Keresés

Részletes keresés

prudent bear Creative Commons License 2003.02.04 0 0 2426
ja, motoros? Lesz mit erőlködnie, amúgy el lehet dobni, persze. Kérdés hogyan fog repülni.
PS: az olajszennyezett hattyúk vergődnek, nem azok akiknek ott a lehetőség ! :O)
Előzmény: fuhur1 (2425)
fuhur1 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 2425
Hogy pontos legyek 2800g (nem 3 kiló)
Előzmény: prudent bear (2423)
fuhur1 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 2424
Ez nem a csupasz. Nev vagyok én Villám!

Ez az utolsó a 2 motoros sorozatomból. 2 darab háromfázisú húzza 10 cellával. Lehet, hogy érdemes lenne egy kis szelet várni, hogy ne kelljen megszakadni.

Bat: Ettől féltem. :) Még vergődök egy kicsit. Kellene, de keresem kell fedezetet. Félek, hogy az építkezés látja kárát....

Előzmény: prudent bear (2423)
prudent bear Creative Commons License 2003.02.04 0 0 2423
ez a csupaszárny géped?!
3 kiló és 2 méter? Ez nagyon rosszul hangzik. El lehet dobni de ahhoz képzettség kell, és izom, meg nekifutás, meg...
miről van szó?

a vevőd befér a bat-ba a 37mm a kritikus érték, de szerintem pont jó még.

Előzmény: fuhur1 (2422)
fuhur1 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 2422
SMC19 méretek:50x35x17 (nem pontos, mert vonalzóval méreggettem és az ívek miatt lehet egy kis eltérés. Főleg a 17mm lehet kevesebb.)

Hó? Ha így esik tovább téliálmot fogok aludni, mert nem bírom kiásni a kocsimat. Ma még sikerült, de közlekedni már nem nagy öröm

Más:
Szerintetek 3 kilós gépet el lehet dobni kézből? Cirka 2 méter fesztáv és Eppler 211 profil. Nekem húzósnak tűnik.

Előzmény: prudent bear (2421)
prudent bear Creative Commons License 2003.02.04 0 0 2421
Sziasztok

Feri_T:
vagy esetleg ott van az MC-14 a graupnertől. Egész tűrhető az is.

Ha robbét veszel, van hozzá olcsón vevőm (8 csat).
lásd lejjebb. Együtt megy a hitec-kel és a graupnerral, a többi kipróbálandó.

Fuhur: mérd meg a méreteit és közöld pls.

Más: na mit szóltok a havazáshoz? Mi lesz itt péntekig?!!

fuhur1 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 2420
Sziasztok!

Ma végre meglett az új SMC19-es vevőm!!! :)

Még így is csak két vevőm van, de máris kevesebbszer kell átpakolni egyik modellből a másikba.

Mielőtt megkérditek 38 eHUF volt. Olcsóbb, mint a Futaba 7 csatornás, ami ráadásul nem is működött az én adómmal. (mondjuk ez nem a Futaba hibája)

Üdv mindenkinek,
Fuhur

ps. Reggel megszóltak, mert a "frissen" takarított járdára "szórtam" a havat az autómtól. De a jó kedvemet nem veszik el. :))

prudent bear Creative Commons License 2003.02.04 0 0 2419
mi az a skysport4 ?

Dudkinnak igaza van, ilyet ne vegyél. Inkább már legalább egy fx-14-18-at vagy a sanwa akármit, vagy egy eclipse-7-est a Hitec-től. Ezek is hasonló árban vannak, de nagyságrendek vannak köztük tudásban.
Előzmény: FeriT (2417)
Dudkin Creative Commons License 2003.02.04 0 0 2418
En meg azt hogy penzkidobas.. egy totalisan analog 4 csatis radioert ennyi penzt.. a szivem szakadna meg.. 59 ert megkapod a sanwa rd6000 t
ppm/pcm, mixek, lehelletnyi failsafe, expo, dualrate, 7 csatorna kiepitve... donts a belatasod szerint..

Udv: Csenki Zoltan
www.RCmodell.hu

Előzmény: FeriT (2417)
FeriT Creative Commons License 2003.02.03 0 0 2417
A modellzonában megnézik a sulypontszámító képletet, ma nem tudtam telefonálni, most értem haza :-(. Egy skysport 4 radion gondolkozom, vevővel+3szervo 50e kb. Tud vki vmit róla.? Amit én: 35 MHz, FM.
Előzmény: fuhur1 (2411)
prudent bear Creative Commons License 2003.02.03 0 0 2416
vagy keress rá a lycos.com-on, "batglider" szóval.
Előzmény: prudent bear (2415)
prudent bear Creative Commons License 2003.02.03 0 0 2415
Fesztáv 138 cm
RG 14 profil
lamináris héjszárny, széfőtartó
pillangós
csűrő-oldal-magassági-flaperon
530g rádióval, 36g/dm2

http://kep.tar.hu/prudentbear

szilveszteri repítésnél keresd.

