Keresés

Részletes keresés

Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.25 0 3 50866

Nem is írtam ilyet, hogy megakadalyozza. Azt írtam, hogy biztonsagosabb a 2x2,mint a 2x1. Foleg a 4-esen, amit senkinek sem kell bemutatni. Mindenki ott kozlekedik, ahol akar. En megveszem a matricat, tempomat be es haladunk. 

Előzmény: nyebojsza (50859)
troglodita Creative Commons License 2020.05.25 0 0 50865

Bocsánat, elcsesztem, M30 is 2021. augusztus ;-)))

Előzmény: troglodita (50864)
troglodita Creative Commons License 2020.05.25 0 0 50864

Némileg átírva és aktualizálva a hazai gyorsútépítési projektek térképe: http://www.nagymarton.eu/nif/index.php

Nagyjából 250 km "szürke" út van már felrajzolva (igaz, hevenyészve), ezek azok, amik a NIF honlapján "Előkészítés alatt" címkével vannak ellátva, vagyis van nyomvonal, van terv, van némiképp akarat is, csak éppen pénz és kapacitás nincs rá, vagy pedig még nagyon nem időszerű az építése (pl. M6).

Nagyságrendileg ugyanennyi (kb. 300 km, de nem számoltam össze) új gyorsforgalmi út épül jelenleg.

Az épülő utak hossza szerint a Top6 a következő:

1. M85 ~60 km

2. M30 ~ 60 km

3. M4 "nyugat" ~ 45 km

4. M44 maradék ~ 35 km

5. M8 "nyugat" ~ 30 km

6. M4 "kelet" ~ 25 km

A várható átadás szerinti Top5+3, ami az idén és jövőre esedékes mezőnyből áll össze:

1. M25 - 2020. június

2. M4  - 2020. június (Cegléd - Abony)

3. M4 kelet - 2020. július

4. M0 - 2020. szeptember

5. M85 - 2020. december (Sopronig)

6. M8 - 2021. február

7. M44 - 2021. augusztus (Szentkirály nélkül)

8. M4 - 2021. december (Abony - Törökszentmiklós)

yxItys Creative Commons License 2020.05.25 0 2 50863

Észak-Magyarországon és a Dunántúlon épségben maradt az Árpád-kori településszerkezet, az Alföld elpusztult a seregektől.

Látszik a négyzetes halmos településeken is a szoros egymásra épülés a hadak elől. Ez mind egybetömörülés és a mesterséges újratelepítés eredménye.

 

Alföldön nincsenek 100 lakosú falvak, falvak is inkább nagyközségek, kisvárosok.

 

A dunántúli szerkezet gyakran 100 fő alatti falvakat tartalmaz, eldugva az erdők mélyén elszórtan össze-vissza és egymáshoz közel. 10 km-en 5 település is előfordulhat, az Alföldön meg 1. Néha 15 km lakatlan űr is van 2 település között. 

rm40 Creative Commons License 2020.05.25 0 0 50862

Négyszámjegyű utakból a Dunántúlon is vannak szépségek, most csak hirtelen eszembe jutó példa:

https://www.google.hu/maps/@47.3002853,17.1527912,3a,75y,252.42h,59.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjehG-oXNIzI74VJUGJAcoQ!2e0!7i13312!8i6656

 

 

Egyébként a két országrész már csak az eltérő településszerkezetükből adódóan is nehezen összevethető.

 

Előzmény: nyebojsza (50851)
Avaar Creative Commons License 2020.05.25 0 1 50861

Erről már nem szeretnék nyilatkozni, mert indulatok nélkül úgyse fog menni..aki nem fizeti ki azt a napokra lebontva 13,7 forintot, az saját magán kívül senkinek sem tesz keresztbe. Sajnálom, hogy ezen az évi 5 ezer forinton múlik megtudni: milyen érzés 2 óra alatt Pesten lenni Békéscsabáról, vagy épp fordítva (egyszer stopperral mértem, 1 óra 54 perc volt M5-M44 segítségével, pedig Lajosmizsén lementünk, odafele). 

 

Szóval értem én, hogy nem anyagi okai vannak a matricavásárlás elmulasztásának, de a kormánnyal nem fog kiszúrni az az EGY, aki nem veszi meg dacból. Így végső soron 100x jobban jár, ha mégis megveszi. Feleannyi (vagy kevesebb) időt vesz igénybe az utazás, ha nem kell mindenhova bemenni, és az átlagsebesség 70 helyett 110 (minimális túllépéssel).

