Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2021.02.17 0 2 53753
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.17 0 2 53752

Ahogy fejlődött az úthálózat, nőttek a teherautók, úgy épült le a vasút :(

Hiába preferálták volna a vasúti kapcsolatokat, valahogy leépült a vasúti szállítás (nekünk is bejön a sin a gyárba, mégis mindent százkerekűvel visznek). Ott volt a szolnoki átrakó: fedett helyen, egyszerre 10-20 teherautó állhatott be a vagonok mellé, évtizedeken keresztül kihasználatlanul... lebontották, ma már nyoma sincs... vagy a konténer átrakó: 15-20 éve még két hatalmas konténer-emelő targonca ment folyamatosan, ma már nyoma sincs az óriás konténer erdőnek... a hatalmas betonplaccot útépítők használják, most épp aszfaltkeverésre (a G-nap előtt aszzem betonkeverő volt)...

Előzmény: hegyaljai3 (53751)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.02.17 0 2 53751

Valóban a csomópontok helye távolsága sok vitát vált ki. Itt van az M30 Miskolc-Hidasnémeti szakasza. Sokan kérdőjelezik meg, hogy kell e ennyi csomópont.

Ami a KITE telephelyek éa a csomópontok kijelölése közötti kapcsolatot illeti, mondhattál volna IKR-t is. Nem védeni akarom ezt, de a magyar mezőgazdaság több millió tonnányi ömlesztett gabonát exportál, tehát jelentős kamion forgalmat generál. Az, hogy a vidékfejlesztési tervekben a Horn kormány, majd később Gráf József minisztersége idején boldog-boldogtalan kapott támogatást gabonatárolók létesítésérére, normális közúti megközelítés nélküli tanyákra, azt másképpn kellett volna csinálni. Preferálni kellett volna a vasúti kapcsolattal rendelkező telephelyeket, és akkor a 40 tonnás kamionok nem taposnák szét a mellékút hálózatot.

Előzmény: dimelo (53750)
dimelo Creative Commons License 2021.02.17 -1 1 53750

Konkrét visszajelzés nélkül telt el 2 nap. Remélem: a hallgatás - beleegyezés:)))

 

De ígértem, hogy a nyomvonal és a csomópontok kialakítását meg kell vizsgálni a társadalmi haszon szempontjából is.

Az M4 Pest megyei szakaszán 14 csomópont van (átlag 5,7 km-es közök)

          J-N-Szolnok megyében    8 csomópont (átlag   9,6 km)

          Hajdú-Bihar megyében    7 csomópont (átlag 10,3 km)

A Pest megyei csomópontok közül a Cegléd üdülők megépítése luxusigény, különösen, hogy 2,6 km-re van a következő csp.

JNSz megyében Szolnok keleti megközelítése kritikus, Fegyvernek-Dél és Karcag-Dél csomópontjai kihasználatlanok lesznek.

H-Bihar megyében tervezték a legnagyobb szakaszhosszot (16,8 km), amely a Pest megyei átlag háromszorosa!

 

De a csomópontokhoz eljutás is kritikus:

Karcag-Püspökladány a 4. főúton 14 km

                                 M4 autóúton 26 km

 

Ezen az abszurditáson sokat javítana a karcagi módosítás.

 

De a Kaba-Nyugat csomópont is erős kritika tárgya, mert a nyomvonal 1 km-re van a településektől:

de a csomópont Kaba központtól 7,5 km (2 vasúti felüljárón)                    kelet felé 14 km

                          Tetétlentől        11,2 km                                                                    20 km

Ez a M4-4. főúti összekötés csak a H.szoboszló - Debrecen forgalomnak hasznos, a helyben élők kárára.

 

Abszurd helyzet az is, hogy az ország legnagyobb agrár-logisztikai vállalatának Nádudvari központja

17 km-re van az M4-42. úti csomóponttól, de 22 km-t kell megtenni nyugat felé az elcseszett Kaba-nyugat csomóponttól. (mindkét irány felé 5 km veszteség)

 

Az M4-hez képest az M8 és M60 nyomvonalak maximálisan kiszolgálják a helyi érdekeket is!

