Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Elviszi a vasút széles rakmintásként. A T-72-seket is így hordtuk. Plusz 100% felár.
Gázosabb a helyzet, ha magas rakminta is van. Az megint 100% felár.
Iszonyú sokat vagoníroztunk. Zalaegerszegről minden időszakban legalább kétszer Tapolcára. Mivel helyben csak 2-es típusú lőterünk volt (Hegyhátsál). Tatáról is mentünk sokat a "0" pontra. A Bazalt 87 gyakorlaton Bodajkon raktunk ki. Ott volt, amikor az 1. harckocsizászlóalj kirakodáskor egy töltőkezelőt eltaposott. Raktunk többször Herenden, de legfőképpen Hajmáskéren. UMK4K ékekkel ami csoda volt a faék, és drótkötelek után. Ráadásul régen (a nyolcvanas években) tengely elszámolással mentünk. Kettő T-55-ös felfért egy hat tengelyes SAMP (80 T) kocsira. Csak fordítva felállva, összefordított lövegcsővel. Ha RRMS kocsikat kaptunk (40 T), ami négy tengelyes volt, arra csak egy gép fért fel. A T-72-esnél csak SAMP kocsikat kaptunk. Aztán később a vasút átállt tengely elszámolásról súly elszámolásra. A rossz bakák főleg télen ki voltak rakva őrségbe, őrszék, bunda, -20 fok, meg a menetszél. Mikor az őrpararancsnok váltáskor bevitte őket a boci pullmanba, úgy kellet őket lángszóróval felmelegíteni. A mai katonák már nem így utaznak.
A Leo-2 lánctalpa 635 mm széles. A videódon a lánctalpnak cca a fele lóg le. Tényleg nem értelek. A 375cm-315cm ( maximum megengedett szélesség, a legtöbb pőrekocsi ennél keskenyebb) kivonás nem olyan nehéz. Tegyük hozzá hogy a lánctalp széle még csak nem is egyenlő a harckocsi szélével.
Persze Platon én gondolom rosszul. Lehet hogy többet vagoníroztam mint te. Talán elkéne sétálnod valamelyik teher pályaudvarra, vagy a soroksári konténer átrakóba, hogy élőben lássad, mekkora is egy teherszerelvény.
A vasutas biztosan nem fog átalakítani semmit a szállítmány kedvéért a vasútvonalon, hanem azon a vonalon viszi a szerelvényt, ahol az elfér.
Nem a magassággal van a gond hanem a szélességgel, 30-30cm-t lelóg. Ezzel sincs baj mert elfér, főleg fővonalon, de szervezni kell, hogy szembe ne jöjjön túlméretes szerelvény.
Nem érted Platon? Ahol egy 3,75 m magas szállítmányt lehet szállítani, azon a vonalon a Leopard harckocsit is lehet szállítani ugyanúgy. Természetesen vannak olyan vasúti vonalak, ahol ilyen méretű szállítmányok nem továbbíthatóak. Soha nem volt olyan olyan a vasút történetben, hogy a nagyméretű szállítmányok bármelyik vonalon szállíthatóak lettek volna. De ez nem a Leopard harckocsi hibája.
2018.04.01. 7.Rendkívüli küldemények Rendkívülinek kell tekinteni egy küldeményt, ha a külső méretei, a tömege vagy a jellemzői–a vasúti berendezések vagy a kocsik miatt–a szállításban résztvevő vasutak akár csak egyikén különös nehéz- séget okoznak, ezért a továbbítás csak különleges műszaki vagy forgalmi feltételek mellett engedhető meg.
Nem Platon. A Leopardokat ugyanazokon a vasúti hálózatokon lehet szállítani, mint amiken a Leopardal megegyező méretű más teherszerelvények közlekednek. Ezeken a vonalakon semmiféle átalakítást, vagy korlátozást nem kell alkalmazni a Leopardok miatt.
Csak az autoloaderben van húsz tüzelésre kész lőszer, további ellátmány a konténerben ahonnan automatikusan újra tudja tölteni magát. A Drónnak meg külön konténere van, semmi köze a lőszerekhez.
Előre alkalmassá tett vonalakon lehet csak szállítani, útvonal engedéllyel és forgalom korlátozással, mert a szembejövő vonattal esetleg összeakad, nem is beszélve az alagutakról, hidakról, jelzőberendezésekről.
A panthert meg felrakod a vonatra és oda viszed ahova akarod. És ahol vannak sínek persze.
Hát, elvileg ha csak a zászlóaj pk és helyettese hordozza, akkor úgy még beleférhet.
Valahogy integrálniuk kellett volna egy legalább 20mm-es gépágyút a löveg mellé az alacsonyabb lőszerkészlet kompenzálására.
Annak amúgy mi lehet az oka, hogy eltérő töltőgép megoldást alkalmaztak, mint a jelenleg működő "nyugati" tankoknál (Lecrerc, K2; Type 10)? Azoknak van valamihátrányos tulajdonsága? Én csak arról tudok, hogy nem képesek a már betöltött lőszert kitárazni.
Az ágyú annyiban a nagy húzás, hogy ha nem lesz valami komoly anyagtechnológiai áttörés, akkor ezzel a 130-assalaki most megveszi, a teljes életciklust letudhatja ezzel az ágyúval.
+ lehet olyat olvasni, hogy a tényleg elkezdik gyártani akkor ezzel kb. megássák a sírt a közös német-francia harckocsinak is.
Szerintem te kevreted, mert a Panther-nek pont hogy nagyon nagynak tűnik a tornya és emiatt viszonylag magas, szerintem magasabb mint a Leo2 A7, bár olvastam olyat, hogy a gyártásra kész verziónak talán nemez lesz az alváza.
Szerintem a Panther a drónnal, meg a drónkezelő állomással villant nagyot. Ehhez képest az ágyú igazából mindegy.
A modern harctéren ha két harcedzett, jól képzett legénység áll szemben egymással, akik tudják mit csinálnak, akkor szerintem nem a jobb tank fog győzni, hanem az, amelyik tudja hol az ellenség.
Ráadásul a Panther kisebb, alacsonyabb, (nehezebben észlelhető) olcsóbb, és vasúton is szállítható fegyver. (A Leopárd a szabvány európai vasútvonalakon nem szállítható mert túl széles. Csak külön erre alkalmassá tett útvonalakon.) Szerintem sokkal közelebb áll a háborúban ideális "good enough" fegyverhez mint mondjuk a Leopard.
A föld sugara: 6371 Km. Egy km távolságban lévő pontból, az adott helyen vízszintes irányból megcélozva a magasság eltérése, 78,4806 mm, vagyis egy km távolságban a föld görbülete miatt ugyanolyan magasságú tárgyat a vízszinten állva, (pl a tengeren) 7,84806 cm-el lejjebb látunk. A képlet: excelben:
Egy apróságot csak utravalónak. Ha az Északi Sark és az Egyenlítő 10.000 km, akkor - mivel 45 fokos szögben (nem) látszik - az azt jelenti, hogy minden 1000 km -en a lehajlási szög közelítőleg 4,5 fok.
Ha a Balaton 77 km hosszú, akkor a Pitagorasz tétellel a lehajlás: