Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
az átméretezés rendben működik, köszönöm szépen! :)
A szűrök viszont nem frissülnek vmiért, nem követik le a táblázat adatait. :-(
Ellenben ha minden táblázat átméretezés után, makróval feldobálom a szűrőket, akkor az úgy igazából rendben működik, kivéve azt a kis optikai problémát, hogy így lehetnek nagy szűrőkben egy-egy gombok csak, de az alapjuk viszont megmarad nagynak. De ezt a részét el tudom igazából most már engedni :-) Mégsem annyira néz ki rosszul, mint azt elsőre gondoltam.
Szóval köszönöm szépen! Így már elboldogulok szerintem:-)
A szűrés újrafuttatása előtt nem kell szerintem törölni a Rendszerezett Adat munkalapon levő táblázatot
Ezt a makrót futtasd a szűrés után:
Sub modos() With Munka2.ListObjects("Táblázat1") If Munka2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Value <> "" Then .Resize Range(.Range.Cells(1, 1), Munka2.Cells(Munka2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row, _ .Range.Columns.Count)) Else .Resize Range(.Range.Cells(1, 1), .Range.Cells(1, 1).End(xlToRight).End(xlDown)) End If End With ActiveWorkbook.SlicerCaches("Szeletelő_Eladó_Megye").RequireManualUpdate = False End Sub
Az első rész hozzáigazítja a táblázatot az újra szűrt adatokhoz. Az utolsó sor pedig frissíti a Slicereket.
Megjegyzések:
1. Munka2 = a Rendszerezett Adat munkalap programozási neve (Codename), használható a Sheets("név") helyett.
2. A "With --- End With között részben a With sorban levő objektumra hivatkozhatunk a . (pont)-tal. Rövidebb és gyorsabb is a programirás és futás.
Itt egy példa, gyorsan netről szedtem le egy adatokkal lévő excelt. (Fórum példa)
Szóval az "Alap Adat" fülre töltjük be a rendszerből kiimportáld adatokat, excelbe tölti le, értékként. (AlapAdat 5000 sor + 57 oszlop) Ez a példában 57 oszlopból áll.
A "Rendszerezett Adat" fülön már történt egy irányított szűrés, hogy csak azokat hozza át amiben "Tehermentes" és "Légzsák" "IGAZ", de csak az 57 oszlopból nekem elég 8 oszlop adatsora, a többi felesleges. (Így a Rendszerezett Adat 1229 sor + 8 oszlop)
Az így kapott "letisztított adatsorban" kell különböző szeletelőket használnom, példában 3-at. (Eladó Megye + Beadás Nap Neve + Beadás Hónapja)
És ezeket használva szűrünk ki adatokat. Ezek a szeletelős megoldás azért kell, hogy aki nem ért az excelhez, az is tudja a szeletelőkkel szűrni az adatokat. (Az alapadatot VBA - makróval töltetem be - szóval az egy gombnyomás nekik + az irányított szűrést is makrógombbal oldom meg, az a második gombnyomás nekik)
Ahhoz, hogy szeletelőim legyenek, az irányított szűréssel megkapott adatsort táblázattá kell alakítanom előtte.
Na ez így rendben is van eddig.
De ha holnap új adatsort töltök be az Alap adat fülre, akkor borul minden. (Fórum példa2) AlapAdat 50 sor + 57 oszlop Rendszerezett Adat az irányított szűrést követően 11 sor + 8 oszlop
És így ekkor a szeletelelőkben megjelent az "üres" adatra szűrés opció, mivel a táblázat megtartotta az eredetei méreteit, amit a szeletelők továbbra is kezelnek. És ezekre nem lenne szükségem. Ez történik, ha korábban nagyobb adat volt benne és az új adatbetöltésnél kevesebb adatsor szerepel.
És küldök egy harmadik verziót is (Fórum példa3), amikor korábban kevesebb adat szerepelt benne, de aztán több adatsor került betöltésre. Itt sem működnek jól a szeletelők, mert csak az eredeti táblázat méretében lévő adatokat szűrik, holott most több adatot hozott az irányított szűrés.
