ja, motoros? Lesz mit erőlködnie, amúgy el lehet dobni, persze. Kérdés hogyan fog repülni.
PS: az olajszennyezett hattyúk vergődnek, nem azok akiknek ott a lehetőség ! :O)
Ez az utolsó a 2 motoros sorozatomból. 2 darab háromfázisú húzza 10 cellával. Lehet, hogy érdemes lenne egy kis szelet várni, hogy ne kelljen megszakadni.
Bat: Ettől féltem. :) Még vergődök egy kicsit. Kellene, de keresem kell fedezetet. Félek, hogy az építkezés látja kárát....
ez a csupaszárny géped?!
3 kiló és 2 méter? Ez nagyon rosszul hangzik. El lehet dobni de ahhoz képzettség kell, és izom, meg nekifutás, meg...
miről van szó?
a vevőd befér a bat-ba a 37mm a kritikus érték, de szerintem pont jó még.
Dudkinnak igaza van, ilyet ne vegyél. Inkább már legalább egy fx-14-18-at vagy a sanwa akármit, vagy egy eclipse-7-est a Hitec-től. Ezek is hasonló árban vannak, de nagyságrendek vannak köztük tudásban.
En meg azt hogy penzkidobas.. egy totalisan analog 4 csatis radioert ennyi penzt.. a szivem szakadna meg.. 59 ert megkapod a sanwa rd6000 t
ppm/pcm, mixek, lehelletnyi failsafe, expo, dualrate, 7 csatorna kiepitve... donts a belatasod szerint..
A modellzonában megnézik a sulypontszámító képletet, ma nem tudtam telefonálni, most értem haza :-(. Egy skysport 4 radion gondolkozom, vevővel+3szervo 50e kb. Tud vki vmit róla.? Amit én: 35 MHz, FM.
" A BATglider 2 db szárnyszervóval bele való NiMh mikro akkuval! Sérülésmentes, fél éves. - megbeszélés tárgya. gép üresen: 27000 -
gép 2db HS-85BB submikro csűrőszervóval: 37000
Akku ajándék. "
Erre nem mondok semmit:) Kitalalhattad volna egy honappal korabban:) akkor nem rendeltem volna Szeri Banditol. Bar ha nem jon meg...
Lezártam a beérkezett igényeket. Ha vkinek kell még vmi, akkor még van 1 óra úgy kb.
Elhatároztam, hogy komoly fejlesztésbe kezdek! Az eladó csőrlő sajna elavult és nem lehet kellően felhozni a mai szintre (rentábilisan). Ennek ellenére kimegyünk, mert kell a barátomnak a repülő. Viszont nekem egy komoly csőrlő ugrade következik (motor, orsó, stb.), ez pedig lóvé lesz sajna. Úgyhogy kapaszkodjatok, mert eladom a következőket:
- A BATglider 2 db szárnyszervóval bele való NiMh mikro akkuval! Sérülésmentes, fél éves. - megbeszélés tárgya. gép üresen: 27000 -
gép 2db HS-85BB submikro csűrőszervóval: 37000
Akku ajándék.
- 1 db Futaba 8 csatornás vevőt! 35mhz - 9000 huf
- 1 db háromrészes, ívelős, 2,9m-es F3B héjszárny, vadiúj, apró szépséghibákkal, makulátlan szerkezettel, anyagáron! RG 14(125 eur)
Elektromos géphez is jó, 1 törzset kell aládobni.
- 2 db MCE 150-es fémfogaskerekes, (golyóscsapágyas is?) szervó 3500/db (meg kell néznem hogy állok, lehet hogy 4 db
- Idővel (idén?) eladó lesz az Avant is remélve hogy lesz méltó utódja.
Egyébként szerintem a start sokkal nehezebb a lejt?n mint leszállni. F?leg nagyobb géppel, mert igazán nekifutni nehéz a lejt?n, meg ott a rádió is.
Vannak csókák akik segít? nélkül elstartolnak 5m-es, dögnehéz scale gépeket is lejt?n. Nem árt hozzá egy keresztpántos rádió akasztó, hogy egyik kézzel a szárnyat támasszuk a másikkal meg a törzsnél fogva toljunk.
Ha nem tudok fent leszállni akkor a következ?ket szoktam tenni a lejt?n:
1. Ha süt a nap akkor tényleg nem vészes, csak nézed az árnyékot.
2. Felh?s id?ben próbálok utána gyalogolni, ha nem túl meredek a lejt?. Széllel szemben nem halad olyan gyorsan. Nagyokat lehet esni miközben a gépet sasolod, ami azért nem veszélytelen.
