Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42661

Ha lesz rendes körgyűrű Fehérvárnál is, akkor mindegy hogy keletről vagy nyugatról kerülve megyünk Győr felé.

4km ide vagy az tök mindegy...

a lényeg az lenne, hogy Fehérvár és Újváros között a lehető legegyenesebb legyen.

na kanyarogjon, mint az ökör húgyozás...

 

Előzmény: netuddkivogymuk (42656)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42660

A Kassa-Kelet elkerülő jól halad, szemben mindenféle magyar autópálya építési ötletekkel szemben. Van környezetvédelmi engedély, most van kiírva a tender a kiviteli tervre. Itt meg álmok vannak az M8 végpontjairól, a hétvégi balatoni forgalomcsökkentésben játszott szerepéról.

Előzmény: dimelo (42653)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42659

Valami konkrétum?

Előzmény: adiaboli (42651)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.16 0 1 42658

Nem ezt akartad linkelni inkább:

http://www.haon.hu/lathataron-az-m47-is/4109210

 

Hajdú-Bihar – Folytatódik a gyorsforgalmiút-építési hullám a következő években Hajdú-Bihar megyében.

 

Az országhatárhoz közel futó pedig akár alternatív útja lehetne a Romániában a határral mintegy párhuzamos főútnak. Vitányi István országgyűlési képviselője az utóbbi nyomvonalat preferálja.

Előzmény: khun (42640)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42657

Nem kell az M0-Nyugat, csak az M0-Észak! A zöldövezetbe kiköltöző középosztály, meg a bel-budai gyaloglást és BKV-t elfelejtők szívjanak nyugodtan tovább. Persze, ha ők állnak majd az élére, hogy a következő kormányprogramban megszavazzák a dugódíjjat, abból keresztbe hosszába alá lehet fúrni a hegyeket. 

Előzmény: mzdude (42650)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42656

Megfelelő lenne, de az m7 keresztezése az Auchan csomóponttól úgy 4,0 km-re a Balaton felé lenne indokolt. 

Előzmény: Mash_bakter (42654)
dimelo Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42655

Nem furcsa, hanem egy pesszimista vélemény.

 

Nekem is vannak kételyeim: miért kell az új híd, ha nem is lenne majd rajta nagy kamionforgalom?

Hiszen ezzel indokolták az EU támogatásnál: nincs 20 t felett teherátjárás 100 km-en...

 

A személyforgalomhoz most is elég a régi Duna-híd,

Észak-Komáromnak nem is jó ez a nyugati nyomvonal.

 

Akkor mi célból épül (ott)?

Előzmény: trizs77 (42649)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42654

Az M8/M81 egyetlen "értelmes" útvonala az én általam preferált

Győr/Székesfehérvár/Dunaújváros/Kecskemét/Szolnok/Eger

6 megyeszékhelyt kötne össze M1/M7/M6/M5/M4/M3 autópályákat...

és ha lúd akkor legyen kövér: Kisbér-Komárom M13 :)

 

Ez az én álmom. Bili a kézben... vagy Kéz a Biliben... :)

 

Előzmény: Fradista Utazó (42637)
dimelo Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42653

Szűkszavú vagy...

 

Tőketerebes és Nagymihály ipari parkjai mennyi kamionforgalmat generálnak?

 

Az kevésbé tartom reálisnak, hogy itt járnak fel tömegesen Lengyelbe...vagy esetleg Ungvár felé.

 

A Kassa-kelet elkerülő eléggé komótosan halad, pedig sokat számítana épp a tranzitnak.

Előzmény: hegyaljai3 (42645)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42652

Nyilvánvalóan új nyomvonalon az M6 és 63. út között.

 

M8/M6 találkozástól - Baracs - Mezőfalva -Hantos - Sárosd -Seregélyes

Én erre vinném Fehérvár felé. 

Előzmény: dimelo (42633)
adiaboli Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42651

Ha valami a "negatív etalon", akkor az éppen mindaz, amit leírtál Szlovákia kapcsán. Az Ég mentsen meg attól, hogy kövessük.

Előzmény: hegyaljai3 (42648)
mzdude Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42650

A gonosz májam ilyenkor visszakérdezne, hogy Veszprém és Fehérvár köré autópálya-körgyűrű kell, de az M0 befejezése már nem kell...? :)

Előzmény: hegyaljai3 (42648)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42649

Kicsit tágítani szükséges a látómezőt, például a múlt héten taglalt komáromi Duna-híd miatt.

 

---------------------------------------

 

Lehet, hogy furcsát írok, de szerintem a komáromi új Duna híd nem fog komoly kamion forgalmat felvenni.

 

Persze itt mindjárt az jön, hogy kinek mi a komoly?

Természetesen  lesz rajta kamion forgalom.

De nem a kamionok főcsapás irányába esik, ezért majd azok járnak rajta akiknek arra dolguk van.