Előzmény: sholtz222 (2414)
sholtz222 Creative Commons License 2003.02.03 0 0 2414
Milyen gép a BATglider?
Mondanál róla valamit nekem Prudentbear?Van képed róla?
Köszi szépen!
egyiptom_az_igazi Creative Commons License 2003.02.03 0 0 2413
" A BATglider 2 db szárnyszervóval bele való NiMh mikro akkuval! Sérülésmentes, fél éves. - megbeszélés tárgya. gép üresen: 27000 -
gép 2db HS-85BB submikro csűrőszervóval: 37000
Akku ajándék. "

Erre nem mondok semmit:) Kitalalhattad volna egy honappal korabban:) akkor nem rendeltem volna Szeri Banditol. Bar ha nem jon meg...

Előzmény: prudent bear (2412)
prudent bear Creative Commons License 2003.02.03 0 0 2412
Sziasztok!

Lezártam a beérkezett igényeket. Ha vkinek kell még vmi, akkor még van 1 óra úgy kb.

Elhatároztam, hogy komoly fejlesztésbe kezdek! Az eladó csőrlő sajna elavult és nem lehet kellően felhozni a mai szintre (rentábilisan). Ennek ellenére kimegyünk, mert kell a barátomnak a repülő. Viszont nekem egy komoly csőrlő ugrade következik (motor, orsó, stb.), ez pedig lóvé lesz sajna. Úgyhogy kapaszkodjatok, mert eladom a következőket:

- A BATglider 2 db szárnyszervóval bele való NiMh mikro akkuval! Sérülésmentes, fél éves. - megbeszélés tárgya. gép üresen: 27000 -
gép 2db HS-85BB submikro csűrőszervóval: 37000
Akku ajándék.

- 1 db Futaba 8 csatornás vevőt! 35mhz - 9000 huf

- 1 db háromrészes, ívelős, 2,9m-es F3B héjszárny, vadiúj, apró szépséghibákkal, makulátlan szerkezettel, anyagáron! RG 14(125 eur)
Elektromos géphez is jó, 1 törzset kell aládobni.

- 2 db MCE 150-es fémfogaskerekes, (golyóscsapágyas is?) szervó 3500/db (meg kell néznem hogy állok, lehet hogy 4 db

- Idővel (idén?) eladó lesz az Avant is remélve hogy lesz méltó utódja.

pb

fuhur1 Creative Commons License 2003.02.03 0 0 2411
Szia FeriT!

Sikerült valami eredményt elérned delta témában?

Előzmény: FeriT (2382)
sholtz222 Creative Commons License 2003.02.03 0 0 2410
Sziasztok!
Miskolcon tud valaki egy jó helyet modellezni a reptéren kívül?
Köszi.
z72 Creative Commons License 2003.01.31 0 0 2409
Egyébként szerintem a start sokkal nehezebb a lejt?n mint leszállni. F?leg nagyobb géppel, mert igazán nekifutni nehéz a lejt?n, meg ott a rádió is.

Vannak csókák akik segít? nélkül elstartolnak 5m-es, dögnehéz scale gépeket is lejt?n. Nem árt hozzá egy keresztpántos rádió akasztó, hogy egyik kézzel a szárnyat támasszuk a másikkal meg a törzsnél fogva toljunk.

Előzmény: fuhur1 (2405)
z72 Creative Commons License 2003.01.31 0 0 2408
Ha nem tudok fent leszállni akkor a következ?ket szoktam tenni a lejt?n:

1. Ha süt a nap akkor tényleg nem vészes, csak nézed az árnyékot.

2. Felh?s id?ben próbálok utána gyalogolni, ha nem túl meredek a lejt?. Széllel szemben nem halad olyan gyorsan. Nagyokat lehet esni miközben a gépet sasolod, ami azért nem veszélytelen.

3. Oldalszélben szállok le közvetlenül magam alatt a völgyben.

4. Hátszélben leszállok a hegyoldalra. Egy kicsit olyan mintha kézbe szállnál. A szél által okozott sebesség többletet el lehet fogyasztani a domboldalra való felhúzással. Ha túl meredek a lejt? vagy tele van sziklával akkor nem érdemes megpróbálni. Ez a legizgalmasabb.

5. A visszaevickélek fönntre :)

Egyébként igaza van PB-nek, mikor síkon repülök hát egy nagy almának érzem magam:) De szerintem könnyen igaz lehet ez visszafelé is, mert aki síkon repül nincs hozzászokva hogy nagy széllökések között pár centire a fáktól, sárkányosoktól-erny?sökt?l és a földt?l nagy sebességgel ide-ida röpködjön.

Egyébként nagyon kellemes dolog a lejt?zés, lehet m?röpködni annélkül hogy 1 perc után újra küldheted fel a géped. Sokszor megsturcolom magamat majd újra fennt vagyok a magasban stb. Én nem utolsó sorban egy starttal órákat lehet repülni.

Tehát könnyebb fentmaradni, magasságot nyerni ami által szabadabban (és sok hibával is) repülhetsz.

