szerintem egészen máshogy kóvályog az ember egy rekviem után, vagy ilyenek után:
Passió
Jöjj, és lásd!
Visszafordíthatatlan
Szerb
Antikrisztus
Speak no Evil
stb
és vélhetően az A szer c. film után
Van a test horror és/vagy a kegyetlenkedés avagy erőszak ábrázolásának egy olyan mértéke, ami pl engem már szó szerint megvisel és ha lehet, a korábbiakból tanulva, inkább elkerülöm ezeket. Nagy úr a kíváncsiság, de szerencsére bőven vannak jó filmek ezeken kívül is :)
Igen, a Rekviem számomra máig nyugtalanító emlék, pedig már vagy 20 év eltelt azóta, hogy láttam.
A szerrel kapcsolatban nekem azért nem volt ekkora sokk, mert bár a testhorror részek csúcsra voltak járatva, de közben a hétköznapi dolgok tekintetében nem tudtam komolyan venni.
SPOILER
Szóval hogy simán egy tévétársaság alkalmaz valakit, akinek még igazolványa sincs? Hogy szerződik? Hova utalják a fizetését?
A nő tényleg simán belemegy egy olyan dologba, hogy élete végéig el sem mehet egy kéthetes nyaralásra többé? Mi van, ha elüti a fiatal testét a villamos? Nincs tb-je, és vasárnap vissza kell költöznie az öreg testbe, szóval semmiképp sem vihetik kórházba 8 napon túl gyógyuló sérüléssel. Ebbe nem gondol bele? Vagy hogy mi lesz, ha a nyilvánvalóan illegális vállalkozás a jövő hónapban megszűnik? Akkor honnan kapja meg az utánpótlásokat? Egyszerűen nem létezik, hogy épeszű ember belemenjen egy ilyen vállalásba, bármennyire is elkeseredett!
De ha annyira ostobán szeretne ismét fiatal lenni, hogy mégis belemegy: ilyen háromszavas használati utasításból máris tudni fogja, hogyan kell egy injekciós tűvel bánni? Rögtön képes lesz intravénás vérátömlesztésre otthon?
És akkor már: tényleg higgyük el, hogy a vérátömlesztéssel a tudat is átmegy? :D
És miért nem ad legalább egy takarót a másik testre addig? Otthagyja 7 napra pucéran feküdni a fürdőszoba hideg padlóján. Semmi megfázás? Semmi tüdőgyuszi?
És mindezek után a végén a szörny akadálytalanul eljut a színpadig úgy, hogy előtte senki sem állítja meg (az ajtónálló is miért engedi be)?
A leges legvégén az arclény hogyan kap levegőt, hogy tud hangot kiadni? Van saját tüdeje meg szíve?
De főleg: a celeb díva totál egymaga kibont egy falat, tökéletesen odakőműveskedik egy titkos szobát hibátlanul működő rejtekajtóval, meg még a fürdőszobacsempéket is profin felrakja? :D Hahaha!
Na szóval az ilyenek miatt nem tartom ezt a filmet egy túl nagy eresztésnek. Semmiképpen sem korszakalkotó mű. Viszont le a kalappal a rendezőnő előtt, hogy kétségkívül igényesen megvalósította ezt a bizarr vízióját. Ráadásul valamelyik jelenetben az egyik ilyen hiperközeli felvételen saját maga saját magának valóban betol a karjába egy injekcióstűt. Ott nem volt testdublőr, sem bábkéz, az a rendezőnő önnön karja volt!
És ha már a hiperközeli felvételek szóba jöttek: tök érdekes, hogy egy csomó mindennapos dolog mennyire gusztustalanul néz ki pusztán amiatt, hogy rohadt közelről mutatják. Például az evés.
És a trükkmesterek előtt is le a kalappal; nem csak a nyilvánvaló elmaszkírozások miatt, de a láthatatlan trükkök mint pl. Margaret Qualley mellei miatt is. Azok ugyanis nem is a sajátjai. Neki igazából sokkal kisebb cickói vannak. A pucér jelenetekben műmelleket hord, de baszki ezt meg nem mondtam volna, annyira élethűen rátették.
(A feneke viszont remélhetőleg a sajátja, az bazmeg díjnyertes fenék.)
Egyébként az egész filmben nekem legjobban a nyitójelenet tetszett, amikor mutatják a hírességek sétányán az újonnan odatett csillagot, és hogy a kezdetben ünnepelt sztár fénye hogyan kopik el idővel. Ez szerintem tök szuper képsor volt.
És ha már a filmet keretező csillag szóba jött, akkor visszatérek az arclényre: nagy kár, hogy az ő szétolvadását fentről mutatták (de értem, hogy a nyitójelenet miatt így kellett), mert így nem jött ki annyira a képernyőn, hogy miként oszlik szét az arc. A werkfilmben oldalról mutatják, úgy sokkal látványosabb az átalakulása.
amúgy a Szer kapcsán több kritikában is leíródott, hogy mennyire horrorisztikus, többen kijöttek a moziból, az évtized legsokkolóbb filmje stb., ugyanakkor az általad felsorolt filmek közül mondjuk a Rekviem egy álomért sokkal inkább az, anélkül, hogy egy csepp vér is folyna benne, hónapokig kóvájogtam attól a filmtől. ez meg....ettől függetlenül egy újabb darab, ami végre nem humorosan dolgozza fel azt a témát, amit a Jól áll neki a halál inkább szatirikusan tett meg.