 

 

Előzmény: dimelo (42638)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42648

Tudom, hogy erőltetett a hasonlat, de Sz.fehérvár és Veszprém közúti fejlesztésénél főleg az M8-as kapcsán a szlovák hozzáállást kellene követni. Kassa és Eperjes között készen van ugyan az autópálya, de mindkét városban ezek egy - mára már alulméretezett  - 2x2 sávos, közlekedési lámpás - bizonyos szempontból a Hungária gyűrűre emlékeztető - városon belüli gyorsforgalmú célú utakba futnak be, melyek vagy 35-40 éve épültek. Természetesen ez a tranzithoz kevés, mert az útvonal beépült gyárakkal, raktárakkal, stb. Most tehát nem azzal foglalkoznak, hogy várjanak a D1 Tátra alatt még hiányzó szakaszaira, vagy második alagutakra. Az sem zavarja őket, hogy mikorra készül el a magyar M30-as a határig. Még nem tudni, hogy az R2 építése során mikor fogják kifúrni az alagutat Rozsnyó illetve Krasznahorka mellett a "Szoroskőnél", de készül a Kassát elkerülő szakasza. A Via Carpatiaról sem úgy gondolkodnak mint mi. Eperjestől északra a lengyel kapcsolat jövője sem egyértelmű, hiszen a Hidasnémetitől induló R2-ből csak egy nyúlfarnyi készült el a határ előtt. Hogy a lengyel S19-bő Rzeszów és a határ (Barwinek) között csak a nyomvonal látszik, építési határidő nincs. Eperjes elkerülése csak alagúttal valósítható meg. Már fúrják. Most mindenesetre meg fogják építeni a következő 3-5 évben a két kelet-szlovákiai város távlati céloknak is megfelelő gyorsforgalmi út kapcsolatait. Ezek később fogják tudni szolgálni a nemzetközi tranzitot is, de egyenlőre a két város versenyképességét nagymértékben fogják javítani. Jogos tehát, hogy Sz.fehérvár és Veszprém esetében is épüljön ki az autópálya körgyűrű, függetlenül attól, hogy az M8 nyugati végén mi történik, illetve a Dunát mikor fogja majd keresztezni.

Előzmény: 20-as vonal (42646)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42647

"Most,hogy elkészült a Veszprém-Szfehérvár szakasz, nem kellene erőltetni a 710-es felé"

 

Ehhez az kell, hogy az m7-ről a Szfvár nyugati leágazás (a Győr-Dunaújváros és az m8-as közös becsatlakozás) elkészüljön a jelenlegi 8-asig. 

A 8-as útnak jelenleg tudtommal nincs vége. Elbacták a szfvár gyűrűt, most lehet ilyen-olyan toldozgatásokkal rendbe hozni. 

Előzmény: 20-as vonal (42646)
20-as vonal Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42646

Most,hogy elkészült a Veszprém-Szfehérvár szakasz, nem kellene erőltetni a 710-es felé.Egyrészt,ahogy mondod két út felesleges,másrészt a 710-estől a 8-asig még van rengeteg tennivaló,ami nem két fillér.Most a veszprémi elkerülőre kellene koncentrálni,meg arra a pár km-es szakaszra ami még nem osztott pályás.Középtávon meg elkészül a 2x2 sávos 83-as,ennek is lesz valami hatása a 8-as forgalmára.Úgyhogy még ne temessük a 8-ast.

Előzmény: netuddkivogymuk (42643)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42645

Nem találgatok.

Előzmény: dimelo (42639)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42644

Túlkérdeztél.

Előzmény: dimelo (42631)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.16 -1 0 42643

A Győr-Szfvár közti utat már meg is építhették volna a Veszprém-Szfvár helyett. 

Egyébként ezt kellett volna csinálni, és a 710-es út helyett meg lenne a 8-as út kapcsolata az m7-tel Szfvártól nyugatra, és így értelmet kapott volna a 8-as út négysávúsítása is. Mindenesetre a Veszprémből kiinduló két út közül az egyik felesleges. Ez már látszik. 

 

A Dunaújváros-Szeded összeköttetést én feleslegesnek tartom. Nagyjából ugyanazt tudja az m8 Duna-Tisza közi nyomvonala, de az egyben Budapest megkerülő szakasz a Dunántúl-Alföld forgalomban is. 

Előzmény: trizs77 (42634)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42642

Időben minden bizonnyal gyorsabb. Ez az út Szegedtől Dunaújvárosig üres lenne, szóval lehetne menni, amit a szabályok meg a lelkiismeret megenged. 

Előzmény: NAR (42641)
NAR Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42641

Térben lehet, hogy hosszabb, a kérdés az, hogy időben (Budapest-környéki dugók) és pénzben (pl. magasabb útdíj/km Budapesthez közeledve) is nagyobb-e vagy kisebb.