M8 4 csomópont 21000 fő, M60 4 csomópont 19000 fő,   M4  4 csomópont  50000 fő (közvetlen csatlakozás)

A térképről Kaba csp hiányzik, Nádudvar távolsága Püspökladány 42. úti csp-hoz 17 km

 

Talán nem a véletlen műve, hogy Pellérden és Sárbogárdon is van KITE telephely...

De, ha ott figyelembe vették, akkor Nádudvar megközelítése miért nem számít ugyanúgy?

 

A Dunántúlon a gazdasági érdekek az elsődlegesek, a Tiszántúlon ehelyett a Natura 2000???

 

Az M4-et 18. éve vizsgálgatják, rajzolgatják, teszik-veszik, megforgatják...

 

Eredménye: Súlyos diszkrimináció és nemzetgazdasági veszteség.

Előzmény: dimelo (53746)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.15 -2 2 53749

Az egész a mohácsi hídnál, M9 nyomvonalnál kezdődött, aztán előkerült egy-két (borsodi vagy bihari) szépen felújított útszakasz. Erre mondtam, hogy egy-két rövid, szépen felújított sokadrendű utat én is tudok mutatni, de minek... Ezektől se az 51-es se az 52-es se az 54-es nem lesz jobb, se a Mohács(Pécs)-Szeged útvonal nem lesz rövidebb...

 

Egyébként a Szolnok-Köröstetétlen-Kocsér-Kecskemét nemcsak a Szolnok-Abony-Nagykőrös-Kecskemét útvonalnak lenne alternatíva, hanem a Szolnok-Tószeg-Tiszajenő-Szentkirály-Kecskemét útvonalnak is. Mi ezt használjuk, mert Nagykőrös-Kecskemét katasztrófa... De menj végig rajta egyszer... többször nem fogsz! Ezek nem autó/pénztárca kímélő utak!!

 

A másik a Nagykáta-Újszilvás-Abony... Nem sok ember akar Nagykátáról Abonyba menni.

A Nagykáta-Tápiószele-Újszilvás-Abony-Tószeg/Szolnok útvonalra szintén nem sok ember kíváncsi, kivéve az a pár ember aki az ipari parkba menne, de ennek két buktatója van: az egyik Abony, a másik a 4612-es út...

Aztán ami még beárnyékolja a Tápiószele-Újszilvás-Abony út szépségét, hogy utána jött egy fordulat (Újszilváson már se pálinkafesztivál, se motoros találkozó), és az újszilvási csomópontot direkt nem kötötték be az M4-be...

Előzmény: Hírfigyelő (53726)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.02.15 0 0 53748

A magyar hatóságok terjesztik be a tervet, amelyet az EU elfogad egy adott célra. Utána valóban, szinte lehetetlen a módosítás.  Ettől ez még lehet pazarló is.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (53747)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.02.14 0 0 53747

Jól tudom, hogy az EU pénz csak arra a projektre költhető, amire azt kiadták? Tehát nem átcsoportosítható forrás?

Előzmény: hegyaljai3 (53745)
dimelo Creative Commons License 2021.02.14 -1 1 53746

SSC üzenőfal

Peter 601 írta:

Azért, hogy itt is teljes legyen a legutóbbi M4 hírfolyam és annak kitárgyalása:
Útépítés, úttervezés

A 31 km-ből 20 km-t érint a módosítás, ezért nem lehet a 42. úti csomóponttól JNSZ-HB megyehatárig sem építeni, mert nincs visszacsatlakozás a 4. főútba.
(A horvát-bosnyák - elrettentő - példákat nem kellene követni.)

Végre ezzel visszatértünk a szakmai mederbe. A lényeg, hogy a Karcag 2020 módosítás minden csomópontot érint az adott szakaszon.

Egyedül a M4x42 független ettől, de ebből is csak annyi következik, hogy megépíthető 10 km csak nem lehetne forgalomba helyezni.

