Saját V8 (Nem a 4.4 BMW ami 2005-ig volt) Mindegy, hogy benzines (299-372Le/427-510) vagy dízel (272-308Le/640-700Nm). A kompresszoros V8-ak azért már nagyon melegek, ott már előjönnek emiatt bajok.
Vagy a 3.0 SCV6 kompresszoros benzines (340Le/450Nm), ami úgy készült, hogy a V8-asba nem fűzték be az ucsó’ két dugót 😂 csak ez baromi ritka.
Az én sorrendem: 3.0SCV6 - 3.6TDV8 - 4.4 V8 (szívó)
A kompresszoros? Ne viccelj. Eszik, mint a dög, s attól még nem lesz olyan gyors az a nagy tehén. (7.5 a 0-100). Anno, amikor a kompresszoros Jaguar kabrinyót teszteltem, ennek a lehetőségét visszautasítottam, h ezzel is menjek. :-)
Öö ez egy terepjáró teherautó, miért kéne bökősen fordulnia? Arra ott az ATS. :-)
Nekem is azért van, mert kellett a vállalkozásomba. De csak azt akartam illusztrálni, h nem kell diesel ahhoz, h kedvező legyen a km költség. Amúgy nem lassú, nem tom honnan veszed, s nem is csúnya. :-)
Van pénz lóvéra, nem lesz kendácsolás sztem. :-) Viszont masszírozás sztem nincs benne, legalábbis én nem találtam meg a menüben. Úgyhogy gondolom alap ülés.
Gyenge, lassú, ormótlan, nehezen fordul, csúnya és ráz, kéne a fenének:-))) Én már gázos Dodge Durangón is gondolkoztam, de egyelőre nincs akkora kocsira szükségem, elvagyok a Grandcsirkével is, terepen pláne tehetséges. Ha allrounder kéne, egy új V8 GC L V8 7 személyesben elég is lenne, csak sajna alig futott SQ7 árban van...
Közben kiderült, azért a titkolózás, mer a közös haverunk W221 S500-át vette meg, erre nem gondoltam.. Rendben van az a kocsi, de luxusautóból csak sportosabbat vennék, mint pl S8 V10, vagy Maserati Quattro.
A pickupom 16-ot eszik - gázból. Ha kiszámolod, pont úgy jössz ki, mintha egy midsize 4 hengeres dieselt hajtanál, s azért nagyon nem mindegy.. A nyomaték 475 Nm, s ez szívó motor. :-)
Persze, hogy a fajlagos teljesítmény / fogyasztás témában előnyben van a CR dízel, ez rendben van.
A nagyon igényes, drága presztízsautót igénylő célközönség jó része új autó vásárlásakor nem azért hordja talicskával a kasszába a zsetont, mert az üzemanyagon spórolni akar. A kulturált motorműködés sokkal előrébb van a rangsorban ebben a vásárlói szegmensben.
A dízel hangját, kopogását meg lehet ugyan szokni, de aki igényes benzinesekhez szokott, az nemigen vágyik rá. Ezért van mérsékelt sikere a drága presztízsautókban a dízelnek.
Ha már a saját V8 dízel példáját hoztad: a sikeres 7-es BMW-k (benzines nekem is volt) közül mennyit sikerült V8 dízelmotorral a BMW-nek eladni? Elenyésző számút, Pesten a Szabadság teret összesen nem töltenék be :-DDD Valószínűleg nem véletlen...
Kiöregedetten meg hiába olcsók már, riasztó a jellemző motormeghibásodás esetén bejöhető gatyára vetkőztetés esélye.
Azért a V8 dieselek nem annyira rondán muzsikálnak, még alapjáraton sem, meg azért hangtompítás/hangolás kérdése a dolog. Nekem bejön a mormogása. Ja, ha kopottas, akkor már tud furán vartyogni. Persze ha egy kb. 22 q-s benzines 500-600 Nm-rel enne átlag tízet meg-meg szorítva, akkor az se lenne rossz, de azért az ilyenek ritkák.
Valami egészen elképesztő összegből kifejlesztett presztízsautó, nagyrészt kézi összeszerelés anno. Pompás királyság, és hatalmas bukás.
Eleve: az über / hűha / presztízs / méregdrága személyautót beindítod... és ott ketyeg-kopácsol a dízel motor. Jobb esetben V6 TDI, de létezett 5 literes V10 dízel játékos is.
Persze, kevesen vették, ha vki ekkora zsetont kifizetett a kasszánál, nem biztos, hogy hallgatni akarja a harkály kopogását a motortérből. (SUV, haszongépjármű, kisbusz.. olcsóbb, igénytelenebb szgk... stb esetében persze ésszerű döntés lehet egy CR dízel)
Meghát a 12 hengeres benzines se biztos, hogy az üzleti siker záloga. Bonyolultsága révén öregebb korára a Phaeton eladhatatlan rémálom lett, pl. 2005-ös (elvileg) keveset futott W12-es 2 millióért kelleti magát, és nemigen tolonganak érte.
Aha, én aszittem hogy V8 gázolajos mindenképpen. EU szívós V8-cal nem lehet túl friss modell, AMG, vagy esetleg a 4.8 mocija a bömbiéknek. Vagy Jaguar/LR, de az már más világ.