"Alapvetően nekem az kellene, hogy a 2-es munkalapon lévő adat (ami táblázat formátumban van) lekövesse a forrásadat változásait (1-es munkalap), mind tartalomban, mind méretben" - azzal kiegészítve, hogy ugye nem kell minden oszlop a 1-es munkalap adataiból, csak egy része (erre használom az irányított szűrőt)
Alapvetően nekem az kellene, hogy a 2-es munkalapon lévő adat (ami táblázat formátumban van) lekövesse a forrásadat változásait (1-es munkalap), mind tartalomban, mind méretben
Szóval valahogyan összekapcsolni őket.
Egyébként úgy megcsináltam, hogy a 2-es munkalapon sima Fkeresel bekerestem az 1-es tábla adatait, de így ugye kénytelen voltam a 2-es tábla függvényeit oszloponként nagyon sok celláig lemásolni, mivel nem ismerem előre, hogy az 1-es munkalapban mekkora adat lesz
így viszont a 2-es munkalap rengeteg üres cellát hoz eredményül, amit optikailag el tudok tüntetni, hogy ne látszódjon, de a slicer viszont érzékeli őket, mint üres cella = üres adat és beteszi opciónak, mint szűrőfeltétel és az is hülyén néz ki
erre én is gondoltam már és ez lesz akkor, ha mást nem tudok/tudunk kitalálni Csak ezzel azért nem tökéletes mert a slicer-ben lévő szűrési "gombok" száma, függ attól, hogy a szűrendő adatban mennyi féle különböző adat van (például 1-12-ig is lehet, ha csak a hónapokat vesszük).
És ugye makróval nem tudom a slicer méretét a benne lévő gombok darabszámohoz igazaítani, csak egy fix méretre tudom elkészíteni őket a makróval, így viszont minden slicert mindig a lehető legtöbb opcióhoz kell méreteznem, mert nem tudhatom előre mennyi "gomb" lesz majd benne.
Így alakulhat olyan szitu, h nem fog jól kinézni, mert egy baromi nagy slicerben lesz 2 gomb.
De alapvetően ez lesz egyébként, ha máshogy nem megy. (csak szeretném, ha igényesen is nézne ki, a funkció mellett :-) )
"Az egyik munkalapon rendszerből lekért adatsor van (nem táblázatos formában), különböző adatokkal."
Ez milyen módon kerül a munkalapra, milyen lekérdezéssel?
A lekérdezett adatok mindegyikére szükség van a későbbiekben?
Irányított szűrés helyett nem lenne jobb egy kimutatás létrehozása, amit a forrás változása esetén csak frissíteni kell? A kimutatáshoz ugyanúgy lehet slicereket létrehozni.
Esetleg egy mintafájlt adhatnál - természetesen nem éles adatokkal - , amivel esetleg jobban tudnánk gondolkodni.
Van egy excel munkafüzet, két munkalappal Az egyik munkalapon rendszerből lekért adatsor van (nem táblázatos formában), különböző adatokkal. Ez az adatmennyiség minden egyes lekérésnél módosul. (Ezen a munkalapon van még hozzáadott oszlop, ami a bekért adatokból nyer ki további infókat.)
A másik munkalapon már csak azokat az adatokat jelenítem meg, ami nekünk kell, ezt irányított szűrővel teszem meg (makrósítva). Aztán a leszűrt adatmennyiséget táblázattá alakítva 4-5 hozzáadott slicer-rel használjuk.
Szóval a második munkalapon, már az eredeti adat egy leszűkített változata szerepel, amiben slicer-rekkel "kedvünkre" tudunk további szűréseket végezni.
És itt jön a probléma: Amennyiben változik az alap adatmennyiség az első munkalapon (ez lehet több is vagy kevesebb is, szóval nem folyamatosan nő), a második munkalapon lévő makrósított irányított szűrő nem tudja lekövetni, hiszen a slicerek miatt azt az adatsor táblázattá kellett alakítani.
Amennyiben nem alakítom táblázattá, akkor ugye le tudom követni az irányított szűrést a makróval, de akkor meg nincsenek meg a slicer-ek, hiszen azok táblázathoz kapcsolódnak.