Ebben a filmben Margaret Qualley (és különösen a feneke) nagyon ott van a szeren. Többször is vissza kellett tekernem a pucsítós jeleneteket.
A főszereplő nő egyébként rém ostoba és főként felelőtlen. Jól meg is érdemli a sorsát.
Ez a film egyébként pompásan ötvözi a Jól áll neki a halál, A dolog, a Rekviem egy álomért és még nem is tudom melyik filmet, de egy negyedikre is gondoltam közben. Most nem jut eszembe.
Ja igen, a Hullajó! :D
Na, többször is olvastam, hogy ez mennyire egy gusztustalanság, meg hogy a nézők kimentek a teremből hányni, stb. Oké, volt egy-két visszataszító kép a filmben, de azért annyira nem durva.
Valóban eljárt felette az idő. Viszont jó kis nosztalgia a 80-as évek elejére. Van egy bája, bár inkább hihetetlenül bárgyú az egész. Mókáznak-mókáznak, de valahogy nem veszik komolyan.
Az argentin Leslie Nielsen játszik benne. Valami rettenetesen rossz film. Ráadásul ezt a vígjáték-dráma kategóriát se értem. Most akkor melyik? Nevetni nem lehet rajta, az biztos. Drámának dráma, mert sajnos leforgatták.
tudom, én már nagyon-nagyon rég watchlistre tettem és abban a hiszemben voltam, hogy én leszek itt az első, aki behúzza :D de aztán inkább mégsem és azóta sem akarom
Ugyanakkor éppen az ilyen filmes érdeklődésűeknek mint mi, lehet érdekes ahogy a rendezőnő egymás után húzza elő a mindenféle nagy elődök filmes eszközkészleteire való utalásokat. Ergo azért van benne filművészeti kuriozom is rendesen, mármint a visszataszító jelenetsorokon túlmenően. :)
nem bírom már (sosem bírtam) ezeket a test-horrorokat, évekre velem marad a látványa az olyan dolgoknak, nem esik jól nézni, na :( 50 év kellett, de rájöttem :D
számomra a polgárpukkasztó botrányfilm az a Négyzet vagy a Szomorúság háromszöge maximum
valahogy én is így vagyok vele. a Szer-t végigpörgettem, mert annyira nem kötött már le. nem is írtam róla, mert nem érdemes. Moore jó volt benne, de igazából annyira nem tudott megfogni a történet, hogy csak na. sajnálom azokat az embereket, akiket karikíroz, akiknek az öregedéshez való viszonyát felnagyítja ez a film.
Valahogy nézette magát, pedig a csavaron kívül olyan nagy durranások nem voltak benne. Talán emberközelibb volt mint a legtöbb hollywoodi cucc. Jó ez a Nic Hult srác.
Carry on
Die hard a reptéri biztonságiaknál. Unalmas már az örökké pofázni óhajtó főgonosz, jóvan olvasgatás közbe belenézős.
The holdovers
Jó film, a feléig nem hittem, hogy ezeket a szereplőket meg lehet kedvelni, de ügyes a készítő csapat, mert sikerült.
A szer
A Titán parafrázisa. Lehet kiöregedtem ezekből a erőltetett fasságokból, de számomra a polgárpukkasztó botrányfilm az a Négyzet vagy a Szomorúság háromszöge maximum, nem ezek a lázálmok. De akinek bejön :egészségére.
Feketeöves ügynök
Na igen a koreai gagyi címből--> a kezdet elég gagyi is volt. Aztán egy meglehetősen brutális film jött ki belőle, valahogy eszembe se jutott gondolkodni azon hogy mekkora fasság ez hogy egy fiatal gyerek ennyire szanaszét csap mindenkit.
A film besorolása a porton: dráma. Ájemdíbín: komédia, dráma, thriller.
Szerintem meg társadalmi szatíra, de ezen nem veszünk össze.
Igen, van benne Wes Anderson-esztétika, meg lanthimoszi abszurd, meg egy kis Alex Garland (Ishiguro) Ne engedj el-féle "emberek vagy robotok ezek?" érzés.
Érkezik egy tanárnő, aki a táplálkozás szakértője, és a kis csoportja egyre kevesebbet eszik... Míg végül sikeresen elmanipulálja őket (egy részüket) a fényevésig. Persze lehet, hogy ő is áldozat.
A (többnyire jómódú) szülők és a gyerekeik viszonya (majdnem mind egykék, aki meg nem az, itt hagyták a szülei, mert 'problémás'): van, aki távol van; van, aki egyedül neveli; van, aki saját magával van elfoglalva; más meg túlzottan elkényezteti, illetve ráhagyja a dolgokat - mindenesetre nem figyel rájuk senki, így aztán rájuk tör az elszektásodás.
Ha egyre jobban terjed a 'nem evés - kór', és napról-napra többen vannak, az még durvább lett volna, de így sem volt rossz. Persze senki nem tesz semmit - csak végignézik az egészet, vagy inkább elnéznek mellette, mert talán észre sem veszik, mi zajlik -, mire mégis tennének valamit, addigra már...
Egyébként volt egy-két jelenet, amikor elnevettem magam - nem tudom, ez szándék volt -e, vagy éppen sírni kellett volna, csak rossz helyen nevettem. Zavarba ejtő film, 4 és 8 között bármi lehet, de ma jószívű leszek.