Keresés

Részletes keresés

lborli Creative Commons License 2016.01.02 0 0 25979

Megvolt, Testvérkém. Köszönöm. Ha nem is single malt, de a megfelelő alkoholtartalom a helyén volt. -)

Előzmény: Miocsó (25978)
Miocsó Creative Commons License 2015.12.26 0 0 25978

Üdvözletem "Alapító Atya"!

 

Nem lapítasz, ez remek!

 

Boldog új évet és egy pohár single maltot kívánok

 

 

 

 

Előzmény: lborli (25977)
lborli Creative Commons License 2015.12.20 0 1 25977

Nem, nem. Csak néha ránézek a topikra, ha már egyszer...

Előzmény: schlumberger (25976)
schlumberger Creative Commons License 2015.12.20 0 0 25976

Csak nem dolgozol ilyenkor, nyugdíjasan?

 

Előzmény: lborli (25975)
lborli Creative Commons License 2015.12.20 0 0 25975

Isten éltessen, Testvérkém! (csak így szárazon) :)

Előzmény: schlumberger (25974)
schlumberger Creative Commons License 2015.12.20 0 0 25974

 Gondolok rátok - engem a szülinapom alkalmából (64) ilyen Matias bevetésével köszöntött a párom. :-)))

DAttis Creative Commons License 2015.12.11 0 0 25973

Jaaa.. hogy az HA-LPJ az Kassa felé "ment tovább" bocsi

Előzmény: DAttis (25972)
DAttis Creative Commons License 2015.12.11 0 0 25972

Nem tudom kapok-e választ de felteszem

Miért nem láttam a radaron a Wizz W62208 számú járatát Budapest felé Lutonból (HA-LPJ  teljesítette a járatot a mai nap). Odafele tartó járatot még követni is lehetett de a visszafele mintha nem is létezett volna csak a késés ténye volt megjelenítve. Tesóm jött vele haza és teljesen megtévesztett amit a Fligthradar24 mutatott, gyakorlatilag semmit nem lehetett tudni a járatról

Alfa Papa Creative Commons License 2015.10.28 0 0 25971
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.10.18 0 0 25970

A biztosíték nem feltétlenül kisautomata.

Előzmény: schlumberger (25969)
schlumberger Creative Commons License 2015.10.18 0 0 25969

Az MTI korábbi értesülését megerősítve Hardy Mihály arról számolt be, hogy délután rövidzárlat keletkezett az irányítótorony elektromos rendszereiben, emiatt a biztosíték lekapcsolt. 

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?f=32&t=29029&start=0&st=0&sk=t&sd=a&sid=00d9b8dd00e1acd2ae25a1060d266146

 

 

Gondolom, nem egy kisautomata oldásáról van szó, megint a semmihez nem értő újságírók...

Mi történt, lehet tudni?

GYA Creative Commons License 2015.10.04 0 0 25968

Ejtőernyőst ugrat Börgöndön.

Előzmény: Herold (25967)
Herold Creative Commons License 2015.10.04 0 0 25967

Ez mi célból repült így, és mik azok a szaggatott vonalak?

 

RNZoli Creative Commons License 2015.08.13 0 0 25966

Szeged történetesen egy nyilvános reptér (AIP-ben közzétéve stb.), tehát nem olyan könnyű "privatizálni" a 16-os fájnelt. 

Ráadásul az eseti légterek engedélyében benne van, hogy magába foglalja-e a környező egyéb légtereket, és pl. a veszélyes vagy ellenőrzött légtereket nem tudja kisajátítani, ezért Vecsés és Pestlőrinc sem reménykedhet.

 

Azt hogy mi szabad és mi nem....hmmm.... a 90-es (2000-es)  években az újdonsült magán-reptértulajdonosok időnként elég durva konfliktusokba kerültek a légijárművekkel - ebből lett pl.  terepjárós bekanyarodás a bejelentés nélkül toiuch-and-go-zó repülőgép elé, elég veszélyes játék az iyesmi, jó hogy nagyobb baj nem történt. Gondolom ebből eredhet az, hogy szemet hunynak a reptérüzemeltetők ismétlődő eseti légtérkérelmeik felett a hatóságnál.  Ehhez kapcsolódik hogy a ténylegesen üzemelő ejtőernyős eseti légterek mostanában szintén erősebb védelmet kapnak,  pont a rossz tapasztalatok alapján - légijármű belép, nincs terve, nem rádiózik, nem szólt telefonon előre (PNR), vagy csak éppen nem figyel arra, hogy már belerepült az ugrató zónába  - ezek nemcsak költséges késéseket okoznak az ugratásban, hanem életveszélyes kombináció a forgó légcsavar és a puhatestű ejtőernyős. 