Előzmény: nyebojsza (50859)
dimelo Creative Commons License 2020.05.25 0 0 50860

A széles(ebb) látókör jótékony hatással lehet..ne.

 

Ne az legyen számodra a minta, hogy bárhol felüti a fejét a pazarlás (mögött) a lopás,

hanem, hogy mi az objektív útállapot az országrészekben, régiókban, megyékben.

A Hódm.v.hely elkerülő nagyon is fájhat pl. az Orosházáról mellékutakon döcögőknek.

Lehetett volna onnan átcsoportosítani az M44 Szarvasnál hiányzó csomópontjára...

 

A kiragadott példák csak a különbségek eltüntetését segítik...

Előzmény: Autobahn89 (50856)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.25 0 3 50859

Ha a régi 4-es is úgy nézne ki, mint az 5-ös, akkor ki tudnék vele békülni.

 

A 2x2 sáv meg nem akadályozza meg, hogy egy román letaroljon, a kollégám lányát az M0-án ölte meg egy román tréler kereke :(

Előzmény: Autobahn89 (50856)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.25 -2 0 50858

Igen a vecsési elkerülőt is elvették :) de azt meg tudom szokni, hogy Üllőn-Vecsésen-Gyálon át megyek Csepelre, vagy 405-Dömsöd-Alsónémedi...

Előzmény: Avaar (50853)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.25 0 0 50857

Vagy fel lehet fogni annak, hogy a központi pénzből elsősorban a gerincet akarják rendberakni? Én látom értelmét ennek a megközelítésnek.

 

Ezzel együtt lehet vitatkozni, hogy hol van pazarlás és abból még mi telne, mert pazarlás amúgy tényleg akad...

Előzmény: Autobahn89 (50856)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.25 -1 5 50856

Lehet ezen az "elvett" elkerülőn rágódni még sokat, csak az nem fogja megváltoztatni a dolgokat.

Épült végre egy 2x2 sávos autóúut, amin biztonságosabban lehet eljutni Pestről Szolnokra, mint az eddigi 4-esen. Szerintem évi 5 ezer forintot megér az, hogy nem kell izgulnom azon, hogy egy román horror tréleres az arcomba csapódik szemből.

Fel lehet úgy is fogni, hogy elvették az ingyenes elkerülési lehetőséget, de szerintem kaptak is az emberek cserébe valamit, sőt többet mint,amit elvettek.

 

Alföldöt meg nyugatot fölösleges összehasonlítgatni, így ahogy te tetted. Alföldről is ki lehet ragadni ilyen-olyan elkerülőket. Hódmezővásárhelyi elkerülőt,meg csodakörforgalmat is ki lehetne ragadni.

 

Előzmény: nyebojsza (50851)
Herodes68 Creative Commons License 2020.05.25 0 0 50855

 

Ehhez hozzávehetjük a 67-es utat is. Itt is csak szélesítgettek jobbra és (vagy ) balra míg kialakult a 2x2 sáv.

 

De más megközelítésből hozzávehetjük az M8 és M44 összehasonlítását:

M44 2x2 sáv a románok felé, M8 Körmend - Országhatár 2x1 sáv Ausztria (nyugat-Európa) felé.

 

Most Palkovics (zalaegerszegi születésű) ITM miniszter regnálása alatt kicsit kiegyensúlyozottam lesz a helyzet.

A Seszták-Tasó éréban pofátlanul tolták haza a pénz a tiszántúli szellem utakra.

Előzmény: Avaar (50853)
totyit Creative Commons License 2020.05.25 -1 0 50854

Igen ezekre az utakra is bőven ráférne a felújítás, már régen meg kellett volna csinálni

sajnos ahol épül valami  2x2 sávos gyorsforgalmi , ott nem nagyon újítják fel a vele párhuzamos régi 2x1-es utat.

"ingyé jó lesz a parasztnak ez is "  -gondolják odafönt 

aki jó úton akar járni az fizessen érte 

Előzmény: nyebojsza (50850)
Avaar Creative Commons License 2020.05.25 -2 4 50853

Továbbra sem vettek el semmit. 74-ben, illetve 2005-ben megépült az M4 egy-egy szakasza, csak 2x1 sávon, 4-es főút jelzésdel (akárcsak a Vecsés-Üllő elkerülő). Most pedig semmit sem vettek el, csupán ezt bővítették. A Dunántúl sem kap új nyomvonalat, ha már megépült 2x1 sávon az út (lásd: M15, M70). De a 86-oson is volt egy rész, amit csak bővítettek, hogy M86 legyen. Ennyit a Dunántúlról.