Példákért nem kell amúgy messzire menni, ld. M6xM8 teljes csomópont kiépítése és lezárt ágai már 11 éve, vagy

az M76 vasúti hídja, ami fél éve készen van, de még 1 év, hogy használható lesz (addig a 76-os főút felüljáróján keresztül kell kerülni).
Tehát Püspökladány is érintett, hiába építhető meg 10 km változatlan nyomvonalon abba az irányba, nem lesz visszakötés vagy csatlakozása a 4-es főúthoz.

Az már más természetű vita, hogy érdemes-e így belekezdeni 10 km megépítésébe vagy meg kell-e ragadni minden km-t, amivel a tényleges építés haladhat az M4 esetében.
Szerintem pont emiatt "tartalék" projektként előreléphetne a Püspökladány - Berettyóújfalu szakasz. Többször kifejtettem, hogy nálam ez a Prio 1-es szakasz M4 folytatásában.

Azt a vitát már korábban lefolytattuk, hogy dimelo ezt a sorrendet nem támogatja, mert túlterhelné a 4-es főút Kaba-Püspökladány szakaszát. Elfogadom az érvet, de nem értek egyet, hogy

emiatt érdemes végigvárni a Karcagtól (esetleg Törökszentmiklóstól) induló nyugat - kelet irányú folytatást. Tehát szerintem keletről nyugatra kellene építkezni és lehet is vagy 40 km kivitelezhető, engedélyes, további módosítással nem érintett szakaszon kezdeni elrendelés függvényében.

Projektlista és kihirdetett dátumok ismerete nélkül a többi már tényleg ködszurkálás, ha ezek meglesznek akkor érdemes a témát tovább fejtegetni.
Másrészt, ha jól értem és olvasom mindkettő fórumban egységes volt az álláspont, hogy Karcagtól túlságosan délre húzták az M4 nyomvonalat és ez hiba.

Gyakorlatilag a Karcag 2020 felvetés pozitív kellene legyen, mert pont ezt javítaná. Ami bosszantó, hogy évtizedek lettek elpazarolva és maradtak kihasználatlanul a jó terv és döntés kidolgozására. Szerintem amúgy kisebb veszteség, ha most még pár évet csúszik egy szakasz de végül a legtöbb igénynek megfelelően készül el, mint az elkövetkező évtizedekre egy elhibázott nyomvonal hátrányait bebetonozni.

 

 

Köszi! Ezek  - végre -  megvitatható szakmai érvek! Igyekszem megválaszolni:

 

Érvelésed 1-2. bekezdésével egyetértek. (M6-M8 már 15. éves, de csak 1,4 km)

 

Az államtitkár hangsúlyos kijelentése:

Kezdjék meg itt a püspökladányi csomópontot is kiépíteni, az azért is lenne lényeges, mert nem csak Törökszentmiklós irányába indulhatna meg az építkezés és a haladás, hanem

szerencsés esetben hozzá érhetne föl a Berettyó, a másik oldalra való kivitelezés

Tehát a „szerencsés esetben” egy óhajtás, feltételes módban.

Viszont a „hozzá érhetne föl a Berettyó, a másik oldalra való kivitelezés” - ez határozott szándéknyilvánítás, a 42. úti csomópont kulcsfontosságát hangsúlyozza.

Oka: a tervezési szakaszhatár a 183. km, tehát a 42. úti csomópont és komplex pihenő után.

Az M35-től visszafelé építés gondolata a 190-213 km közötti részt jelentené.  Ezesetben a 183-190 km köztes szakaszt nem lenne „szükségszerű” építeni.

 

De az államtitkár éppen azt nyilvánítja ki: „nem csak Törökszentmiklós irányába indulhatna meg az építkezés és a haladás…”

 

A karcagi nyomvonal-módosítási szándék így nem csupán 20 km karcagi területet érint, hanem 48 km (142-190 km) megvalósítását akadályozza.

 

Már-már kremlinológia, de senki nem kényszerítette, hogy így nyilatkozzon: „azt ígérték ott nekem a jelenlevők, nyilván erről papír is van, hogy emiatt késedelmet nem szenvedünk.

