Keresés

Részletes keresés

trebront Creative Commons License 2024.11.07 0 1 67089
Előzmény: Adani_ (67088)
Adani_ Creative Commons License 2024.11.07 0 0 67088

Mekkora belmagassága van?

Előzmény: Fizolti (67087)
Fizolti Creative Commons License 2024.11.07 0 1 67087

Van egy közműalagút Nagymaros és Visegrád között is. 

Előzmény: Atis57 (67076)
manhattani Creative Commons License 2024.11.07 -1 1 67086

Hol gondolod, hogy nálunk nincs közműalagút? Mert Bp-en például van.

A Déli Összekötő hídtól kicsit délre van, a Kelenföldi Erőmű hővezetéke, villamos és távközlési kábelek vannak benne, ifjúkoromban átmentem benne a Duna alatt, kiegyenesedve elfértem benne, de kisvasút nem férne el.

Előzmény: Atis57 (67076)
Mumcsel Creative Commons License 2024.11.06 -1 0 67085

Ezt tudom, gondolom nem is véletlenül, de rengeteg kép van Mk48-as mozdonyokról a mahócai vonalon, tehát valahogy mindenképp tudnak ott is közlekedni. 

Előzmény: Atis57 (67084)
Atis57 Creative Commons License 2024.11.06 -3 0 67084

Szia!

 A LÁÉV  Mahocai vonalán szinte mindig C50 jár (1-2 is )

Előzmény: Mumcsel (67083)
Mumcsel Creative Commons License 2024.11.06 -1 0 67083

Az Mk48-as mozdonyok elméletileg legkisebb 50 m sugarú ívet tudnak bejárni, de több helyen, ahol közlekednek, van ennél jóval kisebb, mint 35 m a Mátravasúton, vagy 30 m a LÁEV mahócai vonalán. Gondolom nem járatnák úgy a mozdonyokat a pályán, hogy kár keletkezik bennük, de így nem értem, hogy mit is jelent a "legkisebb bejárható ívsugár." 

Mumcsel Creative Commons License 2024.11.05 -1 2 67082

Jó lenne.

 

Ausztriában van az Erzberg nevezetű hatalmas külszíni fejtés (konkrétan a legnagyobb Közép-Európában), ahol van egy látogatóközpont és vezetett túrák különböző kombinációjával meg lehet tekinteni egy szabadtéri kiállítást régi bányászati berendezésekkel, egy oktatási célból kialakított tárót, robbantásokat és a hatalmas dömperek platóján kialakított utastérben ülve az egész bányát. (Csak érdekesség, hogy ugyanolyan Komatsu dömpereket használnak, mint a tardosi bányában.) Évente 50.000 látogatója van. 

 

A süttői és a tardosi bányák eggyütvéve sem olyan impozánsak, mint az erzbergi, de mivel az előbbiekben kőfaragást is végeznek, ezért azt is be tudják mutatni, esetleg egy külön szobrászati múzeummal. Így szerintem akár képesek lehetnek hasonló számú látogatót vonzani. De annyit biztosan, hogy megérje ezt megvalósítani. 

 

Mindehhez adná magát a kisvasút, mint közlekedési eszköz. :) A tardosi még úgy-ahogy, de a süttői semmi képpen nem közelíthető meg kocsival, más közlekedési eszközzel végképp egyik sem. Tardoson meg csak egy földút vezet a bányába a természetvédelmi területen keresztül. Nem lenne túl jó ötlet akár évi 10-20.000 kocsit odavezetni, de alternatívának legalább lennie kell. Szóval a látogató érkezhet vonattal, busszal, kocsival Süttőre és onnan kisvasúttal + siklóval a süttői, illetve végig kisvasúttal a tardosi bányába. 

 

Itt is persze az lenne az ideális helyzet, ha a követ is a kisvasúttal szállítanák és ezáltal egy kiegyensúlyozott üzemet lehetne működtetni, de ha csak a turizmus lenne, már azzal egy, az országban egyedülálló élménylánc jönne létre. 

 

Előzmény: csillecsapágy (67081)
csillecsapágy Creative Commons License 2024.11.03 -1 4 67081

Van a Youtube-on egy rövid interjú a bánya jelenlegi tulajdonosával, a dolgok akkori állása szerint szeretne létrehozni egy múzeumot, ami bemutatja a bánya történetét. Remélem, lesz belőle valami.

Előzmény: Mumcsel (67080)
Mumcsel Creative Commons License 2024.11.02 -1 3 67080

Szerintem az alábbi képeken jelölt hely lehet. Ma már persze nem egy kimagasló sziklafal van a volt nyomvonal mellett, hanem egy hatalmas gödör. 

 

 

Lehetséges, hogy volt odáig is egy belső vonal, bár légi felvételen nem találtam nyomát. 

 

Én kétszer is jártam bent. A kisvasút nyomvonalát követve probléma nélkül a bányában köt ki az ember. Elméletileg nem szabályocs csak úgy bemenni, de egyszer sem szóltak. Kérdezték mi járatban vagyok, meséltem a vasútról, örültek neki, aztán a műszak végi kisbusszal levittek a településre, sőt még éttermet is ajánlottak. 