Illetve fontos kritérium a második munkalapon ne maradjanak üres sorok, hogy a slicerek ne hozzanak üres mezőre történő szűrési opciót. azaz, ha az irányított szűrés után a leszűrt adatom 10 soros, akkor a slicerek azt lekövessék, ha 100 soros, akkor a slicerek, azt kövessék le.
És mindezt automatizálva kellene megoldani, hogy az excel az első munkalapra befrissített adat után, a második munkalapon a már irányított szűréssel leszűrt adatokat mutassa, és az ehhez tartozó slicerek is módosuljanak (például, ha hónapban csak két hónap van akkor csak azt a két hónapot hozza fel a sliceren belül, ha 12 hónap van, akkor meg mind a 12 hónapot)
Szóval az kellene, hogy az első munkalapra betöltött változó adatmennyiséget a második munkalap mindig lekövesse, de táblázat formában, hogy a slicerek is dinamikusak maradjanak.
Ha gondolod és pontosítunk, hogy mit is szeretnétek pontosan, akkor Excelben megpróbálom megoldani a problémátokat.
Van gyakorlatilag kész makróm, amivel Access adatbázist tudok manipulálnia. Kiolvasni, hozzáírni. Ha megbeszéljük, hogy pontosan mihez, milyen adatokat szeretnétek elmenteni kereshetően, akkor nem olyan nagyon bonyolult a dolog. A lényeg, hogy jól legyen felépítve az adatbázis szerkezete.
Ha jól értem, akkor egy gyűlésnél több bejegyzés is születik. Mindegyik kap egy az adott gyűlésre jellemző címkét.
Úgymond a fő bejegyzés kb. a mikor, hol és kik voltak jelen valamint a napirendi pontok felsorolásából áll.
Utána napirendi pontonként külön bejegyzések jönnek. Ez már két címkét kap. Az egyik a gyűlés címkéje, a másik az adott napirendi pontra jellemző címke.
Ezzel le is zártuk úgymond az első körös adatrögzítést.
Majd pl. amikor jön egy e-mail Józsi bácsitól az elektromos kapu javításával kapcsolatban, akkor az rögzítésre kerül a saját címkéjével. Ami már létezik, mert a gyűlésen szó volt róla, hogy meg kell javítani.
A címkékre tudunk szűrni adatbázisban, mert akkor azok egyediek lennének. A szűrés eredményeit pedig ki tudjuk írni egy sima TXT fájlba. Így ha a közgyűlés "jegyzőkönyve" kell, akkor a gyűlés címkéjére keresünk rá és akkor gyakorlatilag a bevezetőt és a napi rendi pontokat is kiírná a fájlba. De ha az elektromos kapu javításának a folyamata érdekes számunkra, akkor annak a címkéjére keresünk rá. Ekkor csak a közgyűlés adott napirendi pontja kerülne a fájlba írásra, ahol erről volt szó, valamint Józsi bácsi árajánlata. Ha pedig már kivitelezésre is került és ez rögzítésre is került az adatbázisban, akkor természetesen az is bele lenne írva. Utána azt a fájlt ki tudnátok nyomtatni.
Az egyszerűség jegyében csak szövegszerű tartalmakat tudna kezelni. Amennyiben fontos lenne, hogy pl. képeket is tudjon kezelni, akkor lehet, hogy az is megoldható, de az már bonyolítja a helyzetet, mert akkor már nem elég sima txt fájlba kiírni a keresés eredményeit.
Van egy adatbázisszerűen felépülő táblám, az oszlopfejlécekben autószűrővel. Az első oszlop sorszám. Ha leszűröm az adatokat a sorszám persze elállítódik. Létezik megoldás arra, hogy a sorszámozás mindig frissüljön a szűrésnek megfelelően?
Megnyugodtam, hogy nem bennem van a hiba, mert látom a későbbi hozzászólásokból is, hogy egészen másmiről írnak.
Biztos, hogy nem adatbázis volt, Access-t többször, mysql-t egyszer láttam, azt csak programozó tudja kezelni, aki nagyon utálja az egyedi feladatokat.
Leírtam, hogy mit láttam, de álljon itt újra, hátha segít:
Először nekiült és begépelte az aznapi gyűlést, hogy mikor és hol volt és kik voltak jelen, mik voltak a tervezett napirendi pontok, majd napirendi pontonként az egyes résztvevők beszámolóit, majd a kérdéseket és válaszokat.