Előzmény: nyebojsza (50851)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.25 0 0 50852

Elég lenne az is, ha rendesen kitábláznák. Mert van ahol kirakják a 40-es táblát, pedig száraz időben 80-al is be lehet venni. Van ahol meg a 90-es megengedett sebességnél csak diszkrét kis nyilakat raknak az út szélére, pedig ha valaki nem ismeri, és 60-ál gyorsabban beleszalad, az biztosan elszáll :(

Előzmény: netuddkivogymuk (50833)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.25 -3 2 50851

Mert nem vagyok ugyan nagy autózó (évi 25-30 ekm), de azt többnyire az Alföldön teszem ilyen utakon:

https://www.google.hu/maps/@46.7221217,19.5537068,3a,75y,7.33h,65.7t/data=!3m6!1e1!3m4!1sP5qh3muCIx_4Y9Oq8WKmFg!2e0!7i13312!8i6656

 

https://www.google.hu/maps/@47.0037775,19.7607038,3a,75y,237.69h,62.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sggN6DYLdoitHbLgTnH78cw!2e0!7i13312!8i6656

 

https://www.google.hu/maps/@46.9594683,18.9787798,3a,75y,16.94h,59.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1slQ1kaGocWCuw0oX2Crx0yA!2e0!7i13312!8i6656

 

https://www.google.hu/maps/@47.3210241,19.8385796,3a,75y,71.9h,59.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBFsRqXh7ptgDHIOhMVSYRg!2e0!7i13312!8i6656

 

Amikor meg néha dunántúlra tévedek, akkor ilyen csodákat látok:

 

https://www.google.hu/maps/@46.7968743,17.1436869,3a,75y,235.7h,65.48t/data=!3m7!1e1!3m5!1sA6I2dxCAyDc76NAngKsanw!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DA6I2dxCAyDc76NAngKsanw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D44.055023%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

 

https://www.google.hu/maps/@47.109722,17.9935112,3a,75y,318.36h,97.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1swYpeY3T805e5PnBkH3hXmQ!2e0!7i13312!8i6656

 

https://www.google.hu/maps/@47.1301022,18.5462276,3a,75y,118.15h,77.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQbYA0VxWdyCYmJKGDtAOJg!2e0!7i13312!8i6656

 

Seregélyesnek jár szép ingyenes elkerülő, Cegléd-Albertirsa meg visszakapja a régi 4-est:

https://www.google.hu/maps/@47.1840182,19.9232821,3a,75y,260.79h,73.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHurQdSljLD_fnVBZYhNw7A!2e0!7i13312!8i6656

 

Az nem zavar, hogy ha kész lesz az M8, akkor Nagykőrösön át kell mennem, mert most is azt teszem, de ami évtizedek óta megvan, és elveszik, az bántja a csőrömet :(

 

Előzmény: Autobahn89 (50807)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.25 0 0 50850

Hát régen jártam már arra, úgy látszik a 85-re is ráférne egy "új kopóréteg", de legalább van vonal a szélén :), a régi 4-esnek meg széle sincs :(

Előzmény: Jared- (50811)
Pompiere Creative Commons License 2020.05.24 0 1 50849

Ez nem az az útépítés fórum, de hogy válaszoljak is a kérdésre, kb. itt is azt az elvet kell követni, mint a térkövezésnél. Betontörmeléket kell alá tenni 20-30 cm vastagon arra már akár rá is tehető. Ha többet szánsz rá, akkor a térkő alá való rétegrendet érdemes megcsinálni.

Előzmény: Gábor Tari 1988 (50848)
Gábor Tari 1988 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 50848

Kedves fórumtarsak,

 

Régebben mar irtam a fórumra, egy lejtos telekre szeretnék autófeljárot. Vasúti betonaljakkal szeretném megoldani.  Keréknyomonként 2-2 db ot raknék, kötésben, hogy oldalra kissebb eséllyel csússzon meg. Az alsókat egy komolyabb alappal támasztanám meg. Az a fő kérdésem, hogy erdemes e alá rakni zuzalékot, vagy kavicsot, ha igen milyen mélyen és mit?