Előzmény: fuhur1 (2405)
prudent bear Creative Commons License 2003.01.31 0 0 2407
a lejtőzés a térlátást nagyon javítja. völgybe a legnehezebb leszállni, az árnyék az egyetlen támpont, a hossztengelyt-állásszöget is alig látni.
Előzmény: prudent bear (2406)
prudent bear Creative Commons License 2003.01.31 0 0 2406
Lejtő.
Habár lejtőn kezdtem, tanultam, majd "helyi lejtő menőként" az f3b előtt a J-ben súlyos pofáncsapás ért engem (minket), mikor sík terepen kellett ugyanazon modell siklásával de legfőképp fennmaradásával, a mi képességeinkkel szembesülnünk. Megalázó volt... lejtőn nagyon könnyű fennmaradni. Amúgy remek buli persze és most a DS eljövetelével új perspektívák nyíltak fel, de aki csak lejtőn tud vitorlázni, az alma.
A leszállás vagy a dombtetőn (pl. Vöröskővár) vagy a völgyben szokás jól látható helyre. A nagymenők biztos leszállnak távcsővel mérhető helyekre is, de én ennél sokkal jobban féltem a technikámat. Egyszerű cspaszárnyat pont ilyenekre csináltam: ökörködésre. Mit ad Isten erre? Féltem a benne lévő mikroszervókat ! bazz. Ugyanis két éve nagyon ki akartam próbálni a HHH ÉK oldalán a sárkánystartot, de alul no terep, másrészt oldalra se igen látni. Hát..., nem dobtam ki. pedig ki kellett volna...
Előzmény: fuhur1 (2405)
fuhur1 Creative Commons License 2003.01.31 0 0 2405
Hát igen. Mondjuk én is elkezdtem volna már régen (még kisiskolás koromban), de akkor még nem csak a klasszikusokon (Ányegin :) )múlott.... Pedig jártam MHSZ-be, de azt mondták előbb papírrepülő, aztán majd meglátjuk. No nem teljesen, de valahogy így.

Amúgy lenne kérdésem vihornya témában.
Ha lejtőre viszem a gépemet, de mondjuk nem maradok fenn, akkor hova szállok??? Csak olyan lejtőn szoktatok, ahol lentebb is van leszállási lehetőség? És hogyan csináljátok? Távcsővel, mert én nemigen látok messzire.

Előzmény: prudent bear (2404)
prudent bear Creative Commons License 2003.01.31 0 0 2404
bazz, nem lehet elég korán kezdeni!!
eztán parázhacc az nagy laminárisssokktól. :)


Előzmény: fuhur1 (2384)
prudent bear Creative Commons License 2003.01.31 0 0 2403
ufo látomás, talajbenyomódással?: szerintem nem innen van. -
Előzmény: fuhur1 (2402)
fuhur1 Creative Commons License 2003.01.31 0 0 2402
Az ellipszis nem a szárny területére, hanem a metszetére (profiljára) vonatkozik.

Egyébként a tárcs alakú szárnyakkal, ha emlékeim nem csalnak a szárvégen keletkező örvényeket akarták csökkenteni. Épp úgy, ahogy az örvényorsókat is egy időben alkalmazták, de mára elkopott a dolog. Mostanság inkább az enyhén, vagy néha erősebben felfele ívelő szárvégeket alkalmazzák hasonló megfontolásból.

"nézd meg luft46.com"

Nézegetem. :) Most kezdem érteni, honnan az a sok UFO látomás. :))

Előzmény: prudent bear (2401)
prudent bear Creative Commons License 2003.01.31 0 0 2401
A támadáspontra gondolsz? Ha igen, ez csupaszárnyra jó, de annál rosszabb az ahogy a kilépő levegő egymással találkozik. Brrr. Valami motoros viccrepülőbe. nézd meg luft46.com
itt vannak ilyen tárcsa forma szárnyú gépek (is) az egész dióhéjban mutatja a félelmetes mérnöki tudást ami volt Néo-ban a IIvh előtt-alatt. Hihetetlen. Mindent kitaláltak, amit érdemes.
Előzmény: fuhur1 (2400)
fuhur1 Creative Commons License 2003.01.31 0 0 2400
És még egy.
Úgy tűnik, hogy az állásszög nem változtatja meg az Aeorodinamikai Középpontot. Talán ez lényeges tulajdonság.
Előzmény: prudent bear (2398)
fuhur1 Creative Commons License 2003.01.31 0 0 2399
Az ellipszis profil alakja egy ellipszis. Hitted volna? :)
Sok paramétere nincs, mert csak a húrhossz (nyagy tengely) és a vastagság (kis tengely) határozzák meg.
Valami lamináris jelleget mutat, de 0 állásszögnél nem termel semmit. Mondjuk ez logikus.
Csak azt nem tudom, mire jó? Lehet, hogy építenem kellene egyet? Talán egyszer.....
Előzmény: prudent bear (2398)
prudent bear Creative Commons License 2003.01.31 0 0 2398
mi az?
Előzmény: fuhur1 (2397)
fuhur1 Creative Commons License 2003.01.31 0 0 2397
Mit lehet tudni az ellipszis profilokról? Láttam, de nem igen értem.
Előzmény: prudent bear (2396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!