Ezt szövegfájlként kinyomtatva eltette.
Majd, amikor valamit kérdeztek tőle, hogy pl. fél éve volt valami feladat, és az hogyan áll, akkor matatott valamit, majd kinyomtatott egy olyan szövegfájlt, amiben már az szerepelt, hogy pl. fél éve egy gyűlésen döntés volt valamiről, majd egy héttel később hasonló gyűlésen másik döntés volt a résztvevőkről és költségvetésről, stb. és még olyanok is voltak, hogy pl. Piftuka egy ismerőse telefonált valamikor, hogy megszerezte a kért dolgot és küldi postán Piftuka részére a céghez utánvétellel, stb.
Tehát az egész úgy nézett ki, mintha egy szövegfájl lenne, de minden bekezdés a különböző gyűlések bekezdéseiből és más, csak általa ismert dolgokból - pl. telefonüzenet, vagy postai küldemény - állt.
Biztos, hogy nem programozott semmit, csak a különböző szövegeket látta, ezért volt a tipp, hogy valami iktatórendszer lehetett - csakhát iktatórendszerbe csak postát és üzeneteket irnak, gyűlések jegyzőkönyveit nem.
Tudnátok segíteni, hogy hogy tudnám megtekinteni, hogy egy összeg milyen elemekből áll? Egyik partnerünk kifizette néhány számláját, de csak a végösszeget látom, és szeretném tudni, hogy ez a végösszeg pontosan milyen elemekből tevődik össze? Tehát van esetleg arra lehetőség, hogy lehívom a nyitott tételek listáját, és valahogy lekérem belőle azon összegek kombinációját, amik kiadják az utalt végösszeget?
Szerintem ikonkészlettel csak egymáshoz viszonyított relatív értékeket/adat sávokat lehet feltételes formázással megjeleníteni, egy adatkörön belül, ugyanúgy, ahogyan színskálákkal is.
Az "A" oszlopban kizárólag azokat a cellákat szeretném megjelölni pl. egy piros körrel, melyek megfelelnek annak a kritériumnak, hogy =ÉS(B$1>0;A$1>B$1)
Tudom, hogy van más módszer, amivel kijelölhető/színezhető az egész cella, de most kifejezetten arra vagyok kíváncsi, hogy ez ikonkészlettel megoldható-e?
Nem tudom jól hámoztam-e ki a mondandódból, de azt gondolom a Trello a segítségetekre lehet.
Bár mostanában már nem igazán használom, helyette Figmát használok jegyzetelésre, és mindenre is.
Csapatmunkára a legjobb választás mindkettő.
Érdemes elmélyülni bennük. PC-re, iPadre, mobilra is elérhető mindkettő. A FigJam-ben pencillel is jegyzetelhettek, és valós időben láthatjátok egymás tevékenységét.
A printelés módját, és lehetőségét ellenőrizni kell, ha ez fontos.
Szerintem egy ticketing rendszer kell nektek. Alapból ügyfélszolgálatoknak találtak ki, de ezeket használják a szoftverek hibakövetésére is (pl. Bugzilla). Ezekbe bárki (jogosult) felvihet témákat, hozzárendelhet felhasználókat, akik kommentelhetik, vagy rögzíthetik a jegy státuszának változásait (pl. új hiba, személyhez rendelve, több infó kell, javítva, ellenőrizve stb.) vagy bármilyen más munkafolyamat lépéseit.
Ha van belső szerveretek, még külsős tárhelyet sem kell bérelni, mert alig kell erőforrás. Ha nincs, az sem katasztrófa, kb. évi 10-20eFt-ból megvan. A szoftverek, amelyeken fut, mind ingyenesek (Apache webszerver, MySQL adatbázis). A fejlesztés tényleg sokba kerülhet, de ha nem akartok sok extra fícsört, akár nevetségesen olcsó is lehet (a CodeCanyon-on pl. 16$-tól vannak kész rendszerek). Már csak kell valaki, aki párszor ennyiért telepíti és beállítja.
Az első bekezdésre reagálva, azért nem annyira drága a dolog. Lehet bérelni is tárhelyet.