Előzmény: csillecsapágy (67079)
csillecsapágy Creative Commons License 2024.11.01 -1 1 67079

Szép nagy bevágásban halad! Azonosítható-e a helyszín a mai bányán belül? Lehetséges, hogy a nagy bányaudvart az északabbra pár száz méterre lévő kis kőfejtővel egy belső saját vonal kötötte össze? Én sajnos bent még nem voltam.

Előzmény: Mumcsel (67077)
C50 Creative Commons License 2024.10.28 -1 3 67078

Orenstein & koppel MD2. Valószínűleg a bánya mozdonya volt.

Előzmény: Mumcsel (67077)
Mumcsel Creative Commons License 2024.10.28 -1 3 67077

"Tardosbánya, 1964. Április 17.

 

Kisvasúton szállítják a tardosbányai vörös mészkőbánya melléktermékét, a falak építésére szánt köveket."

 

A kocsik összetéveszthetetlenül süttőiek, szóval a kép elhelyezése biztosan helyes, de ilyen fajta mozdonyról nincs információm. Valaki felismeri, hogy milyen típusról van szó?

Lehet, hogy a bánya saját mozdonya volt, azért nem maradt fenn róla információ a süttői erdei vasúttal kapcsolatban, de ez csak az én tippem. 

 

Atis57 Creative Commons License 2024.10.28 -5 0 67076

Szia!

 Ez  tényleg jó , de nálunk közműalagut sincs/nincs rá szükség.! Az 1890ben épitetteket is betömték.(lásd Sátoraljaujhely  főutcája )

 

Ez az elektromos bányamozdony tetszik.

Előzmény: MCA-001 (67075)
MCA-001 Creative Commons License 2024.10.27 -1 2 67075

A prágai közmű alagutakban kisvasút jár:)
https://www.youtube.com/watch?v=2ODEGpw8GUk

_nyunyuka Creative Commons License 2024.10.20 -2 2 67074

A kék, de ezeknél a gépeknél nem az a fő szempont 🙂. 

Előzmény: alkotasu (67073)
alkotasu Creative Commons License 2024.10.20 -1 3 67073

Melyik fogyaszt kevesebb kg-nyi üzemanyagot? :-)

Előzmény: _nyunyuka (67072)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.10.20 -1 5 67072

Fáztunk, az biztos, ráadásul mindig odaparkol valaki a kinézett fotóhelyre! 🙂

Előzmény: C50 (67068)
Dal a Kékmadárról Creative Commons License 2024.10.16 -20 0 67071

Ezzel a négy mínusszal talán neked is be kéne csukni a boltot, mint a negatív kemencei oldalnak. 

Előzmény: Felek Ferenc (67069)
Tastam Creative Commons License 2024.10.16 0 11 67070

 Azt mondják, a kevesebb néha több. Vagyis nemcsak a mennyiség, a minőség is számít.

Előzmény: Felek Ferenc (67069)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.10.15 -6 10 67069

Sose tudhatjuk, hogy hoz -e a sors olyan kaliberű oldalkezelőt, aki hozza a várt pörgést és infóözönt.

Előzmény: C50 (67064)
C50 Creative Commons License 2024.10.15 -1 3 67068

Hát fa nélkül nem megy.......:-)

Előzmény: _nyunyuka (67067)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.10.15 -1 4 67067

Én pedig mindkettőn 🙂. 

Előzmény: 2RAW Rudi (67065)
C50 Creative Commons License 2024.10.15 0 3 67066

Igen, lesz.

Előzmény: 2RAW Rudi (67065)
2RAW Rudi Creative Commons License 2024.10.15 -1 3 67065

Köszke!

 

A szombati gőzfelhős nap ettől függetlenül meglesz? Jelentkeztem, akkor visszaigazolást is kaptam a délutánira.

Előzmény: C50 (67064)
C50 Creative Commons License 2024.10.15 0 8 67064

A privát rajongói oldal le lett kapcsolva.

 

A vasútnak hivatalos facebook oldala nyílt:

https://www.facebook.com/profile.php?id=61567233928643

 

Ez korántsem lesz olyan pörgős és látványos mint a privát volt de a "Nárcisztikus, arrogáns, pökhendi figura" sem lesz benne.

Előzmény: 2RAW Rudi (67026)
zjakabfi Creative Commons License 2024.10.08 -1 2 67063
Előzmény: zjakabfi (67062)
zjakabfi Creative Commons License 2024.10.08 -1 0 67062

Kaszó

 

Atis57 Creative Commons License 2024.10.07 -4 2 67061

Sziasztok!

 

Egy cikk a remek vezetési elvekről +mai helyzetről;

 

https://vonatmagazin.blog.hu/2024/03/09/magyarorszag_legujabb_zold_vasutja

 

Vajon ez 50-70 éve is igy ment?

Atis57 Creative Commons License 2024.10.07 -3 1 67060

Szia!

 ez lemaradt; 

Ma már ez is megfizethetetlenül drága  megoldás.   Ló+ lovász+hajtó + sinek + kocsik ......

Nálunk az  Erdészet tavaly számolta fel a" lovardáját"-mert nagyon költséges!

 

 

 

Előzmény: Atis57 (67059)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!