 

Szerintem ha át akarsz repülni Gyúró felett, ma is megteheted, csak a földön előbb hívd fel a megadott számot, hogy terveznek-e tényleges üzemet, a levegőben meg rádiózz egyet a reptér frekijén, és kb. ennyi tényleges korlátozás jelent a dolog.  Én nemsokára LHSA-ra készülük, ott ráadásul nem is 5, hanem 12 km-es körben van az eseti légtér, de azért remélem ha viszek egy kis pénzt, beengednek és leszállhatok majd náluk is. 

Előzmény: ViktorMike (25965)
ViktorMike Creative Commons License 2015.08.12 0 0 25965

Rágtam egy ideig a választ:

 

Tehát, ha a szegedi reptét final-én lakó idióta nem lézerezik, hanem évi 36.000 Ft-ért megveszi a "békességét" akkor minden rendben van.

 

Hát nem erről szólt a szabad légtér elve, úgy a '90-es évek közepe táján...

Előzmény: RNZoli (25964)
RNZoli Creative Commons License 2015.08.12 0 0 25964

Szivesen, és vigasztaljon az, hogy 3000 Ft-ba kerül a kérelmezőknek havonta :)   

 

https://www.nkh.gov.hu/documents/11106/171781/EsetiLegterKerelem.pdf/6f68e7fa-4bd0-4d51-b619-f2d9adad9d46?version=1.0&type=pdf 

 

A jó megoldás gondolom az lenne, ha a jogosulatlan reptér-használat is büntethető lenne. De szerintem az nem az, hane polgári jogi perrel lehet csak kezelni. (Kb. 10 év múlva jutsz az 1500 Ft-os leszállási illetékhez, 500.000 Ft-os eljárási illeték + ügyvédi díjért cserébe.)

Ezért kérik "okosban" a "védelmi" zónát, mert annak a megsértése közlekedési szabálysértés és ugorhat a szakszója annak, aki beleszarik.

 

Mindeközben az égvilágon semmi nem történik ezekben a légterekben, ami tényleg eléggé fonák egy helyzet. 

Előzmény: ViktorMike (25963)
ViktorMike Creative Commons License 2015.08.12 0 0 25963

Köszönöm szépen a választ.

Az mondjuk egyáltalán nem nyugtat meg, hogy az elvileg szabadon használható nem ellenőrzött légtereket (nem a repteret) magáncélból ilyen tartósan el lehet zárni.

 

Még egyszer kössz

VM

Előzmény: RNZoli (25962)
RNZoli Creative Commons License 2015.08.12 0 0 25962

Nem az én asztalom, de hasonlót lehet látni pl. Szentkirályszabadján is. Ezek egyfajta védelmi zónák a hívatlan vendégek ellen, akik bejelentkezés nélkü szeretnék igénybe venni a nem-nyilvános repülőteret.

 

A gyúrói NOTAM ez lehet, a homebriefing-ből másoltam ki:

 

+Q)LHCC/QRTCA/IV/BO/W/000/055/4723N01845E003B)1507300320 C)1508281733 D)SR-SSE)TEMPORARY RESTRICTED AREA ACTIVATED WITHIN 5KM RADIUS CENTERED AT COORD POINT 472325N 0184527E EXCLUDING LH-D30. DURING THE ACTUAL OPR HRS OF TEMPORARY RESTRICTED AREA ENTERING AND/OR OVERFLYING THIS AIRSPACE ONLY PERMITTED TO PARTICIPANT ACFT. FURTHER INFO ABOUT THE ACTUAL OPR HRS VIA TEL:+36 30 941 4201F)GND G)5500FT AMSL

 

Itt benne van a telefonszám ahol ténylegesen érdeklődnöd kell, ha át akarod repülni a légteret, vagy le akarsz szállni. 