Hiteles információ ez akkor lenne, ha közzétette volna azt a „papírt”.

 

 

Még egy pontosítani való:

„dimelo ezt a sorrendet nem támogatja, mert túlterhelné a 4-es főút Kaba-Püspökladány szakaszát.”

Nem az én álláspontom a fontos, hanem az M4 komplex funkciójának kiteljesítése. Több polgármester álláspontját ismerhetem: A Sárréti térségben élők többségének semmilyen előnyt nem jelent,

ha csak a tranzitforgalom 4. főútra terelgetése a szándék. Ezzel Budapest-Európa nem kerül közelebb, sem km-ben, sem időben.

Ellenben a 4. főúton 142-187 km-ek között (45 km-en) növekedne meg a forgalom és a balesetveszély. Debrecenbe bejáróknak is veszélyesebb lenne.

 

Mert „karcagi barátaink” - megkésve - nem is olyan apróbb módosítást gondolnak…

 

Fontos egy szakvéleményt idézni az M4 Masterplan-ból:

akkor lehet a legjobban kihasználni, ha a Püspökladány – Berettyóújfalu szakasz épül meg utoljára. Célszerű (hatékonyabb), ha a szakasz megépítését megelőzi a Fegyvernek – Püspökladány szakasz megvalósítása, hiszen szélesebb forgalmi réteg számára hoz hasznot. A Püspökladány – Berettyóújfalu szakasz megvalósítása önmagában társadalmilag nem megtérülő.”

" azt is kijelenthetjük, hogy a két szakasz együttesen fejti ki leginkább pozitív hatását. A nyugati megelőző szakasza nélkül a Püspökladány – Berettyóújfalu szakasz forgalmi és közgazdasági hasznai várhatóan nem igazolhatók, de azzal együtt már támogatható projektet alkothat."

 

Az M4 nyomvonal kialakítása során Karcag-Püspökladány-Kaba-Földes között a térségben élő állampolgárok és vállalkozások érdekeit nem vették figyelembe...

 

de erről részletesebben majd...

hegyaljai3 Creative Commons License 2021.02.14 0 1 53745

Az EU pénzét pazaroljuk!

Előzmény: NAR (53743)
oculus2 Creative Commons License 2021.02.13 0 5 53744

Csak az egyik oldala segíti a gazdasági fejlődést.

 

Amit most írok, azzal nem Téged akarlak cikizni, hanem általánosságban ezt a-lüke nyomvonalakat igazoló- érvelést: Nem értem, hogy miért hozna gazdasági fejlődést egy szegény, szociálisan "hátrányos helyzetű" pld. bihari falu szempontjából, hogy integethet a gyorsforgalmi úton mellette elsuhanó kamionoknak? De ha éppen közel is épülne ki a felhajtó csomópont, akkor sem gondolhatja bárki is komolyan, hogy csak erre vártak a gazdag, tisztességes befektetők, hogy ilyen helyekre telepítsenek egy összeszerelő üzemet pld.....  

Előzmény: hegyaljai3 (53742)
NAR Creative Commons License 2021.02.13 -1 0 53743

"az építő állam szempontjából"

 

Ha (jelentős részben) EU-pénzből épül, akkor ennek mennyi értelme van?

Előzmény: hegyaljai3 (53742)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.02.13 -1 2 53742

A "Via CArpatia" csak egy üres hivatkozás. A határhoz közel futó autópálya az építő állam szempontjából pazarló. Csak az egyik oldala segíti a gazdasági fejlődést. Az, hogy a fuvarozók a két párhuzamosnak tűnő útból melyiket választják, az bonyolultabb. Melyik a rövidebb? Melyik végpontja kínál több távolsági irányt autópályával? Melyik mellett vannak jelentős közúti fuvarozást igénylő üzemek, turisztikai célpontok? Végül, de nem utolsó sorban, hol olcsóbb az útdíj? 