Előzmény: Fradista Utazó (42637)
khun Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42640
dimelo Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42639

Általában igaz,

de konkrétan tudható-e, hogy mennyi görög megy Belorusz-ba?

 

Elég vicces feltételezés lenne a tömegigény.

 

600 kamionból mennyi megy csak Szlovákiába?

Szerintem a többség szlovák-magyar reláció...

 

 

Azt is kérdeztem Hegyaljait, mert neki a szűkebb pátriája.

Előzmény: trizs77 (42636)
dimelo Creative Commons License 2019.01.16 0 1 42638

Kicsit tágítani szükséges a látómezőt, például a múlt héten taglalt komáromi Duna-híd miatt.

https://www.google.com/maps/dir/49.2342037,18.7363253/46.920356,18.6028925/@48.0214377,18.5703439,8z/data=!4m2!4m1!3e0

 

sőt oda kell figyelni a Zsolna - Túrócszentmárton közötti D1 szakaszra is. Ha el készül az alagút (Dubna Skala) jelentős időnyereség lesz.

 

Nem a mi feladatunk utat építeni arrafelé, de figyelmen kívül sem hagyhatjuk.

Előzmény: trizs77 (42634)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42637

Ez ma, a meglévő M5 - M0 - M1 útvonalon kb. 275 km (nem látom hajszálpontosan, hogy honnét hová mérted, ezért 2-3 km eltérés simán lehet). Mivel az általad felrajzolt útvonal nyilván képtelenség, itt-ott meg kellene kerülni egy-egy települést, és a Bakonyt se lehet nyílegyenesen átfúrni, a te utad is lenne legalább 265-270 km, de könnyen lehet, hogy a végén hosszabb lenne, mint a meglévő. 

 

Előzmény: trizs77 (42634)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.16 -1 1 42636

Hova megy napi 600-700 kamion Sátoraljaújhely határátkelőn keresztül?

 

 

--------------------------------------------------------

 

 

1.

 - Lengyel-Román viszonylat

 - Lengyel-Bolgár viszonylat,

 - Lengyel-Görög viszonylat,

 - Lengyel-Török viszonylat,

 

 

2.

 - Fehérorosz/Orosz-Román viszonylat

 - Fehérorosz/Orosz-Bolgár viszonylat,

 - Fehérorosz/Orosz-Görög viszonylat,

 - Fehérorosz/Orosz-Török viszonylat,

3.

 - Lett/Litván/Észt-Román viszonylat

 - Lett/Litván/Észt-Bolgár viszonylat,

 - Lett/Litván/Észt-Görög viszonylat,

 - Lett/Litván/Észt-Török viszonylat,

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42635

Bocsánat.

Nem tudom miért háromszorozta meg.

trizs77 Creative Commons License 2019.01.16 -1 0 42634

Nem a legszebb hanem inkább a leghasznosabb feladatnak egy ilyen út megépítését tartanám :

 

Győr alatt kiágazásGyőr alatti kiágazás, majd Kisbér észak, Fehérvár nyugat, Duna híd, Szeged M5-M43 csomópont

 

 

Előzmény: dimelo (42633)
dimelo Creative Commons License 2019.01.16 0 1 42633

Álláspontunk egyezik.

Ezért nem csodálom, hogy 2x1 sávon építik az M8-at Körmendtől. (OPEL)

 

Csakhogy az M7-M70 a tranzitvonal, ezért milyen létjogosultsága maradt az eddigi M8 tranzitvonal érveléseknek?

 

Az világos és fontos, hogy az M7-M6-M5-M4 között hiányzik az összekötés.

 

Szerintem az M7-M6 közötti szakaszt metsző 63. útnál (Sárbogárd felett) lenne az optimális elágazás észak (81-13-M1) felé. (Jó az M44-M43-M5-M6-ról)

https://www.google.com/maps/dir/47.5028582,18.0452994/46.8985941,18.9749809/@47.1196617,18.3574838,10z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d18.5609603!2d46.9931742!3s0x474209d570308371:0xf8af884c187537c6!1m0!3e0

 

Nyilvánvalóan új nyomvonalon az M6 és 63. út között. Onnan nyugatra M7 Lepsény új 710. csp-ig és északra Fehérvárig alakulna ki egy "villa-ág".

A legkisebb többletbefektetéssel optimális-közeli megoldás.

Előzmény: trizs77 (42632)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42632

Rábafüzes ?

 

Kicsi a teherforgalom, azon belül még kisebb a kamion forgalom.

Oka?

Nincs hová menni a túloldalon.

 

Észak-Olaszország felé  nem erre vezet a jó-jobb kamionos útvonal.

Graz nem kamionos cél.

 

Karintiával nem túl acélosak gazdasági kapcsolataink.

 

 

 

Előzmény: dimelo (42631)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!