezelése a mai napig nem megoldott, elég csak belegondolni Asse sóbányájában tárolt kiégett fűtőelemekre. 

 

Szvsz a villanyautózás akkor lesz igazán úttörő, amikor nem kell azon gondolkodnom hogy ha elindulok akkor milyen útvonalon menjek hogy végig tudjam tölteni az autót ha szükséges és azt megújuló energiából tegyem. Úgy valóban jobb lehet egy villanyautó mint egy benzines vagy dízeles társa.

Előzmény: FRANKYE (156115)
FRANKYE Creative Commons License 2018.11.11 0 0 156115

Miért is?

 

Mert nem 80-90 Ft egy kWh áram és a villamos energia 50%-át nem lignit tüzelésű erőművekben termelik. (Az hab a tortán, hogy erdőket irtanak ki és templomot bontanak le, hogy a felszíni lignithez hozzájussanak ami mint tudjuk környezetbarát tüzelőanyag. 

Előzmény: anonym19 (156114)
anonym19 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 156114

Szerintem ez egy buta hozzáállás.

Előzmény: newman2018 (156112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!