Ezek a lapján a határtól távolabbi változat mellett szól több érv.

Előzmény: Landsmann_ (53740)
dimelo Creative Commons License 2021.02.13 0 0 53741

Nem érthetetlen:

10 ezer gépjárműből 3000 kamion.

Nyilván nagyobb kockázat, mint a fele... hát még a fele se...

 

Mindig a prioritások döntik el kiknek lesz szerencséje és

kikből lesz szegény-elvándorló-halott.

 

Nem véletlenül emelik fényes tekintetüket a beruházások irányába,

ahelyett, hogy kimondanák: az utakon is MINDEN élet számít...

Előzmény: Landsmann_ (53734)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.02.13 -1 2 53740

Én nem értem a létjogosultságát az ilyen határmenti utaknak abból a szempontból, hogy a másik országra hivatkoznak. Példa. Ha egy maygar Debrecenből Aradra akar menni, nem hinném, hogy átmegy a határon Nagyváradnál, hogy aztán ilyen szintén öszvér úton menjen. Nyilván ha román az autós, akkor az átmegy. AZ nyilván nem fog a fél keleti országrészen végig autózni és úgy át  határon. Azt meg pláne nem tudom elképzelni, hogy mondjuk Gyula és Debrecen között valaki a román utat vegye igénybe, vagy fordítva, ha a határmenti M47 épülne meg. De egyébként meg teljesen fölösleges ezen elmélkedni, mert az utakat nem oda építik ahova az autósoknak és a többségi lakosságnak jó lenne, hanem magánérdekek alapján döntik el az utak helyét. Már több mint egy éve meg kellett volna szülni az M47 nyomvonalát, de még mindig ott tartunk, hogy sehol. Ami viszont érdekes, hogy az az M8 vagy M9 vagy mifene ami a Dunántól felől jönne és Debrecenig húzódna, az is erre a lila nyomvonalra hajaz. De mondjuk itt akkor megintcsak nem értek valamit. Nyilvánvalóan két autóutat párhuzamosan nem fognak kiépíteni. Akkor most mi is fog épülni? Vagy elkészül az M47, aztán mikor az az M8 vagy M9 épül, akkor meg majd átkeresztelik? Csak nekem tűnik úgy, hoyg nem kis káosz van? Tehát még az sincs eldöntve, hogy honnan hová szándékozank utat építeni, nemhogy az, hogy az az út hol menjen.

Előzmény: Aladár46 (53739)
Aladár46 Creative Commons License 2021.02.13 0 1 53739

Főleg ezért kérdéses:

 

 

"Ma meghirdettek Erdelyben a Via Carpathia, A11-es reszenek a "design" reszet.

a Nagyvarad- Arad kozotti nyomvonal harom tipusu lesz:

    14.6km autopalya 3 savval 43.5km autopalya 2 savval 76.4km autout 2 savval


kb 1 milliard euro lesz a teljes projekt."

Forrás: https://www.skyscrapercity.com/threads/hungary-gyorsforgalmi-utak-motorways-ii.1018071/post-171981339

Előzmény: Aladár46 (53738)
Aladár46 Creative Commons License 2021.02.13 0 0 53738

Itt a határmenti is. Én úgy tudom, hogy még mindig versenyben van, és politikai támogatottsága is nagy a Trianonra tekintettel...

Nem tudom, mi lesz ebből.... :(

 

Előzmény: Landsmann_ (53737)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.02.13 0 1 53737

Konkrétumot nem tudok, de az utóbbi időben én is a képen látható lila színű nyomvonalat láttam a határmenti nélkül. Tehát erős a gyanúm, hogy már eldöntött, hogy az lesz megvalósítva. Ami érdekes, eredendően ez a nyomvonal nem is volt a tervekben. Ez a sárga és a zöld nyomvonal keveréke, kissé kiegyenesített változatban.Ez nekünk jó lenne, könnyen lehetne hasítani Debrecen felé. 

Előzmény: Aladár46 (53735)
Aladár46 Creative Commons License 2021.02.13 0 2 53736

Sajnos. Preventív megelőzésre fókuszálva - remélem - az M4-es új szakasza teli lesz szóra VÉDA kapuval.

