Köszönöm szépen a tanácsot. Az alábbi levelet küldtem el.
Tisztelt Vezérigazgató Úr!
Mivel az ügyfélszolgálaton tett bejelentéseim lassan egy hónapja nem eredményeznek kedvező változást Önhöz fordulok és felhívom a figyelmét arra, hogy a "Kezdőnet" és a "Haladónet" díjcsomagok sértik az előfizetők érdekét. Egyben kérem Önt, hogy a leírtakra mielőbb keressen az előfizetők számára elfogadható megoldást.
A probléma az, hogy az említett díjcsomagoknál nem lehet megállapítani a kedvezményes keret aktuális egyenlegét, azaz nem tudható, hogy a keretből mennyi fogyott el. Így előfordulhat, hogy az előfizető tudta nélkül nem használja ki az általa kifizetett keretet, vagy épp fordítva: a keret kimerülése után - ugyancsak tudta nélkül - az aktuális, vagyis nem kedvezményes, adott esetben csúcsidős tarifát veszi igénybe.
Bízom benne, hogy a fenti leírásból érthető a probléma lényege és sikerül arra mielőbb megoldást találni. Segítségét és együttműködését előre is köszönöm.
Tisztelettel:
Sajnos az e-számla sem ideális itt: ugyanis amíg nem keletkezik kiszámlázható rekord (az ISP által számlázott vagy ISP felé fizetett csomagok esetében szvsz nem keletkezik), addíg nem lát semmit. Amikor viszont már keletkezett, akkor már "régen" késő. A feldolgozás esetenként változó késéssel történik (1 óra..3 nap) és ha 3 nap után látja, hogy az 1. napon már 200Ft-tal (x perccel) túlcsordult, akkor a 3. napon akár 1-2 ezer is lehet a plusz költés.
Nem kellene azonban szvsz a fogyaszstóvédelemhez menni(különben sem hozzájuk, hanem a Hírközlési Területi Hivatalokhoz tartozna): mint csomag-használó írj egy levelet a vezerigazgato@ln.matav.hu címre és ebben udvariasan foglald összve, milyen problémád van, és azt, hogy ez nem csak téged érint ("konstrukciós hiba").
És esetleg az innformatikai miniszterhez is eljuttathatnád aggodalmaidat.
Talán az E-számlán nyomon lehetne követni, hogy hol jársz a 15 órában (azért csak talánra mondom, mert nem telefonon netezek, így nemtom biztosra). www.eszamla.epont.matav.hu , regisztrálni kell, küldenek szerződést, amit aláírva visszaküldesz, és csak utána fog műkődni. Nem rossz, ingyenes, és jobb, mint a fizetős hívásrészletezés.
Matáv te görény !
Matáv te görény !
Matáv te görény !
Amint megszűnt a 150 Ft-os kedvezmény előfizettem a 15 órás díjcsomagra (kezdőnet)
Időközben rájöttem, hogy ezen megint csak az a dög jár jól - én, a fogyasztó pedig rosszul.
A baj az, hogy nem lehet megállapítani, hogy hányadán áll a kedvezményes keret. Ha ugyanis nem használom ki a 15 órát, minek fizetek érte annyit. Ha viszont elfogyott és nem tudok róla, adott esetben épp csúcsidőben netezgetek csúcsidős tarifával - (több, mint 6 Ft-ért! - menjenek a pokolba!!)
Remélem ez nem csak az én egyedi problémám és hamarosan lesz rá megoldás, mert ez a helyzet csak a Matávnak jó, nekem fogyasztónak rossz. Egyébként ha nem lesz változás a Fogyasztóvédelmi Felügyelethez fordulok.
Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban?
Használ itt egyáltalán valaki 15 v. 40 órás csomagot?
Már önmagában azt sem értem, hogy miért fizet elő valaki axelero-ra:(
Tessék elolvasni a HDB (Hírközlési Döntőbizottság) Axelero-val foglalkozó döntéseit és ügyleírásait. És akkor nem fog csodálkozni, miért is olyan drágák...
Szóval Matáv:
Örültem az új dijcsomagnak, és el is mentem az ügyfélszolgálatra, érdeklődni a percdijak felől. Megnyugtattak hogy ilyen nem lesz az új csomagban, ami 16-24 óra között érvényes (bár ez az Axelero pultja volt), és szerződésmódosításnál külön megjegyeztem, hogy arra tartok igényt, ami 16-24 óra között, 15 órán át használható.
Megkaptam az Internetszámlát, rendben, 1800 Áfával. Aztán ma a telefonszámlát.- rajta internet percdijakkal.Meglepődve elmentem az ügyfélszolgálatra, ahonnan elég gyorsan igyekeztek elküldeni (80% számlás ügyintézésre várt). Azt mondták, a Kezdőnet csomagot kellene kérnem az 1212-n. Hazamentem, felhívtam: A vonal túlsó végén ideges nő magyarázta az Axelero és Matáv internet közti különbséget. Felhívtam az Axelerot, ahol végre világos választ adtak.
Az 1800 Ft az Origo csomag díja, és ehhez a Matáv teszi hozzá a percdíjakat plusz kapcsolási díjat, de nem az általam kért 16-24 óra közötti Kezdőnet csomaggal, ahol ez utóbbi költség csak 1550 lenne. Ha jól értemez a lényeg.