Én elvesztettem a fonalat, hogy pontosan mit is szeretnétek. Szerintem ugyan arról beszélünk amúgy.
Maradva az adatbázisnál, vannak korlátai, de messzemenőleg nem olyan szűkek, mint azt gondolnád. Lehet bennük komplett szöveges dokumentumokat is tárolni. Adattípus szerint 65.000, 16.800.000 vagy 4.300.000.000 karakter tárolására van lehetőség. Ha csak feljegyzéseknek kell, akkor szerintem untig elég a 65.000 is.
Ezt megfelelő programmal pedig úgy jeleníted meg ahogy szeretnéd.
Tovabbá annyi témakört rendelsz hozzá, amennyit szeretnél.
Ha DOS-os volt az alap program, akkor szinte biztosan Windowson futott a "megbuherált" változata. A WIN98-ig, ha nem csal az emlékezetem, akkor futott szinte az összes ahhoz képest nem túl öreg dos-os program. Maga a WIN98 is DOS alapú volt még.
Többször ki lettünk oktatva, hogy mi buta felhasználók vagyunk és hülyék az IT-hez, ilyet csak mérnökök tudnak megtervezni és rendszerterv kell hozzá jó sok pénzért és persze felhő meg webszerver, szóval, milliós az induló költség.
De az biztos, hogy nem adatbázis, mert ott meg vannak szabva, hogy milyen adatbázisban milyen adatokat lehet bevinni és milyen formában.
Olyat használják külön a pénzügyesek, van külön a könyvelőknek, meg a bérelszámolóknak és vannak, akik excelt használnak rengeteg munkafüzettel.
A szuper megoldás az olyan szöveges valami volt, amiben tetszőlegesen tudta összekapcsolni a különböző adatokat, és mindig gyorsan ki tudta deríteni, hogy mi mivel volt összefüggésben.
Ráadásul úgy, hogy egyben voltak a beírások, és mégis, amikor szükség volt rá, akkor a kapcsolatok révén úgy tudta kinyomtatni a különböző beírásokat, mintha egyetlen szövegfájl lett volna.
Próbáltunk szöveges fájlokat csinálni, de amikor ötven fölé mentünk, már nem tudtuk, hogy melyikben mi van, és nem lehetett őket összekötni, csak fizikailag másolni a tartalmak egy részét.
Félfüllel hallottam, hogy talán valami régi DOS-os, még az 1990-es években kötelezővé tett iktatóprogramnak volt valami megbuherált változata, de biztos, hogy windowsos vagy linuxos volt, nem DOS-os.
Hihetetlen dolgokat tudott vele pillanatok alatt kideríteni, csak néztünk.
Van sejtésem róla, hogy mit is szeretnél. Hogy őszinte legyek nem tudok ilyen jellegű programról.
De el tudok képzelni egy webes programot, ami ezt tudja. Az én olvasatomban ez viszonylag primitív program.
Ha jól értem az kell, hogy legyen egy adatbázis, amiben rögzítésre kerül, hogy ki, mikor, mit és melyik témához ír hozzá. Aminek kell hogy legyen egy rögzítő lapja és egy lekérdező lapja.
Ezt meg lehet oldani PHP és SQL alapon netes felületen. Ennek előnye, hogy ha publikus szerveren van, akkor bárhonnan és bármikor írható/olvasható. Ha helyi hálón van, akkor viszont kell egy szerver, ami ezt kiszolgálja, de "csak cégen belül" lesz elérhető.
Netes alapon egyszerre több eszközön is mehet az adatbevitel és az olvasás is.
De egyszerű excel dokumentumban is nyilvántartható. Akkor viszont egyszerre csak egy ember tudja szerkeszteni. (Kivéve Office 365 esetében). Ha vállalati közös tárhelyre van mentve, akkor többen is hozzáférhetnek és többen is szerkeszthetik egy időben. Viszont ügyelni kell rá, hogy ne írják felül egymás adatait.
Vagy lehet kombinálni a kettőt. Van egy adatbázis fájl, ami céges szerveren van és az tartalmazza az adatokat. Ehhez hozzá lehet férni excelben írt makrókkal és lehet azokat írni/olvasni.