 

Tervezési sebesség v=110 km/h, így max 125-128 km/h-val fognak hajtani a siető tranzitforgalom.

Előzmény: Landsmann_ (53734)
Aladár46 Creative Commons License 2021.02.13 0 0 53735

Landsmann_, vagy az (M)47-es útról híred? Melyik nyomvonal lesz a befutó? A határmenti vagy a 47-es út menti? THX! :)

 

Előzmény: Landsmann_ (53734)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.02.13 0 0 53734

Ráadásul a 4-esnek pont ez a Törökszentmiklós-Püspökladány szakasz a leg balesetveszélyesebb (itt történik a híradások szerint a leggyakrabban baleset), mondjuk az ok érthetetlen, mert az út vonalvezetése nem indokolná. Hacsak az nem, hogy a román kamionosok, autósok a 42-esről Püspökladánynál jutnaqk ki a 4-esre, azok meg mennek mint az őrült. 

Előzmény: dimelo (53733)
dimelo Creative Commons License 2021.02.13 0 0 53733

Nem foglalkoznék most mélyebben ezzel a kirívóan önző Szentkirályi esettel.

Ha igazad van (de nem kizárólagosan), akkor ez a skandalum előrevetíti,

hogy M4 Karcagnál is hasonlóan teremtik meg a kifogást a kivitelezés elhúz(ód)ására és drágítására.

 

Amiért nincs mégsem igazad:

http://www.szentkiraly.hu/p/images/pdf/m44/2_2a_forgalmi_vizsg.pdf

Dátuma: 2018. május

 

Ez (nem)véletlenül az az időszak, amikor az M4 autópálya Törökszentmiklós-Püspökladány szakaszát visszaminősítették

20 m-es koronaszélességű szűkített autóútra, és újratervezését rendelték el 2021. félévig.  Felfoghatatlan: újratervezés 3 év!!!

 

De a Szentkirály M44 kivitelezése már 2020 nyarán elkezdődhetett. (Tehát 2 éven belül már volt hozzárendelt pénzforrás, sőt a kivitelezőt is kiválasztották)

A tudósítás szerint:

2020. február 3-án kerültek aláírásra azok a szerződések mely a következő Szentkirály- Lakitelek szakasz építését,

valamint azon beruházásokat tartalmazzák, mely a forgalom biztonságos levezetését szolgálják...

https://www.newjsag.hu/2020/04/24/m44-epul-a-tisza-hid-a-44-es-fouton-utfelujitasok-kezdodnek/

 

"Hiper-hatékony" a Vakond (Kft) és a Duna Aszfalt kéz-a-kézben a Lakiteleki Népfőiskolával...

Előzmény: strangerr (53729)
. kata31 Creative Commons License 2021.02.13 0 0 53732

Bocs, én vagyok a hülye valóban. Itt vitázok veled, hogy a 15km, a Bécsi út és a Budaörsi CSP közt az súlykorláttal 70km-e vagy 55 csak a két megyei cetli többlet mellett, miközben te a 102-esen akarsz a tonnáiddal kocsikázni az M100 mellett..

 

Ez már a nevetséges kategóriába sem fér bele, nemhogy érdemleges gondolkodás lenne..

 

A tét , eddig ami súlykorlát nélkül ömlik az M0 észak és az M100 megépülésével a II kerületre, ha ne lenne M0 nyugat.

 

Na ezért nem ér semmit ez a felület..

Amúgy: https://www.facebook.com/groups/316733755632885/permalink/743789472927309/

Előzmény: ÁsítóSárkány (53723)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53731
Gyurma73 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53730

Igen , a Szentkirályi elkerülőre gondoltam

Előzmény: nyebojsza (53717)
strangerr Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53729

Ha valaki tudja, hogy miért szöszmötölhetnek 2024-ig az M44 Lakitelek-Szentkirály 5 km-es szakaszával, azt megköszönném.