Holnap próbálom megint majd az 1212-t és elintézem ezt a Kezdőnetet. Ennyi.
Mindenki azonnal vásárolja fel a környék papirzsepi készletét, mert sirva fakad, ha meglátja a MATÁV ma közzétett első féléves eredményét...... csak nettó 17 milliárd a zsákmányuk:))))))))
örülök, hogy 2001 kb. márciusa nem veszem igénybe otthon a matáv semmilyen szolgáltatását, lemondtam a telefont, igy nem fizetek nekik egy vasat sem. Ha igaz, amit olvastam egy újságban, mint lehetőséget, hogy a westelt leválasztja a DT a matávról, és a maradék "vezetékes" matávot eladja, akkor azt hiszem tényleg szükségük lesz az áremelésre az életben maradáshoz...
Éjjjjjjjennnnnnnnnn a MATÁV. Abból amit én befizetek. Lehet filózni hogy vele vagy nélküle?
Éjjjjjjjennnnnnnnnn a távközlési liberalizáció. Sikerült jellegzetes magyar hozzáadott értéket termelnünk. Mo az egyetlen hely ahol nem működik és még az árakat is emelik.
"A helyi hívások percdíjai csúcsidőben (07-18 óra) 10 százalékkal, csúcsidőn kívül (18-07 óra, továbbá hétvégén és munkaszüneti napokon) 8,33 százalékkal emelkednek. Csökken viszont a kapcsolási díj 10,53%-kal (bruttó 4,75 Ft-ról 4,25 Ft-ra).
A kapcsolási díj csökkenését is figyelembe véve a helyi hívások díja a listaárak tekintetében átlagosan 5,19%-kal nő."
Sőt: ha 1:1-ben súlyozom, akkor csak 2,6%-kal!!!
Érdekes módon annak idején, amikor a kapcsolási díjat bevezették és a (100%-os, ugye!) megjelenése a díjstruktúrában olyan rettentően keveset nyomott a szumma emelkedés %-os mértékében, hogy azt levélben is bebizonyították részemre a matáv Kormányzati Kapcsolatok Igazgatóságáról küldött levélben.
Most pedig a mindössze 10%-os csökkenés a 8-10%-os emelkedéseket le tudja vinni 5,19%-ra!
Roppantul érdekes, hogy a Matávnál az A=A és B=B tétel miért nem érvényes?! 3 év alatt megnőtt az 1-2 perces helyi hívások aránya netán?!
A Matáv szeptember 1-jétől megváltoztatja hatósági áras tarifáit. A hatósági tarifák emelését a 2002. évi januári 3/2002 (I. 21.) MeHVM rendelet szabályozza.
A rendelet az első félévben csak a havi díjak emelését engedélyezte, továbbá meghatározta, hogy a vezetékes távközlési tarifák az idén éves viszonylatban 4%-kal emelkedhetnek. Február 1-jével megtörtént a rendelet által előirányzott első emelés, a további árváltoztatásra július 1-jétől nyílt lehetőség. Ez utóbbi lehetőséggel a Matáv csak késleltetve, szeptember 1-jétől él. A Matáv az előző évekhez hasonlóan ezúttal sem használja ki a maximális emelési lehetőséget, amelyet a rendelet biztosít számára.
Szeptember 1-jétől az analóg vonalak havi előfizetési díjai átlagosan 2,99%-kal emelkednek. Az egyéni fővonal a jelenlegi bruttó 2998 Ft helyett bruttó 3080 Ft lesz, míg az üzleti fővonal bruttó 4030 Ft-ról 4150 Ft-ra emelkedik. Az egyéni ikervonal bruttó 1008,75 Ft-ról 1225 Ft-ra, az üzleti ikervonal 1362,50 Ft-ról 1387,50 Ft-ra változik. A havi előfizetési díjak emelésével közelíteni kívánjuk az előfizetési díjat a vonalfenntartás tényleges költségéhez.
A helyi hívások percdíjai csúcsidőben (07-18 óra) 10 százalékkal, csúcsidőn kívül (18-07 óra, továbbá hétvégén és munkaszüneti napokon) 8,33 százalékkal emelkednek. Csökken viszont a kapcsolási díj 10,53%-kal (bruttó 4,75 Ft-ról 4,25 Ft-ra).
A kapcsolási díj csökkenését is figyelembe véve a helyi hívások díja a listaárak tekintetében átlagosan 5,19%-kal nő.
A belföldi távolsági és az agglomerációs (helyközi II.) hívások percdíja a hálózaton belül (azaz a Matáv szolgáltatási területén belül hívott számok esetében) nem változik.
Változik a percdíj a Vivendi, a HTCC, a Monortel és az Emitel hálózatában végződő hívások esetében, ugyanis ezen szolgáltatók Referencia Összekapcsolási Ajánlatában a Matávénál magasabb összekapcsolási díjakat hagyott jóvá a Hírközlési Döntőbizottság. Ezért a Matáv hálózatán kívüli vezetékes hálózatokba irányuló hívások díja emelkedik szeptember 1-jétől a Bázis, Minimál, és Csevegő díjcsomagokban.
A Kontroll és Ritmus díjcsomagokat használó ügyfeleink továbbra is változatlan percdíjjal hívhatják a többi vezetékes szolgáltató ügyfeleit. A mobil irányokba menő hívások és a külföldi beszélgetések percdíja is változatlan marad.