Havonta (30 naponként) megújítják az eseti légtér kérelmet. 

 

Előzmény: ViktorMike (25961)
ViktorMike Creative Commons License 2015.08.11 0 0 25961

Sziasztok!

Valószínűleg nem az irányítók kompetenciája, de a HC oldalán van a légtérfelhasználási terv. Ezen a légtérfelhasználási terven az eseti légterek között Gyúró R=5 km már igen régen (szerintem az év eleje óta) szerepel "zárkörű rendezvény - private programme" tevékenység megjelöléssel.

Egyrészt jó lehet a buli, ha ilyen sokáig tart, másrészt érdekelne, hogy meddig él még ez az eseti légtér, harmadrészt... (de ezt szerintem sejtitek :) )

 

Szóval előre is köszönöm a választ.

leicam4p Creative Commons License 2015.06.25 0 0 25960

most RO233 LX2258 kemény volt... kicsit egymásra jöttek a gépek

 

new badogrugdalo Creative Commons License 2015.06.08 0 0 25959

Yeeee... pitlákság minden szinten...

Előzmény: CriticHero (25958)
CriticHero Creative Commons License 2015.06.07 0 0 25958

Mindig ugyanazért.

 

A reptér nem hajlandó éjszakás pótlékot fizetni a fények karbantartásáért mint régebben így ezt nappal csinálják pályazárással. Az utasok, pilóták és irányítók legnagyobb örömére :)

 

CH

Előzmény: GrúberPeti (25957)
GrúberPeti Creative Commons License 2015.05.29 0 0 25957

Tudja valaki, miért van ma egypályás üzem Ferihegyen?

manhattani Creative Commons License 2015.05.23 0 0 25956

Szevasztok, volt egy Ágnes légi pampampam irányító hölgy?Ma nyugdíjas.

kelan Creative Commons License 2015.05.13 0 0 25955

Elég sok anyag van fent a neten a témával kapcsolatban, érdemes keresgélni a "ferihegy zaj konzultáció" és hasonló kifejezésekre. 

 

 

http://www.bud.hu/?tPath=/view/&documentview_type=save&documentview_site=1&documentview_id=7057

 

http://www.bud.hu/budapest_airport/media/hirek/2007/a-budapest-airport-benyujtotta-javaslatait-ferihegy-zajvedelmenek-javitasa-erdekeben-511.html

 

Azt sajnos már nem lehet kideríteni, hogy miért fordították ki hamarabb azt az induló Emirates-t, de gyanítom, hogy megvolt az oka, zivatar, egyéb forgalmi ok stb.

Előzmény: somi1955 (25953)
kelan Creative Commons License 2015.05.13 0 0 25954

Az "RNAV transition to final approach"-ra gondoltam. A radarvektorálás csökkentésére (ill. kiváltására) létrehozott, mind a repülő személyzet, mint a légiforgalmi irányítás számára jobb tervezhetőséget és hatékonyabb forgalom szervezést biztosító RNAV érkezési eljárások kerültek bevezetésre 10 évvel ezelőtt. 

Előzmény: new badogrugdalo (25952)
somi1955 Creative Commons License 2015.05.13 0 0 25953

Ha már így "felpörgött" a fórum,ismét felteszem az előző kérdésemet. Gyakorlattá tehető volna ez az útvonal a felszállásoknál? Az érintett polgármesterek már évek óta küzdenek az útvonal megváltoztatása érdekében 0 sikerrel. Persze így is maradna repülőgépzajjal terhelt terület,de lényegesen kisebb.

new badogrugdalo Creative Commons License 2015.05.12 0 0 25952

Tudtommal a transition level már sokkal régebben is volt ha arra gondolsz.

 

Előzmény: kelan (25950)
Miocsó Creative Commons License 2015.05.12 0 0 25951

Akkor még Iborli is aktív volt! :-))

Előzmény: kelan (25950)
kelan Creative Commons License 2015.05.12 0 0 25950

2005. május 12-én, éppen 10 évvel ezelőtt került bevezetésre a Transition-ok használata a Budapest TMA-ban.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!