 

Mert a Szentkirály elkerülőt 0-ról kell tervezni, engedélyeztetni, területet szerezni, régészkedni és megépíteni.

 

A szentkirályi népszavazás miatt nem mehet átmenő forgalom Szentkirályon, tehát amig nincs elkerülő, nincs M44 sem.

Előzmény: dimelo (53708)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53728

a kedvedért kifejtem: úgy tűnik, hogy számolja... de a jelenlegi körülmények között a számítás nyilvánvalóan téves.

Előzmény: hegyaljai3 (53714)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53727

akkor jól értettem, és megválaszoltam: finom íróniát.

Előzmény: hegyaljai3 (53714)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53726

Magad mutatod meg, hogy hol milyen kiváló minőségűre javították fel az egykor rossz összekötő utakat olyan minőségűre, amilyenek ha a topiktársak által mutatott 52-es vagy 51-es főutak egyes szakaszai (51-es: Kalocsánál!) lennének -- mint ahogyan sajnos(!) messze nem azok -- , akkor a rajtuk autózók joggal nevezhetnék álomútnak ezeket a főutakat; és erre fel megkérdezed, hogy mi ennek a haszna?

 

Nos, tehát: a hasznuk egyrészt a kiváló minőségűre és kellően szélesre lelkiismeretes munkával felújított utak. Másrészről, olyan utakat szemeltek ki ezekre a felújításokra, és újítottak fel kiváló minőségűekre, amelyeknek a forgalmi szerepe -- ha az úthálózat más elemeivel együtt nézed -- igencsak eléggé jelentős.

 

Hogy itt a te példáiddal példázzam ennek a jelentőségét: az Újszilvás-Tápiószele közötti út -- egy földút széles aszfaltúttá való átépítésével -- a [31]-Nagykáta-[311]-Tápiószele-Újszilvás-Abony-[4] átkötést adja meg, és ha a DK-i folytatása is ilyen Tószeg felé, akkor pedig egyenesen a a [31]-Nagykáta-[311]-Tápiószele-Újszilvás-Abony-[4]-Tószeg és Szolnok-[4]-es D-i elkerülő (É felé balra Szolnok irányába vivő, míg D felé jobbra Tószeg irányába vivő) átkötést hozza létre a szolnoki déli [4]-es elkerülő felé.

 

A másik példád a Kocsér-Köröstetétlen közötti útszakasz, amely ha tovább Szolnok, ill. Nagykőrös felé is ilyen kiváló minőségű, akkor pedig ez az útvonal a [4]-es D-i elkerülő-Szolnok-Köröstetétlen-Nagykőrös-[441]-Kecskemét átkötést hozza létre, ami km-ben kedvezőbb a [4]-Szolnok-Abony-Cegléd-[441]-Nagykőrös-Kecskemét nyomvonalnál.

 

Mindkettő olyan nyomvonal, amelyeket ha valóban végig ilyen minőségben újítottak fel, akkor rajtuk a nyomvonal rövidebbsége miatt hosszú távon gondolkodva jelentős üzemanyagot (benzint, diesel-olajat) lehet megspórolni, ezzel kímélve a pénztárcát is és a természeti környezetet is (kevesebb környezetszennyező kipufogógáz-kibocsátás!), és az autók élettartamát is (kevesebb lefutott km-szám, tovább működőképes otto-motor ill. diesel-motor.

 

No, persze nem önmagában ez a két fecske csinálja meg a nyarat, hanem a többi ugyanilyen szépen felújított több száz km-es úthálózati útszakaszok együttesen.

Előzmény: nyebojsza (53711)
. kata31 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53725

A 102-ről ki lesz tiltva a teher forgalom..és akkor a Zsámbéki M1 felhajtón lesznek a járművek és nem Bicskénél. Zsámbékon is nekem van házam és helyismeretem. Nem szükséges a csevej, ott van az M0 nyugat csoportomban ez is.

Előzmény: ÁsítóSárkány (53723)
. kata31 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53724
Előzmény: ÁsítóSárkány (53723)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!