3. Oldalszélben szállok le közvetlenül magam alatt a völgyben.
4. Hátszélben leszállok a hegyoldalra. Egy kicsit olyan mintha kézbe szállnál. A szél által okozott sebesség többletet el lehet fogyasztani a domboldalra való felhúzással. Ha túl meredek a lejt? vagy tele van sziklával akkor nem érdemes megpróbálni. Ez a legizgalmasabb.
5. A visszaevickélek fönntre :)
Egyébként igaza van PB-nek, mikor síkon repülök hát egy nagy almának érzem magam:) De szerintem könnyen igaz lehet ez visszafelé is, mert aki síkon repül nincs hozzászokva hogy nagy széllökések között pár centire a fáktól, sárkányosoktól-erny?sökt?l és a földt?l nagy sebességgel ide-ida röpködjön.
Egyébként nagyon kellemes dolog a lejt?zés, lehet m?röpködni annélkül hogy 1 perc után újra küldheted fel a géped. Sokszor megsturcolom magamat majd újra fennt vagyok a magasban stb. Én nem utolsó sorban egy starttal órákat lehet repülni.
Tehát könnyebb fentmaradni, magasságot nyerni ami által szabadabban (és sok hibával is) repülhetsz.
Lejtő.
Habár lejtőn kezdtem, tanultam, majd "helyi lejtő menőként" az f3b előtt a J-ben súlyos pofáncsapás ért engem (minket), mikor sík terepen kellett ugyanazon modell siklásával de legfőképp fennmaradásával, a mi képességeinkkel szembesülnünk. Megalázó volt... lejtőn nagyon könnyű fennmaradni. Amúgy remek buli persze és most a DS eljövetelével új perspektívák nyíltak fel, de aki csak lejtőn tud vitorlázni, az alma.
A leszállás vagy a dombtetőn (pl. Vöröskővár) vagy a völgyben szokás jól látható helyre. A nagymenők biztos leszállnak távcsővel mérhető helyekre is, de én ennél sokkal jobban féltem a technikámat. Egyszerű cspaszárnyat pont ilyenekre csináltam: ökörködésre. Mit ad Isten erre? Féltem a benne lévő mikroszervókat ! bazz. Ugyanis két éve nagyon ki akartam próbálni a HHH ÉK oldalán a sárkánystartot, de alul no terep, másrészt oldalra se igen látni. Hát..., nem dobtam ki. pedig ki kellett volna...
Hát igen. Mondjuk én is elkezdtem volna már régen (még kisiskolás koromban), de akkor még nem csak a klasszikusokon (Ányegin :) )múlott.... Pedig jártam MHSZ-be, de azt mondták előbb papírrepülő, aztán majd meglátjuk. No nem teljesen, de valahogy így.
Amúgy lenne kérdésem vihornya témában.
Ha lejtőre viszem a gépemet, de mondjuk nem maradok fenn, akkor hova szállok??? Csak olyan lejtőn szoktatok, ahol lentebb is van leszállási lehetőség? És hogyan csináljátok? Távcsővel, mert én nemigen látok messzire.
Az ellipszis nem a szárny területére, hanem a metszetére (profiljára) vonatkozik.
Egyébként a tárcs alakú szárnyakkal, ha emlékeim nem csalnak a szárvégen keletkező örvényeket akarták csökkenteni. Épp úgy, ahogy az örvényorsókat is egy időben alkalmazták, de mára elkopott a dolog. Mostanság inkább az enyhén, vagy néha erősebben felfele ívelő szárvégeket alkalmazzák hasonló megfontolásból.
"nézd meg luft46.com"
Nézegetem. :) Most kezdem érteni, honnan az a sok UFO látomás. :))
A támadáspontra gondolsz? Ha igen, ez csupaszárnyra jó, de annál rosszabb az ahogy a kilépő levegő egymással találkozik. Brrr. Valami motoros viccrepülőbe. nézd meg luft46.com
itt vannak ilyen tárcsa forma szárnyú gépek (is) az egész dióhéjban mutatja a félelmetes mérnöki tudást ami volt Néo-ban a IIvh előtt-alatt. Hihetetlen. Mindent kitaláltak, amit érdemes.
Az ellipszis profil alakja egy ellipszis. Hitted volna? :)
Sok paramétere nincs, mert csak a húrhossz (nyagy tengely) és a vastagság (kis tengely) határozzák meg.
Valami lamináris jelleget mutat, de 0 állásszögnél nem termel semmit. Mondjuk ez logikus.
Csak azt nem tudom, mire jó? Lehet, hogy építenem kellene egyet? Talán egyszer.....