Kb 70m es szakaszról van szó, ezért anyagilag nagyon nem mindegy. Max kisebb teherautó közlekedne rajra, de csak ritkán, szemelyautoval akarom hasznalni. Ha valakinak van tapasztalata ilyen betonalj utakkal kapcsolatban, szivesen veszek tanácsokat. A talaj löszös, vizet hamar elnyeli.

 

Köszönöm

dimelo Creative Commons License 2020.05.23 0 0 50847

Rövidnek rövid, de akkor lenne zseniális, ha +25-30 %-os zoom-mal közelebbi képeket rögzített volna.

 

Sajnálatosan, felező sebességgel már olyan rezgések láthatók, hogy inkább maradjon rövid...

 

Ezzel együtt is köszi a készítőnek!

Előzmény: rm40 (50839)
rm40 Creative Commons License 2020.05.23 0 0 50846
rm40 Creative Commons License 2020.05.23 0 1 50845
rm40 Creative Commons License 2020.05.22 0 5 50839
Avaar Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50838

Nem biztos, hogy 6 méter. Lehet, hogy csak 5,5, azt tudom, hogy egy kamion teljesen kitölti, maximum 40-50 centivel szélesebb egy-egy sáv, mint a kamion (Tükröket nem számítva). 

 

Az egyik (Pest felől nézve) jobbos kanyar jobb szélén 15 centi mélyen ki van hordva a murva, eléggé veszélyes. 


A járvány előtt minden nap történt baleset, habár ezeknek a fele a az 51/510 kereszteződésben történt (ott heti 4 minimum). 

 

Nem az a legrosszabb, hogy olyan, amilyen, hanem hogy TERV SINCS arról, hogy bármennyivel is jobb legyen..

Előzmény: netuddkivogymuk (50833)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.05.22 -3 0 50834

Az út szélét le kell zárni (nehogy szétcsússzon). Ezt lehet kiépített szegéllyel, de azt is meg lehet csinálni, hogy a tervezett sávszélességnél szélesebben aszfaltoznak, és a tervezett sávszélességet felfestéssel jelölik. (A burkolat széle ilyenkor is biztosítva van, mert használaton kívül kerül). 

Ez az elv. A gyakorlat meg az, hogy vagy van festés, vagy nincs....

Előzmény: totyit (50822)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.05.22 -3 0 50833

"-Néhol max 6-6,5 méter szeles útburkolat "

 

Miért, mennyinek kellene lenni? 

 

"-Rengeteg veszélyes útkanyarulat "

 

Ezt én is nagy problémának tartom. Sztem ki kellene dolgozni egy kanyarveszélyességi mutatószámot, és az alapján meghatározni hogy milyen veszélyes lehet egy adott úton a kanyar. Amelyik kanyar  mutatószáma rossz, (legrosszabb), azt korrigálni kellene.

Valamikor komolyabban is elgondolkoztam ezen, Én úgy találom, hogy a veszélyességet az ívsugár és a kanyarszög hányadosa fejezi ki a legjobban. (Egy 90 fokos kanyar 90 m-es ívsugárral 1-es veszélyességű, 180 m-es sugárral 0,5)  

 

Előzmény: Avaar (50819)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.05.22 -3 0 50831

"10 év alatt simán gatyába lehetne rázni a közút hálózatot "

 

Volt már itt szó erről. Ha jól emléxek 30 e km-t kellene felújítani. A

A legutóbbi költségvetésben úgy tudom, 150 md ft-nyi összeg van beütemezve útfelújításra. 

 

Lehet kalkulálni. Mai árakon 150 m ft/km számolható, ez ezer km/év lenne. 

 

(Sztem valamit nem jól tudok.)

Előzmény: totyit (50786)
Jared- Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50827
Avaar Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50826

Szorgalmaznám, ha legalább Dömsöd-dél lenne a végpont. Vagy legalább elkerülő lenne. Itt csattog át a falun egy csomó kamion. Ráadásul a Dömsöd - Kiskunlacháza szakasz minden tekintetben rémes, egy átlagon aluli mellékút szintjét súrolja. 

Előzmény: Jared- (50825)
Jared- Creative Commons License 2020.05.22 0 1 50825

M51 Lacházáig. 

Előzmény: Avaar (50824)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!